Ateho  Elekma

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1410 : 01.11.2014, 15:41:05 »
sehän on tietty katsonta kannasta kiinni mikä mieletään halvaksi... Onko se lohkosta läpi tullu veivi sitten halvempi  ???

Toinen alakerta taitaa tulla veivejä halvemmaksi. Ja voihan siihen laittaa sitten h-profiilit ellei vakiot kestä. Matka toki katkeaa, mutta ei kai kukaan havittele yli 300 hv vinokonetta käyttikseen..?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1411 : 01.11.2014, 15:48:44 »
ei kai kukaan havittele yli 300 hv vinokonetta käyttikseen..?
Miksipä ei? Onhan noita paljokin +300 hv vinokoneita käyttiksinä

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1412 : 01.11.2014, 15:54:09 »
Toinen alakerta taitaa tulla veivejä halvemmaksi. Ja voihan siihen laittaa sitten h-profiilit ellei vakiot kestä. Matka toki katkeaa, mutta ei kai kukaan havittele yli 300 hv vinokonetta käyttikseen..?
Lasketaan siihen vielä uudet tiiviste sarjat, koneen pois nostoon ja takaslaittoon menny aika. Ja sekin minkä ajan vehkeet seisoo telakalla ylimäärästä.
Jos kerralla haluu kunnolla tehä niin miksi ei  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1413 : 01.11.2014, 21:25:14 »
Kukas näitä oikein tekikään? :D

Multa saat edullisesti. 50e?   :P      :D :D    :2funny:

Voi kun joskus joku aloitteleva virimestari käyttäisi hetken ajatteluun, ja tajuaisi mitä tuo venttiili fyysisesti tekee.. Eli laskee ilmaa letkusta x-määrän ulos. Ei tarvi ostaa mitään HIPO-venttiiliä... Kunhan katkaisee kellon ohjausletkun, laittaa sen väliin pätkän vaikka jarruputkea, ja poraa siihen pienen reiän. Testiajo, ja reikää isommaksi, kunnes haluttu ahtopaine on saavutettu.

Noniin, olen valistanut, kopioin tämän ylös 2 vuoden kuluttua, kun ahtopaineen nostosta taas kysellään.  :hello:

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1414 : 02.11.2014, 12:06:14 »
sitten on meitä jotka ostaa ebay säätimen 20e:llä ja ihmettee mikä on kun ei pysy ahdot kurissa. :facepalm: en suosittele! eli semmonen ebayn 2-osainen säädin on aivan suolesta

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1415 : 02.11.2014, 12:17:15 »
Onko kukaan tiedettävästi kokeillut tuota motonetin voimansäädintä? Eiköhän tuossakin ole sama toimintaperiaate?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/752009/Voimansaadinmittari-0-11bar-14
V70 D5 -04

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1416 : 02.11.2014, 13:16:09 »
Onko kukaan tiedettävästi kokeillut tuota motonetin voimansäädintä? Eiköhän tuossakin ole sama toimintaperiaate?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/752009/Voimansaadinmittari-0-11bar-14

Vai että voimansäädin  :D vähän on iso toi alue, 0-11bar..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1417 : 02.11.2014, 13:27:53 »
Onko kukaan tiedettävästi kokeillut tuota motonetin voimansäädintä? Eiköhän tuossakin ole sama toimintaperiaate?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/752009/Voimansaadinmittari-0-11bar-14

 :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Kts. tuoteryhmä.
 Etusivu » Työkalut » Kompressorit ja tarvikkeet » Paineensäätimet

Eli kyseessä on paineensäädin paineilmatyökaluja varten.   :D
Eikä siten sovi ahtimen avuksi.

Mutta mikä "suomennos"!  ;D
Tai no, paine*pinta-ala=voima. :juhau:

Itse ajan tälläisillä romuilla, joilla paineen voi oikeasti säätää halutuksi ja mitä ahtimesta saa.
http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=46_76&product_id=360
https://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=47&product_id=406

Eivät ole halpoja, mutta taatusti toimivat varmasti, kuten lisäjousikin.

Lisäjousi on halvin varmasti toimiva kikka. Seuraavaksi sopiva hukkaportin kello, sitten tuo oma settini ja sen jälkeen sähköinen ahtojen säädin. Ja nämä hinta-järjestyksessä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1418 : 02.11.2014, 15:08:43 »
pneumatiikka paineensäädin/alennin toimii vastapaineohjattavassa hukkiksen kellossa.

itse käytin ulkoisessa hukkiksessa jossa oli mahdollista laittaa vastapaine kalvon toiselle puolelle.


Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1419 : 02.11.2014, 19:58:41 »
No kyllähän joku täällä foorumilla sanoi käyttäneensä kyseistä paineensäädintä??? Tiedä siitä sitten :idiot2:
V70 D5 -04

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1420 : 02.11.2014, 20:05:47 »
No kyllähän joku täällä foorumilla sanoi käyttäneensä kyseistä paineensäädintä??? Tiedä siitä sitten :idiot2:

Millähän tavalla?  :idiot2:

On vähän huonosti säädettävä ja todennäköisesti tarvitsee paine-eroa enemmän kuin linkkaamani.
Tuollaisesta paineensäätimestä on hyötyä vain silloin kun käyttää kaksi-nippaista hukkapportin kelloa, kuten Niksa mainitsi ja minä linkkasin. Itselläni on turboneticsin sarja ja hyvin rokkaa!

Sarjan paineen säädin toimii todella pienellä paine-erolla ja on itsestään bleedaavaa mallia. Lisäksi tarkkuus on hiton hyvä, mutta se onkin suunniteltu hommaansa, mitä tuo mätänetin säädin ei ole.

Vai meinaako joku ahtaa 11 baaria?  :uglystupid2:

Epäilen, että puhuja ei ole ymmärtänyt mitä puhuu, eikä mitä tekee.....    :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1421 : 02.11.2014, 20:09:52 »
http://www.ahtoja.com/product/175/turbosmart-style-turbo-ruuvi

Itsellä tuosta se alkuperäinen turbosmartin rajapaine vena, hyvin pelaa.

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1422 : 02.11.2014, 20:19:00 »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1423 : 02.11.2014, 20:20:18 »
http://www.ahtoja.com/product/175/turbosmart-style-turbo-ruuvi

Itsellä tuosta se alkuperäinen turbosmartin rajapaine vena, hyvin pelaa.

Mulla oli 16v-ysissä KKD:ltä tilattu turbosmartin kopio. Ajoi asiansa kunhan kirrasi lisäjousella alkuperäisen löysän kellon edes sinne päin kohdalleen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1424 : 06.11.2014, 17:34:00 »
Täältä saa parempia rajavenoja kun nuo (t)urpo smartit  ::)
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

RallyBaron  Samppasport