Samppasport  Futurez

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1440 : 30.11.2014, 18:20:46 »
Ketään ostanut Do88:n versiota 940:pin pulttaa kiinni coolerista? Meneekö aivan suoraan vai onko hyvä aihio?

Itse otin sen bigpack paketin jossa isommat ahtoputket, itse cooleri sujahtaa helposti paikoilleen mutta ainakin ilmastoidun mallin sisäänpäin meno putkelle piti hiukan tehdä tilaa putsari koteloa muokkaamalla.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1441 : 30.11.2014, 20:57:38 »
Ei se vakio kuuleri huono ole. Ei vaan jäähdytä, ahistaa ja hajoaa helposti.
:2funny:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1442 : 30.11.2014, 21:34:50 »
Ei se vakio kuuleri huono ole. Ei vaan jäähdytä, ahistaa ja hajoaa helposti.

 :2funny: :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1443 : 02.12.2014, 16:06:23 »
Ei se vakio kuuleri huono ole. Ei vaan jäähdytä, ahistaa ja hajoaa helposti.

Mutta sehän onkin suunniteltu matalapaine turbo käyttöön. Eikä 1-1.5bar tai yli........
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1444 : 03.12.2014, 09:15:51 »
Mutta sehän onkin suunniteltu matalapaine turbo käyttöön. Eikä 1-1.5bar tai yli........

Kuten kaikki muutkin osat.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1445 : 13.12.2014, 21:16:14 »
Lisä-/parempi huohotus. Onko ehdotuksia? Pari vaihtoehtoa:
1. Laitetaan vakio huohotuspöntöltä letku erilliseen kerääjäsäiliöön, johon filtteri ja sitä kautta huohotus ulkoilmaan.
2. Alkuperäisestä huohotuspöntöstä lähtö pakoputkistoon takaiskuventtiilillä
3. Alkuperäisen huohotuspöntön poisto + reijän tukkiminen ja huohotus esimerkiksi venttiilikopasta erilliseen kerääjäsäiliöön
jne jne. Ehdotuksia otetaan vastaan

855_T5R

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1446 : 13.12.2014, 21:23:56 »
Lisä-/parempi huohotus. Onko ehdotuksia? Pari vaihtoehtoa:
1. Laitetaan vakio huohotuspöntöltä letku erilliseen kerääjäsäiliöön, johon filtteri ja sitä kautta huohotus ulkoilmaan.
2. Alkuperäisestä huohotuspöntöstä lähtö pakoputkistoon takaiskuventtiilillä
3. Alkuperäisen huohotuspöntön poisto + reijän tukkiminen ja huohotus esimerkiksi venttiilikopasta erilliseen kerääjäsäiliöön
jne jne. Ehdotuksia otetaan vastaan
Mulla on silleen että lohkojakajan tukkeena oleva blommi löyty pois ja siihen tulee alkuperäsen kaveriksi huohotin.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1447 : 14.12.2014, 14:03:42 »
1. Laitetaan vakio huohotuspöntöltä letku erilliseen kerääjäsäiliöön, johon filtteri ja sitä kautta huohotus ulkoilmaan.
Tää on muuten hyvä mutta kävi viime talvena jäätymis ilmiötä ja meinasi räjähtää stefat pellolle.
Ja toiseksi kopissa aina inhottava öljyn käry.

2. Alkuperäisestä huohotuspöntöstä lähtö pakoputkistoon takaiskuventtiilillä.
Jaa kuullostas hyvältä, onko minkälainen toteutus käytännössä olisi kuvia...?

3. No komment
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1448 : 14.12.2014, 15:48:22 »
1. Laitetaan vakio huohotuspöntöltä letku erilliseen kerääjäsäiliöön, johon filtteri ja sitä kautta huohotus ulkoilmaan.

Tässäkin piilee omat ongelma, joten pitäytyisin ihan siinä vakiossa, joka on suunniteltu toimimaan ja kokemuksien mukaan toimiikin, pakkasessakin.  8)

2. Alkuperäisestä huohotuspöntöstä lähtö pakoputkistoon takaiskuventtiilillä

Voit unohtaa tämän heti!    :nuhtelu

Pakoputkistossa on ylipainetta juuri silloin kun huohotuskin on suurimmillaan, joten ei liene tarkoituksen mukaista, että kampikammion paine nousee yli pakoputkiston paineen?
Alkaa nimittäin öljyä poistumaan jokaisen stefan raosta hyvin nopsasti ja paljon!  :-[

Tai mitäs siitä seuraa, kun pakoputkesta pääseekin kaasuja sinne kampikammioon jos takaisku vuotaakin?  ???

Mutta jos huohotus on ylipäätään ongelma, on silloin syytä suorittaa kone-poka ja laittaa asiat kuntoon. :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1449 : 14.12.2014, 16:06:22 »
Ei nyt keskellä talvea huvita lyödä käyttöautoa lihoiksi, eikä muutenkaan paremmasta huohotuksesta haittaa olisi. Sekä kerääjäsäiliö, että pakoputkijippo ovat kumpainenkin melko suosittuja, joten miksi kumpikaan näistä ei kelpaa? Takaisku nimenomaan sitä varten, ettei putken paineet karkaa koneeseen

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1450 : 14.12.2014, 16:17:56 »
Pakoputki jippo toimii, mika vissii tajunnu sitä ideaa.

Mutta huohotuksen "parantaminen" ei ratkase väljää konetta.

Tässä kuva:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1451 : 14.12.2014, 16:31:42 »
Aika monessa moottoripyörässäkin tollanen systeemi. Tai niissä kampikammio useimmiten imuilmaan ja kannesta putkistoon/pakokanaviin.

Itellä ei kyllä oo yksikään vinokone huohottanu niin kovasti että ois huohotusta tarvinnu parantaa. Ja kilsat ollu väliltä 300-550tkm, kaks turbovinokonetta joilla kummallakin ajettu ties kuinka monta tuhatta kilsaa nostetuilla ahdoilla. Jos huohottaa niin pahasti niin kone pukkiin ja uudet hilut sisään, ei oo pitkä projekti jos siitä ei tee sellaista.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2014, 16:36:51 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1452 : 14.12.2014, 16:46:44 »
Erilaista öljyä vois myös koettaa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1453 : 14.12.2014, 16:58:54 »
Pakoputki jippo toimii, mika vissii tajunnu sitä ideaa.

Mutta huohotuksen "parantaminen" ei ratkase väljää konetta.

Kyllä minä tuon idean tajuan. Eipä tuo ole venturi-periaatetta ihmeellisempi.

Tuossakin linkatussa härpättämessä myyjä sanoo näin; "E-VAC Scavenger vähentää moottorin pumppaushäviötä alentamalla kampikammion painetta, jopa alipaineiseksi!"

Jos myyntipuheessa käytetään sanaa "jopa", tarkoittaa se sitä, ettei niin ole aina ja automaattisesti vaan jossakin tilanteissa tilanne saattaa olla jotain aivan muuta.

Ja kun se nykyinen huohotus-systeemi on toimiva, niin miksi korjata jotakin, mikä ei ole rikki.
Jos kone huohottaa kovasti, ongelma korjataan ihan muulla tavalla kuin huotusta muuttamalla.  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1454 : 14.12.2014, 17:10:10 »
Muistaakseeni Järviin teki jonkun hienon testilaitteiston missä kokeili tota E-VAC:ia. Ei se paljoa alipainetta kiskonut muistaakseeni.

Niksalla on TIB:issä joku itsetehty huohotussäiliö ja systeemit. Kurkkaas miehen projutopiccia.

 

Samppasport  Futurez