Autodiagnoosi  Carcom Oy

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 147 Vastauksia
  • 59020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #45 : 10.10.2011, 01:20:25 »
Lisää tarratuningia. :pomo:


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #46 : 13.11.2011, 23:59:23 »


Talvirenkaat vaihdettu siis, mennään taas tuolla hienostuneemmalla ulkoasulla kevääseen. Kuvat on tärähtäneitä mutta niin on kuskikin. :uglystupid2:

Mutta joo, tämän postauksen varsinaisena tarkoituksena oli esitellä tuo yksi aloitustekstin yksityiskohta jota varmaan kukaan ei ole lukiessaan huomannut (en voi syyttää) mutta joka on autoa koristanut muistaakseni jostain viime vuoden puolelta. Sain sen alunperin jouluna 1997 punaisella silkkihuivilla varustettuna ja se oli yksi rakkaimmista leluistani useamman vuoden ajan, siinä vain oli se jokin. Sittemmin se katosi johonkin kaapin perälle josta löysin sen kesällä 2010 tutkiessani mitä kaikkea jäi muutossa äidin luo ja siitä lähtien oli selvää mihin se tulisi päätymään. Muut pitäkööt hirvitarransa, minulla on tämä.

Takapenkillä matkustajana pehmohirvi jolla Volvo-kaulaliina.


Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #47 : 23.11.2011, 23:43:26 »
Laitetaan joskus vierekkäin ja katsotaan onko tuo tosielämässä ihan niin siisti kuin kuvissa...
Olihan se siistimpi  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #48 : 24.11.2011, 23:13:50 »
Silloin se oli puhdas. Tällä hetkellä tilanne voisi olla vähän toinen. :facepalm:

Enemmän minua kyllä huvitti se että sinun on aito SE ja minun vain naamioitu GL mutta minun taitaa silti olla ulkonäöltään lähempänä "Ruotsin SE:tä", tuo nimitys siitä että olen nähnyt Suomessa aika monta SE:tä kromimaskilla, kromilistoilla yms. ja ulkonäöltään muutenkin hyvin lähellä GLE:tä. Oma mielipide on että SE vaatii mattamustat rojut ympäri autoa kuten GLT:ssä jonka se ilmeisesti mallistossa korvasi. Lumipallostahan piti alunperin tehdä GLT-look mutta kun selvisi että niitä ei tehty enää '92 niin suunnitelma muuttui vähän ja tuli tuo nykyinen kattokaiteineen joilla kyllä ulkonäkö muuttui suuresti ja vieläpä parempaan suuntaan.

Mitä tulee vierekkäin laittamiseen, harvoin näkee että tullaan Kymenlaaksontietä kahdella 240 farkulla yhtenä rintamana. :pomo:

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #49 : 24.11.2011, 23:42:06 »
Silloin se oli puhdas. Tällä hetkellä tilanne voisi olla vähän toinen. :facepalm:

Enemmän minua kyllä huvitti se että sinun on aito SE ja minun vain naamioitu GL mutta minun taitaa silti olla ulkonäöltään lähempänä "Ruotsin SE:tä", tuo nimitys siitä että olen nähnyt Suomessa aika monta SE:tä kromimaskilla, kromilistoilla yms. ja ulkonäöltään muutenkin hyvin lähellä GLE:tä. Oma mielipide on että SE vaatii mattamustat rojut ympäri autoa kuten GLT:ssä jonka se ilmeisesti mallistossa korvasi. Lumipallostahan piti alunperin tehdä GLT-look mutta kun selvisi että niitä ei tehty enää '92 niin suunnitelma muuttui vähän ja tuli tuo nykyinen kattokaiteineen joilla kyllä ulkonäkö muuttui suuresti ja vieläpä parempaan suuntaan.

Mitä tulee vierekkäin laittamiseen, harvoin näkee että tullaan Kymenlaaksontietä kahdella 240 farkulla yhtenä rintamana. :pomo:
Todella harvoin  8) Oli kyllä komeeta  :pomo:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #50 : 13.01.2012, 21:30:33 »
Hieno 245!! Ja todella merkittävä ero alkutilanteeseen! Nuo kaikki on tommosia juttuja joita olen itsekin siellä täällä eri autoissa harrastanut. Scorpiukset on kyllä ehkä parhaat vanteet 245:een, harmi ettei taida niiitä löytyä kuin 14 tuumaisina... Tämä sun on kyllä siisti yksilö, toivotaan että tekniikka pelaa myös hamaan tulevaisuuteen  :hello:

Myös omaa -92 245 GL:ää muuttelin kesällä enemmän GLT / SE -suuntaan. Kylkitarroja en tosin näe tarpeelliseks tummansinisessä kärryssä ja sopii nuo refleksiteipitkin paremmin esim. juuri vaaleisiin väreihin.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #51 : 14.01.2012, 13:30:15 »
-H-

Kokonaisuus koostuu yksityiskohdista, tämän kohdalla se on tullut todistetuksi aika hyvin. Suuria yksittäisiä muutoksiahan siinä ei ole yhtään mutta monella pienellä on tehty aika paljon. Tekniikka on pelannut kuin kello tänä syksynä levinnyttä ilmamassamittaria lukuunottamatta, kuluvia osia ei lasketa ja niitä on sitten mennytkin. ;D Kori kaipaisi vähän hienosäätöä niiden tavallisten paikkojen osalta, takalokarien kaaret ja luukun alareuna yrittävät yhtyä happeen vähän liiankin innokkaasti.

Scorpiuksia ei tosiaan saa kuin 14" versioina mutta olikohan Multi-X vai mikä se hyvin samantyylinen 15" versio jota näkee joskus ainakin 940:ien alla, kennovanne mutterit peittävällä keskilätkällä. Ei tosin ole ihan yhtä pelkistetyn tyylikäs keskiosaltaan kuin Scorpius ainakaan omaan silmään. Ja nuo "refleksiteipit" ei ole refleksiä nähneetkään, tiedän kyllä että tehtaan alkuperäiset on heijastimet mutta nuo on ihan tavallista mainosteippiä punaisena ja valkoisena.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #52 : 20.01.2012, 18:46:37 »
Tähän kun saisi auton ikään passelin suksipoksin katolle... Hymyilyttää kun miettii mistä tulee valkoisen varmari volovon lisänimi "arkkupakastin".

Oman aikakautensa helmiä ;)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #53 : 13.04.2012, 00:23:59 »
Kesärenkaat laitettu alle ja takalasin tarra vaihdettu! *taavih->

Jotenkin tuntuu että nämä on nykyisin vielä enemmän helmiä kuin aikanaan, sekin ihme on jo koettu että joku tulee tankatessa kertomaan kuinka "minullakin oli aikanaan tuollainen". Ja niinhän se on että jokaisella voi olla siisti V70 mutta siisti 240 alkaa olla harvojen etuoikeus josta ainakin itse yritän pitää kiinni kaksin käsin ja vähän jaloinkin. Näitä ei tule enää lisää. Tämäkin yksilö täytti keväällä 20 vuotta muttei juuri häpeä itseään puolta uudempien rinnalla mitä kuntoon tulee, on aikanaan tehty kunnolla eikä vähän sinne päin.

240 ei mystistä kyllä ole läheskään niin kantikas kuin miltä näyttää. Noita tarroja suunnitellessa ja laittaessa on monta kertaa ollut tekijä vähän hukassa kun auto näyttää viivottimella tehdyltä mutta sitten kaarevuutta kuitenkin löytyy monta senttiä yllättävän lyhyeltä matkalta. 940 ainakin näyttää vielä suoraviivaisemmalta mutta veikkaan että sekin vain hämää ja osoittautuu pyöristellyksi jahka sellaisen aikanaan käsiini saan. Siihen voisi matalampana anopinkuljetuslaatikkoa harkitakin, 240 on sen verran korkean näköinen jo itsessään että saattaisi tulla koominen esitys.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #54 : 14.04.2012, 13:27:05 »
Jotenkin tuntuu että nämä on nykyisin vielä enemmän helmiä kuin aikanaan, sekin ihme on jo koettu että joku tulee tankatessa kertomaan kuinka "minullakin oli aikanaan tuollainen". Ja niinhän se on että jokaisella voi olla siisti V70 mutta siisti 240 alkaa olla harvojen etuoikeus josta ainakin itse yritän pitää kiinni kaksin käsin ja vähän jaloinkin. Näitä ei tule enää lisää. Tämäkin yksilö täytti keväällä 20 vuotta muttei juuri häpeä itseään puolta uudempien rinnalla mitä kuntoon tulee, on aikanaan tehty kunnolla eikä vähän sinne päin.
Toi on kyllä totta. Jos tollasia tulee vastaan, niin on teinit raiskannu ne hirvittävän näköisiksi.. Ränni pakoputkena jaja  :-\ Ei semmonen sovi tuollaiselle

Niko_S

  • Vieras
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #55 : 26.04.2012, 23:04:03 »
On se vaan hienoa kun vastustaa ja ei tuunaa kantti-Volvoa  ELK!

Niin minullahan oli se Polar White 745 FBL-XXX SE -92,
josta olen myös kirjaa pitänyt: "Volvo 745 -92 puunaus ja hifistely - käyttöauto"
(näyttää yhtä huonolta kuvissa ja luonnossa, toivottavasti se muuttuu pian...  :idiot2:)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #56 : 26.04.2012, 23:31:37 »
(näyttää yhtä huonolta kuvissa ja luonnossa, toivottavasti se muuttuu pian...  :idiot2:)

Photoshopataan kuvat paremmiksi? :))

Mutta kyllä, tyylisuuntauksia on monia ja tällä mennään. Kuitenkaan ei voi muuttaa vain jotain yhtä asiaa ilman että sitten pitäisi muuttaa montaa muutakin jotta kokonaisuus säilyy yhtenäisenä (ja niitä isovanteisia madallettuja kirkasvilkkuisia on jo joka toisella) joten olkoon tämä kunnianosoitus autolle sellaisena kuin millaiseksi suunnittelija sen aikanaan loi.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #57 : 26.04.2012, 23:39:06 »
Kyllä! Hyvä, hyvä... itsellä tarkoitus tuunata (lue varustella) 745:sta original Volvo osilla  :D

Niko_S

  • Vieras
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #58 : 27.04.2012, 23:34:59 »
Photoshopataan kuvat paremmiksi? :))

Mutta kyllä, tyylisuuntauksia on monia ja tällä mennään. Kuitenkaan ei voi muuttaa vain jotain yhtä asiaa ilman että sitten pitäisi muuttaa montaa muutakin jotta kokonaisuus säilyy yhtenäisenä (ja niitä isovanteisia madallettuja kirkasvilkkuisia on jo joka toisella) joten olkoon tämä kunnianosoitus autolle sellaisena kuin millaiseksi suunnittelija sen aikanaan loi.

Ei kun otetetaan vain kuvia hämärässä viikonloppuisin, muutaman oluen jälkeen niin on maailman hienoin ja suurin merikontti...  8)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #59 : 17.06.2012, 20:41:08 »
Nytpä kävi niin että Lumipallo sai kaverin mutta ei hätää, siitä ei olla luopumassa. Nyt se vain saa virallisen harrasteauton statuksen ja sitä voi rassata huoletta kun pääsee liikkumaan siitä huolimatta että on esimerkiksi koko keula purettuna.

 

Elekma  Autoracing