Samppasport  Futurez

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #90 : 07.01.2014, 17:49:21 »
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.
Tesla S75D '17

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #91 : 28.04.2015, 23:57:33 »
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.

Aika legendaarisessa maineessa tuo 7 pykäläinen desgi tota vuosikertaa. Vieläkö jyristelee vai onko jo hajonnut?

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #92 : 30.04.2015, 06:26:20 »
Ei ole vielä hajonnut ja samanlainen jyristäjä se on edelleen pakkasilla. Ne ajaa tosi vähän, ei kai DSG:kään parkissa mene rikki. Suosittelin vaihtamaan ennen 100tkm ja auton vaihto kannattaa tehdä kesäkelissä...
Tesla S75D '17

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #93 : 11.09.2015, 19:08:24 »
Ei ole vielä hajonnut ja samanlainen jyristäjä se on edelleen pakkasilla. Ne ajaa tosi vähän, ei kai DSG:kään parkissa mene rikki. Suosittelin vaihtamaan ennen 100tkm ja auton vaihto kannattaa tehdä kesäkelissä...

Joko saivat vaihdettua? Rupeaa näkymään hyvityshinnoissakin tuo desgin kova maine. Autokauppiaat ei meinaa millään ottaa vaihdossa noita. Hyvä Volkkari!

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #94 : 11.09.2015, 22:22:55 »
Joko saivat vaihdettua? Rupeaa näkymään hyvityshinnoissakin tuo desgin kova maine. Autokauppiaat ei meinaa millään ottaa vaihdossa noita. Hyvä Volkkari!

Vag-palstalla jos erehtyy sanomaan pahaa sanaa, niin perustellaan että miksi noita edelleen myydään niin paljon  ;). No siksi että VAG:a mainostetaan varmaan eniten eikä kukaan Suomalainen kehtaa myöntää ostaneensa paskaa.

Mutta vakavasti otettuna ei tuo geartronic:n ole onni ja autuus. Ensin sen piti olla elinikäinen eikä siihen tarvitse ikinä vaihtaa öljyjä. Sen jälkeen tuli tieto, että 200tkm välein, 120tkm välein, 90tkm välein ja nyt vissiin 60tkm välein. Perhetutulla laukesi 135tkm kohdalla 7 vuotta vanhasta V70:stä tuollainen geartronic. Marmorilla olisivat vaihtaneet uuden laatikon 7600 euron hintaan. No eräs automaattilaatikko firma teki alle 2000 euron remontin tuohon. Oli jotain lähtenyt laatikosta liikenteeseen ja tukkinut öljynsuodattimen, joka ei ole vaihdettavissa, kuin purkamalla laatikko. Öljyt laatikkoon oli vaihdettu 74tkm kohdalla...

EDIT: Puhelimella jos erehtyy laittamaan hymynaaman kadottaa näköjään tekstit.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2015, 22:29:24 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #95 : 12.09.2015, 18:44:05 »
Ikuiseksi tehty osa pitää EU:n mukaan kestää vähintään 8 vuotta ja 300 000 km. Tuosta lootasta olisi siis pitänyt tulla Volvon vastaan reilusti hinnassa.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #96 : 12.09.2015, 18:46:57 »
Ei se rooman valtakuntakaan ikuinen ollut, DSG ei siitä tee sen varmempaa, tuskin Geartronic myöskään.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #97 : 12.09.2015, 19:46:15 »
Ikuiseksi tehty osa pitää EU:n mukaan kestää vähintään 8 vuotta ja 300 000 km. Tuosta lootasta olisi siis pitänyt tulla Volvon vastaan reilusti hinnassa.

Se taitaa olla 8 vuotta ja 200tkm. Näin sanoin itse. Muuttuva tekijä on, että kyse on muuttoautosta joka ostettu kumminkin bilialta. Vetosivat että ostettu yksityiseltä eli toiselta vanhalta rauhanturvaajalta. Minä totesin, että sillä ei ole mitään merkitystä koska auto on ostettu Suomalaiselta jälleenmyyjältä ulkomaiille jossa se on ollut 6kk. Tästä eteen päin täydellinen huoltohistoria marmorilta Suomessa. Nyt laatikko huollettiin siihen erikoistuneessa firmassa, joka antoi lausunnon laatikosta koska Volvo ja bilia pompottelivat asiaa eikä kumpikaan halunnut sitä hoitaa ja paikallinen merkkihuolto halusi vain vaihtaa 7600 euroa maksavan uuden laatikon. Korjaus maksoi alle 2000 euroa töineen. Itse odotan mielenkiinnolla miten asiassa käy.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #98 : 12.09.2015, 20:14:04 »
Sain korjaamolta sijaisautoksi Suberbeen vm.2013 2.0tdi DSG. Poikiiko laatikko tästäkin ennen 500tkm?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #99 : 12.09.2015, 20:47:23 »
Sain korjaamolta sijaisautoksi Suberbeen vm.2013 2.0tdi DSG. Poikiiko laatikko tästäkin ennen 500tkm?

Varmasti ja hyvällä tuurilla kaksi kertaa ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #100 : 12.09.2015, 21:29:28 »
Aika onnetonta toimintaa siis vuodesta toiseen, ongelmat jatkuvat.  :facepalm: Miksi myyvät noita yhä ja venkoilevat vastuista irti?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #101 : 12.09.2015, 21:30:11 »
Se taitaa olla 8 vuotta ja 200tkm. Näin sanoin itse. Muuttuva tekijä on, että kyse on muuttoautosta joka ostettu kumminkin bilialta. Vetosivat että ostettu yksityiseltä eli toiselta vanhalta rauhanturvaajalta. Minä totesin, että sillä ei ole mitään merkitystä koska auto on ostettu Suomalaiselta jälleenmyyjältä ulkomaiille jossa se on ollut 6kk. Tästä eteen päin täydellinen huoltohistoria marmorilta Suomessa. Nyt laatikko huollettiin siihen erikoistuneessa firmassa, joka antoi lausunnon laatikosta koska Volvo ja bilia pompottelivat asiaa eikä kumpikaan halunnut sitä hoitaa ja paikallinen merkkihuolto halusi vain vaihtaa 7600 euroa maksavan uuden laatikon. Korjaus maksoi alle 2000 euroa töineen. Itse odotan mielenkiinnolla miten asiassa käy.

Muistelen lukeneeni tuon 300 000 km jostain muualta.

Yhden kaverin autoon muuten vaihdettiin jakopää ilman veloitusta, vaikka oli 6-vuotias auto ja 300 000 km ajettu. Oli ostanut nelisen vuotta sitten Saksasta ja nyt Suomessa vaihdettiin tehtaan piikkiin ilman kuluja ja vaikka ei ollut porsinut.

Kyseessä ei ollut VAG-konsernin tuote :)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #102 : 12.09.2015, 21:51:54 »
Aika onnetonta toimintaa siis vuodesta toiseen, ongelmat jatkuvat.  :facepalm: Miksi myyvät noita yhä ja venkoilevat vastuista irti?


No kun ihmiset ostavat ja kuluttajaviranomainen on Suomessa hampaaton. Tämän lisäksi vw ostaa ihmiset hiljaiseksi. Hyvä esimerkki tuo yksi Audin A5:n. Kiinassa valtiovalta ärähti, niin johan vag-konsernissa reagoitiin samantien.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6029
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #103 : 14.09.2015, 09:23:47 »
Muistelen lukeneeni tuon 300 000 km jostain muualta.

Yhden kaverin autoon muuten vaihdettiin jakopää ilman veloitusta, vaikka oli 6-vuotias auto ja 300 000 km ajettu. Oli ostanut nelisen vuotta sitten Saksasta ja nyt Suomessa vaihdettiin tehtaan piikkiin ilman kuluja ja vaikka ei ollut porsinut.

Kyseessä ei ollut VAG-konsernin tuote :)

200tkm tai 250tkm on kuluttajariitalautakunnan mukaan auton "kesto", riippuen moottorikoosta tuo jako.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #104 : 14.09.2015, 20:57:39 »
200tkm tai 250tkm on kuluttajariitalautakunnan mukaan auton "kesto", riippuen moottorikoosta tuo jako.
Katsos vaan, mullahan on 740 GLE:ssä jo toinen kesto lopuillaan, olettaen, että B230E yltää "isolohkoisiin"  :2funny:
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

 

Kulkukoira  Proturbo