Autoracing  KL-varaosat

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #135 : 22.04.2012, 21:42:28 »
Tietäiskö kukaan sanoa, onko 960:n b204ft -koneen perässä m46 vai m90 laatikko?

Ja onko tuo sisusta täysin erilainen esim. -91 ja -95 mallissa? Käykö facelift osat suoraan noihin vanhempiin?
M46.
Sisusta on täysin erilainen, -91 mallissa on vielä samanlainen kuin 7/940:ssä paitsi että 960:ssä on enempi plyyshiä.
960 on pitkäpeltinen eli lokasuojat menee "heittämällä", listat tosin ei osu kohdikkain uusien lokareiden ja vanhojen ovien kesken. Puskurit ja valot on perus bolt-on kamaa.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2012, 21:45:56 kirjoittanut janne81 »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #136 : 22.04.2012, 22:55:41 »
M46.
Sisusta on täysin erilainen, -91 mallissa on vielä samanlainen kuin 7/940:ssä paitsi että 960:ssä on enempi plyyshiä.
960 on pitkäpeltinen eli lokasuojat menee "heittämällä", listat tosin ei osu kohdikkain uusien lokareiden ja vanhojen ovien kesken. Puskurit ja valot on perus bolt-on kamaa.
Ok, hyvä tietää. Eikös 960 alkupään malleissakin kuiteski kojelauta oo se enempi 850-tyylinen ku 940-tyylinen?

Uudemmissa loksuissa on tietysti uudemmat listat. Käykö ne uudemmat listat suoraan vanhoihin oviin ja meneekö silloin kohdalle uudempien lokasuojien listojen kanssa? Vai onko siellä ovissa oikein erilaisia pokkauksia tai reikiä eri kohdissa?

Tuo sisustan faceliftaaminen kiinnostais kans... tämmönen ihan pöhlö idea kun pääs tulemaan.  :P
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #137 : 22.04.2012, 23:28:55 »
Ok, hyvä tietää. Eikös 960 alkupään malleissakin kuiteski kojelauta oo se enempi 850-tyylinen ku 940-tyylinen?

Taitaa olla, siis 760-tyylinen :D

Hauska huomata pieniä eroja noissa. Vanhemmissa 960:ssä se kojetaulun kromilista jatkuu keskiritilöiden alta vielä mutta faceliftissä loppuu ennen ritilöitä. Minusta olisi voinut vaikka jatkua koko matkan päästä päähän läpi :D Onpahan havainnot :P Kyllä noista huomaa, että ovat malliston huippua aikanaan olleet.

a car you can believe in

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #138 : 24.04.2012, 20:38:48 »
Ok, hyvä tietää. Eikös 960 alkupään malleissakin kuiteski kojelauta oo se enempi 850-tyylinen ku 940-tyylinen?

Uudemmissa loksuissa on tietysti uudemmat listat. Käykö ne uudemmat listat suoraan vanhoihin oviin ja meneekö silloin kohdalle uudempien lokasuojien listojen kanssa? Vai onko siellä ovissa oikein erilaisia pokkauksia tai reikiä eri kohdissa?

Tuo sisustan faceliftaaminen kiinnostais kans... tämmönen ihan pöhlö idea kun pääs tulemaan.  :P
Joo, kojelauta on juurikin "850 tyylinen" unohtu mainita.
Oviin jää vanhoista listoista reiät jos uudemmat laittaa.


Poissa +200

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
960 kokemuksia?
« Vastaus #139 : 26.04.2012, 18:26:10 »
Olen harkinnut "uuskoppasen" 960 vollen hankintaan 2.5l kutosella ja manuaali askilla. Kertokaapa yleisesti kokemuksia autosta? Tyyppiviat, esim nivomatin kestävyys? Entäs bensan kulutus? Olen ymmärtänyt että on ajettavuudeltaan ihan erimaata kuin 940?

Viritys, saapiko vapari kutosesta enempää irti? 2 litranen 16V turbo olisi toinen moottorivaihtoehto mutta sitä ei taida löytyä kuin joistain italian tuonti autoista..?

« Viimeksi muokattu: 26.04.2012, 18:33:35 kirjoittanut +200 »
Volvo 854 T-5 "Sverige Ferrari"

s73

  • Vieras
Vs: 960 kokemuksia?
« Vastaus #140 : 26.04.2012, 19:10:23 »
etupään kallistuksen vakaajia saa vaihdella, nivomatit on kalliita tosin niitä ei usein vaihdeta. Veljellä on -95 960 ajettu 500tkm.  ja kuluvaa osaa on vaihdettu, useimmiten vakaajan osia etupäästä ei muuta. 

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kokemuksia?
« Vastaus #141 : 26.04.2012, 19:12:45 »
Hieno auto kaikin puolin. Maantiellä menee kuin juna ja kaupungissa lipuu hiljaisesti.
 Ohjaus on kevyempi kuin 940 mutta silti erittäin hyvä ja etuakseliston rakenne on lähempänä 850:iä. Nivomatien kestävyydestä en osaa sanoa muuta kuin että mielestäni ovat hyvinkin pitkäikäisiä. Ulkomailta saa uudet huomattavasti halvemmalla kuin suomesta.

Matka-ajossa kulutus voi alkaa 8-9 ja kaupungissa joku 12-14. Auto painaa "karvalakki mallinakin" hieman alle 1600kg joten liikkellelähdöt vie polttoainetta.

Tyyppivioista tulee mieleen kolisevat koiranluut ja ovipahvien nahat repsottaa ikkunan juuresta. Muuten viat on satunnaisia nokka-akselin asentoanturia, lambdaa, imm:ää. Normi ruiskuautojen ongelmaa.

Ja kohta joku alkaa puolustamaan 3.0 konetta. Onhan siinä 34hv enemmän eikä kulutuskaan kasva juurikaan mutta manuaalina hankalempi löytää.

Välttäisin enemmän ajettuja yksilöitä / tutkisin tarkkaan. 400-500tkm on sellainen lukema jossa alkaa kutoskone vaatia koneremonttia kun syö öljyä. Jos on ahkerasti vaihdettu öljyt ja käytetty lohkolämppäriä + ajo muutenkin asiallista niin tämäkään ei välttämättä ole ongelma.

OT: Moneskohan kerta kun näitä selostan :D?. Eli haulla löytyy lisää :)
« Viimeksi muokattu: 26.04.2012, 19:14:28 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa +200

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kokemuksia?
« Vastaus #142 : 26.04.2012, 19:28:48 »
Ja kohta joku alkaa puolustamaan 3.0 konetta. Onhan siinä 34hv enemmän eikä kulutuskaan kasva juurikaan mutta manuaalina hankalempi löytää.
Näimpä, en ole kertaakaan nähnyt esim nettiautossa 3.0 konella ja manuaalilla  ::)

Kiinnostaisi vielä sellainen että paljon tuosta 2.5 R6 koneesta voisi saada irti vaikkapa lastulla/ohjelmoinnilla? Pikkasen päälle parisataa hevosta olisi jo ihan riittävästi.

Moneskohan kerta kun näitä selostan :D?. Eli haulla löytyy lisää :)
Selvä, löytyikin heti monta sivua vanhoja keskusteluja  ;D
Volvo 854 T-5 "Sverige Ferrari"

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 960 kokemuksia?
« Vastaus #143 : 26.04.2012, 22:33:00 »
Mitenkäs S 90? Sehän on lievähkö parannus tuohon etsimääsi. Itseltä löytyy tässäkin topicissa mainittu 3-litran manuaali. Ehkä tuohon autoon sopisi automaatti paremmin mutta kyllähän tälläkin on pärjännyt. Kulutus lienee jotain 9-10 luokkaa. Kyllä sitä saa kohtuullisen usein tankilla käydä mutta eihän kyseessä mikään ekoauto olekaan. Sitä paitsi tuon auton mukavuus ja rentous voittaa kulutushömpötykset itselläni ainakin.

Millä autolla lähtisin reissuun? Eipä ole vaikea päätös... :pomo:
a car you can believe in

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 kokemuksia?
« Vastaus #144 : 27.04.2012, 10:12:07 »
Tomaatilla tuollainen laiva pitää olla.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #145 : 04.06.2012, 12:32:31 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/4776648 onkos tommonen jo ihan susi kilometrjä kattelin.. mitäs vikoja näis on jos menee tosiaan hieroo kauppoja? Onks noissa tosiaan ongelmana kansipahvit?? En todellakaan viitti simmosta riesaksi ottaa..
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012, 12:42:30 kirjoittanut ESE »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #146 : 04.06.2012, 13:10:57 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/4776648 onkos tommonen jo ihan susi kilometrjä kattelin.. mitäs vikoja näis on jos menee tosiaan hieroo kauppoja? Onks noissa tosiaan ongelmana kansipahvit?? En todellakaan viitti simmosta riesaksi ottaa..

Venttiilinnostimet voi ääntää. Moottorin öljyvuotoja kandee syynätä.
En oo kuullut, et tuossa motissa olis normaalia enempää kansipahvivaivoja.
Nivot näissä kans vanhemmiten menee, jos sellaiset on.-> kalliit vaihtaa. Ne voi kyl korvata tavallisillakin, kunhan vaihtaa jouset myös.

Omasta vuosi venttiilin kumit-> venttiili paloi ja pala pois ja on nyt telakalla. Ajettu tuolla on abt. 250tkm, tosin on vanhempaa vuosikertaa ja 3 litrainen kone.
Joistain on sylinterit menneet soikeaksi.
Sit näis tulee ns. "liimaventtiili" ongelmia.
Kansipajan äijän kans tuosta just rupattelin, niin hänen näkemys oli, että ei se venttiili mihinkään voi liimata, kyllä jousi sen kiinni painaisi, vaan tuo ilmiö johtuisi hydraulisten nostajien oudosta käytöksestä, kun moottoria käytetään vain pienen hetken.

Vahvoja vehkeitä nää on muuten, kunhan jaksaa huoltaa.

Jotkut on aiemmin sanoneet, että osta suoraan 3 litranen, tuo 2,5l on tuhnu pannu tuohon koppaan.
Mene ja tiedä, kun en ole 2,5 litrasta kokeillut, mutta aika tuhnu tuon ikäinen 3 litrainenkin on, vaikka siinä on 204hp. Johtuneeko käsitykseni sit siitä, että vertaan sitä T5:een.

Mutta käy testaamassa tuo yksilö, niin tiedät. Hinta on kyllä mielestäni reilusti ylkanttiin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #147 : 04.06.2012, 15:49:03 »
Itse kävin viime syksynä koeajamassa 960 2.5 automaatin. Kyllähän tuossakin kaasu pohjassa tuli voimaa mutta eihän se mikään tykki ole. Ainakin paperilla oman 180hv manuaalin pitäisi olla nopein noista malleista.

Ja on kyllä minustakin hintaa vähän liikaa kilsoihin nähden...

a car you can believe in

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #148 : 04.06.2012, 16:03:54 »
Itse kävin viime syksynä koeajamassa 960 2.5 automaatin. Kyllähän tuossakin kaasu pohjassa tuli voimaa mutta eihän se mikään tykki ole. Ainakin paperilla oman 180hv manuaalin pitäisi olla nopein noista malleista.

0,1s on noissa 3.0 24v (180Bhp) ja 3.0 24v (204Bhp) eroa, huiput on ihan samat.
http://www.volvoclub.org.uk/s90v90.shtml


Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #149 : 04.06.2012, 16:14:59 »
0,1s on noissa 3.0 24v (180Bhp) ja 3.0 24v (204Bhp) eroa, huiput on ihan samat.
http://www.volvoclub.org.uk/s90v90.shtml

Juu, tiesin. Ei hirveitä eroja :D
a car you can believe in

 

Elekma  Autoracing