Carcom Oy  Ateho

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #210 : 29.01.2013, 22:31:39 »
Moi!

Millä moottorilla suosittelisitte minulle Volvoa, kun tarkoituksena on tulevaisuudessa kutitella autosta tehoa irti ehkä vähän enemmänkin, n 300hp.

Millainen on b230ft moottori virityspotentiaaliltaan, ja onko helppo duunailla itse, ja osien saatavuus? Kuulemma lastulla, ja coolerin vaihdolla saa n. 200hp jo irtoamaan? Sitten jatkossa kenties isompaa puhallinta ja putkistoa ym.
Ensimmäistä autoa siis ostamassa, autoalalla oleva ja autoista kiinnostunut... Takaveto ja manuaali pitäisi olla.

Hintaluokka n. 0-3500eur olisi oiva... Mitä Volvoa ehtotatte?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #211 : 30.01.2013, 08:46:59 »
Ostajan opas ja paljon muutakin hyvää volvotietoutta näillä sivuilla:
http://www.volvotips.com/index.php/940-960/volvo-940-960-buyers-guide/

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #212 : 30.01.2013, 20:34:06 »
Moi!

Millä moottorilla suosittelisitte minulle Volvoa, kun tarkoituksena on tulevaisuudessa kutitella autosta tehoa irti ehkä vähän enemmänkin, n 300hp.
Tolla budejtilla saa jo ihan hyvän ysin.
300hv+ vinokonetopic ja vinokone viritysreseptit
Tuolta löytyy viritysreseptejä. B230ft/fk on ihan hyvä peruskone ja se 200 irtoaa lastuilla ja nostetuilla ahdoilla.
-95 ja sen jälkeen on m90 vaihdelaatikko joka on parempi kuin m46/47. m90 on taas kaksoismassapyörällä joka ei tykkää väännöstä eli kannattaa vaihtaa jos haluaa ottaa 300hv ulos. Vaihtoehtoisesti joku getrag laatikoksi.
Helpommin löytää vähemmän ruosteisen ysin verrattuna 2/7 sarjaan, vinokoneita löytyy kaikista.

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #213 : 30.01.2013, 21:52:23 »
Tolla budejtilla saa jo ihan hyvän ysin.
300hv+ vinokonetopic ja vinokone viritysreseptit
Tuolta löytyy viritysreseptejä. B230ft/fk on ihan hyvä peruskone ja se 200 irtoaa lastuilla ja nostetuilla ahdoilla.
-95 ja sen jälkeen on m90 vaihdelaatikko joka on parempi kuin m46/47. m90 on taas kaksoismassapyörällä joka ei tykkää väännöstä eli kannattaa vaihtaa jos haluaa ottaa 300hv ulos. Vaihtoehtoisesti joku getrag laatikoksi.
Helpommin löytää vähemmän ruosteisen ysin verrattuna 2/7 sarjaan, vinokoneita löytyy kaikista.

Moi!!

Kiitos vastauksesta todella paljon!!!

Eli siis kannattaisi katsella 900 sarjan volvoja? Millaisia nämä on ajaa vrt. 740 sarjaan?

ja siis 230ft/fk koneellisia? onko nettiautossa yhtään? manuaali + sedan

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #214 : 30.01.2013, 22:40:54 »
Eli siis kannattaisi katsella 900 sarjan volvoja? Millaisia nämä on ajaa vrt. 740 sarjaan?

Eihän noissa paljon eroa ole, samoja laitoksia kun ovat melko pitkälle.
Voi siellä jotain parannusta olla 940:ssä tehty??
960 faceliftissä onkin sit jo eroa.

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #215 : 31.01.2013, 09:29:09 »
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5344600
Mitä mieltä esim tollaisesta

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #217 : 31.01.2013, 15:02:35 »
Siinä olis vielä harvinaiset volvo galaxy vanteet alla, ja vähemmän ajettu. Mitä enemmän kilsoja niin suurempi riski että turbo alkaa olemaan vaihtokunnossa jos ei ole vaihdettu. Punaisessa oli kolhuja apparin puolella. Ruskeassa taitaa vielä olla vikakoodien lukulaite konehuoneen puolella ja punaisessa tais olla jo "odb" pistoke.
Fk hukkaportin kello on muuten yleensä niin löysä että ahdot piikkaa bleedillä. Voi korjata lisäjousella, prikoilla tai ostamalla uuden kellon (n100e). Kummassakaan ei ollut mainintaa lastuista joten toi 0.8bar on jo rajoilla 98e bensalla. Lastuja saa vaikka toni:lta 50e kpl. Vm 95 taitaa yleensä olla kultaisella sytkäboksilla johon saa lastun suoraan (näkee ottamalla ratin alta muovi pois).

Ajettavuudessa ei taida olla juurikaan eroa 740 ja 940 välillä, suht sama alusta ja molemmissa melko painava keula. 740 ja alkupään 940 ovat muistaakseni/mielestäni hiukan huonommalla äänieristyksellä. Ei oo iso ero. Vois varmaan lisätä jotain mut näin kännykällä turhan monimutkaista.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2013, 15:22:26 kirjoittanut Acke »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #218 : 01.02.2013, 12:25:32 »

Vuodesta -94 alkaen käytettiin pomminvarmana tunnettua M90 vaihteistoa, ja vuodesta -97 alkaen tuosta julkaistiin entistäkin vahvempi M90H2/L2 -malli.

Jos auto on -97 vuosimallia niin mistä halavatusta sen tietää onko se laatikko tuo vanha kampe vai uusi " H2/L2" malli?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #219 : 01.02.2013, 12:34:37 »
Jos auto on -97 vuosimallia niin mistä halavatusta sen tietää onko se laatikko tuo vanha kampe vai uusi " H2/L2" malli?
Laatikon tyyppikilven numerosta ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #220 : 01.02.2013, 13:59:21 »
Ja siinä ei sitten ole vuosimallilla paljoakaan väliä, minulla on '98 jossa on kaikesta päätellen "tavallinen" M90H.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #221 : 04.02.2013, 00:15:23 »
Laatikon tyyppikilven numerosta ???

Onko noin?

Voit varmaan kertoa mitä numeroita pitää lukea jos vahva syncro kolmosessa?  :hello:

Ja siinä ei sitten ole vuosimallilla paljoakaan väliä, minulla on '98 jossa on kaikesta päätellen "tavallinen" M90H.
Miten päätelty? Eräs foorumilainen Kouvolasta kertoi, että tietää sillain kun vejättää paskaksi ja avaa laatikon..  ??? :D

Ko. henkilö on noita vekslannu jonki verra.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 00:18:22 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #222 : 04.02.2013, 02:32:45 »
Miten päätelty?

Renkaan koko 195/65R15 ja näin ollen halkaisija 634,5 mm, kehä 1993,3 mm. Perävälitys 3,73 ja välitykset:

M90Hvs.M90L2
1.3,54:1vs.3,91:1
2.2,05:1vs.2,2:1
3.1,38:1vs.1,38:1
4.1:1vs.1:1
5.0,81:1vs.0,7:1

Ensinnäkin (Turbobricksin mukaan) 'L2 on pääasiassa FK-koneiden perässä ja 'H2 vain ja ainoastaan tinakoneiden perässä mutta ei nyt välitetä siitä vaan lasketaan nopeudet välityksillä.

Tuolla renkaan ulkokehällä yksi koneen kierros 1:1 välityksellä (lue: nelosella) on 1993,3 mm / 3,73 eli 534,4 mm, tuhat kierrosta on 534400 mm eli 534,4 m ja nopeus koneen käydessä 1000 rpm siis 534,4 / 60 eli 8,907 m/s ja se kertaa 3,6 eli 32,064 km/h.

M90H:20 km/h30 km/h40 km/h50 km/h60 km/h70 km/h80 km/h90 km/h100 km/h
1.3,54:12210 rpm3310 rpm4420 rpm5520 rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm
2.2,05:11280 rpm1920 rpm2560 rpm3200 rpm3840 rpm4480 rpm5110 rpm5750 rpm---- rpm
3.1,38:1---- rpm1290 rpm1720 rpm2150 rpm2580 rpm3010 rpm3440 rpm3870 rpm4300 rpm
4.1:1---- rpm---- rpm1250 rpm1560 rpm1870 rpm2180 rpm2500 rpm2810 rpm3120 rpm
5.0,81:1---- rpm---- rpm---- rpm1260 rpm1515 rpm1770 rpm2020 rpm2270 rpm2530 rpm

M90L2:20 km/h30 km/h40 km/h50 km/h60 km/h70 km/h80 km/h90 km/h100 km/h
1.3,91:12440 rpm3660 rpm4880 rpm6100 rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm
2.2,2:11370 rpm2060 rpm2740 rpm3430 rpm4120 rpm4800 rpm5490 rpm6180 rpm---- rpm
3.1,38:1---- rpm1290 rpm1720 rpm2150 rpm2580 rpm3010 rpm3440 rpm3870 rpm4300 rpm
4.1:1---- rpm---- rpm1250 rpm1560 rpm1870 rpm2180 rpm2500 rpm2810 rpm3120 rpm
5.0,7:1---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm1310 rpm1530 rpm1750 rpm1960 rpm2180 rpm

Minulla kiertää kolmosella viidessäkympissä vähän reilun 2100 rpm, kuudessakympissä nelosella vajaan 1900 rpm ja satasen vauhdissa vitosella vähän reilun 2500 rpm joten edellä mainituista tiedoista laskettuna laatikko on M90H. :pomo:
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 02:39:56 kirjoittanut Greycap »

Poissa antoniof

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #223 : 17.02.2013, 10:20:12 »
Onkos näissä 940 lukkoperää? Itellä vm1993 ja d24tic+m46 . Tuntui tossa yks päivä että meni linkussa ku yritin jäisellä Mcdonaldsin driveinillä liikkua luukulle  ;D
Volvo 940 D24TIC vm-93

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #224 : 17.02.2013, 10:22:39 »
Onkos näissä 940 lukkoperää? Itellä vm1993 ja d24tic+m46 . Tuntui tossa yks päivä että meni linkussa ku yritin jäisellä Mcdonaldsin driveinillä liikkua luukulle  ;D

Sattumanvaraista  ;)  Joissakin on, joissakin ei.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

RallyBaron  Samppasport