RallyBaron  Samppasport

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #285 : 02.12.2013, 18:25:00 »
Polaria on saanut myös 2,3l padalla. Varustuksessa usein lukkoperä ja lohkolämppäri.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #286 : 23.12.2013, 11:58:54 »
Tuplaa pukkaa, mutta välissä melkein 20 päivää, niin ehkä se sallitaan.


Mites 940-sarjassa menee turvatyynyt? Voisin vaikka vannoa, että kaverin Polarissa (96) on niitä kaksi, mutta nettiautossa on useissa vain yksi? Jopa uudemmissa.

Toinen mikä askarruttaa on tuo integroitu lastenistuin takana. Kangassisustan kanssa en ole nähnyt ikinä, mutta puolinahka- ja nahkasisustasta semmonen on löytynyt aina kun vain tutkaamaan on pääsyt. Ilmeisesti kuitenkin lisävaruste ollut sekin, niin ei voi erikseen tehdä johtopäätöstä sisustasta onko vai ei?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #287 : 23.12.2013, 13:28:59 »
Otetaan vertailuryhmäksi neljä '98 Classicia joissa luulisi olevan vähän kaikki mahdollinen. Turvatyynyjä kaikissa yksi paitsi siinä yhdessä jossa sattuu olemaan kaksi. Kaikissa puolinahkasisusta, integroitu lastenistuin yhdessä ja tietenkään kyseessä ei ole sama yksilö kuin se jossa on repsikan tyyny. Ei näissä taida voida mitään varmaa päätellä oikein mistään.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #288 : 23.12.2013, 15:57:16 »
Tyyypillistä Volvoa siis.  :idiot2:


Ei kai auta kun pyytää myyjältä aina kuva kojelaudasta ja takapenkin kyynärnojasta.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #289 : 23.12.2013, 16:42:26 »
Kangassisustan kanssa en ole nähnyt ikinä, mutta puolinahka- ja nahkasisustasta semmonen on löytynyt aina kun vain tutkaamaan on pääsyt.
Mulla muuten pyörii sedanin mustat kangaspenkit ylimääräsenä, lastenistuimella...
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #290 : 24.12.2013, 03:35:48 »
20v vanhoissa, yli kolmannesmiljoonan rullatuissa autoissa, mitä vähemmän bägejä sen parempi. Vähemmän murheita leimalle.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #291 : 26.12.2013, 21:01:43 »
Tuplaa pukkaa, mutta välissä melkein 20 päivää, niin ehkä se sallitaan.


Mites 940-sarjassa menee turvatyynyt? Voisin vaikka vannoa, että kaverin Polarissa (96) on niitä kaksi, mutta nettiautossa on useissa vain yksi? Jopa uudemmissa.

Toinen mikä askarruttaa on tuo integroitu lastenistuin takana. Kangassisustan kanssa en ole nähnyt ikinä, mutta puolinahka- ja nahkasisustasta semmonen on löytynyt aina kun vain tutkaamaan on pääsyt. Ilmeisesti kuitenkin lisävaruste ollut sekin, niin ei voi erikseen tehdä johtopäätöstä sisustasta onko vai ei?

Ratissa kaikissa uudemmissa, repsikanpuolen on ollut aina lisävaruste ja sivubägit tuli 96 SIPS:n päivityksen myötä.

En tajua millälailla bägit on huono juttu? Kiva ne on olla ja varsinkin toimia jos jotain sattuu.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #292 : 26.12.2013, 21:30:57 »

Toinen mikä askarruttaa on tuo integroitu lastenistuin takana. Kangassisustan kanssa en ole nähnyt ikinä, mutta puolinahka- ja nahkasisustasta semmonen on löytynyt aina kun vain tutkaamaan on pääsyt. Ilmeisesti kuitenkin lisävaruste ollut sekin, niin ei voi erikseen tehdä johtopäätöstä sisustasta onko vai ei?

Minä en ole ikuna edes nähnyt 9-satasta, missä ei tuota olisi.  ???

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #293 : 26.12.2013, 22:22:14 »
Minä en ole ikuna edes nähnyt 9-satasta, missä ei tuota olisi.  ???
omassa 960:ssa on kangaspenkit ja integroitu lastenpenkki.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #294 : 26.12.2013, 23:15:20 »
Minä en ole ikuna edes nähnyt 9-satasta, missä ei tuota olisi.  ???

Lisävaruste sekin, olen nähnyt kangas että muiden sisustojen kanssa, että ilman.
Omassani ei esim ole, vaikka auton uutena on ostanut lastentarvikeliike :D

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #295 : 29.12.2013, 07:49:53 »
Mitkä on yleisimmät ruostepaikat 900-sarjalaisessa? Itellä kiikarissa pari vuotta sitte pätkimisen takia ajosta jätetty 945, Ulkosesti siisti eikä helmat happamat mutta mites pohja? Itellä seiskassa ainakin tykkäs kuskin jalkotilan nurkat ja kontin sivukoteloitten nurkat hapantua ensimmäisenä... Ja onko mikä yleisesti ollut pätkimisen syy muut kun jakaja, johdot yms. ensimmäisenä mieleen tulevat kun lambda ja tulpanjohdon on jo vaihdettu... Voi olla tietysti kun itärajan takaisilla gasoilla ajettu vuosikausia...
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #296 : 29.12.2013, 11:56:38 »
Mitkä on yleisimmät ruostepaikat 900-sarjalaisessa? Itellä kiikarissa pari vuotta sitte pätkimisen takia ajosta jätetty 945, Ulkosesti siisti eikä helmat happamat mutta mites pohja? Itellä seiskassa ainakin tykkäs kuskin jalkotilan nurkat ja kontin sivukoteloitten nurkat hapantua ensimmäisenä... Ja onko mikä yleisesti ollut pätkimisen syy muut kun jakaja, johdot yms. ensimmäisenä mieleen tulevat kun lambda ja tulpanjohdon on jo vaihdettu... Voi olla tietysti kun itärajan takaisilla gasoilla ajettu vuosikausia...

Samathan ne ruostepaikat ysissä on kun seiskassakin, ainakin rakenteen puolesta. Tunkinkorvakkeiden ympäristöt, tukilaakerin palkin (tai mikä onkaan) ja helman nurkat, palkkien pohjat ja tietty nuo takaluukun sivukotelot mitkä mainitsitkin tulee ekana mieleen...

Eka kannattaa varmaan kattoo vikakoodit, imu- ja pakovuodot on aikas yleisiä käyntiharmien aiheuttajia.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #297 : 29.12.2013, 15:20:31 »
Akkukotelon pohja on lähes aina happamoitunut. Toisissa se pohja on vielä tallella, toisissa puuttuu kokonaan.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #298 : 29.12.2013, 15:34:48 »
Akkukotelon pohja on lähes aina happamoitunut. Toisissa se pohja on vielä tallella, toisissa puuttuu kokonaan.
Kyllä ja jos etsii korjauspalaa niin vapariin turbosta ja päinvastoin koska niissä on akut eripuolilla ja siten se akuton puoli on aina yleensä terveempi.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #299 : 30.12.2013, 13:48:20 »
Minä en ole ikuna edes nähnyt 9-satasta, missä ei tuota olisi.  ???

Omassa ei lastenistuinta ole. Yhdessä testaamassani 960:ssä oli.
a car you can believe in

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo