KL-varaosat  Race.fi

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246025 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #330 : 12.11.2014, 21:11:19 »
Perän pitäisi nousta suunilleen samaan tasaan keulan kanssa ajossa. Nivot ovat siis passiiviset kuormantuntevat iskarit, eli niissä on sisäinen venttiilistö joka hoitaa korkeudensäädön kohdilleen iskarin liikkuessa. Paikallaan ollessa on normaalia, että perä laskee, mutta kun on ajanut hetken ja iskarit saavat liikettä, pitäisi perän nousta samaan tasoon keulan kanssa ja ei laahata maassa.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa lynexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #331 : 12.11.2014, 21:14:45 »
Voiko Nivojen tilalle vaihtaa normi-iskarit vai vaatiiko modaamista, että sopii paikalleen?

EDIT: KVG auttoi jälleen... Voi vaihtaa, mutta vaatii lehtijousen vaihtoa jäykempään  :)
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014, 21:22:46 kirjoittanut lynexi »
Nykyinen: S80 -00 2.5 10v man.
Ex: 855 -94 2.5 20v aut.
Ex: V70 -98 2.5 10v aut.
Ex: 855 -94 2.5 10v man.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #332 : 15.11.2014, 13:33:37 »
Itse ostin kesällä 450tkm ajetun s90:an ja autoilu on ollut yhtä hymyä sen jälkeen.  ;D kilometrejä ei pidä pelätä, oma autoni pesee useammat vähempiajetut 960:at sata nolla. Ei nimittäin näy muussa kuin mittarissa, ei edes penkissä tai ratissa.


Nivomattien toiminta on syytä tarkistaa, hieman ryyhöttää tuo perä. Voi tietysti olla renkaat kontissa ja siksi painuu. Automaatin toiminta, voliseeko, ryskääkö, nykiikö. Tekeekö painetta jäähytinjärjestelmään, onko öljyt normaalin näköiset, etupään nivelet, puslat, ohjaustehostin ulvooko, vuotaako öljyä.

Hyvältä tuo kuvissa näyttää ja hintakin suht kohdallaan. Tosin sisäkuvia ei ole.

Onko sinun ysikymppiin jo tehty kansiremppa?
a car you can believe in

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #333 : 15.11.2014, 22:11:33 »
Voiko Nivojen tilalle vaihtaa normi-iskarit vai vaatiiko modaamista, että sopii paikalleen?

EDIT: KVG auttoi jälleen... Voi vaihtaa, mutta vaatii lehtijousen vaihtoa jäykempään  :)
Ja täältä löytyisi vahvempi jousi ja tavalliset iskarit S90:iin
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa lynexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #334 : 16.11.2014, 01:11:31 »
Ja täältä löytyisi vahvempi jousi ja tavalliset iskarit S90:iin

Nythän kävi niin, että päädyin tuttuun ja turvalliseen 800-sarjalaiseen  :)
Nykyinen: S80 -00 2.5 10v man.
Ex: 855 -94 2.5 20v aut.
Ex: V70 -98 2.5 10v aut.
Ex: 855 -94 2.5 10v man.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #335 : 16.11.2014, 13:13:25 »
Onko sinun ysikymppiin jo tehty kansiremppa?

On tehty jo kerran.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa harskade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #336 : 18.11.2014, 19:52:09 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v90/6847581

Mitä mieltä olettte tästä?
Volvo 940 Classic -97

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #337 : 19.11.2014, 10:47:53 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v90/6847581

Mitä mieltä olettte tästä?

Omasta mielestä kyllä kallis, 960 saa samalla hinnalla reippaasti vähemmän ajettuja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #338 : 19.11.2014, 21:18:44 »
Kolmilitranen manuaali ei vaan taida olla se yleisin yhdistelmä noissa.  :)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #339 : 20.11.2014, 17:32:12 »
Kolmilitranen manuaali ei vaan taida olla se yleisin yhdistelmä noissa.  :)

Onkohan tuossa ilmoituksessa menneet hevosvoimat sekaisin vai onko laitettu tehokkaamman koneen nokat? Ei 204hv ole saanut tehtaalta manuaalina. Oma ysi on 180hv manuaali ja se on 204hv automaattia pirteämpi.

Tietysti automaatti sopii paremmin 960/90-malleihin...
a car you can believe in

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #340 : 30.11.2014, 12:15:51 »
Itselläni eka Volvo kyseessä ja malli on 965 vm.1993. Yllätti tuo umpioiden toteutus. Yhdessä umpiossa on siis ilm.H4 -polttimot(pitkä/lyhyt), sumuvalo H3 sekä ilm.vielä H3 "lisäpitkä" vai olenko ihan väärin ymmärtänyt? Kestääkö toteutus(ja johdotus) miten paljon suurempia polttimoita? Jos haluaa lisätä tehoa pitkiin, niin onko paras keino hankkia tehokkaampi H3:n lisäpitkiin? Hyllystä löytyy 100/80W Osram H4:t. Kestääkö heijastipinnat tehotuikkuja?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #341 : 30.11.2014, 15:33:34 »
Itselläni eka Volvo kyseessä ja malli on 965 vm.1993. Yllätti tuo umpioiden toteutus. Yhdessä umpiossa on siis ilm.H4 -polttimot(pitkä/lyhyt), sumuvalo H3 sekä ilm.vielä H3 "lisäpitkä" vai olenko ihan väärin ymmärtänyt? Kestääkö toteutus(ja johdotus) miten paljon suurempia polttimoita? Jos haluaa lisätä tehoa pitkiin, niin onko paras keino hankkia tehokkaampi H3:n lisäpitkiin? Hyllystä löytyy 100/80W Osram H4:t. Kestääkö heijastipinnat tehotuikkuja?
Suoraan tehokkaammat polttimot eivät muuta tee kuin kuumentavat johtoja/liitoksia (vanha auto).

Omaan 945:een (samat umpiot kuin vanhakeulaisessa 960:ssä) releytin umpiot. Eli auton alkuperäiset valojen piuhat kytkevät releet, jotka saavat akulta virran paksuilla johdoilla ja tinatuilla liittimillä. Releiltä menee paksut johdot suoraan umpioille.

Umpiot kirkastuivat kerrasta ja kunnolla, kantamaa tuli reilusti lisää. Itsellä ihan perus 55/60w H4 ja oliko 65w "lisäpitkä" (eli oliko nyt se H3). mikan -nimimerkillä oli joskus täällä ihan mitattua faktaa, kuinka pitkälle hyväkuntoiset releytetyt 940:n valot kantaa, mutta se tieto taisi hävitä bittiavaruuteen kun topickeja siivottiin.

Umpiot on tosiaan "kolmelamppuset" (H4 + lisäpitkä + sumari). Jotkut ovat laittaneet "lisäpitkiin" xenonit. Siitä tosin ei minulla ole kokemusta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #342 : 30.11.2014, 16:18:49 »
Umpiot kirkastuivat kerrasta ja kunnolla, kantamaa tuli reilusti lisää. Itsellä ihan perus 55/60w H4 ja oliko 65w "lisäpitkä" (eli oliko nyt se H3). mikan -nimimerkillä oli joskus täällä ihan mitattua faktaa, kuinka pitkälle hyväkuntoiset releytetyt 940:n valot kantaa, mutta se tieto taisi hävitä bittiavaruuteen kun topickeja siivottiin.

Hatusta vetäen releistetyillä ja muutenkin osiltaan uusituilla umpioilla 5 lux raja oli jossain 225 metrin paikkeilla, hyväkuntoisilla vakioilla noin 175 metrin kohdalla. Kantamaa on kyllä turkasesti, suurempi ongelma on kuvion leveys tai pikemminkin sen puute.

Poissa juhamann

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #343 : 30.11.2014, 16:21:50 »
Kiitos hyvistä vastauksista! Varmaankin tuo reletys on viisaampi vaihtoehto, kuin suoraan laittaa tehotuikkuja kiinni. Toisaalta ainakin omasta mielestäni erittäin hyvät valot jo vakionakin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #344 : 30.11.2014, 16:24:03 »
Itse olen laittanut nightbreakerit ysikymppiin ja kyllä niillä mielestäni hyvin pärjää. Volvoissahan on valoihin yleensä panostettu.
a car you can believe in

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron