Autoracing  KL-varaosat

Historic 240 Turbo

  • 228 Vastauksia
  • 107940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #90 : 01.02.2014, 22:12:08 »
Nopea tarkastus oli tosiaan. Paininkupit näki öljykorkista ja lohkon/ kannen numerot löytyivät helposti. Oli ihan mukava kysellä niitä näitä samalla, kun ei ollut enään kiire eikä muita autoja samaan aikaan tarkastettavana.
Komeen näköstä menoa oli "penkalta" katsottuna!
Yritetään viihdyttää itteä ja yleisöä. Kello ei aina tykkää mutta hauskaa on.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #91 : 02.02.2014, 14:02:59 »
Kahdella pätkällä tuli käytyä ja hienoa oli nähdä Turbo reitillä  :)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #92 : 02.02.2014, 17:53:15 »
Pari kuvaa löytyi netistä. Jos jollakin on lisää hyviä kuvia niin mielelläni näkisin. Kolmosen "ulosajokin" oli jo eksynyt juutubeen.

http://mla.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2014/1.2+J%C3%A4ms%C3%A4n+Metalli+ja+Kuljetus+ralli/IMG_1885.jpg
http://mla.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2014/1.2+J%C3%A4ms%C3%A4n+Metalli+ja+Kuljetus+ralli/IMG_1773.jpg

Ensi viikonloppuna lähdetään Talwiajoihin isän kanssa.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #93 : 03.02.2014, 08:13:08 »
Tere! Tässä ottamani foto Urrian suunnalta:


Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #94 : 09.02.2014, 17:24:29 »
Tere! Tässä ottamani foto Urrian suunnalta:
Kiitos kuvia lähettäneille. Tässä vielä pari:



Eilen ajeltiin isän kanssa Talwiajoissa ympäri Saarijärveä ja oli kyllä hieno reissu. Muutamaan kompaan langettiin rasteilla, mutta ensi kerrallapahan muistetaan. Voin kyllä suositella, reitti oli n.120km sisältäen erilaisia rastitehtäviä, joista yksi oli jäärata-ajo mm. Oli paljon hienosti entisöityjä autoja joita ehti katselemaan aamulla, kun oma lähtönumero oli suurin(220).

Kytkimensäätö "liikkuu" toivotaan että asettuu vaijerin vaihdolla ettei käpälä ole antamassa periksi. Eilen oli taas vaikeuksia saada paikallaan vaihteita päälle ja Jämsässä sai kakkosen synkro jo kipeää muutenkin.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #95 : 09.02.2014, 18:13:13 »
Talwiajo on kyllä mukava tapahtuma. Kolme kertaa olen osallistunut, en tosin omalla kulkineella, vaan jenkkipeleillä.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #96 : 10.02.2014, 19:19:41 »
Tää tulikin bongattua talwiajoista. Itse olin sillä turkoosilla wanhalla mustangilla.
Se on kyllä todella hauska tapahtuma, ja ensvuonna ollaan taas menossa.
Volvo PV&Duett

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #97 : 14.02.2014, 10:21:37 »
Aukasin kaikista M46:sta mitä meillä oli kannet ja tutkin välityksiä. Kaikissa oli samat rattaat niinkuin oletinkin. Mutta onko kellään tietoa, missä niitä on ollut erilaisilla välityksillä? Tähän on siis luokiteltu välitetty laatikko, jossa se eka ratas, mikä on kytkinakselilla olisi 28-hampainen. Normilootassa se on 24-hampainen. Minun tuurilla se on varmaan harvinainen virityssarja, mutta voihan sitä toivoa että semmosia on ollut joissain malleissa?
Kuulin myös että M45 ei käykään, koska siitä ei ole kuvaa luokkarissa ja vaihteiston yhteydessä mainitaan aina ylivaihde. Vaihteiston tyypissä on ilmeisesti kirjoitusvirhe, koska siinä lukee M45, eikä M46:ta mainita missään.

Välitykset luokkarin mukaan:
Vakio
1=3,71
2=2,16
3=1,37
4=1,00
Vaihtoehto
1=2,50
2=1,63
3=1,27
4=1,00

Sitten olisi hakusassa 4.88 välitys, nykyisen 3.73:n tilalle 1031-perään, uusi maksaa aika paljon...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #98 : 15.02.2014, 10:07:47 »
Timos Motorilla oli joskus välityssarjoja.  Onko 1030  perä luokiteltu? Siihen saa kohtuuhintaisia Dana 30 välityksiä.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2014, 10:10:03 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #99 : 15.02.2014, 10:14:01 »
Timos Motorilla oli joskus välityssarjoja.  Onko 1030  perä luokiteltu? Siihen saa kohtuuhintaisia Dana 30 välityksiä.

mobil.blocket.se/orebro/Tatstegade_vaxellador_Opel___Volvo_mfl_45844420.htm?ca=11&w=3

tommoinen löytyi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #100 : 19.02.2014, 17:51:50 »
Timos Motorilla oli joskus välityssarjoja.  Onko 1030  perä luokiteltu? Siihen saa kohtuuhintaisia Dana 30 välityksiä.
Ei ole pikkuperää luokiteltu.
Vaihteiston rattaita kysyn oman kylän koneistamolta, koska on alkanut tehdä mm. suorakytkentä laatikoita. Onnistuu kaikenlaiset rattaat, mutta hinta voi olla rajoitteena. Pitää alkaa opettelemaan "opiskelija budjettiin" kun lähdin koulunpenkille takaisin parin työvuoden jälkeen. :idiot2:
Kytkimen outoon toimintaan löytyi syy.
Viiden pisteen vihje: vaijeri on ehjä.
Kolmen pisteen vihje: käpälä on ehjä.
Yhden pisteen vihje: poljinkin on ehjä.
Joko keksit?
http://i1266.photobucket.com/albums/jj527/eetu89/240/Kuva712_zpse657e884.jpg

Vähän liian työläs vaihtaa tuo koko pala rintapeltiin. Poljin telineen vaihdan ja vahvistan sekä hitsaan nuo repeämät. Noin centin liikkunut vaijerin kiinnityskohta ja joustaa vielä lähes toisen mokoman kytkintä painaessa. Kokopoljintelinekin taipunut. Ei ihme ettei säätö meinaa riittää.

Että sellaista, Hankiralliin olisi tarkoitus lähteä puolentoista viikon päästä. Toivotaan että siellä etelässä on vielä lunta ja jäätä silloin.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #101 : 09.03.2014, 03:54:59 »
Mites on onko 16" piikit pannassa? Sanoit tuolla alussa että talvella ei pakko käyttää turbon vakio vanteita. Mustalla pelti vanteilla ei olisi edes kovin silmiin pistävän näköinen.
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #102 : 10.03.2014, 19:33:56 »
Mites on onko 16" piikit pannassa? Sanoit tuolla alussa että talvella ei pakko käyttää turbon vakio vanteita. Mustalla pelti vanteilla ei olisi edes kovin silmiin pistävän näköinen.
Halkaisija säilytettävä, eli 15" pitää olla. Tuo "vapaa" tarkoittaa käytännössä leveyttä/ulkonäköä, koska kaikkiin autoihin ei piikkejä saa luokkarin mukaisille vanteille. Näin siis ykkösryhmässä, muilla vapaampaa.

Tämän talven kisakausi jäi lyhyeksi, Jämsä-ralli oli ainut kisa, kun muut peruttiin. :( Riihivuoreen olisi toki eilen päässyt (sprint), mutta ei kovin talvinen keli... Jäällä päästiin käymään kuitenkin pari kertaa. Tais yli 150litraa palaa bensaa, jäällä ajo on mukavaa! Auto on ollut jo useamman viikon seisonnassa. Kytkimen sain nyt toimimaan ja vaihteet menevät taas hyvin päälle. Varalaatikkoa aloin purkamaan jos siihen vaihtaisi ajan kanssa synkrot. Eka laatikkohomma ja vähän pitää miettiä missä järjestyksessä mikin sieltä irtoaa, mutta pikkuhiljaa edistyy sekin. Välitysjuttu oli sen verta kallis että jää laittamatta, mutta perä ehkä vaihtuu ennen ensi talvea.

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #103 : 10.03.2014, 20:29:52 »
Eikös 15" ja 16" piikeissä ole sama 65cm ulkohalkaisija molemmissa? Vai vanteen halkaisijako sen määrää hissessä?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #104 : 21.04.2014, 19:56:24 »



Talven liat viimein pesty ja vahattu koko auto. Jos vaikka vappuajoissa kävisi ajelemassa.

Varaosalaatikko on ollut purettuna pitemmän aikaa eikä siellä silminnähtävää kulumaa ollut missään. Ykkösen ja kakkosen synkrorenkaan ajattelin vaihtaa paremmat sekä tiivisteet uusia. Onkohan siellä jotain mitä olisi hyvä tarkastaa/mitata, vai luotanko silmään? Kyseinen loota oli ATA:ssa aikoinaan ja toimi silloin hyvin ja äänettä.

Konehuoneen pikkuosia on puhalleltu ja tarkoitus käyttää ne sinkittävänä.

Kesäkisoja ei varmaan tule ajettua kuin Laukaan-sprintti syksyllä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo