KL-varaosat  Race.fi

Sähköflektin asennusta..

  • 29 Vastauksia
  • 21452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Sähköflektin asennusta..
« : 20.11.2011, 20:26:39 »
Eli tuohon mun 945 on asennettu sähköflekti. Toimii erillisellä katkaisimella.
Olisi tarkoitus saada se toimimaan syylärin termostaatin kautta.
Termostaatti näkyi olevan paikoillaan, kunto?
Kokeilin irroittaa johdot, ja laittaa ne yhteen. Mitään ei tapahtunut.
Eli toimii siis pelkästään katkaisimesta.

Miten saisin kytkettyä sen toimimaan termostaatista?
Miten voin tarkastaa onko termostaatti ehjä?

Kävisikö näin:
-Syöttää flektille virtaa esim. Parkkien johdoista.
-Laittaa maajohdon lähtemään suoraan rungosta termostaatin kautta flektille.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

The moose

  • Vieras
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #1 : 20.11.2011, 20:35:25 »
täällähän on ihan oivallinen kytkis tolle erilliselle flektille.

saattaa muuten parkkien sulake antautua kun lekti ottaa 70 ah virtaa lähdössä?



tee kunnon kytkentä ilman ranetm patentteja

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8943
  • Teiden tukko
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #2 : 22.11.2011, 18:52:19 »
Kävisikö näin:
-Laittaa maajohdon lähtemään suoraan rungosta termostaatin kautta flektille.

Tuon "termostaatin" kärki ei kestä flektin ottamaa virtaa. Flektille pitää ajaa sähkö releen kärjen kautta kuten The moosen linkittämässä kuvassa on tehty.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #3 : 22.11.2011, 19:18:51 »
Eihän sun flekti ole ilmastoinnin flekti eikä jälkiasennus?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #4 : 22.11.2011, 21:19:25 »
Jos kyseessä on ihan normi käyttöauto, niin jättäisin tuon kytkimen kokonaan pois, ettei vahingossa joku jätä off-asentoon ja kesähelteellä pukkaa nesteet ulos, kun tyttäret kulkee vähissä kuteissa, eikä tuu seurattua lämpömittaria. Voisi tuon toisen releenkin jättää pois, niin puhallin jäisi vielä hetkeksi puhaltamaan vaikka virra katkaiseekin (=jälkijäähy, kuten esim 960:ssä)
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #5 : 22.11.2011, 21:25:26 »
Korvaisin tuon on/off-kytkimen Auto/on- kytkimellä.
Viritetymmässä vehkeessä, juuri ennen repäisyä saisi jo ennakoitua jäähdytystarvetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #6 : 22.11.2011, 21:31:34 »
Kytkentää kun vähän kattelette niin se on flektin pakkosyötön kytkin..
Ton koko kytkennän vois toteuttaa yhdellä releelläkin(aiakin itse todennut ihan toimivaks).

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #7 : 22.11.2011, 21:38:04 »
Kytkentää kun vähän kattelette niin se on flektin pakkosyötön kytkin..
Ton koko kytkennän vois toteuttaa yhdellä releelläkin(aiakin itse todennut ihan toimivaks).
Ffffuuuuu...Niinhän se on. Luotin vain sokeasti matsonin argumenttiin, enkä "lukenut" kytkistä. :uglystupid2:
Olikin jo valmiiksi AUTO/ON-kytkis. :-\

The moose

  • Vieras
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #8 : 22.11.2011, 21:38:41 »
jossain on toinenkin kytkentäkaavio toi on dabalin projupäiväkirjasta.

omas autos on se ranetm ja katkasijalla ohjataan ilmastoinnin flektiä jonka anturikin on vielä paikoillaan, ja johdot komeesti nipus.
toiminu jo pitkään sillai mut ei huuda auton sammutuksen jälkeen.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #9 : 22.11.2011, 21:39:12 »
Kytkentää kun vähän kattelette niin se on flektin pakkosyötön kytkin..
Ton koko kytkennän vois toteuttaa yhdellä releelläkin(aiakin itse todennut ihan toimivaks).
Totta, tarkemmin asiaan perehdyttyäni on pakko todeta, ettei tuossa kytkennässä ole OFF-kytkennän vaaraa. Ja siinä on jo myös se jälkijäähy, koska heräte ei kierrä virtalukon kautta.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2011, 21:42:28 kirjoittanut Matson66 »
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #10 : 23.11.2011, 07:15:23 »
Niin tosiaan nykyinen on/off kykin menee valokatkasimen kautta. Eli sitä ei voi unohtaa päälle.

Löysin jonkin releen käsijarrun muovien alta. Se ei ollut enään käytössä. Oli jälkiasennettu.
Onkohan tuo mahdollisesti ollut siellä välissä joskus....

Sellainen kävi mielessä, mitä jos sen on/off kytkimen korvaisi käsijarrun merkkivalon katkaisemella?

Eli ainakin vedät käsijarrsuta, niin flekti pyörii.. Näin aina parkissa ollessa auto saisi viilennystä.
Ja tarvittaessa voisi nostaa käsijarrua vain yhden pykälän, jollain flekti pyörii mutta käsijarru ei vielä ota.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

  • Vieras
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #11 : 23.11.2011, 07:15:53 »
Ite oon laittanut näin. Jos jälkijäähyn haluaa, 86 akulta. Yksi rele riittää. Pakkokäyttökytkinkin on.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #12 : 23.11.2011, 11:36:28 »
Eli tuohon mun 945 on asennettu sähköflekti. Toimii erillisellä katkaisimella.
Olisi tarkoitus saada se toimimaan syylärin termostaatin kautta.

Eikös sinun 945:ssasi ole LH2.4 ?

Jos on, niin LH osaa ohjata flektiä. Jos flekti on vieläpä orkkis, niin se on kaksi nopeuksinen.

LH käynnistää flektin moottorin lämpötilan mukaan. Ensimmäinen nopeus käynnistyy 105C lämpötilassa ja kakkosnopeus käynnistyy 115C lämpötilassa (en ole itse kokenus moista kuin testaamalla). Kakkosnopeus onkin jo melkoisen vihaista vilennystä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #13 : 23.11.2011, 11:48:39 »
Eikös sinun 945:ssasi ole LH2.4 ?

Jos on, niin LH osaa ohjata flektiä. Jos flekti on vieläpä orkkis, niin se on kaksi nopeuksinen.

LH käynnistää flektin moottorin lämpötilan mukaan. Ensimmäinen nopeus käynnistyy 105C lämpötilassa ja kakkosnopeus käynnistyy 115C lämpötilassa (en ole itse kokenus moista kuin testaamalla). Kakkosnopeus onkin jo melkoisen vihaista vilennystä.

Täytyy sanoa että en tiedä onko LH2.4  8)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: Sähköflektin asennusta..
« Vastaus #14 : 23.11.2011, 12:14:40 »
Eikös sinun 945:ssasi ole LH2.4 ?

Jos on, niin LH osaa ohjata flektiä. Jos flekti on vieläpä orkkis, niin se on kaksi nopeuksinen.

LH käynnistää flektin moottorin lämpötilan mukaan. Ensimmäinen nopeus käynnistyy 105C lämpötilassa ja kakkosnopeus käynnistyy 115C lämpötilassa (en ole itse kokenus moista kuin testaamalla). Kakkosnopeus onkin jo melkoisen vihaista vilennystä.

Osaako kaikki lh 2.4:n purkit ohjata flektiä? Se on tiedossa, että flektinohjausta ei käytetä noissa vanhemmissa, mutta niinkuin esimerkiksi ajonesto yms tuli vasta uudempiin purkkeihin, niin kuuluuko tämä samoihin ominaisuuksiin?
Kukaan ei ole osannut vastata vielä kysymykseen osaako -563 loppuinen purkki ohjata flektiä?

 

Autoracing  KL-varaosat