Carcom Oy  Ateho

740 B230ft Päästö ongelma!

  • 3 Vastauksia
  • 2593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
740 B230ft Päästö ongelma!
« : 13.03.2012, 14:10:03 »
Elikkäs olis 88 vm turbon päästöt ihan viturallaan.. Ruiskuna on lh 2.2 ja koneena B230ft. HC arvot näyttävät 1400-3000 väliltä ja muutkin päästöt ovat pielessä.. Tyhjäkäynti on melko huonoa eikä pysy kylmällä koneella hyvin käynnissä.. muutenkin tyhjäkäynti seilaa hiukan.. Lambda arvot ovat rikkaan puolella. Vaihdettua osaa: imm, katti,lambdan vaihdostakaan ei ole kauhean kauaa.
IMM on hajonnut viimeisen 7kk aikana 4-5 kertaa en tiedä voisiko se kertoa mtn viasta.. Autossa ei sen kummempia "virityksiä" ole kuin dumppi ja ahdot nostettu 1,0-1,1 bar tienoille=) Että jos jollain olisi ehdotuksia viasta niin otan hyvin miellelläni ideoita vastaan!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230ft Päästö ongelma!
« Vastaus #1 : 15.03.2012, 20:44:11 »
Dumppi rikastaa seoksia, jolloin lambda voi nokeentua. Tämä taasen tekee rikkaammat seokset, koska nokilambda näyttää liian laihaa seosta ja noidan kehä on valmis.

Pässi mielummin kuin dumppi, koska kaikki IMMun jälkeen järjestelmästä katoava ilma aiheuttaa em. ilmiön.

Toinen vaihtoehto on moottorin lämpötila-anturi, joka heittaa seokset poskelleen (näin ainakin LH2.4:ssa).

Tarkasta myös se, että lambdan maadoitus on kunnossa (mittaa).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft Päästö ongelma!
« Vastaus #2 : 15.03.2012, 20:53:11 »
onko tarvikelampra vaihdettu, nekään välttämättä kauaa kestä.
joku imuvuoto vois hyvinkin olla vian aiheuttaja tuossa, vaikka se vuotava dumppi

eihän sulla muuten ole jotain öljyttyä vaparia joka tuhoaa immun tai immu muuten huonosti kiinni ja pääsee tärisemään
« Viimeksi muokattu: 15.03.2012, 20:54:52 kirjoittanut Ari E »

Poissa VilleO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ft Päästö ongelma!
« Vastaus #3 : 19.03.2012, 12:29:44 »
Ittellä oli justiin samat päästöarvot ja muu kierrosten seilaamiset ynnä muut nimenomaan tyhjäkäynnillä... Vikana kolmossylinterin tulpanjohto sökönä eikä yhdistäny kunnolla -> Vaihtoon ja rupes auto toimimaan.

Että koita tutkia ne tulpanjohdot ja tulpat. Ite pistin molemmat vaihtoon niin tais olla koko setti jotain 100 € luokkaa
Volvo 745 2.0 GL Injection 1987

 

Samppasport  Futurez