Ateho  Elekma

-97 940 turbon ajonesto

  • 5 Vastauksia
  • 3203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
-97 940 turbon ajonesto
« : 10.06.2012, 10:40:45 »
Kyseessä itseaiheutettu ongelma. Laitoin autoon ilmastoinnin -96 purkuautosta ja vaihdoin samalla koko kojelaudan ja hälyn/kauko-ohjatun keskuslukon. Kojelautaa asentaessani olin onnistunut vääntämään virtalukon ympärillä olevan ajoneston tunnistinrenkaan muoviliparetta josta lähtee johdot ajoneston boxille. Nyt ongelmana on että auto saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei, aivan satunnaisesti. Äsken kävin starttaamassa ja ei lähtenyt, otin avaimen irti ja kiersin avainta 180 astetta, laitoin paikalleen ja starttasin-->lähti käyntiin. Olen kokeillut irroittaa koko hälyn boksin, jos se vaikka estäisi käynnistymisen mutta ei vaikutusta. Vaihdoin myös ajoneston johtosarjan kun ajattelin että jos johdot ovat jääneet johonkin puristuksiin kojelaudan vaihdon yhteydessä--> ei apua.
Kysymys kuuluu että mikä tunnistaa avaimessa olevan sirun? Tunnistaako ajoneston boksi sirun vai tunnistinrengas. Voinko vaihtaa pelkän tunnistinsilmukan virtalukolta ja jättää vanhan ajoneston boksin jolloin vanhat avaimet toimisivat, vai pitääkö vaihtaa myös ajoneston boksi ja vaihtaa avaimiin sirut purkuauton avaimista.
Pikaista apua kaivataan
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: -97 940 turbon ajonesto
« Vastaus #1 : 10.06.2012, 11:04:17 »
tunnistin rengas tunnistaa avaimen eli sirun.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 turbon ajonesto
« Vastaus #2 : 10.06.2012, 11:13:56 »
Eli pitäisi korjaantua niin että vaihdan tunnistinrenkaan ja avaimiin sirut, pystyykö ne sirut vaihtamaan itse vai onko sinisen tiskin hommia? Ei jaksaisi alkaa vaihtamaan virtalukkoa. Vai onko paha homma?
Saisiko tuon testattua niin että kytkee irrallaan olevan tunnistinrenkaan johdot ajoneston boksiin ja laittaa purkuauton avaimen renkaan sisään ja starttaa auton omilla avaimilla?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -97 940 turbon ajonesto
« Vastaus #3 : 10.06.2012, 11:49:58 »
tunnistin rengas tunnistaa avaimen eli sirun.

Ja kun ei!

Se rengas on pelkkä antenni ja siella boxissa on se kaikki elektroniikka (eli radiovastaanotin, lähetin ja ns. aivot), jolla se avaimen sirun tunnistus tapahtuu.

Tässä vähän infoa aiheesta suomeksi. Lontoon kielellä sitä luettavaa riittää enemmän kuin kukaan haluaa lukea.
http://www.tietokone.fi/lehti/tietokone_3_2004/rfid_tunnistaa_kaiken_3126
http://fi.wikipedia.org/wiki/RFID Wikissä on hyvin vähän itse tekniikasta.

http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/high-tech-gadgets/rfid.htm

Onpas vaikea löytää hyvä selvitystä siitä, miten tuota passiivitagia (avain) luetaan. Kun laiskuuttani en jaksa sitä piirtää.

Eli pitäisi korjaantua niin että vaihdan tunnistinrenkaan ja avaimiin sirut, pystyykö ne sirut vaihtamaan itse vai onko sinisen tiskin hommia? Ei jaksaisi alkaa vaihtamaan virtalukkoa. Vai onko paha homma?
Saisiko tuon testattua niin että kytkee irrallaan olevan tunnistinrenkaan johdot ajoneston boksiin ja laittaa purkuauton avaimen renkaan sisään ja starttaa auton omilla avaimilla?

Todennäköisesti olet rikkonut sen antennirenkaan tai sen kontakti pätkii, jolloin efekti on sama kuin autoradiosi antenni johto, joka on "huulilla".

Antennirengas ja boxi eivät ole naimisissa mitenkään, joten niitä voi välpätä keskenään täysin vapaasti. Boxit ja avaimet ovat pareja.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 turbon ajonesto
« Vastaus #4 : 10.06.2012, 13:05:14 »
Joo, tuli todistettua JEN:in teoria vääräksi. Kyllä se boksi tunnistaa sen avaimen. Kytkin purkuautosta tunnistinrenkaan piuhat boksiin, laitoin auton oman avaimen renkaan sisään ja starttasin autoa vara-avaimilla ja hyvin lähti käymään monta kertaa. Täytyy vaihtaa tuo ehjä tunnistinrengas virtalukon ympärille ja yrittää olla hajottamatta sitäkin. Kiitokset avusta kaikille osallistuneille.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 turbon ajonesto
« Vastaus #5 : 10.06.2012, 17:24:34 »
Vaihdettu tunnistinsilmukka virtalukolle--> taas toimii :). Olin kasannut kojelaudan väärässä järjestyksessä :-[, olin laittanut tunnistinrenkaan virtalukolle ennen kojelaudan asennusta jolloin se jäi puristukseen kojelaudan ja virtalukon väliin :nohnoh. Nyt on kasattu oikeassa järjestyksessä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Carcom Oy  Ateho