Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?

  • 6 Vastauksia
  • 4474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« : 27.02.2011, 15:08:17 »
Eli kun tuossa testailin syytä käyntihäiriöihin niin selvisi että bypass on aivan puhki. Tulpassin letkut ja kysymys kuuluu että uskaltaako koslalla lähteä huomenna ajelemaan, toimiiko normaalisti ja voiko rikkoa jotain lisää.

Saakohan noita kalvoja merkkiliikkeestä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« Vastaus #1 : 27.02.2011, 15:24:00 »
Siis se kalvo on ns riekaleina, ja et tukkinut sitä itse ohivitauskanavaa mitenkään, ainoastaan sen ohjausletkun? Vai onko kyseessä joku ulkoinen omavalmistebypass?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« Vastaus #2 : 27.02.2011, 15:55:24 »
Niinpä... Jos sulla on alkup. ahdin ja se kiinteä bp siinä kyljessä, tuo letkun tukkiminen saattaa rauhoittaa lähinnä joutokäyntiä,
Jos se bp:n kalvo on riekaleina, ahdin ottaa turhan paljon kierroksia saadakseen ahtopaineen tehtyä koska imu ja painepuoli ovat yhteydessä toisiinsa. On siinä pumpulla hommia...
Kyllä sillä ajaa voi mutta älä suotta hirveesti kurmota. ;)

Voit tehdä jostain metallista lätkän sen bp:n tilalle(kolmella ruuvilla kiinni), tiivisteenä toimii auton sisäkumi(esim.) kokeiltu juttu. Silloin eri painepuolet eivät ole yhteydessä, eikä vakioahdoilla tapahdu kovin pahaa ahtimen sakkaustakaan. Sekin on kokeiltu... :o

Kyllä noita bypasseja saa vaikka turboja myyvistä liikkeistä ja vaikka multa yhden kappaleen ehjää käytettyä jos kiinnostaa mutta sitä varten pitää laittaa yv. Täällä kun ei saa myydä mitään mutta... 8)

Poissa donk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« Vastaus #3 : 27.02.2011, 16:05:49 »
Juu kalvo aivan riekaleena kun ei puhaltaessa anna mitään vastusta. On ihan orkkis systeemi. Tulppasin siis sen bypassin nipan ja siihen tulevan letkun molemmat, jospa näillä eväillä uskaltaisi huomenna ajaa töihin ja hakea uusia osia.

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« Vastaus #4 : 27.02.2011, 16:19:39 »
Juu, uskaltaa. Jos ahtoja kovasti käytät, se ahdin ottaa tavallaan ylikierroksia mikä nyt ei kovin hyvä juttu pitemmän päälle ole... :nuhtelu

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« Vastaus #5 : 27.02.2011, 22:36:57 »
Tuosta bypass:in letkujen tulppauksesta ei mahdottomia apuja ole jos kalvo on riekaleina. Jos tulppaat kalvon, niin älä ihmettele, jos tyhjäkäynti sekoilee, sillä se kuuluu silloin asiaan.

Sanoisin, että ei mahdottomasti kenkää ja mars kauppaan! ostamaan uusi kalvo pässiin!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa donk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT/-98 bypass rikki - voiko ajaa?
« Vastaus #6 : 02.03.2011, 06:58:21 »
Kiitos neuvoista. Nyt on uusi bypassi, Wetterin hinta reilu 240e ja turbohuollossa alle puolet tuosta. Pelkän kalvonkin olisi kai jostain netin syövereistä saanut halvemmalla.

Epämääräiset (tyhjä)käyntihäiriöt on nyt kadonneet, jo pelkkä tulppaus auttoi.

 

Autoracing  KL-varaosat