Ai 275tkm mittarissa ja tiivisteet vuotaa... mulla 276tkm... ni kai mullekkin sit kohta... no tehään sit täsyremppa koneelle ja vaihdetaan sisuskalut ja kaikki kulutusosat samalla
Haljenneista pakosarjoista en ole näissä kuullut, varmasti senkin saa halkeamaan jos holtittomasti ajelee, mutta ennemmin taitaa kannentiiviste korkata.
Pelti lähtee kuten kerrottua yläkautta, muista irroittaa kaikki pultit, niitä oli aika monta, ainakin 6kpl, olisko ollut jopa 8kpl?
Vanhakoppaisessa jossa tuo peltisuoja on jotain "mattoa", ni menee helposti se suoja riekaleiksi kun irrottaa takapään pultteja, kanattaa voidella niitä ennen yritystä. Uudemmanmallisessa "kokopeltisessä" tuskin on tuota vaaraa.
Irrotin omastani tuon pellin, mutta en muista otinko pois sitä konehuoneesta, saattaa olla tosiaan että tuo automaatin öljyputki on tiellä, tosin sehän irtoaa helposti syylarista jakoavaimella syylarin nipasta kiinni ja olikos 17mm avain kaveriksi putken mutteriin.
Pakosarjat ovat kukin kiinni 6:lla pultilla, eli 12 pulttia yhteensä jos nyt en väärin muista.
Tiivisteiden vaihto on helppo keikka, uskallan väittää että helpompi kun turbonelosessa ainakin, ehkä vaparinelostakin helpompi keikka?
Muistaa vaan putsata hyvin ne tiivisteiden jämät pois kannesta ja pakosarjoista puukon terällä, muuten saa tehdä homman uudestaan kohta.
Uudet tiivisteet olivat mielestäni kohtuu hinnakkaita sinisellä, jotain 50-60e sarja ehkä... tarvikkeena parikymppiä halvemmat... tosin ne tarvikkeet olivat sen näköisiä että VOLVOoni en niitä asentaisi jos on tarkoitus ajellakkin eikä vaihtaa kokoajan...