RallyBaron  Samppasport

960/V90 pakosarjasta

  • 7 Vastauksia
  • 2930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

takapotkukartano

  • Vieras
960/V90 pakosarjasta
« : 28.02.2011, 09:49:45 »

Onkos näissä ollut ongelmana halkeamisia tai toisaalta pakosarjan tiivisteen korkkaamisia ? On ollut niin kylmiä kelejä, että tallittoman vanhan kynnet eivät ole kestäneet tunnusteluja. Ongelmana siis se, että erityisesti kylmällä koneella startattua jostain ihan pakoputkiston alusta kuuluu sen sortin ääntelyä kuin jokin liitos vuotaisi. Kaverilla oli vuonna yks ja kaks Saab 900 ja siitä halkes pakosarja ja äänet olivat vastaavaa luokkaa. Jos tässä nyt viikolla kelit päivällä olis hieman lämpöisämmät niin vois yrittää käsikopelolla kokeilla mistä puhaltaa. Ja jos ei mistään mitään löydy niin sittenhän se on pakosarjan tiiviste. S-tana 

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #1 : 28.02.2011, 12:29:46 »
Omassa 945 (b230fk) oli pakosarjan tiiviste antautunut 1 pytyn kohdalta, joten ei liene mahdottoman tuntematon "ominaisuus".


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #2 : 28.02.2011, 13:24:03 »
Ja lisäkysymys pikaisesti kun en ehtinyt asiaa sen pidempään pähkäillä. Onkos se lämpösuojapelti kätevästi yläkautta irroitettavissa että pääsis lähemmin tiirailemaan, onko pakosarja halki vaiko tiiviste antautunut ? Pari mutterikantaa siinä näkyi, mutta kun oli eväät paistinpannulla tirisemässä niin en joutanut kovin pitkään tilannetta tiirailemaan  ;)
Juu lähtee yläkautta. Eikä oo ees paha.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

hevonen

  • Vieras
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #3 : 28.02.2011, 16:24:39 »
Joo, täähän ei oo mitenkään verrattavissa rivineloseen...
Voi olla se tiivari luovuttanut tai sitten pakosarjan liitos putkeen(jousto?). Kyllä se sarjakin voi revetä, kun on peltiä.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #4 : 28.02.2011, 17:38:15 »
Peltiä? Kyllä ne mulla ainakin -95 kolmelitrasessa on ihan valua ja näköjään made in Finland. Ja ennenkun sen suojapellin kokonaan pois saa, voi joutua irrottamaan automaatin ylemmän öljyputken syyläristä. Niin jos tää nyt on tomaatti.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

hevonen

  • Vieras
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #5 : 01.03.2011, 09:00:05 »
 :facepalm: sorisori...Tinakonetta ajattelin mutta sitä, mistä on yksi reikä sahattu pois...
Kutosissa valua, vitosissa pelliä...(vaparit)

Mie enusoa luikia enekääk kirjutosa enä. :P

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #6 : 01.03.2011, 10:18:34 »
Ai 275tkm mittarissa ja tiivisteet vuotaa... mulla 276tkm... ni kai mullekkin sit kohta... no tehään sit täsyremppa koneelle ja vaihdetaan sisuskalut ja kaikki kulutusosat samalla ;)

Haljenneista pakosarjoista en ole näissä kuullut, varmasti senkin saa halkeamaan jos holtittomasti ajelee, mutta ennemmin taitaa kannentiiviste korkata.

Pelti lähtee kuten kerrottua yläkautta, muista irroittaa kaikki pultit, niitä oli aika monta, ainakin 6kpl, olisko ollut jopa 8kpl?
Vanhakoppaisessa jossa tuo peltisuoja on jotain "mattoa", ni menee helposti se suoja riekaleiksi kun irrottaa takapään pultteja, kanattaa voidella niitä ennen yritystä. Uudemmanmallisessa "kokopeltisessä" tuskin on tuota vaaraa.

Irrotin omastani tuon pellin, mutta en muista otinko pois sitä konehuoneesta, saattaa olla tosiaan että tuo automaatin öljyputki on tiellä, tosin sehän irtoaa helposti syylarista jakoavaimella syylarin nipasta kiinni ja olikos 17mm avain kaveriksi putken mutteriin.
 
Pakosarjat ovat kukin kiinni 6:lla pultilla, eli 12 pulttia yhteensä jos nyt en väärin muista.

Tiivisteiden vaihto on helppo keikka, uskallan väittää että helpompi kun turbonelosessa ainakin, ehkä vaparinelostakin helpompi keikka?

Muistaa vaan putsata hyvin ne tiivisteiden jämät pois kannesta ja pakosarjoista puukon terällä, muuten saa tehdä homman uudestaan kohta.

Uudet tiivisteet olivat mielestäni kohtuu hinnakkaita sinisellä, jotain 50-60e sarja ehkä... tarvikkeena parikymppiä halvemmat... tosin ne tarvikkeet olivat sen näköisiä että VOLVOoni en niitä asentaisi jos on tarkoitus ajellakkin eikä vaihtaa kokoajan...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

hevonen

  • Vieras
Vs: 960/V90 pakosarjasta
« Vastaus #7 : 01.03.2011, 14:14:00 »
Uudet tiivisteet olivat mielestäni kohtuu hinnakkaita sinisellä, jotain 50-60e sarja ehkä... tarvikkeena parikymppiä halvemmat... tosin ne tarvikkeet olivat sen näköisiä että VOLVOoni en niitä asentaisi jos on tarkoitus ajellakkin eikä vaihtaa kokoajan...
Tuo on totta.

 

Ateho  Elekma