Carcom Oy  Elekma

-91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2

  • 51 Vastauksia
  • 8648 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa.
« Vastaus #15 : 14.03.2016, 20:03:11 »
Takaa katsottuna mittariston vasemmassa yläkulmassa piirikalvossa oli johdin poikki. Pistin hyppylangan ja nyt toimii taas kaikki paria taustavaloa lukuunottamatta. Hetken kun käytin autoa tyhjäkäynnillä huomasin että se ei vastaa puhtaasti kaasuun ja kerran kuulu pieni paukahduskin. Sammutin auton ja ei lähtenyt enää käyntiin. Koputtelin sytytyksen pääteastetta ja en tiedä oliko vaan sattumaa mutta auto lähti heti käyntiin mutta edelleenkin ei ottanut puhtaasti kierroksia.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa.
« Vastaus #16 : 17.03.2016, 20:22:34 »
Pientä päivitystä tilanteeseen. Volvolla olen jopa muutaman kymmenen kilsaa ajanut nyt parin päivän aikana testiajoa mutta arkikäyttöön sitä ei vielä uskalla ottaa. Olen nyt vaihtanut kampiakselin asennontunnistimen ja sytytyksen pääteasteen, käynyt läpi varmaan kaikki liittimet konehuoneessa, kuunnellut että molemmat bensapumput toimivat ja etsinyt imuvuotoa bräkleenillä ja starttispraylla tuloksetta. Nyt kun on ollut suht kuivat ilmat niin auto lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja sillä pystyy ajamaan ihan siedettävästi mutta heti jos auton keulan huuhtelee painepesurilla niin joutuu sahaamaan käyntiin ja ei meinaa vastata kaasuun ollenkaan ellei tosi varovasti nosta kierroksia ja auto palaa ennalleen vasta kunnolla kuivuttuaan. Kuskin penkin alla olevan bensapumpun pystyy kuulemaan auton sisälle kun auto on tyhjäkäynnillä onko normaalia? Onko muutes ton pyyhinten paneelin alla jotain tärkeitä liittimiä?

s73

  • Vieras
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa.
« Vastaus #17 : 18.03.2016, 14:22:37 »
Käytä jakajan kansi irti, saattaa olla rikki.

Paneelin alla on pyyhkijän moottori.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa.
« Vastaus #18 : 18.03.2016, 20:00:08 »
Ei tässä vielä uskalla julistaa että vika korjattu mutta lupaavalta näyttää toistaiseksi. Eli putsasin virranjakajan kannen ja pyörijän (alle vuoden vanhat ok kunnosa olivat). Lähdin testilenkille ja auto hyytyi parin sadan metrin päähän kuin seinään. heiluttelin johtonippua joka menee valoille ja mikä se nyt suomeksi on "radio suppression relay" englanniksi. Paisuntasäiliössä kiinni se on kuitenkin. Lähti käymään ja ajoin takasin. Uusin releen juotokset ja poistin hapettuman kahden terminaalin väliltä piirilevyssä. Nyt käy tyhjäkäyntiä tosi nätisti ja kun kävin kaupassa ei kertaakaan tullu tilannetta että ei vastaisi kaasuun.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #19 : 19.03.2016, 12:32:32 »
Volvo toiminut nyt hyvin ja kävin käyttämässä sitä leimalla. Hylkäys tuli liiallisesta CO arvosta kierroksilla. Ennen katsastusa kävin reilun 1/4 tankillisen päälle tankkaamassa 8 litraa etanolia hyvien päästöjen varmistamiseksi  ;). Inssi kyllä lämmitteli katalysaattoria varmaan 10 minuuttia mutta ei saanut CO arvoa laskemaan.  Mitäs tuon korjaamiseksi kannattais tehdä? Tässä vielä Päästömittauksen tulokset kokonaisuudessaan:
 Tyhjäkäynnillä: CO%: 0,49  CO2: 13,20  HC ppm:89  o2: 1,06
 Kierroksilla: CO%:0,41  CO2: 13,80  HC ppm: 34  o2: 0,45 Lambda 1,010

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #20 : 19.03.2016, 14:54:11 »
Varmaan perus huolto vois auttaa jo, tavara ei ilmeisesti pala kunnolla kun häkää puskee. Tulpat, ilmansuodatin ei nyt paljoa maksa ja voi auttaa jo

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #21 : 19.03.2016, 22:26:49 »
Öljyillä ajettu vasta pari tuhatta sitten mutta jotain muuta pikkuhuoltoa vois koittaa. Esim venttiileitä ei ole säädetty pahimmassa tapauksessa kymmeneen vuoteen ja tuon tarvike puolan vois vaihtaa takasin boschiin kun tuli turhaan vaihdettua muutama kk sitten.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016, 09:15:51 kirjoittanut Rasse »

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #22 : 22.03.2016, 12:37:49 »
Heikko katalysaattori. Polttoaine kyllä palaa hyvin kun HC on sallituissa rajoissa.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #23 : 22.03.2016, 21:02:59 »
169€ ois bolt on orkkismallinen katti biltemasta ja vähän kalliimpi oli motonetissa joku toinen tarvike. Onko kellään kokemusta niistä että kestääkö vaan pari vuotta? Toivotaan nyt että tuon saa läpi ilman katin vaihtoa kun uudet kesärenkaat pitää ostaa ja tuulilasi mahdollisesti vaihtaa + kesäautoon uppoo sitä rahnaa  ::). Käytettyä hyväkuntoista katalysaattoria saa kyllä tarjota jos sattuu löytymään
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016, 21:06:45 kirjoittanut Rasse »

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #24 : 23.03.2016, 08:56:51 »
Laita vaan ehjä käytetty katti, tarvikekateissa on monesti säästetty niissä kalliissa jalometalleissa jolloin ne on halvempia mutta eihän ne sitten toimikaan..

s73

  • Vieras
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #25 : 23.03.2016, 09:18:19 »
Minulla on motonetin 170e. katti toimii, en tiedä ahdistaako se isossa ylämäissä vai onko voiman puutetta.
Mäet missä huomaa ongelman on isoja,  jyrkkiä, nousevat nopeasti.

Ollut useita vuosia ja kelvannut katsastuksessa.
Piti hylsyllä lyödä putkea isommaksi jotta pakoputki meni päälle.

Tekisi mieli kokeilla skandixin kalliimpaaa kattia.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #26 : 24.03.2016, 15:32:03 »
Volvo toiminut nyt hyvin ja kävin käyttämässä sitä leimalla. Hylkäys tuli liiallisesta CO arvosta kierroksilla. Ennen katsastusa kävin reilun 1/4 tankillisen päälle tankkaamassa 8 litraa etanolia hyvien päästöjen varmistamiseksi  ;). Inssi kyllä lämmitteli katalysaattoria varmaan 10 minuuttia mutta ei saanut CO arvoa laskemaan.  Mitäs tuon korjaamiseksi kannattais tehdä? Tässä vielä Päästömittauksen tulokset kokonaisuudessaan:
 Tyhjäkäynnillä: CO%: 0,49  CO2: 13,20  HC ppm:89  o2: 1,06
 Kierroksilla: CO%:0,41  CO2: 13,80  HC ppm: 34  o2: 0,45 Lambda 1,010

Jos viinaa sotketaan bensan sekaan, niin silloin on syytä ajella useampi sata kilometriä jotta LH:n sopeutumat ovat kohdillaan.
Nimittäin hoikalla oleva lambda-arvo kielii sopeutumien puutteesta, kuten siitä seuraavat HC päästöt ja sen kylkiäisenä olevat CO (häkä) päästöt myös.

Pakoputken tiiviys ennen lambdaa on myös pirskatin tärkeää, minkä vuotoon hapen määrä hitusen viittaisi.

Mitä katalysaattoreihin tulee, niin suosittelen seuraavaa, jollainen minullakin on auton alla....
http://shop.mamasan.fi/product/show/3461/katalysaattorit/2218/magnaflow-25-metallikennoinen-katalysaattori


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #27 : 24.03.2016, 17:35:54 »
Tossa kun pakosarjaa tarkastelin niin huomasin että kolmos pytyn liitoksessa toinen pinnapultti puuttuu tai kai se siellä katkenneena on kannen sisällä. Kun pakosarja on kylmä vois kädella kokeilla vuotaako.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #28 : 09.04.2016, 15:21:38 »
Noniin. Käytin volvuria uudestaan konttorilla päästömittauksessa tällä kertaa ihan 98:sia tankissa ja ei menny läpi. CO kierroksilla 0.49 ja HC tyhjäkäynnillä ihan rajalla. Ei niin suurta eroa edelliseen etanolia tankissa tehtyyn mittaukseen. Taidampa tilata ajan korjaamolle niin katsovat mikä tuossa on tai ainakin päästömittauksen siitä katalysaattoria ennen olevasta testireiästä vois teettää. Uuden päästömittauksen kokonaistulokset: Tyhjäkäynnillä: CO% 0,49.  CO2 13,20.  HC ppm 100. O2 0,60. Kierroksilla: CO% 0,49. CO2 13,60. HC ppm 55. O2 0,40. Lambda 1,000. Uusintanäyttöön tarkistin tulppien kärkivälin, vaihdoin alkuperäisen sytytyspuolan tarvikkeen tilalle, laitoin hieman asennustahnaa pakosarjan ja kannen väliin pariin kohtaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #29 : 10.04.2016, 01:29:52 »
Ei tartte korjaamolle muuta kun käskeä vaihtamaan katti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron