Kiitokset kaikille äänestäjille. Ei vaan riittäneet äänet osastolle pääsyyn ja ehkä hyvä niin. Mieli ois tehnyt päästä, mutta olisi joutunut lähtemään trailerilla...
Viime kesänä ohjaustehostimesta alkoi vuotamaan öljyä hiljalleen ja laitoin seisontaan, kun vuoto yhtenä päivänä paheni ja öljy saavutti katalysaattorin. Talven aikana tuli tehostin vaihdettua ja muistikirjan omaisesti totean, että E36:n tankoon sopii 740:n ZF:n sisäpäät jos tulee tarvetta. Niiden jatkoksi takavedon ulkopäät, jotka puolestaan sopii 140:n olkavarsiin suoraan. Mutta joo, huhtikuussa otin liikenteeseen ja totesin melko nopeasti, että öljyä vuotaa edelleen aika reilusti koneen etupäästä. Vieroksuin outoa kurinaa tyhjäkäynnillä, mutta ajattelin sen loppuvan, kun tehostin ilmautuu ajaessa kunnolla. Uusin toisen öljynsuodattimelle menevän letkun ja sorvasin uuden nipan, jolla jäi yksi liitos pois. Koeajo osoitti, ettei vuoto kuitenkaan tullut ao. paikoista ja se outo ääni kuuluu edelleen. Laturin- / tehostimen hihnan irroitus ei ääntä poista, joten se tulee jostain muualta. Kuuluu selvimmin moottorin etupäästä, vähän kuin joku kavitoisi. Öljyvuoto löytyi, sitä tulee yhden öljypohjan ruuvin kannan alta, jossa ei pitäisi olla painetta ensinkään. Tämän hetkinen arvaus on, että öljypohja on halennut siten, että öljynpaineanturin kanavasta on nyt ylimääräinen reitti sille yhdelle ruuville ja ilmeisesti myös öljytilaan, josta tulee kurina käydessä. Öljyä tulee siis ihan vanana ulos, kun moottorin käynnistää. Sammuttamisen jälkeen kuuluu vielä yksi kurahdus... Jotta suuremmilta vahingoilta vältytään PV joutui seisontaan odottamaan moottorin irrotusta. Tämän kesän ajeluiksi tuli siis toistaiseksi noin 40 km.