Vaikka tämä talvi on ollut leuto niin tuoreessa muistissa on pari edellistä talvea ja enemmän nastoja kaipaan täällä, oli kaipaaminen harhaa tai ei, kuin muualla ajaessa. Toki muutama maantiepätkä, jota säännöllisesti ajaa kelillä kuin kelillä tuntuisi pahalta kitkoilla, reittisuunnittelulla siitäkin pääsisi = valitse selkeästi pidempi, mutta pari minuuttia nopeampi moottoritieversio, eko-reitin sijaan. Maantiellä on vähemmän osuman mahdollisuuksia, vaikka vauhti on kovempi.
Mitä tohon nastojen kieltoon tulee, luulen ettei ilmastollisista syistä sitä tarvitse tehdä. Autojen määrä vähenee kokoajan ja nopeiten asenteet muuttuu Helsingissä. Seuraavat merkitsevät muutokset on: Länsimetro, Kehärata ja pisara-rata. Harmi että 2 viimeistä joutuu vielä odottamaan. Länsiväylä tulee tyhjenemään selkeästi, kun metro aloittaa liikennöinnin.
Jos asuisin esikaupungissa luulen että kitkat olisi jo alla...