Ateho  Elekma

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 144832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #60 : 03.03.2013, 14:06:02 »
Jos lisä tehot on hakusassa niin yksi varteen otettava vaihtoehto olisi B234F koneen nokat joissa on nostoa aikalailla enemmän ja sopivat suoraan paikalleen.

nostot & asteet
B234F
imu 9.38mm  268 astetta
pako 9.38mm 268 astetta

B204FT
imu 6.81mm
pako 7.45mm

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #61 : 03.03.2013, 16:30:43 »
Jos lisä tehot on hakusassa niin yksi varteen otettava vaihtoehto olisi B234F koneen nokat joissa on nostoa aikalailla enemmän ja sopivat suoraan paikalleen.

nostot & asteet
B234F
imu 9.38mm  268 astetta
pako 9.38mm 268 astetta

B204FT
imu 6.81mm
pako 7.45mm

Oletko lukenut aloitusviestiä? Eli vaparin nokat odottelevat hyllyssä asennusta.. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #62 : 21.03.2013, 19:14:06 »
Nostellaanpas tätäkin. Autoa pitäisi alkaa laittamaan pikkuhiljaa että saisi sen ajoonkin joskus. Nokkien vaihto nyt ainakin kun jakopää pitää ehdottomasti tehdä ennen kuin otan ajoon. Kilometrejähän jakopäällä ei ole kuin ehkä parikymmentä tuhatta mutta vuodet on täynnä. Selviää varmaan ihan vaihtamalla hihnan ja se öljypumpun pultti kannattaa vissiin uusia samalla? Muistaako joku minkä numeron loctitea tuohon välikannen ja venttiilikopan tiivistämiseen piti olla?

Kytkintä oon tässä arponut että mitä sinne nyt laittaa kun blingin vauhtis tekisi mieli hommata mutta budjetti sanoo että laita vaan se pottapyörän sre ja massalevy. Tuo nelilapainen sintterihän tuossa hyllyssä olisi valmiiksi m90:iin mutta jostain syystä oon aika skeptinen sen suhteen käyttöautossa?

Musiikkipuoli on sen verran edennyt että subeiksi hommasin 2kpl spl-dynamicsin 10" xtr:iä. Nelosen keloilla eli menevät sopivasti ykkösen kuormaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #63 : 21.03.2013, 22:47:30 »
Kesällä sintterilevyn kanssa pärjää kyllä mutta jos talvella meinasit joskus ajaa niin älä laita sintteriä varsinkaan kun kerran käyttöautosta on kyse.
-618 SRE ja D24tic massalevylle antaisin ääneni. Pitää varmasti riittävästi ja on vielä mukava käyttää.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #64 : 22.03.2013, 07:19:55 »
Kesällä sintterilevyn kanssa pärjää kyllä mutta jos talvella meinasit joskus ajaa niin älä laita sintteriä varsinkaan kun kerran käyttöautosta on kyse.
-618 SRE ja D24tic massalevylle antaisin ääneni. Pitää varmasti riittävästi ja on vielä mukava käyttää.
Eipä ole talvella aikomus ajaa. Kyllähän tuo 618 sre olisi varmasti hyvä mutta vauhtipyörä menee vähän yli budjetista. Varmaan tulee otettua auto ajoon tuolla m46 laatikolla ja vaihdan m90:n ja kytkimen vähän myöhemmin. Helpompi kun saa ajaa auton halliin missä on monttu, eihän tuota vaihda susikaan lattialla... ;D
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #65 : 22.03.2013, 11:38:07 »
Onko sulla tuo ärrän spoileri alkuperäsillä 850:n kiinnikkeillä vai 960:n omilla?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #66 : 22.03.2013, 12:06:05 »
sintteriä vaan kehiin :)  ja tuo loota jumppa on helppo suorittaa lattiallakin  :2funny: :2funny:
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #67 : 22.03.2013, 13:26:11 »
Onko sulla tuo ärrän spoileri alkuperäsillä 850:n kiinnikkeillä vai 960:n omilla?
Ärrän kiinnikkeet, hieman niitä joutuu venyttämään mutta kyllä se menee. Ysin luukku on siis tästä päätellen aavistuksen leveämpi mitä kasipätkän.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #68 : 22.03.2013, 15:02:37 »
Ärrän kiinnikkeet, hieman niitä joutuu venyttämään mutta kyllä se menee. Ysin luukku on siis tästä päätellen aavistuksen leveämpi mitä kasipätkän.
Juu, näin vähä arvelinkin. Ruottalaisella foorumilla oli näköjään käytetty pitempiä pultteja ja prikkoja väliin.

No tietääpä etukäteen että pientä säätöä vaatii. :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #69 : 26.03.2013, 09:50:31 »
Jakopään osat ois tilattu siniselle. Hihna, öljypumpun pultti, nokkien ja kampuran stefat ja tiivisteliima kannen kasaukseen. Torstaiksi lupasivat osat ja viikonlopun aikana olisi tarkoitus vaihtaa. Sitten olisi oikeastaan katsastusta vaille! 8)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #70 : 29.03.2013, 19:30:55 »
Tänään tuli purettua kansi levälleen, kasaus jäi vielä vaiheeseen kun eihän mulla tietenkään ollut kaikkia tarpeellisia tiivisteitä. :facepalm: Jakopään purin sekä nyppäsin nokat ja välikannen irti. Tulppien poteroiden o-renkaat eivät kovin tuoreilta näyttäneet ja hieman kosteuttakin oli jo tulpanreijissä niin täytyy vaihtaa nekin ennen kasausta. Virranjakajan kansi ja pyörijäkin olivat aika kulahtaneen näköiset, eli vaihtoon menee. Muuten tuolta ei isompia yllätyksiä löytynyt. Jostain syystä olin unohtanut venttiilikopan tiivisteen ihan täysin eli eihän mulla ole sitäkään ja mistäpä sen näin viikonloppuna saat, motonetin saldokin näytti nollaa...

On noilla nokilla kieltämättä ihan pieni ero, vasemmalla turbon, oikealla GLT:n pakonokka.  :D


Viihdepuolelle piti ostaa kaverilta autostudion dsp ihan vaan kun halvalla sain. Tuolla saan hoideltua etupään kaikki suodot ja säätäminen käy näppärästi tietokoneella niin ei tarvi pyöritellä vahvistimen suotimia. Jokohan tuolla hifiläjällä alkaisi pärjätä? :D
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013, 19:55:54 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #71 : 31.03.2013, 22:19:54 »
Onkos tälle tapahtunu mitään?  V:>

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #72 : 01.04.2013, 09:36:10 »
Onkos tälle tapahtunu mitään?  V:>

Eiköhän sun pitäis ite tietää paremmin mitä on tapahtunut? ;)

Eli eilen tosiaan laitettiin Jannen kanssa auto läjään, kiitokset avusta! :hello:
GLT-nokat sujahtivat paikalleen hienosti:

Katsastusta ajatellen käyteltiin auto pihalla kunnolla kuumaksi että palaa vanhat vuotaneet öljyt lohkon kyljestä pois niin ei tarvitse katsastusinssin narista. On tuo moniventtiilikoneen ääni vaan S*
Käsijarrukin tuli siinä touhutessa kiristettyä ja pienimuotoista katsastustarkastusta tehtiin. Jos kaikki menee nappiin niin seuraavilla lomilla autolla pääsee jo ajamaan! :3/4 jättää sen:

Tuollainen lätty on mahdollisesti menossa asetelman ja vauhtipyörän väliin M90:n vaihtuessa paikalleen, mutta edelleen kyllä arveluttaa että jaksaako tuolla kukaan ajaa kaupungissa?

Cdonista saa näemmä ihan levyjä kuin levyjä... :2funny:

Tuollainen kasa on tullut hommattua musiikkivermeitä autoa varten, tuostahan puuttuu vielä DSP joka on hallilla hyllyssä ja autossa jo paikallaan oleva SPL-dynamicsin EXT kolmitie-erillissarja.


Tuolla isommalla 6-kanavaisella S-4006:lla meinasin ajaa etupäätä täysaktiivina ja pienempi  S-1200D-monopääte on subeille. Nuo bassothan ovat siis 10" XTR-sarjalaisia. Soittimeksi vaihdan varmaan tuossa classicissa paikallaan olevan Alpinen.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2013, 10:27:34 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #73 : 03.04.2013, 20:01:57 »
Osaakin olla komea 960. Nythän sulla on jo kaksi hienoa takapotku turboa.  :)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #74 : 03.04.2013, 20:05:19 »
Osaakin olla komea 960. Nythän sulla on jo kaksi hienoa takapotku turboa.  :)

Kiitoksia, mukavaa että muutkin tykkää! -H- Tuo classic pitäisi oikeastaan yrittää myydä pois tässä kevään/kesän aikana. Kesät ajelen 960:lla niin ei ole oikein järkeä pitää sitä pelkästään talviautona, joku halvempi ritsa ajaa sen asian ihan samalla lailla. Mukava auto kyllä sekin, mutta turhan kallis pelkästään talviautoksi. :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Ateho  Elekma