Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä

  • 18 Vastauksia
  • 12770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B230F

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Eli ois tollanen kakkosnelonen B230F koneella.  Tällä hetkellä auto ihan vakio eli se 116 hevosta löytyy. Kaivelin tuossa varastoja ja löyty 160 kansi jossa kaikki hilppeet kiinni. Miten sais suht halvalla lisää hepoja tuosta, tällä hetkellä autossa 531 kansi mutten kehtaa sitä alkaa "pilaamaan" joten tuosta 160 kannesta pitäis alkaa jotaki muokkailemaan. Ja oliko tähän autoon muutes lastuja tai jotain ? Edittiä, vaikuttaako katin poisto, ja muitakin vinkkejä ois kiva kuulla :)
Sori jos tuli väärään paikkaan tämä kysely..
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 11:17:32 kirjoittanut B230F »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #1 : 28.09.2011, 17:12:26 »
Eli ois tollanen kakkosnelonen B230F koneella.  Tällä hetkellä auto ihan vakio eli se 116 hevosta löytyy. Kaivelin tuossa varastoja ja löyty 160 kansi jossa kaikki hilppeet kiinni. Miten sais suht halvalla lisää hepoja tuosta, tällä hetkellä autossa 531 kansi mutten kehtaa sitä alkaa "pilaamaan" joten tuosta 160 kannesta pitäis alkaa jotaki muokkailemaan. Ja oliko tähän autoon muutes lastuja tai jotain ? Edittiä, vaikuttaako katin poisto, ja muitakin vinkkejä ois kiva kuulla :)
Sori jos tuli väärään paikkaan tämä kysely..
ettei olis 530 kansi jos vakio :o   mutta vx 3 nokka, FD:n  ecu ja sytkäboksi ja johan tuntuu
Tarkoitit varmaan FB:n ?  FD:hän on se lehmä malli kaikilla EGR yms. herkuilla.
ei näitä aina muista  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 19:13:53 kirjoittanut Ari E »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #2 : 28.09.2011, 17:20:17 »
Ja sit vielä katti pois + turbon putkisto ja visko flektin vaihto sähköiseen.

Hintaa projektille tulikin sellainen 500e. Halapaa
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #3 : 28.09.2011, 18:30:47 »
ettei olis 530 kansi jos vakio :o   mutta vx 3 nokka, FD:n ecu ja sytkäboksi ja johan tuntuu
Tarkoitit varmaan FB:n ?  FD:hän on se lehmä malli kaikilla EGR yms. herkuilla.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #4 : 28.09.2011, 18:33:21 »
-90 vuosimallin 240 voi olla vähäpäästöinen otteen mukaan? Joten katin poisto ei tällöin ole mahdollista ainakaan katsastettaessa autoa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa B230F

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #5 : 28.09.2011, 19:00:26 »
Jep, vähäpäästönen on  8) Mutta ainahan sen katin voi sinne katsastukseen laittaa takas. Mistä noita sytkä bokseja yms saa tilattua?, en oo vielä törmänny ite vaikka yrittäny netistä ettiä. Ja näky olevan tosiaan 531 tuo kansi, piti käydä vielä tarkistamassa  :D, onko lie sitte vaihdettu? :o

Jos tuosta 160 kannesta alkais jotain värkkäileen niin tosiaan tuo nokka vaihtaa ja kannattaisko sitä muuten avarrella, siistiä?
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 19:02:06 kirjoittanut B230F »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #6 : 28.09.2011, 19:17:38 »
Jep, vähäpäästönen on  8) Mutta ainahan sen katin voi sinne katsastukseen laittaa takas. Mistä noita sytkä bokseja yms saa tilattua?, en oo vielä törmänny ite vaikka yrittäny netistä ettiä. Ja näky olevan tosiaan 531 tuo kansi, piti käydä vielä tarkistamassa  :D, onko lie sitte vaihdettu? :o

Jos tuosta 160 kannesta alkais jotain värkkäileen niin tosiaan tuo nokka vaihtaa ja kannattaisko sitä muuten avarrella, siistiä?
jos siinä on 531, pidä se paikallaan.  mikähän nokka siellä mahdollisesti löytyy ??? tuolta saattas löytyä parempaa lastua/ boksia http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8956.0

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #7 : 28.09.2011, 19:53:03 »
Kyllä sitä vähä piristettyä saa, mut ei siitä mitään menijää kyllä saa ilman isompia roplailuja.
Itellä on:
- sähköflekti
- turbon putkisto
- d-nokka
Tarkotus oli tehä pahuuksia katillekin, mutta se jäi toistaseks tekemättä.

0-80km/h menee 7.3s eli sama mitä TMn testissä -93 vakiotekniikalla. Lastun kanssa vois toimia vähä paremmin. Toki 400tkm kilometriä on ehkä syöny jo parhaan särmän koneesta.  :)
Yks mitä ite vaihtaisin pikemmiten on tuo 13kg painonen vauhtipyörä. Sen pystyy sorvaamaan vanhempien mallien littupyörää vastaavaks ja silti jättää ruiskun tarviman reikäkehän. Näin tehtynä oma vauhtipyörä keveni reiluun 7kiloon.

Se + viskoflektin vaihtaminen sähköseen tuulettimeen parantaa kyllä kierrosherkkyyttä.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 19:55:44 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #8 : 29.09.2011, 09:03:24 »
Saat upottaa 160 kanteen jonkinverran rahaa, että se on edes yhtä hyvä kuin 531, joten pidä se siellä paikallaan ja vaihda nokka. Jos taas kunnolla alata virittämään niin ota se 531 aihioksi ja tee siitä.. sillä on kuitenkin jo etumatkaa tuohon pikkukanteen.

Poissa Aabelix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
    • sääaseman kanssa värkkäilyä jo vuodesta 1999
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #9 : 03.10.2011, 16:36:06 »
Ruotsista bildelbasenista saa noita sytkä ja ruiskupurkkeja pilkkahintaan, sytkäpurkkiin löytyy muutossarjaa jolla sen saa muutettua lastutettavaksi ja ruiskupurkki voi olla käytännössä mikä boxi vaan missä irroitettava lastu, vanhan Landian puolella nimimerkki Juse teki/tekee lastuja niin vapareihin kuin turboihinkin (ei tietoa pyöriikö "Juse" täällä foorumilla).
Omaan -93 940 FD koneeseen hommasin 531 kannen jota hieman paranneltiin, käytössä on VX3 nokka katsastuksiin + katti, ja H-nokalla ajellaan ilman kattia(D-nokka taitaa mennä katsastuksista vielä päästöjen osalta läpi). Paikallaan on myös marteliuksen peltisarja ja parilla läpivirtaavalla vaimentimella varustettu 2,5 tuuman putki, ruiskut on paremmin virtaavat ja bensakiskossa säädettävä malapasssin säädin, visko korvattu sähköllä. Ruiskun ja sytkän boxeissa on Jusen tekemät lastut , + pari dippikytkintä keskikonsolissa jolla lähinnä kesäkuumilla säädetään sytysennakkoa muutamia asteita.
Mikään ohjushaan tuo ei ole, mutta huomattavasti pirteämpikulkuinen entä vakio FD 116hv tai FB 130hv
useita volvoja, ja vielä lisää volvoja, harrasteena -93 940 vapari B230 H-nokalla + "Jusen" piristämät boxit... yms. pientä

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #10 : 03.10.2011, 20:16:17 »
D-nokka, 530-kansi + 38" pakoventtiilit, r-seetit, puristukset ~11:1 ja "jokkiskanavat" by kansiset, vakiolastuin meni vähäpäästöisen rajoista läpi katalysaattorin kera tietysti.
b230f. Ja kulki kanssa aivan erilailla.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 20:22:03 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #11 : 03.10.2011, 20:19:50 »
B230F koneessa kokeiltu M, L, D ja K -nokkia. K-nokka liian kireä (muuten vakioon) koneeseen, M ja L ovat Mieto ja Laimea. D-nokka on hyväksi todettu ja edullinen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #12 : 03.10.2011, 23:14:29 »
B230F koneessa kokeiltu M, L, D ja K -nokkia. K-nokka liian kireä (muuten vakioon) koneeseen, M ja L ovat Mieto ja Laimea. D-nokka on hyväksi todettu ja edullinen

Onko tosissaan noin paljon eroa D vs. K ? Mulla oli joskus rintakarin D:stä hioma H+ nokka B200E:ssä, tykkäsin kovasti, kävi tyhjää ja vetoo riitti. Eli muuten vastaava kun H, mutta pakopuolella samat arvot kun imussa.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #13 : 03.10.2011, 23:38:16 »
Jos rajoitin vakio 6200rmp niin kakkos vaihteella hakkaa rajoittajalle ja kun torppaat kolmosen pesään niin kierrokset putoaa alle vetoalueen. Näin siis M45, M46 ja M47 vaihteistoilla.Tiuhalla perällä voi helpottaa vähän

Oli mullakin joskus B200 K-nokalla ja 40mm tuplilla. Kiva peli mutta kärsi yllä olevasta ongelmasta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F -90 Vähän jos sais piristeltyä
« Vastaus #14 : 03.10.2011, 23:42:48 »
Pakko nyt kommentoida, vaikka olen yrittänyt rajoittaa sitä, koska ne poistetaan kuitenkin. :(
K vastaan D:
Speksit muuten lähes samat, mutta K:ssa 0,75mm enempi nostoa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi