Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #165 : 20.02.2013, 14:48:39 »
Kannattaa tarkistaa boksille tuleva jännite, kun hehkutus on käynnissä. Mulla 091:ssä jännite laski huonojen johtojen/liitosten vaikutuksesta liian alas ja välillä ei yrittänyt lainkaan ja joskus ei vaan syttynyt, koska hehkutulppa toimi liian pienellä teholla. Boksissa on akun tyhjenemisen estävä ominaisuus, eli toiminta lopetetaan heti jos boksille tuleva jännite putoaa liian alas. Suora johto (sulake välissä) akulta boksille poisti kaikki ongelmat.

Poissa Andyz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • http://www.xotictuning.com/
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #166 : 26.02.2013, 11:03:30 »
mikä on ardic alumiinisen poltoaine linja halkasija??
vikakoodien lukua kemi-tornio alueella...

Poissa puistas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Entinen Pertti, nykyinen Expertti
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #167 : 04.03.2013, 19:19:57 »
Eli 5F4F koodi tulee päälle, välillä toiminut ihan Ok, joskus tekee että sammuu n.5-10 min sisällä käynnistyksestä. Eli ei lämmitä loppuun asti ja nollaamalla koodit alkaa taas yrittämään, eli oliko tämä joku yleiskoodi joka kertoo vain, että on pysähtynyt ennen aikojaa? 
Muistaakseni joskus näytti myös Liekin tunnistusta, eli kannattiko sitä tunnistimen kurkistus reikää suurentaa hieman, jotain pitäisi keksiä kun ei tuohon laitteeseen voi oikein luottaa.
BSR PPC vikakoodinlukija & ELM327

Poissa juffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #168 : 08.03.2013, 22:41:26 »
No niin, mistäs minä lähtisin ardicin vikaa etsimään, kun ei tunnu olevan mitään eloa? Autona V70 2.5tdi vm98. Sulake on ehjä. Yritin laittaa +12V ardicin 6pinnisen liittiminen johtoon 2, mutta ei tapahtunut mitään. Minun aikana eli vuoteen ei siinä ole ollut mitään elonmerkkiä. Tuntuisi ainakin aluksi sähkövialta.
Vol-Fcr ei saa yhteyttä ardiciin, pitäisikö?

Poissa juffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #169 : 10.03.2013, 13:33:17 »
Moi tuossa edellisessä viestissä kyselin mistä lähteä vikaa etsimään.

Nyt kuitenkin revin koko härvelin pois. Mittailin yleismittarilla että johtimet ovat kaikki ehjiä. Hehku lähti lämpeämään kun laitto 12v suoraan. Puhallinmoottori myös kuten löpöpumppukin. Vesipumppu on autossa kiinni vielä enkä ole testannut.

Mikä se linssin näköinen komponentti on siinä puhaltimen alla, ilmeisesti liekkivahti?  Siihen menee kaksi johtoa, ilmeisesti katkaisee virran... Nyt oli katki. virta ei mennyt myöskään läpi vaikka sytkällä näytin valoa.

Mikä on hehkun vieressä oleva komponentti jonne menee kaksi punaista johtoa jokin halkaisijaltaan 5mm anturi painetaan kuoren läpi. Sähkö ei kulkenut läpi vaikka lämmitin komponenttia.

Sitten se isompi komponentti joka on kuoressa kiinni, siitä meni läpi sähkö ja katkesi kun lämmitti komponenttia.


Mitä tämä vekotin vaatii tuohon kuusi pinniseen liittimeen että edes yrittäisi käyntiin? Riittääkö +12V pinniin 1 sekä +12v pinniin 2.  sekä maa??


Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #170 : 10.03.2013, 14:06:24 »
Moi tuossa edellisessä viestissä kyselin mistä lähteä vikaa etsimään.

Nyt kuitenkin revin koko härvelin pois. Mittailin yleismittarilla että johtimet ovat kaikki ehjiä. Hehku lähti lämpeämään kun laitto 12v suoraan. Puhallinmoottori myös kuten löpöpumppukin. Vesipumppu on autossa kiinni vielä enkä ole testannut.

Mikä se linssin näköinen komponentti on siinä puhaltimen alla, ilmeisesti liekkivahti?  Siihen menee kaksi johtoa, ilmeisesti katkaisee virran... Nyt oli katki. virta ei mennyt myöskään läpi vaikka sytkällä näytin valoa.

Mikä on hehkun vieressä oleva komponentti jonne menee kaksi punaista johtoa jokin halkaisijaltaan 5mm anturi painetaan kuoren läpi. Sähkö ei kulkenut läpi vaikka lämmitin komponenttia.

Sitten se isompi komponentti joka on kuoressa kiinni, siitä meni läpi sähkö ja katkesi kun lämmitti komponenttia.


Mitä tämä vekotin vaatii tuohon kuusi pinniseen liittimeen että edes yrittäisi käyntiin? Riittääkö +12V pinniin 1 sekä +12v pinniin 2.  sekä maa??


Se, missä on linssi, on tälläinen
http://fi.wikipedia.org/wiki/LDR-valovastus,  ohjainlaite syöttää toiseen karvaan 5V ja mitä kirkkaampi valo, sitä pienempi vastus komponentilla on.

Punaiset johdot, normaali NTC lämpötila-anturi

Isompi komponentti, ylikuumenemistermostaatti, katkaisee polttoainepumpun virran, jos lämpötila ardic:n kuoren pinnalla nousee liikaa.

Jännitteensyöttö, maadoitus ja käynnistys +12v:lla kellolta tulevasta karvasta pitäisi riittää.


Virtaahan komponenteista ei kulje, kuin joitain milliamppeerin osia varmaan ja voi ne saada väärinkäyttämällä rikkikin..
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 14:11:23 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa juffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #171 : 10.03.2013, 14:53:40 »
Moi,

ei ole kelloa, vaan pitäisi toimia jotenkin automaattisesti +5astetta alaspäin muistaakseni.

Mutta eli siis pitäisi lähteä käyntiin jos kuvasta http://personal.inet.fi/koti/major/volvo/Ardic_cpm_-2002.jpg
laittaa 6pinniseen johtoon: maan pinniin 3, +12V pinniin 1 ja koskettaa +12v pinniä 2?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 14:55:19 kirjoittanut juffe »

Poissa juffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #172 : 10.03.2013, 15:26:49 »
Moi,

ei ole kelloa, vaan pitäisi toimia jotenkin automaattisesti +5astetta alaspäin muistaakseni.

Mutta eli siis pitäisi lähteä käyntiin jos kuvasta http://personal.inet.fi/koti/major/volvo/Ardic_cpm_-2002.jpg
laittaa 6pinniseen johtoon: maan pinniin 3, +12V pinniin 1 ja koskettaa +12v pinniä 2?

Kävin tolleen koittamassa. Otin sähköä suoraan akulta eikä mitään eloa tai ääntä pitänyt. Voiko tuo elektroniikkaboksi olla jotenkin lukitustilassa? Piirilevy näytti kyllä kuin olisi ollut ihan uusi, ei hapettumia eikä palamisen merkkejä. Mikä komponentti pitäisi käynnistyä ekana kun yrittää päälle, vai testaako tuo jotenkin kaikki ja jos joku ei toimi niin ei anna mitään elonmerkkiä?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #173 : 10.03.2013, 15:42:41 »
Voi olla lukittuneenakin se laite.
Muistaisin, että ihan ensimmäisenä lähtee hehku päälle ja het perään paloilmapuhallin pyörähtää, jos esim. hehkun piirissä jotain vikaa, niin ei tapahdu mitään koko laitteelle.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #174 : 10.03.2013, 16:24:50 »
jännä tuo mun nesteitä hukkaava V70N:n Ardic, toimii luotettavasti, hukkaa nesteitäkin tasaiseen tahtiin etelän talvessa.  Mutta jos on enemmän kuin 15 astetta pakkasta ei sitten aina käynnistykään ajastimella vaikka on hajun perusteella selvästi yrittänyt, mutta jos kokeilee sen jälkeen suorakäynnistystä niin toimii kuin junan vessa. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa?

BSR on joskus ilmoittanut Overheat thermostat-koodia, mikä liittynee tuohon nesteiden katoamiseen enemmän.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #175 : 10.03.2013, 16:47:41 »
Tai sitten viittaa vesipumppuun. Ittellä hävis käynti ongelmat vesipumpun vaihdolla.
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa juffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #176 : 10.03.2013, 17:35:26 »
Voi olla lukittuneenakin se laite.
Muistaisin, että ihan ensimmäisenä lähtee hehku päälle ja het perään paloilmapuhallin pyörähtää, jos esim. hehkun piirissä jotain vikaa, niin ei tapahdu mitään koko laitteelle.

No hehku toimii hyvin eikä johtimet ole oikosulussa, niin kait se on elektroniikka lukossa, missä sen voi avata? OBD pistokkeen kautta ilmeisesti ei voi vol-fcr ohjelmalla? Voiko tuon käydä avattamassa ilman että on autossa kiinni?

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #177 : 16.03.2013, 20:43:36 »

Uusi myös polttoaineletkun pätkä (euron, pari), potentiaalinen vikakohta.



Onko kellään tiedossa tämän polttoaineletkun kokoa?? Sisähalkaisija lähinnä hakusessa...
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4648
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #178 : 16.03.2013, 20:47:10 »

Onko kellään tiedossa tämän polttoaineletkun kokoa?? Sisähalkaisija lähinnä hakusessa...

Oliskohan 4mm..

Edit: M6 pultti menee siihen letkuun helposti.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #179 : 17.03.2013, 11:10:25 »
Jep, kiitti tiedosta.. Pitää tuota letkua ostaa vielä valmiiks. Tilasin jo turbolaattorisarjan, paineentasaimen ja kiertovesipumpun.. Kuhan kelit lämpiää niin purkaa irti artikki ja rassata kuntoon.
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

 

Futurez  Kulkukoira