Volvo 740/940 LH2.4 + EZK
ABS:n vikakoodit.
Vikakoodit aiheuttavat mittariston ABS-valon syttymisen.
Lukulaite eli ns. diagnostiikka pistoke kuskin iskunvaimentimen tolpassa.
Diaknostiikkapistoke löytyy mallivuoteen 1995/1996 asti, jonka jälkeen toiminnot siirretty OBDII-pistokkeeseen, joka ei kuitenkaan toimi OBD-moodissa vaan kuten vanhempien mallien diaknostiikkapistoke.
Lukulaitteen reikä 3 on ABS:n samassa diaknostiikkapistokkeessa (A), jossa pistokkeen reikä 1 on vaihteisto (jos AW30-43 automaatti), reikä 2 LH2.4 polttoaineensyöttö, reikä 6 EZK sytytyksen ohjaus.
http://swedishbricks.net/700900FAQ/BrakesABS1.htmlHuom: takapyörillä ei erillista signaalia vasemmalla/oikealla takapyörällä jos jäykällä taka-akselilla!
Moodi 1 (40 km/h=25 mph)
1-1-1 Ei vikakoodeja
1-2-1 Vasemman etupyörän anturi: Epäkelpo signaali alle 40km/h nopeudessa
1-2-2 Oikean etupyörän anturi: Epäkelpo signaali alle 40km/h nopeudessa
1-2-3 Vasemman takapyörän anturi: Epäkelpo signaali alle 40km/h nopeudessa
1-2-4 Oikean takapyörän anturi: Epäkelpo signaali alle 40km/h nopeudessa
1-2-5 Vähintään yhden pyörän anturin signaali epäkelpo pitkällä ajanjaksolla
1-3-5 Ohjausyksikön vika
1-4-1 Viallinen polkimen anturi: Oikosulku maihin tai jännitteeseen
1-4-2 Viallinen jarruvalokytkin: Avoin piiri
1-4-3 Ohjausyksikön vika
1-4-4 Jarrulevy ylikuumentunut
1-5-1 Vasemman etupyörän anturi: Avoin piiri tai oikosulku käyttöjännitteeseen
1-5-2 Oikean etupyörän anturi: Avoin piiri tai oikosulku käyttöjännitteeseen
1-5-5 Taka-akselin anturi: Avoin piiri tai oikosulku käyttöjännitteeseen
2-1-1 Vasen etupyörän anturi: Ei signaalia liikkeelle lähdettäessä
2-1-2 Oikea etupyörän anturi: Ei signaalia liikkeelle lähdettäessä
2-1-3 Vasen takapyörän anturi: Ei signaalia liikkeelle lähdettäessä
2-1-4 Oikean takapyörän anturi: Ei signaalia liikkeelle lähdettäessä
2-1-5 Venttiilirele: Avoin piiri tai oikosulku
2-2-1 Vasen etupyörän anturi: ABS toimintasignaali kadoksissa
2-2-2 Oikean etupyörän anturi: ABS toimintasignaali kadoksissa
2-2-3 Vasen takapyörän anturi: ABS toimintasignaali kadoksissa
2-2-4 Oikean takapyörän anturi: ABS toimintasignaali kadoksissa
2-3-1 Vasemman etupyörän anturi: signaali kadoksissa
2-3-2 Oikean etupyörän anturi: signaali kadoksissa
2-3-5 Taka-akselin anturi: Signaali kadoksissa
3-1-1 Vasemman etupyörän anturi: Avoin piiri tai oikosulku
3-1-2 Oikean etupyörän anturi: Avoin piiri tai oikosulku
3-1-3 Vasemman takapyörän anturi: Avoin piiri tai oikosulku
3-1-4 Oikean takapyörän anturi: Avoin piiri tai oikosulku
3-2-1 Vasemman etupyörän anturi: Epäsäännöllisiä häiriöitä nopeudessa yli 40km/h
3-2-2 Oikean takapyörän anturi: Epäsäännöllisiä häiriöitä nopeudessa yli 40km/h
3-2-3 Vasemman takapyörän anturi: Epäsäännöllisiä häiriöitä nopeudessa yli 40km/h
3-2-4 Oikean takapyörän anturi: Epäsäännöllisiä häiriöitä nopeudessa yli 40km/h
4-1-1 Vasemman etupyörän sisääntuloventtiili: Avoin piiri tai oikosulku
4-1-2 Vasemman etupyörän paluuventtiili: Avoin piiri tai oikosulku
4-1-3 Oikean etupyörän sisääntuloventtiili: Avoin piiri tai oikosulku
4-1-4 Oikea etupiirin paluuventtii: Avoin piiri tai oikosulku
4-1-5 Takapiirin venttiili: Avoin piiri tai oikosulku
4-2-1 Takapiirin sisääntuloventtiilin: Avoin piiri tai oikosulku
4-2-2 Takapiirin paluuventtii: Avoin piiri tai oikosulku
4-2-3 Luiston esto (TRACS) venttiili: Avoin piiri tai oikosulku
4-2-4 TRACS:n painekytkin: Viallinen tai oikosulussa
4-4-1 Ohjausyksikön vika
4-4-2 Pumpun paine liian matala
4-4-3 Pumpun tai moottorin rele: Sähköinen tai mekaaninen vika
4-4-4 Ei käyttöjännitettä venttiileille hydrauliyksikössä