Ei tarvi tunkea keulaa täyteen xenonia. Parillakin pääsee alkuun, kun laittaa hyvät. Vaikkapa X-Vision, NBB Alpha. Bosch Light Star, Hella Luminator,...
Ison auton keulaan luulisi suurenkin kannun mahtuvan tilan puolesta kohtuullisen hyvin, joten LED valon yksi perustelu katoaa. Joidenkin LED valojen erikoisen pieni referenssiluku saattaa sen sijaan olla mielenkiintoinen etu? Parhaisiin LED valoihin tulee ihan oikeasti valokin, mutta ei ilmaiseksi.
Isoilla perinteisillä valaisimilla saa hyvän valokuvion järjellisellä hinnalla. En ole Jussinmäkeen muussa kuin liikesuhteessa, kun juuri tilasin heiltä NBB H1 valoihini xenonsarjan. Ja sen sarjan poikkeuksellinen piirre on, että ajattelin jatkossa ajaa autoni myös katsastukseen niillä xenoneilla.
NBB 225 Alpha on hyväksytty sekä halogeeni- että xenon polttimolle. Valaisin on oikeasti tehty hyväksytylle D1S vakiopolttimolle, eikä se tarvitse mitään pielavetistä konversiokittiä, jossa EU-hyväksytty ballasti syöttää epämääräisen narukerän nokassa törröttävää halogeenilampun kantaan rakennettua outlaw tarvikexenonia. H1 asennetaan adapterilla ja on yksi parhaista näkemistäni halogeenikaukovaloista alle 37.5 reffin, mutta kun sattuu olemaan joutilas pari D1S xenoneita jo tallin hyllyllä, niin tilasin harrastuksen vuoksi myös ballastit ja johtosarjan, vaikken osaakaan perustella, mihin niitä tarvitsen.
Osramin laadukas pieni ballasti pitäisi mahtua suuren valaisimen kuoreen, joten asennus on siisti homma. Saman firman Xenarc polttimo saavuttaa täyden kirkkautensa erittäin nopeasti. Oletan, että sama pätee X-Visioniin, mutta en osaa kehua, kun ei siitä ole kokemusta.
Tuolta löytyy kasa kuvia:
http://www.jussinmaki.net/blogi/jattimainen-kaukovavertailu/