Kulkukoira  Proturbo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 605168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #690 : 25.07.2014, 05:05:00 »
Mikäs lukko siellä perässä on?
Veikkaan G80
Laittaa torsenin niin ei tarvitse sitä talviajoa murehtia vaikka laatikko vaihtaa vähän terävämmin

Nokkelimmat ovatkin varmaan jo huomanneet että AW vaihteen valitsimessa on muitakin asentoja kuin P-N-D
Itse tulee näitä muita asentoja käytettyä lähes päivittäin.
AW toimii mieletäni melko loogisesti (yksinkertaisesti) verrattuna nyky sähköohjauttuihin laatikoihin jotka arpovat vaihdetta turhan herkäsi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #691 : 25.07.2014, 08:04:00 »
Tuntemisesta en tiedä tai lupaa mitään, sillä vasta liki 200tkm on yhteistä matkaa kontin kanssa käytetty.

Mutta miten se käyttäytyi kick-down vaihdossa alaspäin? Entä ylöspäin? Entä puolikaasulla?
Ja nimenomaisesti lipoisemmalla pinnalla (soratie/jäinen tie)?

Minulla on normaalia kiihdyttää puolella kaasulla tavoitenopeuteen. Samaten kiihdytän ohitukseen puolikaasulla! Loput pienet löylyn henget ovat sitten reservissä yleensä. Juuri tästä syystä olen sitä kick-down vaijeria löysännyt, sillä hyödynnän onnettoman tekeleeni vähäisiä vääntö-varoja useissa tilanteissa!

No itellä on tehty toimenpide 1,2mm lyhyemmilä tapeilla (aika rajut vaihdot) nii eipä sitä eroo huomaa oikeestaan puokaasu kiihytyksissä ollenkaan, muutoin ku se ylöspäin vaihtamisen yhteydestä jää se AW.n luistatus ominaisuus poikkeen. ja alaspäin vaihdot tapahtuu niinku vakiona. Täyskaasulla asvaltilla sitten lähtee niskanikamat sijoiltaan ku laatikko repäsee vaihtaa 1->2, koska ne tapit on ehkä pikkusen liian pitkät.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #692 : 25.07.2014, 09:09:08 »

Tuskin meikäläisellä sentään noin on käynyt, sillä papua puuttu tuollaisiin suorituksiin ja sentään lisäjäähyäkin on väsätty lootan ölpille.



Minusta mielenkiintoista on se, ettei kukaan shift-kitin asentanut ja kehunut vastaa kysymyksiini suoraan?!  :o

Miten laatikko vaihtaa alas kick-down tilanteessa tai rauhallisella kaasun käytöllä, talvella?


No ei se ole mullakaan ollut ainakaan lisäjäähdytyksestä kiinni. Sitä riittää kerta.

Laatikko vaihtaa nätisti ja luistamatta alaspäin kuten myös ylöspäin kun painaa kaasun pohjaan, sekä kesällä että talvella. Rauhallisella kaasunkäytöllä se vaihtelee kanssa nätisti sekä ylös että alaspäin.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #693 : 25.07.2014, 09:57:13 »
Kaverin vaimo ajoi heidän 1991 960 3.0l kallioon, kun automaatti alkoi "arpomaan". Vakkari päällä 70km/h ylämäkeen lievässä mutkassa. Vakkari lisäsi kaasua määrän x ja laatikko vaihtoi syystä x pienemmän vaihteen. Lukko kiinni ja hei hie... :hello: Keula tuulilasia myöden kasaan, kuljettajalle ei tosin käynyt kuinkaan.
Tie oli urainen ja jäinen, todella luikas.

Tästä tuli jotenkin ihan omat kokemukset mieleen tuolla nykyisellä ysillä viime talvena rikkinäisellä bypassin kalvolla. Vakkarilla ajellessa hiemankin jyrkempään ylämäkeen, vakkari lisäsi ensin pikkasen kaasua, sitten kun tuntui että meno vieläkin hyytyy tulikin kaasua ihan olan takaa ja kolmosta sisään :buck2: Pikkaisen meinasi aina säikyttää talvikelissä. Mutta tuo ominaisuus hävisi tosiaan, kun vaihtoi uuden kalvon niin tuntuu ahdot nousevan aika paljon paremmin pikkukierroksilla.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #694 : 25.07.2014, 10:30:50 »
Vähä OT mut ei tuu kyl talvel mieleenkään käyttää vakkaria jos tie ei  oo sula varmasti ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #695 : 25.07.2014, 10:56:03 »
Joskus olet kertonut mm. turbiinilukon kytkeytymisestä, ja taisin jo silloin sanoa että vaihteistosi alkaa olemaan ehtoo -puolella. Siihen ei enää lisäjäähyt auta.

Mutta 940 ei ole kyllä todellakaan niin mukava kuin oletat, esim jo ensimmäisen sukupolven V70:t on hiljasempia. Sekä taitaapi olla jopa hinnaltaan halvempia kuin 940 turbot. Tämän takia itselläni on ysissäni yli 8m^2 vaimennusmattoa ympäri koria, sekä siltikään hiljaseksi sitä ei voi sanoa. Myös isommat audit yms vetää paremman korren siinä. Juuri A8:ssa istuneena oma lintta kuulostaa aivan vanhalta höyryjunalta, vaikka itselläni on kymmenen kertaa paremmat ja hiljaisemmat renkaatkin alla.

Sekä jos mukavuutta haetaan, niin korkea alusta ei todellakaan ole sitä, varsinkaan jos kuormajousia on työnnetty perään.

Myös tuohon talviajoon cruisen kanssa, niin ohjekirjassakin taitaa olla kyseisestä värkistä maininta että liukkaalla kelillä sitä ei käytetä, saattaa oli vaihteisto mikä. Näin myös itselläni käynyt 245 turbolla (manuaali) cruisen kanssa, että myös AW:n kanssa. Myös jos AW tuntuu siltä että arpoo vaihteita tai tekee muuta kummallista tallella, siihen on kaksi lääkettä: opettelee ajamaan tai vaihtaa laatikon ehjäksi.

AisinWarnerin opas ei taida ihan 100%:sti muutenkaan päteä volvon AW:n koska tietääkseni jotain kustomointeja tehdas on suorittanut. Sekä myös jälkikäteenhän AW:n on saanut tehon ja väännönkestoa lisää R-Sport nimiseltä pajalta.

Sekä miksi ihmeessä olet tarttunut tuohon A-nokkaan noin pahasti? Kokoajan jauhat siitä? Se ei ole mikään pakollinen, vaikkakin kymmenen kertaa edelleen parempi kuin T. Sekä varsinkin kun volvolta että aftermarkettina löytyy paljon hienoja nokkia.
 
Sekä loppuun huumoriosio: mitä olet hyötynyt ns. "saatanallisesta säätämisestä tm"? Järjettömiä asioita itsekkin tulee tehtyä harrastamisen nimissä, mutta se että kaikki on kartasta viilattu millilleen kohilleen ja säästöä polttoaineenkulutuksessa on saatu hieman sekä tehoja optimoitua viinalle, niin kuinka paljon bensaa (tai sitä viinaa) olisi kyseisillä rahoilla ostanut mitä mennyt särkyneisiin laatikkoihin sekä säätösessioissa kulutettuihin viinoihin saanut? Olisiko esim saanut jo vaikka sen dynon vuokrattua käyttöön sillä summalla ja säätänyt siinä kohilleen? Toki jälkiviisauttahan tämä on vaan, mutta näin järkiperspektiivistä ajatellen.

Ymmärrän kyllä, että olet ihmisiä joka haluaa tutkia kaiken itse, mutta kannattaa ehkä silti välillä kuunnella muita, eikä esim vaan keskittyä siihen kuinka muut lastuntekiät on perseestä ja sinä olet maailman johtavin LH-jet guru :D

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #696 : 25.07.2014, 12:20:59 »
Vielä kummittelee tuo nokka kysymys
mikan: montaako nokkaa olet koettanut vinokoneessa ja minkälaisista kokoonpanoista on ollut kyse?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #697 : 25.07.2014, 12:25:52 »
Kait tuosta kovasta säätämisestä on se hyöty tulevaisuutta ajatellen että on helpompi tehdä jatkossa itselle/muille säätöjä kun tuntee toiminta logiikan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #698 : 25.07.2014, 15:15:58 »
Kait tuosta kovasta säätämisestä on se hyöty tulevaisuutta ajatellen että on helpompi tehdä jatkossa itselle/muille säätöjä kun tuntee toiminta logiikan.

No tää on se ensimmäinen ajatus, mikä mieleen tulee.

Ja mistä nämä kaikki autojen lastuttajat olisivat tietonsa saaneet, jos eivät olisi jotain kokeilleet.
Mua ihmetyttää kuinka koville tää wiinalla virittäminen joillekin ottaa. Jokainen harrastaa tavallaan,
ja ei kai se muilta ole pois jos joku "propelipää" polttaa pari kuutiota wiinaa ja siinä sivussa hankkii
"hieman" tieto-taitoa asiasta  P>.

Tähän ketjuun ei kovin moni ole mitään oikeaa tietoa lastutukseen liittyen kyllä pystynyt tarjoamaan.
Ketjun aloittajan lisäksi. Olen topikkia lukenut ja nostan väärinvirittäjälle hattua korkealle perinpohjaisesta
työstä. Itse en siitä mitään tajua, mutta mielenkiinnolla olen kokeiluja seurannut.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #699 : 25.07.2014, 17:52:07 »
Joskus olet kertonut mm. turbiinilukon kytkeytymisestä, ja taisin jo silloin sanoa että vaihteistosi alkaa olemaan ehtoo -puolella. Siihen ei enää lisäjäähyt auta.

Tämän olen tiennyt koko ajan ja pitkäähän se kesti mikaa!  ;D

Mutta 940 ei ole kyllä todellakaan niin mukava kuin oletat, esim jo ensimmäisen sukupolven V70:t on hiljasempia. Sekä taitaapi olla jopa hinnaltaan halvempia kuin 940 turbot. Tämän takia itselläni on ysissäni yli 8m^2 vaimennusmattoa ympäri koria, sekä siltikään hiljaseksi sitä ei voi sanoa. Myös isommat audit yms vetää paremman korren siinä. Juuri A8:ssa istuneena oma lintta kuulostaa aivan vanhalta höyryjunalta, vaikka itselläni on kymmenen kertaa paremmat ja hiljaisemmat renkaatkin alla.
Wäärin!

V70 on meluisempi kuin ysi ihan desibelimittarin mielestäkin! Tai tästä voit kinata TM:n toimituksen kanssa!
Ja etuvetoahan en huoli!
A8 on taas ihan eri luokan auto (sedan), eikä VAG-vehkeet meikäläiselle kelpaa.

Sekä jos mukavuutta haetaan, niin korkea alusta ei todellakaan ole sitä, varsinkaan jos kuormajousia on työnnetty perään.

Korkea alustahan tuo nimenomaisesti käyttömukavuutta! Silloin ei tarvitse varoa kanttareita tms. pieniä kumpareita!

Sekä miksi ihmeessä olet tarttunut tuohon A-nokkaan noin pahasti? Kokoajan jauhat siitä? Se ei ole mikään pakollinen, vaikkakin kymmenen kertaa edelleen parempi kuin T. Sekä varsinkin kun volvolta että aftermarkettina löytyy paljon hienoja nokkia.

Tuota A:ta olet tarjonnut minulle monasti, kuten muutamat muutkin. Olen sellaisella ajanut, enkä pidä siitä! Hengetön alhaalla! Mutta lopetetaan nokkakeskustelu tähän, ellei jollain ole leveämmällä vääntöalueella olevaa tiedossa.
 
Sekä loppuun huumoriosio: mitä olet hyötynyt ns. "saatanallisesta säätämisestä tm"? Järjettömiä asioita itsekkin tulee tehtyä harrastamisen nimissä, mutta se että kaikki on kartasta viilattu millilleen kohilleen ja säästöä polttoaineenkulutuksessa on saatu hieman sekä tehoja optimoitua viinalle, niin kuinka paljon bensaa (tai sitä viinaa) olisi kyseisillä rahoilla ostanut mitä mennyt särkyneisiin laatikkoihin sekä säätösessioissa kulutettuihin viinoihin saanut? Olisiko esim saanut jo vaikka sen dynon vuokrattua käyttöön sillä summalla ja säätänyt siinä kohilleen? Toki jälkiviisauttahan tämä on vaan, mutta näin järkiperspektiivistä ajatellen.
Mitäkö olen hyötynyt tästä saatanallisesta säätämisestätm ?
Hankkinut perkeleellisen määrän oikeaa tietoa LH:sta ja EZK:sta!  :pomo:
Jotakin sellaista, mitä täältä internetin syövereistä ei ole löytynyt!  :hello:

Mitäkö olen siitä itse hyötynyt? Saanut itselleni omien mielihalujen mukaan toimivan moottorinohjauksen.
Joka on alkuperäistä tehokkaampi, taloudellisempi ja toimii Wiinalla ja Bensalla!
Samalla pari kaveriakin on saanut samat asiat!
Eilen iltasella esim. polttelin säätöryhmän kahteen konttiin lastut. Joten tästä on hyötynyt aika moni välillisesti.

Jarru-dyno? Missä sellainen on? Inertiassa se säätäminen ei oikeasti onnistu. Lisäksi osa tiedosta olisi pitänyt hankkia kuitenkin ajamalla.
Pelkkä jarrutus olisi säätänyt kyllä kartat kohdilleen aikas helposti mutta paljon tietoa olisi jäänyt saamatta.

Lisäksi tämä sessio hyödyttää aikanaan kaikkia jotka ryhtyvät LH:ta säätämään. Tämä kaikki tieto ei kuole mukanani, kun tämän projektin päätän aikanaan.

Onko siinä jotakin wäärää, että olen tehnyt kaiken tämän työn harrastuksen vuoksi?

Ymmärrän kyllä, että olet ihmisiä joka haluaa tutkia kaiken itse, mutta kannattaa ehkä silti välillä kuunnella muita, eikä esim vaan keskittyä siihen kuinka muut lastuntekiät on perseestä ja sinä olet maailman johtavin LH-jet guru :D

Kyllä minä kuuntelen muita kun joku antaa jotakin tietoa jostakin! Olenhan lukenut täälläkin muiden kokemuksista tuhansia juttuja, kuten museossa aikanaan!
Jos et ole huomannut, olen kytännyt kaikkia penkkilappuja kuin mykkä piparia ja pähkäillyt eri komponenttien vaikutusta asiaan.

Kaikkein noloin on eräs Vikingin lastu, jossa ainoa "viritys" on yhden tavun muutos, jolla saadaan syttykartta laskemaan ihan hitusen! Vastaava modi, kuin EZK:n +3 astetta piuhoilla! :facepalm:
Ja kyllä, kaikki näkemäni bulkki-lastut ovat rektumista (syvältä&poikittain), sillä niissä ei ole paneuduttu asiaan riittävästi. Toki ymmärrän tämän, sillä niillä tehdään bisnestä ja halutaan maksimaalinen hyöty minimaalisella työllä. Mutta edes jotain paneutumista asiaan Ctrl+C ja Ctrl+V:n lisäksi! :facepalm:
Ainoa lastu, jossa minusta on mahtavaa yritystä, on Saksalaisen Stonin (dirk) tekemä!

Samalla tästä on se mahdollinen hyöty, että nämä lastun tekijät ehkä panostavat hitusen tuote-kehitykseen?  ???

Eikös ole kovin kummallista, että kun pläjäytin pöytään sen, millä ja miten LH:n suuttimet skaalataan, ilmaiseksi ja samalla kaikkien saataville olevaksi tiedoksi (kansainvälisesti), niin tulos on haudan hiljaisuus?  ???

Ja kyllähän se selvästi näin on, että pärjään LH-tietämyksessäni monelle. :juhau:

Vielä kummittelee tuo nokka kysymys
mikan: montaako nokkaa olet koettanut vinokoneessa ja minkälaisista kokoonpanoista on ollut kyse?

M/T/A/VX/VX3/IPD tulevat ensimmäisinä mieleeni.

Tähän ketjuun ei kovin moni ole mitään oikeaa tietoa lastutukseen liittyen kyllä pystynyt tarjoamaan.
Ketjun aloittajan lisäksi. Olen topikkia lukenut ja nostan väärinvirittäjälle hattua korkealle perinpohjaisesta
työstä. Itse en siitä mitään tajua, mutta mielenkiinnolla olen kokeiluja seurannut.

 -H-

Kiitos!  :)

Ja kyllä sinä tästä säätämisestä tajuat paljonkin, kunhan otat työkalut esiin ja ryhdyt tekemään!   :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #700 : 25.07.2014, 18:58:08 »
Väsyneenä:  1. shiftkit ei vaikuta vaihtoajankohtaan muuten kuin jättää turhat luistot pois, kaasulla helppo hallita turha niskojen nyrjäyttely pois.   olikohan 1.5-2mm lyhyempi tappi....

2.Mekaanisena lootana AW:n vaihdot loogiset, kuskin hallittavissa ja ennakoitavissa.

Jotenkin jäi vaan parin vuoden takaisesta AW:n uudelleen rakennuksesta muistikuva tuon Kickdown akselin välillisestä vaikutuksesta sopivassa asennossa  vaihdon näpäkkyyteen, tämäkin vain oma mutu ja yksi pikku asia saattaa kumota tuonkin ominaisuuden, tämän kun mutuilin pähkäilemällä matolootan toimintaa palaset irtaallaan.  Se on varmaa, ettei ylivaihdetta ole suunniteltu väännöillä vedättämiseen.

Torsen ja shift kit tomaatti todella miellyttävä yhdistelmä ;)

Kannattaa haalia muuten niitä nokkia omaan testaukseen, autot on aina yksilöitä.
Pelkän nokan pohjalta kannata yleistää.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #701 : 25.07.2014, 19:29:59 »
M/T/A/VX/VX3/IPD tulevat ensimmäisinä mieleeni.

Eli käytännön kokemusta löytyy.
Nokkakeskustelu päättyköön

Sitten joutavaa höpinää perjantai illan ratoksi:
-Siftkittiä ei voi asentaa läppärillä vaan joutuu rasvaamaan sormet
Tiivistesarjat ja kaikki, eihän sellainen sovi tämän auton henkeen ;)
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #702 : 25.07.2014, 22:13:13 »
Täällä oli 2 päivää 1.2mm tapit laatikossa. Aivan hirveä ajaa, pamautti niin helv...  :nohnoh

Pistin tänään 6mm tapit ja nyt vaihtaa pehmeästi, mutta täyskaasulla napakasti. Tuntuis järkevältä KÄYTTÖautoon.  :)

ps. Ymmärrän kyllä jos Mikan säätösessiot aiheuttaa keskustelua, mutta T-nokkaa järkevämpää ALA ja KESKIväännölle (+kulutus on pieni T-nokalla pienellä overlapilla) ei tässä tapauksessa ole löytynyt... Tai jos on niin saa ilmoittaa tännekkin!
Jännä sinänsä myös, että LH:n tutkiminen ja paljastaminen yleisesti toiminnaltaan, aiheuttaa joissain yksilöissä negatiivisia kommentteja.  :idiot2:
Ei kai se ole keneltäkään pois, päinvastoin ehkä voi aiheuttaa jopa bulkki lastujen paranemista?  :)

Olen nähnyt "kolikon molemmat puolet": entinen kontti tarjosi kivasti tehoa suht alhaalta ylös: TD05-16g @ 1.3-1.5bar, IPD Turbo-nokka, M90, alustassa kaikki uutta ja jäykkää. Auto nykyään kaverillani, en jaksanut "överi"jäykkää kytkintä, kovaa alustaa, kovaa kulutusta, meteliä ja "laimeaa" alavääntöä KÄYTTÖautona (toinen projekti tallissa). Toki sitä alavääntöä oli väärinvirittäjänä alhaallakin huomattavasti (ei ollut mörkö Holset potkua ylhäällä). Katotaan jos saisi penkkiin joskus.
EVO 9, STi Imppu ja e39 M5 jäi ainakin jälkeen (heräs kivan nopeasti ahdin  8)). Mielenkiinnosta olisi pitänyt koittaa T-nokkaa, ois voinut olla nopeampi paikaltaan... Taas yläkierroksilla/huipuissa ois kärsitty. (M90 "uudempi versio askista", 5v rajottimelle)

Ei raketti, mutta kyllä sillä kaupasta kotiin ehti ennen kuin maidot happani.

Tarkoitan vain että kovemmissa laitteissa on ihan ymmärrettävää toiset kovemmat nokat ja shiftkit viimeiseen asti. Mutta vakio ahdin/mukavuuscombolla ei ainakaan oma hermo kestä KÄYTTÖautossa, lelut taas sitäkin kovempia, äänekkäämpiä, nopeempia jne...  :D

Tajusiko joku pointin? Itsellä ainakin käyttöauto mahd. mukava (tietyt kriteerit) ja lelut erikseen.  :)

Just my 2 cents.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #703 : 25.07.2014, 23:06:12 »
AisinWarnerin opas ei taida ihan 100%:sti muutenkaan päteä volvon AW:n koska tietääkseni jotain kustomointeja tehdas on suorittanut. Sekä myös jälkikäteenhän AW:n on saanut tehon ja väännönkestoa lisää R-Sport nimiseltä pajalta.

No, tuo lukemani AW-opas tunnetaan myös numerolla TP31635/1 ja siinä on kyllä ihan oikeanlainen logo ja kannen väri on vihreä, joten kaipa sen antama tieto on oikeaa? Lisäksi minulla on toinenkin opus, jossa selitetään sen toimintaa paremmin.   ;)

-Siftkittiä ei voi asentaa läppärillä vaan joutuu rasvaamaan sormet
Tiivistesarjat ja kaikki, eihän sellainen sovi tämän auton henkeen ;)

Läppärillä säätäminen on pakkopullaa, sillä kun potikoita ei enää ole LH:ssa!   ;D

Ja tiivisteasioista olen suhteellisen ,  S*    :2funny:

kohta saahaan mikattua dataa mitenkä tämänkin voi tehdä läppärin välityksellä ;D

Mitäs luulet, miksi se AW30-40 kiinnostaa kovasti!  ;)  ;D

Nyt kontti on pukkien varassa ja ensimmäiset pultit on avattu!   :P
Olipa tallissa pirun kuuma (+33c) kun malmikasa oli tunkattu ylös!

Jännä sinänsä myös, että LH:n tutkiminen ja paljastaminen yleisesti toiminnaltaan, aiheuttaa joissain yksilöissä negatiivisia kommentteja.  :idiot2:
Ei kai se ole keneltäkään pois, päinvastoin ehkä voi aiheuttaa jopa bulkki lastujen paranemista?  :)

No, kaipa olen astunut jonkun varpaille tekemällä jotakin, mitä muut eivät ole tehneet samalla tavalla.

Bulkki-lastujen olisi syytä parantua, sillä saattaisin tehdä parempia samalla hinnalla...   ;)
Tosin hyvin nopeasti tapahtuisi se Ctrl+C ja Ctrl+V  :2funny:
Minun ei ole tuota tarvinnut tehdä, vaikka olen uteliaisuuttani niitä tutkiskellut. Valitettavasti noissa ei ole ollut kummemmin tutkimista.  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #704 : 25.07.2014, 23:40:40 »
Tuo wäärin wirittäjä on kyllä näemmä oikeasti titteli joka tarvitsee ansaita. Enpä toviin muista näin paljon informaatiota sisältävää ketjua, jonka pitäjälle olisi itketty näin paljon kaikesta topicin pääpainopisteen vierelle osuvasta asiasta. Itse en pysty käsittämään, en tuota itkemisen määrää enkä toisaalta myöskään kiertovastauksia aloittajan kysymyksiin.

Yksi ajamani shiftkitillinen AW oli ihan jees toiminnaltaan, ei rysähtänyt normaaliajossa mutta oli silti terävä vaihtamaan, toinen taas on semmosta sorttia että lasit helähtää vaihde päälle laittaessa ja yli 2500rpm tapahtuvat vaihdot saa tavarat varisemaan radionaluslokerosta. Eli siis sopivasti tehty shiftkit on hyvä, tietäisi vaan mikä on sopivasti  ::). Laittaisin kyllä shiftkitin vielä näin viimehetken peliliikkeenä, esim puliukon ohjeen mukainen kuulostais hyvältä kun niitä on kerran testattu useampia versioita.

Odotan jännityksellä, mitä ezk:n sielunelämästä paljastuu tässä tulevaisuuden tiimoilla.  :hello:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autoracing  KL-varaosat