Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 95595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #15 : 16.10.2012, 17:05:48 »
Siitä on hyvä lähteä parantamaan, ens kesänä vähä enempi sit.
Vai pitääkö tiputtaa viritysaste käyttöautomaisemmaks.  ;)
Joo downgradetaan vähän lähemmäksi arki-ajoa moottorin ominaisuudet
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #16 : 16.10.2012, 17:26:44 »
Tämä näyttää hienolta! Tätä kun teet yhtä hyvällä maulla kuin noita 200:sia niin on kohillaan  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #17 : 16.10.2012, 18:15:17 »
On kyllä komea peli!!  O0
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #18 : 16.10.2012, 19:54:11 »
Tack tack, koitetaan säilyttää auton alkuperäinen "arvokkuus" vaikka osia vaihtuiskin.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #19 : 16.10.2012, 20:33:38 »
Jaa tilattu.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #20 : 25.10.2012, 20:03:02 »
Bensapumppu ja suodatin tuli vaihdeltua. Kylläpä oli mukava kuunnella autoa tyhjäkäynnillä ilman sitä sirklaavaa ääntä.  :)

Pumpuks hommasin Ebaystä orkkis Bosch -025 loppusen, plug & play.

Tullista tuli kans verotuspäätös, meni jopa paremmin ku aavistelin.  8)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #21 : 25.10.2012, 20:18:00 »
Hieno peli,täytyy joskus tulla kattomaan ihan livenä  :P
-V60 D3-14

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #22 : 25.10.2012, 21:00:18 »
Hieno peli,täytyy joskus tulla kattomaan ihan livenä  :P
Ei se niin ihmeellinen, mutta tere tulemast!  -H-
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #23 : 27.10.2012, 17:44:35 »
Tuli vaihdettua nastarenkaat alle ja olipa positiivinen yllätys ajaa talvikelillä.
Liikkeellelähtökyky on pikkasen eri luokkaa ku 240ssä, kaippa se tuo lukko + parempi pyöräntuenta tekee sen.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #24 : 28.10.2012, 09:52:08 »
Tuli vaihdettua nastarenkaat alle ja olipa positiivinen yllätys ajaa talvikelillä.
Liikkeellelähtökyky on pikkasen eri luokkaa ku 240ssä, kaippa se tuo lukko + parempi pyöräntuenta tekee sen.
Lukollisen ja lukottoman ero ainakin jäykkäakselisissa on kuin yöllä ja päivällä. Ei niitä tosiaan huvin vuoksi ole uudempiin takavetoihin laitettu tehtaalla. Kylläpä tosin ilman lukkoakin on pärjätty mutta kysyy renkailta enemmän ja kuskilta kärsivällisyyttä liukkailla... :D
« Viimeksi muokattu: 28.10.2012, 09:53:46 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #25 : 28.10.2012, 18:12:02 »
Lukollisen ja lukottoman ero ainakin jäykkäakselisissa on kuin yöllä ja päivällä. Ei niitä tosiaan huvin vuoksi ole uudempiin takavetoihin laitettu tehtaalla. Kylläpä tosin ilman lukkoakin on pärjätty mutta kysyy renkailta enemmän ja kuskilta kärsivällisyyttä liukkailla... :D
Joo kyllä tässä neljä- vai viis talvea tuli lukottomalla ajeltua ja hyvin pärjäs. Siihen oppi omat niksinsä miten pääs liikkeelle suht nopeasti. B230F:n kohtuullinen alavääntö + painava vauhtipyörä mahdollisti liikkeellelähdön tarvittaessa kakkosellakin.
Tässä vaan tuli semmonen "ahaa"-elämys kun sai paljo löysemmin rantein lähteä liikkeelle.  ;D
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #26 : 02.11.2012, 14:02:51 »
Tämmönen asento nykysellään laikatuilla etujousilla, katotaan kuinka paljon keula nousee kun vaihdan alle nuo KAWin jouset kohta.  ;)

Oikealla edessä oli navan keskeltä kaaren reunaan n.32.8mm ja kuskinpuolella vähä reilu 31mm.  :idiot2:

Ei se paljon matelempi voi olla jos aikoo talvella ajella, nykyselläänki raapi jo keskipolanteet välillä pohjaan.

« Viimeksi muokattu: 02.11.2012, 14:04:24 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #27 : 02.11.2012, 16:33:05 »
Jos tähän haluat lisää kulkuhaluja niin edullinen vaihtoehto on hommata b234f koneen nokat tähän kun noissa turbon nokissa on nostoa vain 6.81mm kun taas vaparissa on 9.38mm.
Asteissa on myös eroa mutta en tiedä kumman hyväksi mutta enemmän menohaluja noilla vaparin nokilla kuitenkin saa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #28 : 02.11.2012, 19:24:45 »
Jos tähän haluat lisää kulkuhaluja niin edullinen vaihtoehto on hommata b234f koneen nokat tähän kun noissa turbon nokissa on nostoa vain 6.81mm kun taas vaparissa on 9.38mm.
Asteissa on myös eroa mutta en tiedä kumman hyväksi mutta enemmän menohaluja noilla vaparin nokilla kuitenkin saa.
Näin talviseltaan tuo 190 heppaaki työntelee ihan tarpeeks, mutta toki kesäkelillä ei haittais vaikka löytys enempikin.  ;)
Käykö ne vaan heittää paikoilleen vai pitääkö tehä muita muutoksia samalla?

Tosi pienet on nostot ja puristussuhdekin on melko matala täs moottorissa. Virivaraa ainaki periaatteessa löytyy.  :)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2012, 19:31:06 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #29 : 02.11.2012, 19:33:01 »
Näin talviseltaan tuo 190 heppaaki työntelee ihan tarpeeks, mutta toki kesäkelillä ei haittais vaikka löytys enempikin.  ;)
Käykö ne vaan heittää paikoilleen vai pitääkö tehä muita muutoksia samalla?

Tosi pienet on nostot ja puristussuhdekin on melko matala täs moottorissa. Virivaraa ainaki periaatteessa löytyy.  :)
Ovat täysin pulttaa kiinni mallia.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron