Carcom Oy  Elekma

940 tuplaturbo tinakutosella.

  • 124 Vastauksia
  • 71644 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Onko tuo tinakutosen oma imusarja? Miten toimii/virtaa turbokäytössä?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
On alkuperäinen. Lankku penkitti omastaan 523hv 1,6bar tuollaisella eli kai se aikahyvin toimii turbokäytössä. Laitoin sulle YV:n.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Noniin, lomareissu perheen kanssa heitetty, nyt ehtii taas päivittelemään projektia.
Toinen kuva imusarjasta

Jakopää kasattuna, uutta osaa on hihna,kiristinrulla, ohjainrulla, hydraulinen kiristin, hihna ja vesipumppu.
Tein itse erikoistyökalun nokkien paikallaanpitämiseen oikeassa asennossa kasauksen aikana, siitä ei tullut otettua kuvia.

Jakopään koppa maalattuna ja paikallaan.

kasattuna

Pakosarjat hitsattuna TIGillä, saumat olisi voinut olla siistimmätkin, mutta ei ole tullut harjoiteltua tarpeeksi...






Etummainen pakosarja tuli turhan lähelle lohkossa olevaa uloketta vesipumpun takana, siitä tuli hiottua hieman ainetta pois tilan tekemiseksi.

Öljynpaluun rakentelua

takimmaisen ahtimen öljynpaluu


Öljynpaluut hitsasin ja kiillotin peiliksi, mutta unohdin ottaa niistä kuvia valmiina.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014, 12:51:50 kirjoittanut siipiveikko »
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Onko tuo öljynpaluuputki helppo murtumaan - mikä materiaali olisi kestävää?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Tuo on tehty haponkestävästä ja on kestänyt ainakin toistaiseksi, siinä on alapäässä kumiliitos letkulla lohkoon kierrettyyn letkunippaan.
Normaalistihan nuo on tavallista "mustaa" ohutseinämäistä putkea.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Toinen on että hakee vaikkapa dunlopilta öljynkestävää teräspuno letkua ja nipat siihen.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Edellisestä päivityksestä on taas vierähtänyt aikaa vaikka lupailin jotain muuta, tää kesä on sen verran kiireistä aikaa ettei kaikkea ehdi tekemään.
Pakosarjojen laipat viilailin pitkällä viilalla suoraksi ruuvipenkissä, sitten käytin sarjat hiekkapuhalluksessa.


Samoin pakopesät.

Tilasin Marteliukselta keraamiset pinnoitteet (aluskeraami ja black satin), sitten kaverin maalaamoon ruiskuttelemaan. Otin mukaan vanhan sähköuunin jolla suoritettiin pinnotteiden paisto ruiskutuksen jälkeen.
Aluskeraamin ruiskutusta



Sitten uuniin, paistettuna

uuni näkyy taustalla

Satiinia pintaan



Ja pullat uuniin

Pakosarjoihin aluskeraami oli erilaista kuin valettuihin pakopesiin




Ja taas paistetaan

Satiinia pintaan


Tällaista tällä kertaa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

AUH

  • Vieras
Kai tän vois luokitella moottoripornoksi!? Nättiä jälkeä ja hyvää kerrontaa!  S*

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Paikanpäällä nähtynä jälki oli kyllä varsin siistiä, kuvat ei ihan kerro kuinka hienon puhtaalta osat näyttää, kun kaikki hilut on samaa sarjaa. Lisäpäivityksiä odotellessa, tästä tulee hyvä!
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Sitten vaihteeksi homma joka oli mukava tehdä terassilla kiikussa istuen, eli pakosarjakääreet sarjoihin. Tuo kääre oli todella helppo ja miellyttävä asentaa, ei tullut lasikuitutikkuja sormiin eikä tarvinnut kastella ennen asennusta kuten thermotec ja monet muut täytyy. Tuota käärettä löytyy esim Mamasanin hyllystä.


Sitten aloitettiin asennus. Turboihin laitoin itse korjaussarjat jotka tilasin ebay:stä ja käytin akselit/siivet proturbolla Lappeenrannassa tasapainotuksessa.
Takimmainen pakosarja ja turbo ilman kompressorikoteloa paikallaan.


takaapäin kuvattuna, tuosta näkyy pakopesään hitsattu laippa joka oli pakko laittaa että downpipen saa irroitettua.


Etummainen pakosarja paikallaan ja kääreet asennettuna.

Edestä.

Taaemman ahtimen kompressorikotelo paikallaan, tuosta näkee että koteloon on hitsattu kiinnikkeet hukkiksen kellolle ja kellon varsi on taivuteltu mutkalle että sen sai mahtumaan ja toimimaan. hukkiksen kellot jäi siistimättä, mutta ei ne paljon tuolta näy.


Tässä näkyy että takimmaiseen ahtimeen ei mahtunut laittamaan bypass:ia paikalleen kun ahtoputken lähtö oli pakko vetää koneen kumityynyn ja moottorin korvakkeen välistä eteen. Laitoin alumiinisen peitelevyn pässin paikalle.

Etummaisen ahtimen pakopesä ja downpipe paikallaan.

Tässä näkyy tuo taaemman ahtimen ahtoputken suuntaus.

Downpipet oli pakko toteuttaa noin kun tilaa ei kertakaikkiaan ollut muunlaiseen ratkaisuun. Konehuoneesta ei mahdu kahta 2,5" putkea ulos, joten takimmaisen ahtimen lähtö on 3" ja etummaisen putki on 2,5" ja se liittyy takimmaisen putken kylkeen. Jousto ja 2 laippaliitosta mahdollistaa putkien irroittamisen toisistaan, tosin se taitaa olla toivoton tehtävä kun kone on paikallaan autossa.


Etummainen ahdin kasattuna ja öljylinjat paikallaan.



Downpipe käärittynä.

Aika tiukka paketti.

Takaa.



Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
alkoi seisomaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

AUH

  • Vieras

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Ei ottanut kuvista tarkalleen selvää. Öljynkierto ahtimille toteutettu: suodattimenjalasta? --> ahtimet --> lohkoon. Vai käsitinkö aivan väärin.  :D

Ja erittäin nättiä työtä.  O0
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Hienoja kuvia, mutta lopputulos livenä oli kyllä syvän kumarruksen arvoinen. Tuo viimeistelun taso on kyllä huikea  :o
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

RallyBaron  Samppasport