Autoracing  KL-varaosat

940 tuplaturbo tinakutosella.

  • 124 Vastauksia
  • 71637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #60 : 11.11.2014, 11:36:28 »
Tästä ei ole missään vaiheessa ollut tarkoitus repiä viimeisiä tehoja irti vaan tehdä toimiva ja ennenkaikkea ajettava moottori ympärivuotiseen käyttöön. Tavoitteesta jäätiin 17 heppaa mutta käytännössä tehoa on jo enemmän kuin tarpeeksi, kun takatuennoissa ei edes uretaanipuslat kestäneet.
Ja ennenkaikkea tämä ei ole trailerikuningatar vaan ennemminkin trailerikuningas joka on siellä trailerin edessä eikä päällä...
Kunhan saan hommattua kunnolliset hukkaporttien kellot, niin uskoisin tuon 500hp rajan menevän rikki. Mutta tämän talven yli mennään noilla nykyisillä ja paineetkin on laskettu jo nastarengasystävällisiin eli 0,6 bar.

Tota just tarkotin että ei itelläkään ole tarkotus ottaa viimesiä tehoja vaan aikasin heräävää katu lelua jossa ois se 400-500 hummaa joka myös kestäis sitä kunnon huudatusta ja sen takia ois mielenkiintosta nähä lappu, miten noi tupla hyrrät herää.
P.s. mahtava projekti, arvostan  :pomo:
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #61 : 11.11.2014, 14:29:03 »
Lappu löytyy mutta ei ole skanneria millä sais näkyville. Ahtimet herää kadulla n.3000rpm, mutta penkissä oli lähemmäs 4000 ennenkuin mentiin ahtojen puolelle, joten penkkilappu vrt. ajaminen  autolla ei vastaa toisiaan.
Ahdot nousee penkissä hitaasti mikä kertoo siitä että hukkaportit hiipii auki pakopaineen vaikutuksesta, ja yli 1,5bar ei päästy edes hukkaporttien ohjausletkut irroittamalla.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #62 : 11.11.2014, 16:10:42 »
Lappu löytyy mutta ei ole skanneria millä sais näkyville.

Ota siitä valokuva.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #63 : 11.11.2014, 19:13:34 »
Ei ole mittailtu pakopaineita, eikä tullut tehtyä nippoja paineen mittaamiseen.  Nuo ahtimet tuli valittua ihan sattumalta/ arvaamalla, mutta aika lähelle tavoitetta meni ja olen ihan tyytyväinen.
Kokeilen vielä ensi kesänä kunnon kelloilla niin näkee onko vaikutusta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #64 : 14.11.2014, 21:45:30 »
Ukoilla on tämmösiä useasataheppasia kärryn vetäjiä ja käyttöautoja, täytyy kyllä hattua nostaa.  :)
Jospa joskus itsekin kokeilisi moisen moottorin viripotentiaalia..

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #65 : 15.11.2014, 22:46:52 »
Saattas se 500 kaakkia mennä rikki ku nappais molemmille ahtimille 50mm ulkosen hukkiksen. sais niitä pakopaineita nuilta mandariineilta tiputettua.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #66 : 16.11.2014, 09:52:58 »
Kehtaan väittää että ei mitään vaikutusta. Mahdollisesti jos siirtyisi bensaan tulisi 500hv. Nimittäin etanolilla sitä paskaa tulee pakosiivelle huomattavasti enemmän ja tukkiutuu.

Toinen vaihtoehto on että Mitsun 15 kompura riittää noin 250hv lukemiin, lopulta raja tulee vastaan, kompurapuoli sakkaa ja pakosiipi yrittää niin sanotusti pysähtyä. 
Mitsun kompuran raja tulee jossain 1.3-1.5 bar välillä ja vaikka painetta lisäisi, ei tapahdu mitään muuta kuin pakopainetta.   Ainahan voisi yrittää kompuraa helpottaa nokkien säädöllä, sytkäennakolla tai polttoaineen seoksella.
Jos jokin näistä on persiillään ei tule sitä maximi tehoa tuolle ilmamäärälle. 

En tiedä millä seoksella ajatte mutta suosittelen max tehon saantiin bensa afr lukemaksi re-85:lla12-12.5   Ennakkoa saa olla varmaan noin 25 astetta ja max vääntöhuippuun jotain 20-22 astetta. Eli säädetään kadulla missä turbo spuulaa max paineelle. 
 
 
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 09:56:48 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #67 : 16.11.2014, 12:13:33 »
Ohan tuolla 15G:llä saatu yli 280hv lukemia neloskoneiden kyljessä. Omassa maamoottorissa 274hv samalla ahtimella ja painetta oli 1.1 baria.
Aika tukossahan se rupee oleen noilla lukemilla. Monessa yhteydessä just tuo 1.3-1.5 baria todettu ylärajaks.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 12:15:31 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #68 : 17.11.2014, 08:44:19 »
No se meneekin ihan linjassa 130hv perusmoottori ja 1.1 kertoimella 273hv.

Tähän moottoriin 200hv perus moottori ja 1.1 bar pitäisi olla 420hv.   1.5 bar ja 500hv.

Kompura varmaan riittää pidemmälle  jos ahtopaine pysyy rajoissaa mutta perus moottoriin pitäisi saada lisää tehoa jollain, kannen porttausta, nokka yms.

Jos kompuran tuotto loppuu 1.5bar tai aikaisemmin niin ei tule tehoa lisää ilman muita muutoksia.

Ja yksi mikä tulee sitten ongelmaksi on pakopuoli, jos virität perusmoottoria ja kone alkaa hengittämään voi tulla ongelmaksi se että pakokaasua tulee niin paljon että pakopuoli menee tukkoon ja turbiini tuottaa vaan pakopainetta, joka ei teholle taas ole hyväksi. Mitä pienemmällä pakopaineella ajetaan sitä enemmän moottori tuottaa tehoa.

Tilanteestahan tekee erillaisen se että ahtimia on 2 kpl ja kun pakopaineista yms. ei ole mitään tietoa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014, 08:51:31 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #69 : 17.11.2014, 09:09:08 »
Jos mitsuissa pysyy nii pari 19t kylkeen, ei pitäs heti tuotot loppua
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Tässä näkyy että takimmaiseen ahtimeen ei mahtunut laittamaan bypass:ia paikalleen kun ahtoputken lähtö oli pakko vetää koneen kumityynyn ja moottorin korvakkeen välistä eteen. Laitoin alumiinisen peitelevyn pässin paikalle.
Pisti silmään, kun ahtojen nousua mietitte. Eihän ollut samanlainen bybassin kanava kuin joissain vinokoneen mitsuissa, että pelkällä peitelevyllä painepuoli on yhteydessä imupuolelle?

Erittäin komea projekti :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Pisti silmään, kun ahtojen nousua mietitte. Eihän ollut samanlainen bybassin kanava kuin joissain vinokoneen mitsuissa, että pelkällä peitelevyllä painepuoli on yhteydessä imupuolelle?

Erittäin komea projekti :)
Ei ole yhteydessä, katsottu kun tuo levy laitettu paikalleen.
Nyt alkoi Volvolla nenänvalkaisuviikot tai kuukaudet, koska käyntiinlähtö senverran hankalaa e85:lla.
Tankattu 98:a tankki täyteen ja tehty tarvittavat säädöt megaan.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #72 : 24.12.2014, 13:01:56 »
Jos mitsuissa pysyy nii pari 19t kylkeen, ei pitäs heti tuotot loppua
Ei tuotot loppuisi mutta pakopaineisiin ei olisi vaikutusta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #73 : 24.12.2014, 13:04:32 »
Ei kait nyt siellä niin paljoa pakkasta vielä ole. Aamupäivällä joutui 245:n kylmiltään käynnistämään ~-14 asteessa eikä se juuri sen vaikeampaa ollut kuin -5 tuntumassa :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #74 : 24.12.2014, 13:08:59 »
Kyllä se aina on käyntiin lähtenyt, mutta aika monta lyhyttä starttia on saanut tehdä. Helpommalla pääsee kun ajaa talven bensalla.
Eikä tarvi hävetä sitä jumalatonta höyrypilveä mikä pakoputkesta tulee kun lyö kylmänä käyntiin, ja joka loppuu vasta kun on muutaman kilometrin ajanut että putki lämpenee tarpeeksi.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Futurez  Kulkukoira