KL-varaosat  Race.fi

-91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2

  • 51 Vastauksia
  • 8624 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #30 : 20.04.2016, 19:28:15 »
Uudella katilla meni kevyesti läpi päästöistä ja Volvo toiminut ilman käyntihäiriöitä tähän päivään asti. Tänään se alkoi taas sammahtelemaan pidemmän lenkin jälkeen sateella  :tickedoff:. Eli 100 kilsaa maantieajoa ilman ongelmia mutta kun pääsi mökin pihaan ja kierrokset tippui tyhjäkäynnille alkoi moottori käymään huonosti ja lopulta sammui. Käyntiin lähti satunnaisesti mutta ei vastannut kunnolla kaasuun. Muutaman tunnin päästä toimi taas normaalisti ja ajoin sen 100km kotiin ilman ongelmia. Jätin auton käymään parkkiruutuun noin 20 sekunniksi niin se alkoi oireiilla ja lopulta sammui. Ainoa mistä olen suht varma on että ongelma liittyy kosteuteen. Tuli pissapojan suuttimen reikä tiivistettyä jos sitäkautta ois virranjakajaan päässy vettä tihkumaan  mutta se ei ilmeisesti auttanut.

s73

  • Vieras
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #31 : 20.04.2016, 21:04:58 »
Pissapojan suutin ei vaikuta asiaan, viallinen vanhan mallin takaisku voi kusta jakajan
viereen.

Sytkäjohdot kunnossa, ettei lyö läpi tms. ?

Maajohdot, venakopan päästä tulipeltiin ja ohjaustehostimen pumpun alla,
(näkyy  alakautta)
tarkistettu?
Muut maadotukset lokasuojista käyty läpi?

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #32 : 23.04.2016, 14:15:17 »
Onko jo vaihdettu virranjakajan kansi? Ne tarvike kannet on joskus ollut niin kieroja ettei pidä vettä eikä muutenkaan istu kunnolla
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #33 : 24.04.2016, 21:20:22 »
Maadoitukset käyty läpi ja sytytyskaapelit puol vuotta vanhat. Nyt epäilen juurikin tuota virranjakajan kantta. Vuosi sitten sen + pyörijän vaihdoin ja puoli vuotta sitten alkoi ensimmäiset satunnaiset nykimis-oireet. About kuukausi sitten hioin nastat kannesta puhtaaksi ja sen jälkeen se toimikin suunnilleen kuukauden hyvin. Eilen avasin jälleen  virranjakajan kannen ja nastat taas mustuneet, putsasin ne ja nyt on toiminu eilisen ja tän päivän täysin ongelmitta vaikka tullu vettä ja räntää kun esterin peräpäästä. Tuo virranjakajan kansi tais olla merkiltään intermotor ja motonetistä ostettu. Vois seuraavaksi kokeilla biltsun kantta ja sitten kun se alkaa oireilla niin boschia tilalle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #34 : 24.04.2016, 21:45:32 »
Jakajan kanneksi Bremi tai Bosch, molemmat saman laatuisia mutta bremi on halvempi.

Intermotorin kansia en enää ikinä asenna, sillä ne ovat sysi-paskoja kaikkiaan. Olen ostanut niitä aikoinaan useammankin valmiiksi risana.  >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #35 : 25.04.2016, 09:22:34 »
Maadoitukset käyty läpi ja sytytyskaapelit puol vuotta vanhat. Nyt epäilen juurikin tuota virranjakajan kantta. Vuosi sitten sen + pyörijän vaihdoin ja puoli vuotta sitten alkoi ensimmäiset satunnaiset nykimis-oireet. About kuukausi sitten hioin nastat kannesta puhtaaksi ja sen jälkeen se toimikin suunnilleen kuukauden hyvin. Eilen avasin jälleen  virranjakajan kannen ja nastat taas mustuneet, putsasin ne ja nyt on toiminu eilisen ja tän päivän täysin ongelmitta vaikka tullu vettä ja räntää kun esterin peräpäästä. Tuo virranjakajan kansi tais olla merkiltään intermotor ja motonetistä ostettu. Vois seuraavaksi kokeilla biltsun kantta ja sitten kun se alkaa oireilla niin boschia tilalle.


Vuotaako perinteisesti öljyä jakajaan? Se aiheutti itselläni satunnaista pätkimistä myös.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #36 : 25.04.2016, 11:09:08 »

Vuotaako perinteisesti öljyä jakajaan? Se aiheutti itselläni satunnaista pätkimistä myös.
Hieman se vuotaa juu.

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #37 : 24.03.2020, 16:47:21 »
Näin 4 vuoden jälkeen voin vahvistaa että sateella hyytymisen syy oli tosiaan tuo intermotoin virranjakajankansi. Syy miksi nostan tämän keskustelun on että jälleen on päästöjen kanssa ongelmia. Tänään katsastuksesta tuli ajokielto häkäpäästöistä johtuen.

Mitatut arvot tyhjäkäynnillä: CO% 13,70 CO2 5,00 HC ppm 1000 o2 1,80
Mitatut arvot kierroksilla: CO%12,5 CO2 4,00 HC ppm 443 o2 0,45 Lambda 0,600

Itse epäilin viallista ilmamassamittaria sillä moottoripesun jälkeen (n. 6kk sitten) On lambdavalo syttynyt kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla on antanut koodin 113, seos liian laiha/rikas. Poistamalla koodin se ei ole uusiutunut pitkään aikaan. Nyt lambdavalo syttyi kolmannen kerran juuri kun katsuri oli ottamassa päästöjä. Soitin paikalliseen korjaamoon ja asentaja joka vaikutti oikein pätevältä suositteli säätämään venttiilit ja piti epätodennäköisenä muttei mahdottomana että ongelma liittyisi ilmamassamittariin.

Hiljattain tehdyt toimenpiteet (ennen katsastusta): Kaikki liittimet käyty läpi konehuoneesta crc:llä, Etsitty imuvuotoa tuloksetta (vaikka tällöin ei varmaan menisi rikkaalle), jakajan kansi + pyörijä vaihdettu varuiksi.

Lambda vaihdettu 60 tkm sisällä aitoon boschiin, tulpat n. 20tkm sitten denson iridium tulppiin.

Toinen hylkäysperuste tuli raidetangon sisäpäästä. Katsuri on monta vuotta syynännyt raidetankoa oikein huolella pienen klapin takia mutta ovat aiemmin vain maininneet asiasta. Nyt sanoivat että sisäpäässä tai itse ohjausvaihteessa välystä.  :(

Autolla ajettu 458 tkm

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #38 : 25.03.2020, 14:29:06 »
Huomenna menen ottamaan päästöt pajalla. Leima-ukon mukaan päästöt noin tuplaantuivat siinä vaiheessa kun lambda valo syttyi. Lähtökohdassa päästöt olivat toki jo reippaasti yli rajojen mutta ehkä ne laskevat kun hetken lämmittelee?
Koko päästömittaukseen inssi käytti ehkä pari minuuttia kun alkoi näyttämään toivottomalta.
Olen yrittänyt tuloksetta saada vikakoodia 113 toistumaan.
Niin, ja muistin että diagnostiikkaboksin kolosta numero 6 sai lisää koodeja. Sieltä löytyi koodi 224 joka viittaa lämpöanturiin ja 214 joka viittaa kampiakselin asennontunnistimeen. Oletan että nämä koodit tulivat kauan sitten moottoripesun yhteydessä. Nollauksen jälkeen koodit eivät ole uusiudu. Käykö moottori niin pitkään rikkaalla kunnes tuo 224 koodi on poistettu vai riittääkö että vika (tässä tapauksessa liittimen putsaus) on korjattu?
« Viimeksi muokattu: 25.03.2020, 14:31:11 kirjoittanut Rasse »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #39 : 27.03.2020, 08:57:53 »
Pirun rikkaalla käy kun CO on noin korkea.
Katittomassa kunnossa olevassa B200F ollu n. 0,6-1% ja HC 50-90ppm.

Ja sit katti hoitaakin loput mikäli toimii.

Joko lambda tai ilmamassamittari hajonnu, tai sit saa liikaa polttoainetta vuotavien suuttimien tai mahdollisen lisäsuuttimen kautta.
Tai voi olla myös vedenlämpöanturi (mittaa vastus)..jolloin ecu luulee lämmön olevan vaikka -40°C.
 Mittariston lämpömittarille on oma tunnistimensa (240 ainakin 1 lattaliitin ja etummainen niistä antureista).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #40 : 27.03.2020, 13:25:47 »
Päästöt otettu uudelleen korjaamolla, ei lambdavaloa. Happiarvo on nyt pompannut rajusti. Jos putki vuotaisi noin paljon niin kai sen kuulisi. Toivottavasti tässä nyt ei ole kyse siittä että sondia ei ole tuikattu tarpeeksi syvälle tms joka vääristää lukemia. Tuli moottorin käydessä nypättyä suuttimen johdot vuoroitellen irti, kaikki pytyt pelissä.


« Viimeksi muokattu: 27.03.2020, 17:12:57 kirjoittanut Rasse »

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #41 : 27.03.2020, 19:12:25 »

Huulelle kait se on pillin tökänny, noin reippaasti happee on.
Kyllä tolla lukemilla pitäs suhnutella sen verta jotta kuulee

Lämpöanturi aika tärkeessä roolissa, rikastuksen suhteen
Siinä missä massamittari ja lambda
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #42 : 27.03.2020, 20:47:46 »
Joo tuo lappu ei kyllä mitään kerro. Vääristää kaikki luvut noin isolla happiarvolla...
Happiarvon pitäis olla alle 1% luokkaa katin toimiessa, ilman vuotoja ja katittomassakin reilusti alle 5% vaikka ois isompikin putki laitettu.

Jos se pytty minkä suuttimen liittimen otit irti, tippui samantien pelistä pois, niin tod.näköisesti ei ole vuotoa.
Ite huomannu vuotavan suuttimen kun auto kävi vajailla pytyillä, ja 3syl suuttimen liittimen otti irti ja tuli sekin pytty sit mukaan. :D Vuoti vähän reilummin se suutin..

Onko siinä kylmäkäynnistyssuutinta=lisäsuutinta imusarjassa (sininen väritys)?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Rasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #43 : 27.03.2020, 20:56:47 »
Pytty tippui samantien pois. Lisäsuutin on siellä imusarjan alapuolella, mutta se on keltainen niinkuin muutkin suuttimet jos en nyt ihan väärin muista. EDIT: Vai olikohan muut suuttimet mustia ja kaikkien liittimet keltaiset

Lambda tosiaan vaihdettu muutama vuosi sitten Boschiin ja Boschin ilmamassamittari maksaa maltaita  joten täytyy aluksi syynätä lämpöanturia.
Muistin että se paremmin hollilla oleva olisi ollut eculle mutta niinkuin Juho_ sanoi se olikin mittariston lämpömittarile.

Mahtuuko anturin vastusta mittaamaan kun se on paikoillaan imusarjan alla? Jos ei, niin ehkä jostakin moninapaliittimestä minne anturin piuhat menevät? Googletin jonkun käppyrän jonka mukaan vastuksen pitäisi olla 290-364 ohmia kun jädytysneste on n.80 asteista, 2.28-2.72 kilo ohmia n.20 asteessa, n. 4 kilo ohmia 10 asteessa.. Voiko joku vahvistaa nämä oikeiksi?
« Viimeksi muokattu: 27.03.2020, 21:18:47 kirjoittanut Rasse »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: -91 740 b200f sähkövikaa. +päästöistä sivulla 2
« Vastaus #44 : 27.03.2020, 21:13:26 »
Ite oon työntäny sinne anturille 2 johtoa minkä päissä pienet abikot ja sillee saanu yleismittarilla mitattua paikoillaan resistanssin.
Mut oli aika hankala taiteilla noin.

Ennemmin taiteilee koko anturin irti, jos löytyy niveliä, jatkoja ja sopiva pitkä 19mm hylsy.

Pitäis olla ihan oikein tuon käppyrän resistanssit.

Joo se voipi olla eri värinen siinä, jos niissäkin jotain eroa 240 vs. 740 esimerkiks.
Se lisäsuutin on vähän hankala testata tulppaamatta sitä polttoaineputkea mikä sinne menee.. toimi ainakin miulla iha hyvin, vaikka poisti vaa suuttimen käytöstä ja jätti vaa suuttimen paikoilleen ja liitin kiinni.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron