Carcom Oy  Elekma

Viimeisen kerran 940

  • 35 Vastauksia
  • 7565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #15 : 12.10.2016, 22:48:44 »
590 on B200F koneesta. Kyllä se silläkin käyntiin lähtee jos vika on boksissa. Voi jopa toimia niin ettei sitä ajossa huomaa.
Toimii ihan täysin ajettavasti, tietyillä pintakuormilla veto on hieman ohuempaa kon oikeella boksilla. Ulkomuistista 595 on FB, jolloinka kartoissa on rajusti eroa, mutta kaikki 5xx lastut ei käy ristiin eli kokeilisin ehdottomasti tuolla lainaboksin omalla lastulla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #16 : 15.10.2016, 18:27:41 »
Joo kyllä oli pienestä kiinni käyntiin lähtö.. vaihdoin uuden ykk anturin ni johan hörähti. Kiitoksia auttaneille ;D
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #17 : 15.10.2016, 18:29:25 »
Nii että se ei saanu kipinääkään? ::)

Hyvä juttu :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #18 : 15.10.2016, 18:43:54 »
Nii että se ei saanu kipinääkään? ::)

Hyvä juttu :).

Kyllä se kipinän anto=) muttei antanut bensaa kun ei moottorinohjaus saanut pyörimistietoja. Pittää lähtee pizzalle volvolla nyt :D
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #19 : 15.10.2016, 19:11:33 »
Mutku mutku... Ei sen pitäisi antaa kipinääkään jos ykk anturi on rikki :D? Nyt kiinnostaa ihan tulevaisuuden vikaselvittelyjä ajatellen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #20 : 15.10.2016, 19:32:30 »
Mutku mutku... Ei sen pitäisi antaa kipinääkään jos ykk anturi on rikki :D? Nyt kiinnostaa ihan tulevaisuuden vikaselvittelyjä ajatellen.

Kyllä se vaan anto ja vielä joka tulpalta, siitä oon satavarma.  :D Tiedä sitten oliko tarpeeksi vahva kipinä? ???
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #21 : 15.10.2016, 19:42:17 »
Kipinän voimakkuuteen ei taida ykk anturi vaikuttaa. Se kertoo vain milloin ja ezk käskyttää sytkäkiveä joka käskyttää puolaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #22 : 15.10.2016, 20:06:37 »
Kyllä se tuon kipunan voi antaa vaikka ykk anturi olisi rikki, vaikuttaa suoraan suuttimien aukeemiseen kun lh ei saa oikeaa pyörimistietoa. Startatessa jos kierrosmittari pompottaa, on aika hyvä vinkki ykk anturan viasta
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #23 : 15.10.2016, 20:29:31 »
Mutkun miten ezk saa silloin pyörimistiedon?

Vai onko niin että jos signaali on liian heikko, ezk saa tiedon muttei pysty välittämään sitä eteenpäin lh:lle?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #24 : 15.10.2016, 21:06:51 »
Sen tarkemmin en tiedä mistä johtuu :D, luultavasti antaa vääristyneen signaalin lhlle joka ei sitten osaa aukoa suuttimia oikein, luultavasti mikan tai joku muu osaisi asiaa tarkemmin valaista. Itsellä oli täysin vastaava vika, joka taasen johtui omasta kikkailusta sytkälastun kanssa, mutta myös vastaavaan olen törmännyt missä ykk oli syynä, kuten tässäkin tapauksessa yv:llä goofyzia neuvoin kun oli minulta tuota ecua ostamassa :)
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #25 : 16.10.2016, 10:18:13 »
jännä juttu,tähän asti on kyllä ollut molemmat kadoksissa kun anturi sökö! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Goofyz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #26 : 16.10.2016, 11:15:44 »
jännä juttu,tähän asti on kyllä ollut molemmat kadoksissa kun anturi sökö! ;)

Sen takia ei itsellä käynyt kunnolla mielessäkään että olisi sytkä puolella vikaa, kun kipinä tuli. Tässä oli opettavainen "tarina" kaikille :D
Aikasemmat ajoneuvot: Vw Gti golf mk4, Vw polo 86c, Honda accord ja nykynen Vulva 940 vm.91 ja Vw golf mk4 1.9tdi

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #27 : 16.10.2016, 12:32:46 »
Sen takia ei itsellä käynyt kunnolla mielessäkään että olisi sytkä puolella vikaa, kun kipinä tuli. Tässä oli opettavainen "tarina" kaikille :D
O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #28 : 16.10.2016, 15:23:08 »
Sen tarkemmin en tiedä mistä johtuu :D, luultavasti antaa vääristyneen signaalin lhlle joka ei sitten osaa aukoa suuttimia oikein, luultavasti mikan tai joku muu osaisi asiaa tarkemmin valaista. Itsellä oli täysin vastaava vika, joka taasen johtui omasta kikkailusta sytkälastun kanssa, mutta myös vastaavaan olen törmännyt missä ykk oli syynä, kuten tässäkin tapauksessa yv:llä goofyzia neuvoin kun oli minulta tuota ecua ostamassa :)

EZK ei anna kipinää, eikä pyörimistietoa LH:lle jos se ei tunnista YKK:ta oikein, eli sitä kohtaa missä vauhtipyörästä puuttuu ne kaksi hammasta.
LH ruikkaa polttoainetta vasta sitten kun EZK:lta tulee tieto koneen pyörimisestä. Tämä asia on myös binäärinen (on tai ei ole), vääristymiä tuossa signaalissa ei ole mahdollista olla.

EZK ei anna kipinää, ennenkuin YKK on tunnistettu ja ennen sitä ja sen jälkeen on ollut tarpeeksi hampaita (usein täysi kierros kaikkineen).

Jos asentoanturin signaali on heikko tms. EZK ei anna kipinää lainkaan, koska YKK kohtaa ei tunnisteta oikein.

Jos kipinä tulee mutta bensaa ei, niin EZK:n ja LH:n väliltä jää yhteys uupumaan, eli pyörimistieto jää LH:lta uupumaan ja LH ei ruikkaa polttoainetta (2*kierros). Piuhavika tuossa johtosarjassa EZK/LH välillä ei ole mikään tavaton asia (hapettuneet EZK tai LH:n liittimet).

Käynnistyksen estollisissa peleissa sitten on mahdollista vielä se, että käynnistyksen esto kikkailee ja sen vuoksi LH ei anna polttoainetta.

Startissa pompottava kiekkamittari on hyvä indikaattori kipinästä, sillä mittari saa tietonsa suoraan puolalta.

Tämä asia on tutkittu monasti ja on 100% varmaa binääristä tietoa (0/1), eikä siihen ole poikkeusta.

Ps. omakohtaista kokemustakin aiheesta on runsaasti, koska vetolevyni anturikehä on vammainen ja EZK tunnistaa YKK:n välillä huonosti koska VR-anturin lukupiirin AGC ei ole nostanut vahvistusta tarpeeksi. Tuolloin saa startata vaikka akun tyhjäksi ja kipinä/polttoaine jää puuttumaan. Tämä voi tapahtua myös vammaisella asentoanturilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #29 : 16.10.2016, 15:26:38 »
Kattava selitys mutta ei selittänyt miksi tämä sai kipinän muttei antanut bensaa vanhalla ykk anturilla ???.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy