Sen tarkemmin en tiedä mistä johtuu , luultavasti antaa vääristyneen signaalin lhlle joka ei sitten osaa aukoa suuttimia oikein, luultavasti mikan tai joku muu osaisi asiaa tarkemmin valaista. Itsellä oli täysin vastaava vika, joka taasen johtui omasta kikkailusta sytkälastun kanssa, mutta myös vastaavaan olen törmännyt missä ykk oli syynä, kuten tässäkin tapauksessa yv:llä goofyzia neuvoin kun oli minulta tuota ecua ostamassa
EZK ei anna kipinää, eikä pyörimistietoa LH:lle jos se ei tunnista YKK:ta oikein, eli sitä kohtaa missä vauhtipyörästä puuttuu ne kaksi hammasta.
LH ruikkaa polttoainetta vasta sitten kun EZK:lta tulee tieto koneen pyörimisestä. Tämä asia on myös binäärinen (on tai ei ole), vääristymiä tuossa signaalissa ei ole mahdollista olla.
EZK ei anna kipinää, ennenkuin YKK on tunnistettu ja ennen sitä ja sen jälkeen on ollut tarpeeksi hampaita (usein täysi kierros kaikkineen).
Jos asentoanturin signaali on heikko tms. EZK ei anna kipinää lainkaan, koska YKK kohtaa ei tunnisteta oikein.
Jos kipinä tulee mutta bensaa ei, niin EZK:n ja LH:n väliltä jää yhteys uupumaan, eli pyörimistieto jää LH:lta uupumaan ja LH ei ruikkaa polttoainetta (2*kierros). Piuhavika tuossa johtosarjassa EZK/LH välillä ei ole mikään tavaton asia (hapettuneet EZK tai LH:n liittimet).
Käynnistyksen estollisissa peleissa sitten on mahdollista vielä se, että käynnistyksen esto kikkailee ja sen vuoksi LH ei anna polttoainetta.
Startissa pompottava kiekkamittari on hyvä indikaattori kipinästä, sillä mittari saa tietonsa suoraan puolalta.
Tämä asia on tutkittu monasti ja on 100% varmaa binääristä tietoa (0/1), eikä siihen ole poikkeusta.
Ps. omakohtaista kokemustakin aiheesta on runsaasti, koska vetolevyni anturikehä on vammainen ja EZK tunnistaa YKK:n välillä huonosti koska VR-anturin lukupiirin AGC ei ole nostanut vahvistusta tarpeeksi. Tuolloin saa startata vaikka akun tyhjäksi ja kipinä/polttoaine jää puuttumaan. Tämä voi tapahtua myös vammaisella asentoanturilla.