Autoracing  KL-varaosat

Viimeisen kerran 940

  • 35 Vastauksia
  • 7564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #30 : 16.10.2016, 16:15:56 »
Kattava selitys mutta ei selittänyt miksi tämä sai kipinän muttei antanut bensaa vanhalla ykk anturilla ???.
uskon että mikanin viesti oli se että mahdotonta että kipinää on tullut? ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #31 : 16.10.2016, 17:04:40 »
Niinhän se on minunkin mielestä mutta:
Kyllä se vaan anto ja vielä joka tulpalta, siitä oon satavarma.  :D Tiedä sitten oliko tarpeeksi vahva kipinä? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #32 : 16.10.2016, 17:06:44 »
Niinhän se on minunkin mielestä mutta:
nii-i , mistänäistä nyt sitten tietää ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #33 : 16.10.2016, 20:16:21 »
Kattava selitys mutta ei selittänyt miksi tämä sai kipinän muttei antanut bensaa vanhalla ykk anturilla ???.

Analogisessa maailmassa asentotunnistin voisi toimia vaillinaisesti tms. mutta 100% varma fakta on se, että jos YKK kohta tunnistetaan, niin kipinä annetaan ja pyörimistieto LH:lle, jolloin LH ohjaa suuttimia. EZK antaa pyörimistiedon LH:lle 0-12V välillä olevalla kanttiaaltosignaalilla, joka on jommassa kummassa tilassa (0/12V), eikä se vaihtele koskaan muulla välillä, ellei systeemissä ole mekaanista vikaa (juotokset/liitokset).
Kipinä/pyörimistieto katkeaa myös välittömästi silloin kun anturikehältä ei tule 58 kuopan jälkeen kahta tyhjää peräkkäin.

Se on toinen tilanne sitten ohjautuvatko suuttimet muista syistä (järjestelmärele/etuvastukset) tms.

EZK/LH ovat sellaisia binäärisiä laitteita, että ne joko toimivat tai eivät toimi, koska niiden koodissa ei ole mitään windows tyylisiä dynaamisesti muuttuvia asioita. Jokainen EZK/LH:n tavu luetaan ROM muistista ja yhdenkin bitin virhe aiheuttaa sen, ettei koodi toimi ollenkaan. Tähän on ainoa poikkeus siinä, että jos bittivirhe on kartoissa, jolloin se ei vaikuta itse peruskoodin toimintaan. LH:ssa sekin generoi välittömästi vikavalon. Itse koodissa bitinkin virhe aiheuttaa koodin toimimattomuuden (kokemusta asiasta).

27C256 UV-tyhjennettävät PROM-piirit ovat toimintavarmempia kuin se kuuluisa junan vessa. Ja sellaiset sattuu EZK/LH:n sisällä olemaan. Moisia piirejä on pidetty parisenkymmentä vuotta ulkoilmassakin ja silti auringon 20 vuotinen UV-altistus ei ole korruptoinut piirin dataa. Ihan UV-C (15W) valolla piirin tyhjennys vaatii sen tunnin tai pari säteilytystä tyhjennyslaitteessa.

Itse kummankaan purkin koodi ei mahdollista kuvattua toimintaa mitenkään (bensaa ei tule, vaikka kipinä tulisi), mikä lienen koeponnistettu seitsemän numeroisella purkkimäärällä.

Muut syyt purkkien ulkopuolella ovat se todennäköisin syy, ellei purkissa itsessään ole tinausvikoja (surullisen kuuluisat 561 A/B/C purkit).

Ihan näin analogiana, mietippä sitä, että EZK tekee 8000 merkin avulla kaikki toiminnot sisältäen ihan kaiken. Kirjoitappa 8000 kirjaimella täydellinen kuvaus EZK:n toiminnasta....  :juhau:

Loppupään LH:ssa sentään on noita merkkejä sitten 24000 kappaletta pelkässä peruskoodissa.  :sundaydriver:

Nykypäivän moottorin ohjauksissa on sitten paskakoodia megatavuittain (ei koodattua, vaan sovelluskehittimillä tehtyä kuraa).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #34 : 16.10.2016, 20:54:38 »
VR anturia sitten luetaan LM2903 piirillä, joka on komparaattori, joten sen lähtö on joko 0 tai 1 muttei koskaan mitään muuta tilaa siinä välissä. Nuo perättäiset 1 ja 0 annetaan sitten prossulle, joka laskee ajassa niiden väliä ja määrää. Jos kuvattu 58 pulssia ja 2 tyhjää ei saavu prossulle komparaattorilta, loppuu sytkäpäätteen ohjaus, kuten pyörimistietokin LH:lle.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=255382

Tuossa viestissä on ihan mitattua dataa aiheesta....    8)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Viimeisen kerran 940
« Vastaus #35 : 16.10.2016, 22:17:13 »
tämä vahvistaa juuri sen muistikuvan että 20vuoden ajan kun biliassa vietin niin AINA kun hinurin perässä tuli vastaava auto missä anturi oli sökö niin polttoaine ja kipinä puuttui aina! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

RallyBaron  Samppasport