Autoracing  KL-varaosat

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328312 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #165 : 25.02.2013, 11:06:12 »
Varo ettei innostus lopahda ku nua rehkit :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #166 : 25.02.2013, 11:20:02 »
Tuollaiset tuntimääräthän ovat vielä aloittelua, kyllä ne tuosta sitten lisääntyy kun näyttelydeadlinet painaa päälle. Yleensähän noihin näyttelyihinkin niin se rakentaminen alkaa vasta tosissaan 1,5kk ennen näyttelyä kun herätään todellisuuteen että jotain pitäisi tehdäkkin. Kuten itsekkin taisit viime keväänä päästä toteamaan Bamsen projektin kanssa...

Mutta hienon näköistä jälkeä ja rakenteluvauhti on kova, mukava seurailla tätä projektia!

Nimimerkillä: pakko oli ottaa viikko duunista vapaaksi että saa auton maalauskuntoon. Saldona viimeviikolle about 128tuntia, joista ma-ti 2 vuorokautta putkeen samoilla silmillä ja pe-la 2,5vuorokautta samoilla silmillä. Jonzakin kävi lauantaina illalla moikkaamassa ja todistamassa miten pihalla meikä oli maailman menosta  :buck2:

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #167 : 25.02.2013, 15:14:55 »
noin paljon energiaa niin voitkin tulla purkaan tota munkin autoa parin viikon päästä.

No onhan tässä kieltämättä ollut aika hyvin motivaatiota, mutta kyllä tässä varsinainen rehkiminen oman auton kanssa alkaa lähiviikkoina kun pitäisi purkaa kaikki alustaan, moottoriin ja voimansiirtoon liittyvät pois..


Varo ettei innostus lopahda ku nua rehkit :D

Pitää koittaa pitää sopiva syke päällä ja  homma vireillä niin ei unohdu.. Toivottavasti se motivaatio ei laskisi tästä!


Tuollaiset tuntimääräthän ovat vielä aloittelua, kyllä ne tuosta sitten lisääntyy kun näyttelydeadlinet painaa päälle. Yleensähän noihin näyttelyihinkin niin se rakentaminen alkaa vasta tosissaan 1,5kk ennen näyttelyä kun herätään todellisuuteen että jotain pitäisi tehdäkkin. Kuten itsekkin taisit viime keväänä päästä toteamaan Bamsen projektin kanssa...

Mutta hienon näköistä jälkeä ja rakenteluvauhti on kova, mukava seurailla tätä projektia!

Nimimerkillä: pakko oli ottaa viikko duunista vapaaksi että saa auton maalauskuntoon. Saldona viimeviikolle about 128tuntia, joista ma-ti 2 vuorokautta putkeen samoilla silmillä ja pe-la 2,5vuorokautta samoilla silmillä. Jonzakin kävi lauantaina illalla moikkaamassa ja todistamassa miten pihalla meikä oli maailman menosta  :buck2:

Joo onhan tämä vielä kohtuu rauhallinen tahti. Joutu itsekkin ottaa töistä vapaata viime keväänä kun piti saada turbokalsarit Hotrod & Rockshow:hun. On se kumma kun aina tulee kiire vaikka kuinka aikasin alottaa. Mutta mitäs saisimmekaan aikaan ilman viimetinkaa.

Jälki nyt on ihan jees. Eihän se tekiän mieleen koskaan ole täydellinen, ainakaan jos on vähääkään perfektionistin vikaa. En muista oonko aikasemmin maininnut, mutta autoahan olen tehnyt kaverin työpaikalla joten se on rajoittanut aika paljon aikaa mitä olen päässyt omaan autoon käyttämään. Mullahan on työpaikalla ollut aika hiljaista koko talvi niin vapaa-aikaa on kyllä ollut. Mutta eipä sinne kaverin työpaikalle voi noin vaan mennä tekemään omaa autoa. Varsinkaan työaikana. Eli autoa on tehty sitä mukaa mitä kaveri on jaksanut työpäivien ohella jäädä työpaikalle kitumaan :D Toki ei auta olla kuin kiitollinen siitäkin ajasta mitä olen autoa saanut tehdä ko. paikassa. Kaverin panoksesta puhumattakaan. Nyt kun sain oman tallipaikan ja auto siirtyy kohta sinne niin ei ole kuin itsestä kiinni kuinka paljon aikaa uhrataan omalle projektille

Kuullostaa kyllä todella kovalta työtahdilta. Rupeaa omat neppailut kuulostamaan ton rinnalta aika harrastelulta. Täytyykin tulla joku ilta sinnekkin päin katselemaan mitä projektille kuuluu.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #168 : 25.02.2013, 15:21:42 »
Tais viime viikko olla ahkera Volvo-viikko monella :D itelläkin tuli varmaankin lähemmäs 100h katiskan kimpussa
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #169 : 25.02.2013, 17:06:10 »
Sama vika Rahikaisella noiden tilojen osalta. Faijan duuniin pääsee viikonloppuisin ja silloinkin tietysti pitää jäljet siivota jne ja auto pitää siirtelykunnossa.  Omassa tallissa vois tehdä rauhassa arki-iltoina ja jättää kamat levälleen seuraavaan päivään  :-\
Mutta hienosti sulla on kuitenkin edennyt varsinkin olosuhteet huomioon ottaen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #170 : 25.02.2013, 21:01:18 »
olishan se liian täydellistä jos olis aina hyvät työkalut ja lämmin halli jossa sais jättää tavarat levälleen seuraavaa päivää varten ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #171 : 26.02.2013, 01:23:41 »
Tais viime viikko olla ahkera Volvo-viikko monella :D itelläkin tuli varmaankin lähemmäs 100h katiskan kimpussa

Kyllä. Tosin meidän porukalla nyt on ollut enemmän tai vähemmän ahkeria viikkoja koko talvi. Ja vauhti tuskin ainakaan hidastuu kevättä kohden. On meinaan kaikkien laitteet aikasta levällään vielä.

Kyllähän tuo rakentelu tulee toivonmukaan onnistumaan mukavasti uudessa paikassa, mutta mikään ei ole ilmaista. Eli vuokrakin on kohtuu kova. Ja se on osittain projektiin käytettävästä rahasta pois  :-\

Eilen revittiin purkuautosta koko takakalusto pois ja tänään sitten perkasin sen sekamelskan. Tukivarret, iskarit, jouset, panhardi, jarruosat jne lensi roskalavalle ja jäljelle jäi pelkkä akseli ja sisuskalut. Ajatus oli että on hyvä olla varavetarit ja eipä tuosta kokonaisesta varaperästäkään haittaa ole jos paukahtaa jotain.

Ylimääräiset osat pois ja jäljelle jäi hieman vielä karuhkon näköinen (1031) akseli:


Vetarit:


Olin illalla myös tossa yhdellä tallilla ihmettelemässä erästä todella hienoa Volvoa ja ostinpa samalla parin renkaita. Eli kyseiset renkaat on Falken Ziex ZE-912 koossa 255/40R17. Juuri tuon kokoisia Falkeneita suunnittelin taakse ja sattumalta kaverilta löyty sitten tollanen lähes uusi pari ylimääräsenä. Sain ostettua pois kohtuu hintaan joten noilla pääsee hyvin alkuun. Ja eipähän mene hirveän iso omaisuus hukkaan jos tuo koko ja malli ei miellytäkkään. Voipi sitten suditella pois ja ostaa toisenlaiset. Tosin olen rengas ja vannehommia aika paljon suunnitellut ja uskon että tuo koko on aika hyvä.

Huomenna sitten vuorossa maaalaustaa  :P



« Viimeksi muokattu: 26.02.2013, 01:26:56 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #172 : 26.02.2013, 19:55:15 »
Maalaushommat jatkui suunnitelmien mukaan ja takakontti + pohja on nyt pintamaaleissa. Maalina edelleen raskaankaluston 2K akryyli -pintamaali. Piti tukivarret suihkia samalla maalilla, mutta se riitti nipin napin korin maalauksiin joten ei saanut enään tukivarsia pintaväriin. En raaskisi enään pelkästään tukivarsien maalauksiin hakea lisää tuota maalia koska minimierä mitä sitä myydään on muistaakseni 1L +kovete ja tuo em. setti on 90e. Joten halvemmaksi varmaan tulisi viedä pulverimaalattavaksi samalla kun vie taka-akselin. Ja ei niistä niin ainakaan huonommat tule kuin että maalaisi tolla ruiskumaalilla.

Renkaiden kanssa hifistelin hieman ja käväisin niiden kanssa suihkussa oikeen pitkän kaavan kautta  :2funny: Eihän sitä uusille vanteille raaski likasia renkaita pyöräyttää. Eli sisäinen detailer pääsi valloilleen ja suoritin seuraavat toimenpiteet:
Kierros 1: Bilberry wheel cleaner suihkepullosta ja harjaus tiskiharjalla (tämä toimenpide kahdessa osassa per rengas eli puolet ja puolet)
Kierros 2: Wurth pineline tehopesu pumppupullosta ja harjaus tiskiharjalla. Tämäkin toimenpide kahdessa osassa
Kierros 3: Bilt Hamber autofoam+ Turtle Big orange mixaus pumppupullosta ja hinkkaus lonkero -mallin kintaalla. Tämä toimenpide yhdessä osassa eli koko rengas kerralla.

Ois varmaan vähemmälläkin selvinnyt mutta tulipahan puhdasta ja useemman eri aineen ansiosta lähtee erilaiset liat tehokkaasti irti  :idiot2: Ja renkailla siis oli ajettu hieman eikä ilmeisesti pesty sen jälkeen joten senkin takia sai hinkata vähän enemmän kun lika oli kerennyt tarttua kovemmin.



 8)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #173 : 28.02.2013, 02:30:11 »
Tässä laitellaan koria ja sisustaa nippuun ja olisi tarkoitus vklp aikana auto siirtää tallille. Tänään mm. maalattiin kojelaudan alaosat (beiget) mustaksi ja sisustasta poistettiin maalaus-suojat jne.. Huomenna sitten luvassa kojelaudan muokkaus +kiinnitys, käsijarrun kasaus +säätö ja toisen penkin ja vöiden kiinnitys yms..

Tältä näyttää auton sisältä tällä hetkellä (aika mustaa  :pomo: )


Tuli tossa herkuteltua ja hommasin kaverilta astetta rajummat pyöränmutterit.. Eli aidot Project Kics R40:set  S*. Uutena todella härskin hintaset mutta onneksi sain hieman edullisemmin. Kumminkin 5x hintavemmat kun yhdetkään mun pyöränmutterit /pultit tähän mennessä  :idiot2: Mutta on värimaailmaltaan ja teemaltaan sopivat korin ja tulevien vanteiden kanssa + muttereissa pyörivät alsa lautaset/kartiot niin ei mene vanteista pinta ruvelle kun vetää momenttiin  :2funny:





 S* Jatketaan..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #174 : 28.02.2013, 11:19:00 »
Tuota renkaiden pesua suihkussa voisi jo kutsua motivaatioksi, mikä itseltä puuttuu :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #175 : 28.02.2013, 11:56:52 »
tässä prokkiksessa on aikapaljon muitakin kohtia missä loppuis itellä motivaatio ;). hyvältä näyttää tuo synkkä sisustus  O0
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #176 : 28.02.2013, 13:19:33 »
Erittäin siistiä työtä  O0 Paljonko on tehotavote tälle?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #177 : 28.02.2013, 13:26:42 »
Kyllä sieltä piti muistaakseeni tulla ainakin 3x vakiotehot.  8) Valmistumista ootellessa. On vaan hienoa rakentelua kun tehdään ajalla, kokemuksella ja rahalla.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #178 : 01.03.2013, 03:03:21 »
Erittäin siistiä työtä  O0 Paljonko on tehotavote tälle?

Kiitoksia palautetta antaneille  :hello: Ei tässä nyt silleen mitään tarkkaa tavotetta ole, mutta jos nyt vaikka sellanen ~400hp tuo luovuttaisi niin sillä pääsee varmaan kivasti alkuun ja totuttelemaan  :2funny:. Kumminkin on rakennettu moottorin,voimansiirron, bensapuolen jne.. puolesta että riittää pidemmällekkin..

Tänään olikin aika ahkera päivä kun laitettiin autoa läjään. Oma tallipaikka alkaa pyörimään nyt perjantaina joten olisi kiva saada auto sinne ja kaveri kenen duunissa teen aloittaa nyt loman joten en sinne pääse tekemään lähiaikoina. Joten sitä suuremmalla syyllä oisi hyvä päästä jatkamaan omalla tallilla nyt.

Eli tänään tapahtui seuraavaa:
-Kojelaudan leikkely ja paikalleen istutus
-Kojelaudan ympärille tulevien muovien, katkasijoiden, mittariston jne asennus
-Käsijarrun kasaus ja säätö
-Penkkien ja vöiden asennus
-Taustapeilin, takavalojen ja takapuskurin asennus

Ja katseltiin muutenkin että on teknisesti siinä kunnossa että kehtoo konttorille näyttää. Pyörittelin alle myös ton käyttiksen kesäpyörät niin saa isot kumet otteeseen. Tossa pari kuvaa päivän saldosta.









Tossa poikien kanssa tilattiin myös pari sarjaa Cleviten tri-metal kk-laakereita. Ne tuli tänään suomeen ja lunastin omat 2sarjaa samalla pois kun kaverin tallilla kävin muutaman tunnin pööpöilemässä vielä oman auton kasauksen jälkeen.





  -H-
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013, 03:19:19 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #179 : 01.03.2013, 03:24:26 »
Mitäs jäi kustantamaan nuo Cleviten kk-laakerit ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Carcom Oy  Ateho