Kulkukoira  Proturbo

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #345 : 24.07.2013, 23:40:00 »
Minkäskokoiset noi kumityynyt tarkalleen on?
Tosi hyvin istuu noi vanteet!
Tässähän tuntee itsensä ihan laiskaksi kun oma projekti ei etene samaan tahtiin :D

Noi kumit on 70x35.. Ei ne nyt ihan älyjäykiltä vaikuta mutta on ne vakioita jäykemmät.. Joo kivasti tuntuis sopivan  8)

Viikonloppuna en tallilla ollut.. Maanantaina käytiin J0nzan kanssa nostamassa tuo sovituskone -paketti keulille..



Tänään sitten puuhailin tuon parissa taasen.. Vaihteistontukipalkkia rupesin sovittamaan / muokkaamaan. Eli naputtelin suoriksi noita pintoja mitä vasten kumit tulee (on vähän kaarevat alunperin) ja leikkasin auki noista saumoista mitä on hitsattu. Vääntelin sitten alareunasta vähän ylöspäin ja hitsasin takas kasaan. Ehkä vaikea tekstin muodossa selittää mutta ehkä kuvista jotain tajuaa..



Tästä kuvasta huomannee miten eroaa ZF:n kiinnitys orkkislaatikkoon verrattuna.. Eli kahella kumilla tulee viistoon ja se kulma ei istunut lähellekkään täydellisesti tohon palkkiin verrattuna joten siksi muutin hieman tota palkkia. Ei sitä välttämättä olisi tarvinnut tehdä. Mutta pitäispähän kumit istua nyt hyvin ja ei jää huonoon asentoon/ jatkuvaan sivuttaisjännitykseen..



Etukardaaniin laitoin myös tukikumin ja laakerin kiinni ja sovittelin sitä/laitoin paikalleen. Etujarrusatulatkin maalasin siinä sivussa..



« Viimeksi muokattu: 24.07.2013, 23:41:47 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #346 : 01.08.2013, 19:52:37 »
Joop. Aika vähän on tapahtunut viimesen viikon aikana. Kaikenmaailman tapahtumaa ja menoa ollut. No tuon hukkaportin sain palautettua ja jopa rahatkin takasin. Mutta uutta hukkista en ole saanut vielä hommattua niin ei ole päässyt jatkamaan tuon pakosarjan/downpipen tekoa  :tickedoff: Hukkiksen hankinta on työn alla. Aidon hukkiksen haluaisin kumminkin mutta niitä on yksityisillä huonosti myytävänä ja uusien hintataso on suomessa aika kova  :o

Eilen sain kumminkin jarrusatuloita kasailtua ja takajousien jousilautasia suunniteltua taasen.. Sekä muuta pientä suunnittelu yms hommaa..



Toivonmukaan nyt sais hukkiksen hommattua nopeasti niin pääsisi jatkamaan pakopuolen hommia.. Koitetaan tässä taasen värkätä jotain..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #347 : 01.08.2013, 22:01:42 »
Nähdäänkö tämä auto tänä syksynä vielä kaupungilla tai heurekalla? Hienon näköistä jälkeä pakko sanoa.  O0

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #348 : 02.08.2013, 12:30:42 »
Nähdäänkö tämä auto tänä syksynä vielä kaupungilla tai heurekalla? Hienon näköistä jälkeä pakko sanoa.  O0

-Tero

Vakaa aikomushan tänävuonna oli ajaa. Mutta eletään jo elokuuta ja auto vielä todella vaiheessa. Jonkun näköinen tsäänssi vielä olisi päästä ennen lumia testailemaan, mutta paljon on isoja/kalliita hankintoja vielä tekemättä ja rahaa on käytettävissä todella rajoitetusti.. Joten voipi olla että ensi kevääseen jää testit  :-\ Harmi jos näin on. Kun on niin paljon aikaa ja rahaa tullut käytettyä että pääsisi tänävuonna  :3/4 jättää sen: Ja tulihan se auto katsastettuakin sitä varten (leima voimassa tammikuun loppuun) Mutta onpahan sitten koko talvi aikaa rauhassa tehdä kaikki valmiiksi asti.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #349 : 02.08.2013, 12:36:21 »
Hyvä vauhtihan sulla on päällä... Ja näin ne testiajot vaan aina siirtyy eteenpäin. Pitihän minunkin valkoisen olla ihan 1kk päässä testiajoista kun sitä työnnettiin ACS halliin keväällä, mutta kuinka kävikään. Saa nähdä liikkuuko sekään ennen ensi kevättä...

Ja jos alkaa tuntumaan että kelpaakin se kopiohukkis niin vielä se minulta löytyy...

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #350 : 02.08.2013, 18:32:15 »
Joo tosi kovaa vauhtiahan tämä on edennyt verrattuna muihin tämän foorumin projekteihin, itselläkin touhu on aikamoista räpeltämistä eikä aikaa saatika rahaa meinaa löytyä.

Mieluummin tekee rauhassa pidemmän kaavan mukaan ja pelit on kerralla ainakin lähellä sitä miksi ne on suunniteltu. Mielenkiintoisimpia projekteja tämä on  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #351 : 02.08.2013, 20:33:36 »
Mulla jäis yksi 38mm Eskilstuna hukkis jouten kun hommasin itelle synapsen.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #352 : 04.08.2013, 17:40:20 »
Näinhän se on. Ja kiitoksia palautteesta. Joo mielummin tekee kerralla kunnolla kun räpeltämällä ja asenteella "teen sitten joskus myöhemmin paremmin".. Katsotaan miten käy. Jos ei ennen lumia tämä liiku niin sitten teen sen mukaan että keväällä/kesällä 2014 kun alkaa tohinat niin on laitteet valmiiksi iskussa  8) Ei ole tämä suinkaan ainut auto joka ei valmistunut täksi kesäksi.. Onhan tossa meiän porukassa monta autoa millä tänäkesänä piti ajaa mutta kesken on aikalailla kaikki "isommat" projektit..

Mulla jäis yksi 38mm Eskilstuna hukkis jouten kun hommasin itelle synapsen.

Kiitoksia, mutta hukkaportti tuli jo tilailtua  ;)

EDIT: Ja niinkun terveisiä laittelinkin ratapäivä topicciin jo niin paikalla ei tullut oltua tänä(kään) vuonna. Mutta ehkä ens vuonna sitten tämä auton on paikanpäällä (jos tämä saadaan ajoon ja ei hajoa ennen ratapäiviä)  :2funny:

Joo eipä nyt tullu lähettyä. Oishan se ollut ihan mukava tulla käymään, mutta ei oikein meidän porukalla ollut innostusta lähteä 800km lenkkiä heittämään kun ei ole noita harrasteautojakaan juuri kellään ajossa..

Ens vuonna matka puolittuu ja todennäköisesti on useampi harrasteauto(volvo) ajossa joten melko todennäkösesti tulee paikalle lähdettyä  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 04.08.2013, 17:45:17 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #353 : 17.08.2013, 15:19:58 »
Huhhuh. Onpa viimepäivityksestä pitkä aika (siihen nähden mitä yleensä on tullut päiviteltyä). Mutta eipä kylläkään juuri mitään mainitsemisen arvoista ole tapahtunutkaan.. Hukkaporttiongelmien (tai lähinnä sen puuttumisen) myötä on kanssa vähän venähtänyt. Kun hukkaportin tarvitsee että saa tehtyä pakosarjan ja downpipen loppuun ja nehän on nyt aika ajankohtasia kun kerta sovitusmoottorikin on keulilla osittain sitä varten.

Mutta eilen oli se päivä kun hukkaportti viimeinkin saapu. Ensimmäinen portti mistä tein kaupat niin tosiaan oli vääränlainen kun mitä myytiin, toinen yritys käytetystä merkkihukkiksesta eri myyjältä mutta ei päästy sopivaan diiliin. Ei muuta kun muutaman illan harkitsemisen ja syväänhengittelyn tuloksena raaskin kuitenkin tilata sitten uuden, aidon merkkihukkiksen. Ajattelin että samapa se kai on nyt tässä konkurssissa kun on muutenkin tullut panostettua aika paljon merkkiosiin..

Elikkäs hukkikseksi tuli Turbosmartin Hyper-gate 45mm









Elikkäs ajatuksissa oli että jos uuden tilaan niin se on joko Tial 44mm, Turbosmart 45mm tai Precision 46mm. Noi kaikki kun on laadukkaita ja niiden välillä ei ole hintaeroja kun 10-20e. Turbosmarteista olen kuullut paljon hyvää, ja koska meiän kaveriporukassa on jo käytössä Tialin ja Precisionin hukkiksia niin päätin kokeilun vuoksi tilata tuon Turbosmartin.

Turbosmart virtaa vissiin tosi hyvin (esim. 50mm Turbosmart virtaa kuulemma paremmin kuin 60mm HKS), ne on pieniä ja siistejä ja niihin saa kaikkia varaosia hommattua. Peruspaineen saa säädettyä n.0,1bar tarkkuudella eri jousilla (6eri vaihtoehtoa). Ainut miinus että mukana ei tullut kuin 7psi middle ja 7psi outer jousi. Jos eri vaihtoehtoja haluaa niin jouset pitää ostaa erikseen ja ne maksaa n. 25-30dollaria kappale  :idiot2: Se on oikeastaan ainut miinus tässä. Esim Precision hukkiksessa peruspaine säädetään samalla tavalla ja siinä kuuluu kaikki eri jousivaihtoehdot myyntipakkaukseen..

Kirjottelen taas sitten kun jotain tapahtuu..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

tempula

  • Vieras
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #354 : 18.08.2013, 12:16:26 »
Aivan mahtava peli!! Nyt vasta tajusin, että oot Late Rasmusnallen tallilta?  :D
No mutta, seurantaa ja hienoa jälkeä! Ps. Millon videoo eetzin kautta?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #355 : 18.09.2013, 22:49:19 »
Onkos täällä suunnalla tapahtunut mitään mullistavaa?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #356 : 18.09.2013, 23:57:03 »
Onkos täällä suunnalla tapahtunut mitään mullistavaa?

Eipä ole oikeen mitään tapahtunut. Ei mullistavaa eikä vähemmän mullistavaa  :'( Kaikenlaista puuhaa on ollut joten ei ole paljoa kerennyt autoa rakennella. On tullut viimeviikkoina reissattua vähän erilaisissa motorsport tapahtumissa Suomessa ja Baltiassa. Sekä kaverille hommattiin uusi kuljetusauto prätkähommiin jonka varustelu on vienyt aikaa useamman illan.. Töissäkin tuli nyt sitten irtisanomiset kun hommia ei ole niin eipä tarvii vieläkään tienata kunnolla. Tosin tuleva lopputili auttaa kyllä taas vähän rakenteluun.. Lyhyeksi hetkeksi..

Suunnitteluasteella on kumminkin jotain tapahtunut ja olisi tarkoitus nyt mahdollisimman pian saada hommat rullaamaan. Kiirekkään ei ole enään kun ajelut jää ensi vuodelle. Mutta silti pidetään homma vireillä ettei pääse unohtumaan eikä tule sitten sitä kiirettä keväällä kun pitäisi päästä ajamaan..

Päivittelen pian kun jotain tapahtuu..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #357 : 22.10.2013, 23:48:54 »
Viimeajat projektin osalta on mennyt lähinnä suunnittelu ja tiedusteluhommissa. Lähinnä moottorinohjaus ja siihen liittyvät hilppeet ollut nyt pöydällä. Myös bensalinjoja ja sähköjä on tullut suunniteltua.

Useampaan firmaan olen ollut yhteydessä ja muutaman yksityisen kanssa olen jutellut ECUista. Tällähetkellä ykkösvaihtoehtona on Vipec (V44+). Siihen löytyy kaverilta vahva tietotaito ja siinä on helppo/monipuolinen softa. Maahantuojalla on myös hyvä tuki tämän kanssa ja järjestää jopa ECUjen ostajille koulutuksia. Vipecissä on käytännössä kaikki ominaisuudet ja mahdollisuudet mitä voisin "ikinä" tarvita. Sisäänrakennettu 4bar MAP.

Muita (vara)vaihtoehtoja on ainakin;
-LinkECU. Link ja Vi-pec on käytännössä sama boksi ja softakin on käytännössä 100% samanlainen. Ne tulee samalta tehtaalta mutta Vi-pec ecuihin on tehty pieniä muutoksia ja myydään omana brändinä. Link tulisi jokusen satasen halvemmaksi mutta sille ei Suomessa ole kunnon tukea/maahantuojaa. Vipecissä taas kun tuki ja takuu pitäisi pelata hyvin.

-KMS MD35. Hinnaltaan samaa luokkaa Vipecin kanssa. Tälle löytyy myös kohtuu hyvä tuki ja säätäjiä.

-Autronic SM3. Hieman vielä hifistellympi laitos kuin Vipec. Sama tuki ja maahantuoja kuin Vipecillä. Luotettavan ja helpon boksin maineessa mutta hinta on vielä useita satasia kalliimpi kuin Vipec.

Muita mielenkiintosia on esim MS3, MaxxECU, Ecumaster EMU ja Motec. Mega nyt on tuttu kaikille ja Ecumaster on taas uusi boksi jossa on paljon ominaisuuksia pieneen rahaan.  Ecumasterista taas puuttuu pari oleellista ominaisuutta vielä ja Maxxeculle ei ole säätäjää tiedossa suomessa. Siksi ne ei ole potentiaalisia vaihtoehtoja tällähetkellä. MaxxEcussa ja Ecumasterissa on se hienoa että voi käyttää Android tablettia tai kännykkää näyttönä ja pystyy siis katella kaikkia anturitietoja yms siitä.



Ecuissa on se huono että valinnanvaraa on jopa liikaakin nykyään.  :-\ :o

Jotain fyysistäkin on projektille tapahtunut viimeinkin. Ei vielä mitään maailmaamullistavaa mutta kumminkin taas saatu hommat pyörimään. Pääsin nimittäin viimeinkin tekemään hukkaportille kollektoria. Askel eteenpäin taas pakopuolen loppuunsaattamisessa.





Tämäkin jäi tosin kesken kun rupes aika loppumaan  :(. Mutta hommat jatkunee taas piakkoin  :hello:
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #358 : 22.10.2013, 23:54:57 »
Myös megassa on mahdollista käyttää android laitetta näyttönä http://tunerstudio.com/index.php/shadowdashmsmenu

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #359 : 23.10.2013, 23:54:36 »
Viimeajat projektin osalta on mennyt lähinnä suunnittelu ja tiedusteluhommissa. Lähinnä moottorinohjaus ja siihen liittyvät hilppeet ollut nyt pöydällä. Myös bensalinjoja ja sähköjä on tullut suunniteltua.

Useampaan firmaan olen ollut yhteydessä ja muutaman yksityisen kanssa olen jutellut ECUista. Tällähetkellä ykkösvaihtoehtona on Vipec (V44+). Siihen löytyy kaverilta vahva tietotaito ja siinä on helppo/monipuolinen softa. Maahantuojalla on myös hyvä tuki tämän kanssa ja järjestää jopa ECUjen ostajille koulutuksia. Vipecissä on käytännössä kaikki ominaisuudet ja mahdollisuudet mitä voisin "ikinä" tarvita. Sisäänrakennettu 4bar MAP.

Muita (vara)vaihtoehtoja on ainakin;
-LinkECU. Link ja Vi-pec on käytännössä sama boksi ja softakin on käytännössä 100% samanlainen. Ne tulee samalta tehtaalta mutta Vi-pec ecuihin on tehty pieniä muutoksia ja myydään omana brändinä. Link tulisi jokusen satasen halvemmaksi mutta sille ei Suomessa ole kunnon tukea/maahantuojaa. Vipecissä taas kun tuki ja takuu pitäisi pelata hyvin.

-KMS MD35. Hinnaltaan samaa luokkaa Vipecin kanssa. Tälle löytyy myös kohtuu hyvä tuki ja säätäjiä.

-Autronic SM3. Hieman vielä hifistellympi laitos kuin Vipec. Sama tuki ja maahantuoja kuin Vipecillä. Luotettavan ja helpon boksin maineessa mutta hinta on vielä useita satasia kalliimpi kuin Vipec.

Muita mielenkiintosia on esim MS3, MaxxECU, Ecumaster EMU ja Motec. Mega nyt on tuttu kaikille ja Ecumaster on taas uusi boksi jossa on paljon ominaisuuksia pieneen rahaan.  Ecumasterista taas puuttuu pari oleellista ominaisuutta vielä ja Maxxeculle ei ole säätäjää tiedossa suomessa. Siksi ne ei ole potentiaalisia vaihtoehtoja tällähetkellä. MaxxEcussa ja Ecumasterissa on se hienoa että voi käyttää Android tablettia tai kännykkää näyttönä ja pystyy siis katella kaikkia anturitietoja yms siitä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ecuissa on se huono että valinnanvaraa on jopa liikaakin nykyään.  :-\ :o

Jotain fyysistäkin on projektille tapahtunut viimeinkin. Ei vielä mitään maailmaamullistavaa mutta kumminkin taas saatu hommat pyörimään. Pääsin nimittäin viimeinkin tekemään hukkaportille kollektoria. Askel eteenpäin taas pakopuolen loppuunsaattamisessa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tämäkin jäi tosin kesken kun rupes aika loppumaan  :(. Mutta hommat jatkunee taas piakkoin  :hello:

Mitä ominaisuuksia Ecumasterissa puuttuu ? Itse ainakin pidin miinuksena tiedonkeruuta, mutta senhän saa erillisellä softalla kuulemma. Sisäinen tiedonkeruu siitä puuttuu aivan kuten megastakin. Ecumaster olisi ainakin itselläni tähän budjettiin nyt ykkös vaihtoehtona joka voisi talven aikana punaiseen tulla. Ecumasterin softa oli mielestäni positiivinen yllätys ja kaikki sisäänrakennetut ohjaimet olivat myös suuri plussa.

 

Kulkukoira  Proturbo