Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328314 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #450 : 25.08.2014, 20:08:37 »
Itse olen huomannut samaa ongelmaa.

Mulla oli paikallaan 100A sisätuuletettu laturi, kylmänä toimi hyvin, mutta lämmettyään latausjännite laski 13.5V ja ei nouse siitä ollenkaan. Kokeilin laittaa 100A ulkotuuletetun vähän siromman laturin -> sama homma.
Toi pakosarjanalunen on vaan niin kuuma paikka että ainakin noiden mun latureiden lämpötilakompensoitu lataussäädin on ihan hapoilla ja pitää jännitteen 13.5V lämpimänä.

Sähkö on sinistä ja kipinöi tms.. Muistelisin legendaarisen K. Silvosen puhuneen sähkötekniikan peruskurssilla, että resistanssi kasvaa lineaarisesti lämpötilan funktiona. Voisin kuvitella, että tästä syystä turbovolvoissa ei ole vakiona laturia pakosarjan puolella. Sveduinsinöörit on fiksua porukkaa.

Bemari on ratkaissut asian esimerkiksi E38 malleissa tuomalla erillisen ilmaputken etupuskurilta suoraan sisätuuletetun ja koteloidun laturin kylkeen.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #451 : 25.08.2014, 23:28:56 »
Sähkö on sinistä ja kipinöi tms.. Muistelisin legendaarisen K. Silvosen puhuneen sähkötekniikan peruskurssilla, että resistanssi kasvaa lineaarisesti lämpötilan funktiona. Voisin kuvitella, että tästä syystä turbovolvoissa ei ole vakiona laturia pakosarjan puolella. Sveduinsinöörit on fiksua porukkaa.

Bemari on ratkaissut asian esimerkiksi E38 malleissa tuomalla erillisen ilmaputken etupuskurilta suoraan sisätuuletetun ja koteloidun laturin kylkeen.

Jotain tälläistä hämärästi itsekkin muistan ajoilta jolloin sähkötekniikkaa tuli opiskeltua. Nykyään lähinnä töissä käytän "väri väriin ja loput oven väliin" menetelmää  :2funny: Nojoo. Voi tosiaan onkelmia tulla mutta näillä lähdetään kokeilemaan..

Mulla on se ohjaustehostimen pumppu integroidulla säiliöllä ja se tulee imusarjan alle. Paljon muuta sinne ei sitten tuon imusarjan kanssa varmaan mahdukkaan. Joten ihan liiotellusti ei ole vaihtoehtoja mihin sen laittaa..

Mielessä oli jossainkohtaa ehkä askarrella se siromman mallin OT pumppu erillisellä säiliöllä ja jäähdytin kennolla. Sitten on vähän paremmin ehkä tilaa pyöritellä apulaitteita eri paikkoihin.

Mulla oli tossa hetken aikaa Bamsen vanha pakosarja, joka tuli vielä lähemmäksi laturia. Kohtuullisesti se Bamsella toimi pari kesää, ja joskus jopa vacuumi mittari nousi yli economy alueen siinä laitteessa. Ei muistaakseni ollut kummempia ongelmia latausjännitteen kanssa. Voi olla että muistan väärinkin  ::)



Mutta aika näyttää että miten käy. Varaudutaan toki siihen että onkelmia voi tulla  :hello:
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #452 : 25.08.2014, 23:30:33 »
Voisin kuvitella, että tästä syystä turbovolvoissa ei ole vakiona laturia pakosarjan puolella. Sveduinsinöörit on fiksua porukkaa.

240 Turbossa on vielä pakosarjan puolella, joten fiksuuntuminen on tapahtunut 80-luvun alun jälkeen :P
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #453 : 26.08.2014, 10:32:10 »
Tuo Bamsen vanha pakosarja joka nykyään löytyy minulta, tosiaan tulee todella lähelle laturia. Minulla kun on vielä iso laturi niin tuloksena laturin hihnaa kiristäessä oli lentävät kipinät. Nykyään tuolle pakosarjalle seuraa tekee ohjaustehostimen pumppu.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #454 : 26.08.2014, 17:10:59 »
... Kohtuullisesti se Bamsella toimi pari kesää, ja joskus jopa vacuumi mittari nousi yli economy alueen siinä laitteessa. Ei muistaakseni ollut kummempia ongelmia latausjännitteen kanssa. Voi olla että muistan väärinkin  ::) ...
Äkkiseltään tulee mieleen joku Gatebil-reissu missä Bamse pähkäili konehuoneen kuumuutta ja laturin herätepiuhojen sulamista  :pomo:
TÄTÄ ajattelin itse kokeilla tulpanjohdoissa kun meinaa mennä aika lähelle pakosarjaa, kävi mielessä että aiheuttaakohan mitään häiriöitä, tuskin? :idiot2:

E: Niin joo, eihän se herätepiuhan sulaminen varsinaisesti tarkoita latausjännitteen laskemista mutta kuumat oltavat siellä silti saattaa olla.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #455 : 01.10.2014, 17:38:57 »
Jotain tälläistä hämärästi itsekkin muistan ajoilta jolloin sähkötekniikkaa tuli opiskeltua. Nykyään lähinnä töissä käytän "väri väriin ja loput oven väliin" menetelmää  :2funny: Nojoo. Voi tosiaan onkelmia tulla mutta näillä lähdetään kokeilemaan..

Mulla on se ohjaustehostimen pumppu integroidulla säiliöllä ja se tulee imusarjan alle. Paljon muuta sinne ei sitten tuon imusarjan kanssa varmaan mahdukkaan. Joten ihan liiotellusti ei ole vaihtoehtoja mihin sen laittaa..

Mielessä oli jossainkohtaa ehkä askarrella se siromman mallin OT pumppu erillisellä säiliöllä ja jäähdytin kennolla. Sitten on vähän paremmin ehkä tilaa pyöritellä apulaitteita eri paikkoihin.

Mulla oli tossa hetken aikaa Bamsen vanha pakosarja, joka tuli vielä lähemmäksi laturia. Kohtuullisesti se Bamsella toimi pari kesää, ja joskus jopa vacuumi mittari nousi yli economy alueen siinä laitteessa. Ei muistaakseni ollut kummempia ongelmia latausjännitteen kanssa. Voi olla että muistan väärinkin  ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mutta aika näyttää että miten käy. Varaudutaan toki siihen että onkelmia voi tulla  :hello:

Onks toi vesiletkun lähtö tehty vesipumpusta ? :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #456 : 01.10.2014, 17:45:10 »
Ois muuten kiva tietää ku kirjottelit tuol aikasemmin et et saattaa mennä 16 tuumanen vanne etu jarru kokopaanosta huolimatta että meneekö ? :) ku oon hommaamassa rallyracelt satuloit et mitkä jarrulevyt hommaan :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #457 : 04.03.2015, 18:26:31 »
mitäs tälle kuuluu? :) viime päivityksestä on jo kauan aikaa

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #458 : 09.03.2015, 09:24:21 »
mitäs tälle kuuluu? :) viime päivityksestä on jo kauan aikaa

Hellurei! On käynyt monesti mielessä tännekkin päivitellä kuulumisia. Mutta en muistanutkaan että ihan noin pitkä aika on edellisestä päivityksestä. Hups ???

Ei tätä unohdettu ole vaikka vähän takapakkejakin on tullut tallissa ja melko isoja juttuja tapahtunut tallin ulkopuolisessa elämässä (mm. ostin oman asunnon). Mutta on tätä tullut tehtyä ja laittelen tänne päivitystä kunhan saan kuvasatoa perattua ja laitettua nettiin jne. Voi olla että aika pitkää tarinaa on taas luvassa kun on edellisestä päivityksestä sen verran aikaa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #459 : 10.03.2015, 20:10:04 »
Noniin! Koitellaas vähän saada tarinaa aikaseksi siitä etiäppäin mihin viimeksi jäätiin.

Elikkäs laatikkopalkki tuli räjäytettyä silloin ja tollaset noista kumin paikoista nyt sitten tuli:


Tuli sitten samaan rahaan leikeltyä palkki toiselta puolelta auki  ::) Sai vähän hitsuuteltua ja putsailtua sisäpuoleltakin. Ja samalla pakoputkelle sai melkein sentin lisää tilaa  :idiot2: :2funny:




Sitten loppuun hitsuttelu ja ruiskasin vielä maalit päälle.Kytkinpoljinkin tuli ruiskuteltua samalla.. Laatikon tukikumeiksi tuli Bilteman vaihdelaatikon kumit jotka vaikutti aika jämäköiltä ja laadukkailta..?


Laatikolle sitten tuli tehtyä runkoaisoihin uudet paikat koska vakiopaikat ei sovi ZF:älle ja halusin laatikon tukevasti kiinni. Tai yhdellä pultilla olisi saanut per puoli. Niin tein sitten tollaset laput missä on mutteri hitsattu toiselle puolelle, runkoaisaan reikä mutterille ja mikkiliimilla lappu päälle. Lopuksi vielä vedin siistit saumaliimat ja maalit päälle. (kuvan oton jälkeen, kuvassa vielä pohjamaalissa)


Penkeiksi tuli hommattua siviilikäytössä olleet hyväkuntoiset Sparcon EVO2 -kuitupenkit.




Ja penkkiä sitten sovitukseen ja eihän ne noiden kaarien kanssa mahtunutkaan sinne päinkään..


Noh pettymys oli suuri taas kun kaarien sopimattomuus tuli jälleen ilmi. Siinä sitten laitettiin leuka rintaan ja mietintämyssy päähän ja tein vähän muita juttuja siinä samalla. Mm tankkia räjäyttelin (otin vaahdot pois ja tein päälle AN8 liitännän catch tankin paluuta varten jne.. Liittimiä ja letkuakin tuli vaihteeksi vähän hommailtua:


Vaihteensiirron osasia tuli myös tehtyä. Eli siirtotanko ja itse kepille tellinki joka tulee pysty/viisto tangoilla samoihin kiinnikkeisiin kun laatikon tukikumit. Keppiä tulee myös jatkettua/muokattua kuulan molemmin puolin ja se on edelleen vielä viimeistelyä vailla tänäkin päivänä..


Siinä sitten sain motivaatiota/rohkeutta lähteä taas pilkkomaan kaaria. Vähänhän se harmitti alkaa "valmista" rikkomaan ja ottamaan taas takapakkia. Ja tekemään samoja asioita ties monetta kertaa. Kaaria oli kumminkin jo pari kertaa muokattu ja ne oli nyt maalattu (samoin sisusta) ja homma oli mielestäni jo ihan ok.. No ei muuta kun puukkosahaa ja rälläkkää käyttöön ja siitä alko muutaman illan leikkely ja hionta..




Eli kaaret tuli leikeltyä pääkaaresta taakseppäin pois. Suunnitelmana muuttaa takaputkien kiinnityspiste pyöränkoteloiden päälle, lähelle taka tulipeltiä. Näin putket kulkisi leveämmällä ja loivemmassa kulmassa joten penkille/päälle tulisi reippaasti lisää tilaa.. Eipä siinä sitten taas kun "tyhjästä" veistelemään..


Tallitoimintaankin tuli muutoksia kun päävuokralainen lähti tallista. Joten järjestys muuttui hieman ja itsekkin omaa paikkaa tallin sisällä vaihdoin. Nyt on hieman tilavampi paikka ja paljon enemmän seinätilaa pöydille,hyllyille yms.. Kiva wetää!


Siinä oli aikasta lailla viimevuoden puuhastelut. Tuli siinä välissä käytyä kaverin mekaanikkona Supermoton EM osakilpailussa, aloitin parisuhteen, ostin asunnon ja kävin joulunpyhinä ulkomailla joten oli siinä ohjelmaa.. Mutta saipahan jotain edes tehtyä. Kaikki on kummiskin kotiopäin..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #460 : 10.03.2015, 23:36:47 »
Onks toi vesiletkun lähtö tehty vesipumpusta ? :)

Tämä sama kiinnostaisi myös? Eli tuleeko sähköinen vesipumppu ja jos tulee, millainen?  :)

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #461 : 11.03.2015, 11:30:54 »
tossa on hyvä kuva mihin tuo keskiputki kannattis laittaa 4ovisessa, ite tein saman mokan jäärata volvossa että hitsailin palkin kohille sen ja sit oli penkin kans ongelmia
http://i1266.photobucket.com/albums/jj527/eetu89/240/Kuva697_zps02ab42d4.jpg
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #462 : 11.03.2015, 12:10:52 »
tossa on hyvä kuva mihin tuo keskiputki kannattis laittaa 4ovisessa, ite tein saman mokan jäärata volvossa että hitsailin palkin kohille sen ja sit oli penkin kans ongelmia
http://i1266.photobucket.com/albums/jj527/eetu89/240/Kuva697_zps02ab42d4.jpg
Olipa tutun näköisiä kuvia :hello: Voisin sen verran kommentoida että olisin laittanut kartturille läppäpenkin hieman taaemmas kuin kuskinpenkki, mutta läppä otti tuohon vinotukeen kiinni. Nyt paikoillaan normaali penkki ja kuskilla se läppäversio jolloin mahtuvat olemaan, mutta pääkaari saisi olla niin takana kuin lattiaa vain riittää. Muistelen että sääntöjen mukaan kuskit ei saa istua pääkaaren alla/takana. Ohjaamoon vaan tulee hyvin tilan tuntua kun penkit on hieman eri kohdassa pituussuunnassa, eikä tule niin helposti kartturia lyötyä kyynärpäällä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #463 : 11.03.2015, 16:21:04 »
Tämä sama kiinnostaisi myös? Eli tuleeko sähköinen vesipumppu ja jos tulee, millainen?  :)
Tällä sivulla oleva kuva moottoristahan on vanha kuva Bamsen kokoonpanosta, niinkun kuvan yhteydessä lukeekin. Siinä on mekaanisesesta vesipumpusta tehty tyhjä kotelo sähkösen pumpun kaveriksi. Mutta itseasissa unohtu edellisesä päivityksessä mainita niin tähänkin kyllä tulee nyt sähköinen vesipumppu. Alunperin ajattelin että toistaiseksi menee mekaanisella, mutta sitten löyty Fabin ehtymättömistä varastoista ylimääräinen Davies Craig EWP115 combo (sis. controllerin). Niin sellanen tulee nytten. Jäähdytysletkut olisi mennyt joka tapauksessa uusiksi niin tehdään nyt letkut ja lähdöt sitten suoraan sähköselle pumpulle. Onhan se pirun hyvä vehje. Eli tuo controlleri ohjaa vesipumppua ja flektiä tarpeen/lämpötilan mukaan. Vaikka vielä sammutuksen jälkeen.

tossa on hyvä kuva mihin tuo keskiputki kannattis laittaa 4ovisessa, ite tein saman mokan jäärata volvossa että hitsailin palkin kohille sen ja sit oli penkin kans ongelmia
http://i1266.photobucket.com/albums/jj527/eetu89/240/Kuva697_zps02ab42d4.jpg
Näin on. Kaveri isänsä kanssa alunperin teki nuo kaaret. Oma visio oli laittaa taaemmas pääkaari. Mutta ne sanoi että kokeili penkillä ja tuossa olisi hyvä kohta. Niin hitsuutteli sitten B pilarin kohdalle. Häkkiähän on ihan alkuperäisestä siirretty 4-5cm taaksepäin eli pääkaari on nyt vähän b-pilarin takapuolella. Edelleen jos tekisin kaaret uusiksi täysin kokonaan, niin tekisin tuon pääkaaren taaemmaksi. Mutta saa mennä nyt noin. Olisi mennyt ihan kokonaan kaaret uusiksi jos ois alkanu pääkaarta siirtelemään vielä. Takaputki muutoksilla penkin saa jo noin 7cm taaemmaksi. Koska lähtötilanne oli se että penkki otti takaputkiin kiinni paljon ennen kuin pääkaareen..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #464 : 16.03.2015, 17:25:23 »
Jos sitä nyt sitten vaikka vähän jatkaisi tarinaa siitä mihin viimeksi tuli jäätyä.. Ja kaarihommillahan homma jatkui:

Siitä alkaa kaaret pikkuhiljaa muovautumaan ja hytti täyttymään..


Tuli myös käytettyä nuo vanhat takaputkien kiinnityslaput hyväksi. Eli taiteilin tuollaiset diagonaalit siihen väliin. Ja pakko myöntää että lopputulos oli aika hyvä. Omasta mielestä sopii kokonaisuuten ulkonäöllisesti hyvin, ja varmasti tuo tukevuutta lisää. Ja mikä parasta, ei tarvinnut alkaa lattiaa pilkkomaan että saa vanhat laput pois. Varsinkin kun ne on suoraan runkoaisan päällä ja pyöränkoteloonkin hitsattu..


Tuli sitten hommattua vihdoinkin nuo WRC tyyliset a-pilarivahvikkeet. Noita nyt olen hamuillut jo pitkään ja ne oli nyt hyvä hetki duunata kun kaaret ja hytti oli muutenkin työmaana.




Ns. oviputketkin tuli tehtyä vielä taakse ja niistä tuli kanssa ihan soppelit. On aika tukevat ja räyhäkkäät, mutta silti pääsee vielä tarvittaessa hyvin käsiksi/kulkemaan tuonne takaosaan hyttiä.. Itse tuli tosiaan kaikki putket suunniteltua, tehtyä ja heppailtua kiinni (ja liitoksien alle jäävät saumat hitsasin kanssa). Ja koska saumojen on vähintäänkin suotavaa olla todella hyvää kestoltaan + mielellään ulkonäöltäänkin ja kaveripiiristä löytyy ammattimiehiä niin J0nza sitten kävi hitsuuttelemassa nuo lopulliset ympärisaumat. Olisihan ne itsekkin saanut kokonaan hitsattua, mutta luotin tässä tapauksessa enemmän ammattipläkkäriin.


Ja saumoista tulikin hyvät. Ottaen kumminkin huomioon että on MIGillä vedetty eikä TIGillä..


Vaikka aluksi aavistuksen harmittikin alkaa kaaria tekemään uusiksi niin pakko myöntää että olen kyllä nyt tosi tyytyväinen. Ei mennyt työ hukkaan. Sen lisäksi että penkin saa nyt riittävän taakse niin kaaret ovat todella paljon paremman näköiset ja todennäköisesti turvallisemmatkin. Häkki on hyvännäköinen kun putket on leveällä välillä ja mukailee koria melko läheltä. Muutenkin fiilis on nyt niiden suhteen aika hyvä. S*

Siinä sitten samalla tein penkeille uudet kiinnikepaikat. Vakiokiskoihin nuo penkit ei mene sivukiinnikkeillä mitenkään järkevästi ilman adapterisysteemejä koska penkki on v-mallinen pohjasta katsottuna eli kiinnitysväli/jako on etu ja taka kiinnityspisteissä 3cm erolla. Lisäksi kiskoilla penkit jäisi vähän turhan korkealle varsinkin jos vielä jotain adapterilevyjä olisi väliin tehnyt. Niin tein penkeille nyt sitten kiinteät kiinnitysalustat 5mm teräksestä. On huomattavasti tukevammat kuin kiskoilla ja penkin sai nyt n.2cm alemmaksi. Lisäksi koin että kiskosäätö on hieman turha tälläisessä autossa varsinkin kun sillä lähes 100% tulee ajettua vain itse.. Sivukiinnikkeissä on kumminkin useampi vaihtoehto mistä pulttaa kiinni joten manuaalisesti pystyy tarvittaessa penkkiä siirtämään. Tuossa keskeneräisistä kiinnikkeistä kuvaa:


Sitten akulle tuli tehtyä teline. Akku tulee ns. takajalkatilaan apparin penkin taakse. Takakontissa ei oikein ole fiksua tilaa akulle kun siellä on niin paljon bensahärpäkettä ja painopisteen kannalta tuo on huomattavasti parempi paikka. Juurikaan tuon alemmaksi ja keskemmälle autoa ei akkua saa sijoitettua.. Telineen aihiona käytin tuollaista universaalia akkukiinnikettä. Meinasin itse alkaa profiilista leikkaa&liimaa tyyliin tekemään mutta tuo oli sen verta siistimpi ja edullinen hinnaltaan että ei paljoa olisi kannattanut itse alkaa raakamateriaalista tekemään.. Ja kiinnitysperjaate on läpipultattuna lattiaan että on tukeva. Ja koska lattia ei tuosta kohtaa suora ole niin akkutelinettä piti vähän parannella. Eli tuli hieman hitsattua lattaa ja shimmejä telineen pohjaan. Heppailin sitten täkkipultit vielä telineeseen niin on kivempi asennella.. Tuossa työvaiheesta kuvaa:


Vuorossa sitten rupesikin olemaan sisustan maalaus uudestaan. Sen verta oli rälläkkää ja kemppiä käytetty hytissä että ei olisi paikkamaalaamalla enään siistiä saanutkaan. Ja ei se edellinen väri ja maalipinta muutenkaan parasta mahdollista ollut.. Noin 10tuntia tuli hiottua ja tehtyä pohjatöitä ja sitten päästiinkin J0nzan kanssa vetämään väriä pintaan. Pinnasta tuli hyvä vaikkakin vähän roskaa/pölyä on. Mutta maalauspaikka (talli) ei ole ihan laboratorio olosuhteita vastaava ja vanha alle jäävä maalipinta oli aika karhea niin siihen nähden olen kyllä tyytyväinen.




Tuli sitten osia puhallettua (akkuteline,vaihteensiirron osat ja penkinkiinnikkeet). Vetäsin niihin sitten ruiskulla samaa väriä millä tuo sisustakin tuli vedettyä.




Joskus tuli hommattua tuollainen tummansininen etuosan lattiaverhoilu. Se nyt ei ihan miellyttänyt väriltään eikä olisi sopinut nykyiseen sisustan värimaailmaan joten värjäsin sen sitten mustaksi. On se kiva olla tuo verhoilu niin ei tule heti naarmutettua tuota uutta maalia ja onhan se mukava että on jotain mattoa/verhoilua jalkatilassa. Muuten on vähän karu ja ikävä. Tuossa työvaiheesta kuva:


Ja abaut tässäkohtia tällähetkellä mennään. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Mutta on kumminkin ilo silmälle ja hermolle kun on kerrankin jotain kiiltävää ja ehjää pintaa. Ja pääsee vihdoinkin niputtelemaan autoa kunnolla. Se on aina ikävä kun tulee takapakkeja ja joutuu tehdä samoja hommia ja alkaa häkkiä/koria pilkkomaan vaikka mieli tekisi kasaanpäin laittaa..

Mutta näillä mennään kohti kevättä! Eiköhän tässä jotain ala tapahtumaan joten kannattanee pysyä linjoilla jos asia kiinnostelee!
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy