Kaikki commonrail boxit säätävät pääasiassa railpaineita ja sen kautta syöttöä, josta tehoa /vääntöä lisää. Käytin aikoinaan BMW 530dA:ssa saksalaisen RaceChipin boxia (
http://www.racechip.de) ihan kokeilumielessä (boxista voi säätää teholisäyksen ja nopeusalueen, jossa boxi aktiivinen). Täytyy sanoa, että toimi ainakin ko. autossa siten, että eron huomasi. Suurimman lisäyksen (teho+vääntö) toi alakierroksille. Mielestäni lunasti siis about nuo myyntipuheet.
Haittana nimenomaan tuo savuttaminen, mikäli polkimen runttasi pohjaan ja ilman hienosäätöä ajoi auton myös ns, vikatilaan rajuimmissa kiihdytyksissä - vikakoodin sai toki resetoitua, mutta toimiakseen vaati siis hienosäätöä.
Myöhemmin autoon ajettiin ohjelmistopäivitys OBD portin kautta (Voimaa.com), joka ei tuottanut ihan samaa tulosta, mutta savutusta ei ilmennyt lainkaan.
Nykyiseen (Volvo) ajettu jokin softa sisään, josta olisi mukava tietää enemmän. Kauppiaan mukaan tehot 218 hv, vääntö 460 nm.