Pahus kun en perjantaina kerennyt jutulle ennen lähtöä, ehdin juuri näkemään että hitto nyt ne on lähössä reitille... Aika varmanpäälle taisitte tulla mitä nelosella kävin risteyksessä menoa kahtelemassa?
Joo, ei otettu turhia riskejä. Risteykset tulee muutenkin ajettua hiljakseen kun tämä tahtoo tykätä sutimisesta pienillä vaihteilla.
Perjantaina ajettiin tosiaan pimeässä kaksi pätkää aika varovaisesti. Tiet olivat mahtavassa kunnossa, kun olisi uskaltanut ajaa nyppyjen yli lujempaa. Toisaalta olisikin ollut turha hölmöillä, koska nyt luokkatuloksista ei ollut mahdollisuutta itsellä ajaa Escorttin kanssa. Lauantaiaamu sujuikin jo paljon paremmin, päästiin kuviin ja videollekin jopa kahteen kertaan:
https://www.youtube.com/watch?v=Qh-YaGhzc6khttp://mla.kuvat.fi/kuvat/Kuvat+2015/14.2+M%C3%A4ntt%C3%A4+200-Ajo/EK+3/Huoltotauon jälkeen vauhti vähän tästä yrityksestä hidastui, mutta ainakin kalusto säilyi ehjänä ensi viikonlopun harrasteralliin ja kuljettajaparilla oli hauskaa koko matkan ajan. Sijoitus taisi olla 24. -70:stä historicista ja paras pätkä sijoitus 18. Huomasin että kisassa oli myös toinen turbo mukana (viriluokassa, A-ryhmäläinen??) jolle hävisin n.8sek.
Viime viikonloppuna tein pikkuremonttia vaihtamalla takaylätukivarsien puslat ja vaihteiston kannakekumin. Parasta näköjään käyttää käytettyjä orkkisosia kuin tarvikkeita, jos osassa on kumia. Loikkarin öljypohja kolisi vaihteistonpalkkiin ja iskarin ylätuet eteen pitäisi vielä myös vaihtaa, vaikka nekin on jo kerran uusittu. Muuten auto oli "edellisen kisan jäljiltä kunnossa."
Perjantaina oli tullut matkahuoltoon tiheämpi välitys eräältä foorumilaiselta. Akulle täytyy tehdä kaksi metallipantaa, koska niistä huomautettiin katsastuksessa. Kiinnitys oli kuitenkin ihan sääntöjen mukainen, koska akku on myös alkuperäisellä kiinnikkeellä kiinni. Näiden lisäksi jos vielä korjaisi toimimattoman tihkuasennon pyyhkiöistä ennen ensi viikonloppua.