Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)

  • 55 Vastauksia
  • 30371 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #45 : 19.04.2015, 20:19:18 »
Itse tilasin 1mm viikolla lähteneessä kl kimppatilauksessa 6 lapasen sintterin kanssa.
Ei näköjään -763 sre ja d24tic massalevy kestä 19T kanssa..

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #46 : 19.04.2015, 20:25:59 »
Itse tilasin 1mm viikolla lähteneessä kl kimppatilauksessa 6 lapasen sintterin kanssa.
Ei näköjään -763 sre ja d24tic massalevy kestä 19T kanssa..

Juu, kiitoksia avusta. Laitan ne tilaukseen, kun samat tai rajummat setit tulossa, miten nälkä nut kasvaa sitten.  :D

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #47 : 29.04.2015, 19:56:39 »
Itselläni olisi mielessä myös Kl-racingilta tilata, tuommoinen vahvistettu asetelma (taitaa olla joku kopio) kaverilla tuommoinen ollut käytössä n. 20tkm ja tuntunut toimivan moitteettomasti, muilla kokemuksia http://shop.klracing.se/sv/artiklar/forstarkt-tryckplatta-bmw-m5-e34-nr-765-mfl.html tästä?. Ja tuon asetelman kaveriksi luultavasti 4-lapainen ei jousitettu sintteri levy, sekä sopivat chimssit.

Ja jos joku ihmettelee että miksi 4-lapainen ei-jousitettu levy niin kuullut vain ja nähnyt myös kun 6-lapainen jousitettu levy oli kulunut melkein loppuun 10tkm sisällä. Oli kyllä saanut kytkinpommia melko huolella mutta ei kauheasti itseäni kiinnostaisi alkaa vaihtamaan kytkinlevyä joka 10tkm.

Vai onko tuo normaalia että sintterilevy kuluisi tuollalailla? Vai voiko olla että kytkin olisi jotenkin väärin asennettu  :o
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #48 : 29.04.2015, 20:04:49 »
Ajotavasta paljolti kiinni levyn kuluminen, kuten arvata saattaa. Äkkiseltään en kyllä keksi mitään syytä miksi useampilapainen kuluisi nopeammin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #49 : 29.04.2015, 20:13:46 »
Ajotavasta paljolti kiinni levyn kuluminen, kuten arvata saattaa. Äkkiseltään en kyllä keksi mitään syytä miksi useampilapainen kuluisi nopeammin.
Jeps sitä tässä on veikkailtukin.  :)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #50 : 29.04.2015, 21:44:35 »
Useampilapainen sintteri on käytöltään helpompi kun lämpökuorma jakaantuu useammalle käpälälle. Normi sintteri kuitenkin vähän haukkaa lämmetessään. Siin 6 lapanen on helpompi luistattaa ja sitäkautta sitä tulee luistatettu enemmän ja siksi se kuluu helpolla nopeemmin.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #51 : 30.04.2015, 13:07:19 »
Useampilapainen sintteri on käytöltään helpompi kun lämpökuorma jakaantuu useammalle käpälälle. Normi sintteri kuitenkin vähän haukkaa lämmetessään. Siin 6 lapanen on helpompi luistattaa ja sitäkautta sitä tulee luistatettu enemmän ja siksi se kuluu helpolla nopeemmin.
tottahan tuokin on.

Mutta tapaako tuommoiset sintteri levyt kulua kuinka nopeasti sitten vaihtokuntoon?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #52 : 04.05.2015, 08:31:15 »
Ei nyt sinänsä liity kytkimien väännönkestoon, mutta on jäänyt vähän epäselväksi että täytyykö laittaa prikkoja kuulamutterin alle ja/tai joku koroke työsylinterin ja kytkinhaarukab väliin? Kokoonpano on pottapyörä +763sre dieselin massalevyllä. (B230ft&m90) kiitos etukäteen!

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #53 : 19.09.2015, 14:50:27 »
Eli, s80 2.4d -09.

Kytkin menee vaihtoon viimeistään keväällä.

Laittaako originellia (maksaa n.1100€ vauhtis, asetelma, levy, sylinteri)
Samoihin hintoihin menee tarvikkeet, sasch jne..

Vai mitä hieman "järeämpää" levyä/asetelmaa?
Väännöt tällähetkellä ~480nm.

Vai onkohan tuossa jo se hieman vahvempi paketti, mikä tuli 05/06 xc90 ?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #54 : 22.10.2015, 20:31:44 »
Eli, s80 2.4d -09.

Kytkin menee vaihtoon viimeistään keväällä.

Laittaako originellia (maksaa n.1100€ vauhtis, asetelma, levy, sylinteri)
Samoihin hintoihin menee tarvikkeet, sasch jne..

Vai mitä hieman "järeämpää" levyä/asetelmaa?
Väännöt tällähetkellä ~480nm.

Vai onkohan tuossa jo se hieman vahvempi paketti, mikä tuli 05/06 xc90 ?

Oiskohan kenelläkään kokemusta/tietoa tästä?

Tai lähinnä mikä hieman jäykempi asetelma?
Jos sen ~550nm ottaisi tuosta ulos, ettei heti alkaisi lipsumaan.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kytkinasetelma kaksoismassa pyörään? (n. 500Nm)
« Vastaus #55 : 06.11.2015, 17:50:28 »
^ Vastataan nyt itselle.

Tätä kytkin asiaa on nyt pengottu urakalla, laihoin tuloksin.

Ei taida olla mistään saatavalla, kuin alkuperäistä/vastaavaa.
Ellei sitten ota vanhoja romuja kainaloon ja lähde niiden mukaan etsimään.

Paska homma  >:(

Mistään kun ei näytä löytyvän faktaa orkkis nm kestolle.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Elekma  Autoracing