Kulkukoira  Proturbo

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 125606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Puhdasoppisen hehkusytytyksen pirullisuus on vielä siinä ettei kone nakuta silloin, mutta parissa sekunnissa se on entinen.

Näimpä!

Nimimerkillä kokemusta on ikävä kyllä....    :'(

https://www.youtube.com/watch?v=Fa76bnEXeCg


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Tuosta tulppien kastumisen vuoksi johtuvasta hajoamisesta kuulin jokkismiehiltä juttua, että NGK isoista merkeistä vähiten kestää kastua ja Denso taas kestävin. Voipi olla tapauskohtaista omasta mielestä. Laitoin sitten kuitenkin itselle Denson IW20 iridiumtulpat vinokoneeseen uusilla Bougicordin johdoilla. Denson iridiumtulpassa ohuempi elektrodi kuin NGK:n vastaavassa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
NGK isoista merkeistä vähiten kestää kastua ja Denso taas kestävin.

Tällaiset kokemukset itselläkin on, mutta en ole uskaltanut avata suutani, kun kaikki isot pojat ajaa NGK:lla :D

Mulla on omassa 400-500hv moottorissa ollut W24EPU Densot vuodesta 2007. Käyttö toki ei ole mitään mahdottoman rajua.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2015, 09:23:45 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Tuleekin mieleen että mikä tulppa on huono kokemuksien perusteella. Mulla on toiminu kaikki jos häiriönpoisto on olemassa.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Tuosta tulppien kastumisen vuoksi johtuvasta hajoamisesta kuulin jokkismiehiltä juttua, että NGK isoista merkeistä vähiten kestää kastua ja Denso taas kestävin. Voipi olla tapauskohtaista omasta mielestä. Laitoin sitten kuitenkin itselle Denson IW20 iridiumtulpat vinokoneeseen uusilla Bougicordin johdoilla. Denson iridiumtulpassa ohuempi elektrodi kuin NGK:n vastaavassa.

Tälläiset on kokemukset itselläkin. Itse uskoin kun kolmas tuttava sanoi samaa asiaa. NGK:t meni karttojen säädön alkuvaiheella isommilla paineilla + rikkaalla seoksella aina laakista psksaksi. Heitin tilalle denson W22EPR-U ja ei enää mitään ongelmaa. Yksi ns tuttu joutui päivittäin ajamaan auton tallista ulos ja illalla takaisin, meni kuulemma NGT:t tuon tuosta mykäksi. Densoilla ongelma poistui.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
NKG:ta on vaan tullut käytettyä kun siihen on tottunut. Ei niitä ole ajossa saanut pimenemään koskaan liian rikkaan seoksen takia. Ainoastaan jos kone ei lähdekään käyntiin ja uittaa kunnolla, varsinkin uutena.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
NGK:n ES tulppa kestää kastellakkin ja lähtee hehkutuksen jälkeen pelaamaan taas. Omassa ajoin seiskoilla ja ainoasta ongelma oli noiden antiikki suuttimien kanssa jos kylmänä sammutti saattoi tulppa pimentyä. Se ongelma poistui kun oppi sammuttamaan pumput ja vähän kaasua ni sammui kuivana.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
NKG:ta on vaan tullut käytettyä kun siihen on tottunut. Ei niitä ole ajossa saanut pimenemään koskaan liian rikkaan seoksen takia. Ainoastaan jos kone ei lähdekään käyntiin ja uittaa kunnolla, varsinkin uutena.

Vähän sama syy minullakin on ollut käyttää NGK:ta, eli kun siihen on tottunut (NGK BPR7ES).

Säätämisen alkumetreillä tulppia meni ihan rikkaaseen seokseen useita sarjoja, nyttemmin ne kestävät oikein hyvin sen mitä kestävät. MSD Blaster 2 puola hitusen verottaa tulppien ikää kipinäeroosion muodossa, mutta kesto on kelvollinen ja hinta edullinen.

Tulppa mikä ei ole vinokoneessa pelannut on ollut Bosch monikärki tulppa. Aiheutti nykimistä tietyissä kuormatilanteissa tuntemattomasta syystä. Ilmiö toistui jokaisella tulppa-satsilla, eli jotenkin se sytytti seoksen huonosti tietyissä tilanteissa ahtimen spoolatessa.

Denson iridiumit toimivat vallan loistavasti, mutta niitäkin pimeni kylmäkäynnistyksessä säätövaiheessa, joten ne olivat silloin kallista kokeilua. Iridiumit voisikin vaihtaa seuraavaksi, kun säädöt on kohdillaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri

Tulppa mikä ei ole vinokoneessa pelannut on ollut Bosch monikärki tulppa.


Tämän voin itse myös allekirjoittaa, Bosch Super4 eli juurikin 4-kärkinen tulppa 3tkm jälkeen alko pätkimään

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Tuosta tulppien kastumisen vuoksi johtuvasta hajoamisesta kuulin jokkismiehiltä juttua, että NGK isoista merkeistä vähiten kestää kastua ja Denso taas kestävin.

Kyllä omatkin kokemukset tuohon suuntaan viittaavat. Mun Starletin saa justiinsa tallista ulos nelipyttyisenä NGK:n tulpilla, Denson vastaavilla sietää (tai siis sieti) ajaa muutaman sprintin. Ruokintapuolella vanhat ja väsyneet DHLA:t. Toisaalta, missään muussa moottorissa ei sitten NGK:n kanssa ole mitään ongelmia ollutkaan.

Lämpöarvo on mielenkiintoinen muuttuja, tallista löytyy järisyttävän tehokas puolitoistalitrainen Triumph, joka hönkäisi Esatechin rullilla 78 hp. Tuossa kiukaassa NGK 6 pysyy todella kalpeana, tällä hetkellä pelissä NGK 7, joka toimii mallikkaasti. Moottori tuntuu olevan erittäin nakutusherkkä 2000-3000 rpm välillä, joten ilmeisesti varsin epäedullinen palotilan muotoilu saattaisi vaikuttaa myös tuohon tulpan kuumenemiseen.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Ehdotuksia tulpanjohdoiks tuohon allekirjoituksen ysiin? Sytkäpuolana vag hukkakipinä, ostin sellaseen kuuluvat johdot mutta ampuu läpi ja aiheuttaa häiriöö kierroslukusignaaliin ja vähän jokapuolelle... Lisäks sulivat heti kun ahdin lämpes vähän enemmän. Vakio tulpanjohtojakin koitin, niillä toimii niinkun kuuluukin mutta istuvuudessa puolan päähän ois vähän parantamisen varaa, pysyy kyllä kiinni mutta vähän heiluu puolassa, ei oo aiheuttanu häiriöitä. Nämäkin tosin sulivat 1-2 sylinterien osalta. Oisko jotain enemmän lämpöö kestäviä suositella? Vai uudet vakiot ja lämpösuojaa?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Jos tulpanjohdot sulaa, niin silloin on liian kuumat olosuhteet. Paikasta ja tilasta riippuen lämpösuojaa johtoon, lämmönlähteeseen tai molempiin.

Ja jos johdon eriste on tiukka puolaan ja pää oikeanlainen napaan, niin silloinhan asiassa ei ole ongelmaa. Ei ne niin tiukkoja ole ettei liikkuis yhtään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Eunos

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Cop-puolat
« Vastaus #177 : 05.06.2016, 18:45:34 »
Mitä eroja on tinakoneen cop-puolissa, kun mulla on niitä useilla eri numeroilla?
Vasemmassa reunassa isolla fontilla 9125601 oikealla 00w086 tai 00w098 tai 98w508
sekä myös isolla 30713416 ja pienellä 08w264 tai05w909
Taitaa löytyä vielä pari muutakin vaihtoehtoa. Onko noissa kestävyys eroja
Mikähän olis paras vaihtoehto kovemmille ahdoille ja RE85:lle
seqventiaali sytytys mega3:lla
Minkähänlainen lataus aikaa olis sopiva noille?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Itse olen käyttänyt 3 ms
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
puolat.
« Vastaus #179 : 17.08.2016, 18:42:05 »
Minkälaisia lataus aikoja on käytetty näille uudenpien 5 koneitten puolille.
Tarkotan näitä bosch yksittäis puoli mitä nyt löytyy esim.B5204t ym.ym rn-sarjan koneista. Taitaa 960 olla samat puolat.
Tällä hetkellä 2.8ms latausaika mut uskaltaako tuota nostaa ja missä menee raja et ajan nostolla ei enää ole väliä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo