Autoracing  KL-varaosat

Autovideokamerat topicci

  • 850 Vastauksia
  • 263077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #375 : 10.09.2013, 17:41:41 »
Suodatus toimii liikkeessä siksi, että suunnan ja nopeuden vektori pysyy suhteellisen samana ja monta mittauspistettä voidaan keskiarvoistaa. Ja tuon tekee jokainen laite omalla tavallaan, eli puhtaasti firmis-asia.

Paikallaan ollessa tuo suodatus ei toimi, koska laite luulee vaihtavan suuntaa liki jokaisella paikannuksella.
Joten se ei pysty huomiomaan edellistä pistettä välttämättä ja silloin homma sekosi.

Noniin. Ja sitten kirjoitat:

"Virhe kasvaa kun vauhti hiljenee, koska algoritmi ei kykene enää parempaan."

Eli tasaisella kovalla nopeudella virhe ei voi olla suuri, jos firmis ja GPS osaa hommansa JA cruise osaa hommansa. Tästä päästään siihen, että sinun jalkacruisesi häviää ns. satanolla nykyaikaiselle cruiselle. Ja eikö olemassaolevan esitetyn datan valossa voi sieltä suunnasta tulla myöntö, että nykyaikainen cruise vetää aika helvetin suoraa nopeusviivaa :)


Lainaus
Syy miksi nopeuspiikki tulee siltojen alla on juurikin tuossa laskentakaavassa ja kun siitä katoaa joku mittauspiste, niin puuttuva luku huomioidaan virheellisesti ja NAPS! Tulos on poskellaan valmiiksi.

Tämä muuten toimii paremmin "kalliissa" TomTomissa kuin tuossa halpiskamerassa. Tasanopeudella cruisella ajettaessa TomTom arvioi (laski) 19km tunnelin ulostulon sekuntien sisään ja nappasi heti satelliittisignaalin takaisin.

Lainaus
Navigaattorit käyttävät vastaavia algoritmeja vallan pirusti ja vetävät "takaisin tielle" vaikka ajaisit tien suuntaisesti 30m päässä tiestä ja paikannustarkkuus sillä hetkellä olisi vain +/-5m.

Tämä johtuu tietenkin käyttötarkoituksesta ja varmasti paljon pidemmälle kehitetyistä algoista ja käyttökokemustesteistä.

Lainaus
Registratorviewerillä saat login exportoitua valitsemalla file-valikosta convert GPS log.  Tai pikanäppäimellä Crlt+G. Jonka jälkeen valitset muodon mihin haluat sen ja halutut GPS-logit filet myös.

Mitäs sitten teen kun saan sen ulos? :D

Lainaus
Ja tuossa paikkatiedon huojumisessa ei vaikuta enää se, onko satelliittejä neljä vaiko kuusitoista, silti paikkatietosi huojuu aina ja ikuisesti niin kauan, kun kyseessä on pelkkä GPS.

Eikös muuten kännyköissä ala olla jo GPS + Glonassa? Tuli mieleen...

Lainaus
Eli virhettä voi olla tai sitten ei.  Sitä et vain näe etukäteen mistään.   :-[ 

No tässä virhekeskustelu meni jo ohi aiheen, mielestäni on todistettu, kuten sanoin, että nykyaikainen cruise vetää viivasuoraa nopeuskuvaajaa.

Lainaus
Tästä on liikenneministerille kirjoitettu aikojen saatossa monesti, mutta Herr Kommandant Pursiainen selittää taas ministerille kuinka tekniikan kehitys korjaa ongelmat, koska ei tajua niiden johtuvan fysiikan laeista. Ja ministeri uskoo, koska kompetenssi ei riitä tajuamaan syitä. Eikä tarvitsekkaan, koska sitä varten on se ministeriön lauma niitä virkamiehiä, joiden pitäisi hankkia kaikki tarvittava tieto.   >:(

Joten Herr Kommandant uskoo, että poliitikko voi määrätä Herra Insinöörin muuttamaan fysiikan lakeja! Ja jatkaa oman märän päiväunensa kehittämistä palkkakuopassaan. :peetu:

Sen takia olisikin hyvä saada julkiseksi tiedoksi eikä vain pienen piirin väännöksi. Otsikko voisi olla raflaava:

"Näin GPS-verotus vie loputkin rahasi virheiden vuoksi"

Virheiden lisäksi GPS:ää voi huijatakin. Voisin ostaa tällaisen huijauslaitteen ja laittaa naapurin auto ajamaan Suomea edestakaisin ja nauraa kun hän saa ajoneuvoverolipukkeen, joka perustuu GPS-login kilometreihin :D

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/laivan+automaattiohjaus+suistettiin+huomaamatta+kurssiltaan++nain+gpspaikannusta+huijataan/a920879


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #376 : 10.09.2013, 18:07:03 »
Onko teille tullut mieleen että noiden kameroiden gepsit voi olla melkoista kuraa? Eikai muutamalla kympillä saa tonnien vehjettä

On tullut ja tiedossakin tämä on.

Oikeasti noita GPS-siruja valmistaa aika harva valmistaja, joten saman tekniikan ympärillä ne pyörivät lopultakin.
Ja suurimmat erot tulevat GPS:n sisäisestä kellosta ja sekin saadaan hyvin tarkaksi sentillä.
Koko GPS-vastaanottimen hinta pyörii siinä euron hujakoilla.

Kuluttaja saa €100,- erittäin tarkan GPS/Glonass paikantimen, joten se kertoo romujen hinnoista jotakin. Ja siinä paikantimessa sentään on kahden erilaisen järjestelmän vastaanottimet.
Vähän sama kuin halpis puhelimet. Ei niiden perusvastaanotin osat ole sen kummoisempia kuin kalliimmissakaan, eli puhutaan alle euron hintaisista palikoista. Hyvän ja huonon GPS:n isoin ero on herkkyydessä.

Tämä epätarkkuus, josta minä olen puhunut on puhtaasti GPS:n taakse kätkeytyvän fysiikan aiheuttamaa ja myös pelkkään L1 taajuuteen perustuvasta paikannuksesta aiheutuvaa.  Ihminen kun ei pysty vaikuttamaan avaruussäähän tai ilmakehän ominaisuuksiin, josta ne GPS:n virheet pitkälti syntyvät.

Jos L1 ja L2 kanavat olisivat siviilien käytössä, olisi tarkkuus parhaimmillaan 30cm luokissa. Vaan se ei tapahdu niin pitkään kun jenkit istuvat GPS-satelliittien takana sotilaallisista syistä. Ja nämä härvelit maksavat niitä tonneja mutta niitä ei kuluttaja saa käsiinsä (vaativat luvat).
Sitten on nämä geodeettiset vastaanottimet, jotka ovat myös kalliita osin teknologiansa ja vähäisen valmistusmääränsä vuoksi. Ja niillä on se huono puoli, etteivät ne sovellu liikkuvaan mittaukseen kovin hyvin, kuten perus-GPS sopii.

Juju GPS:ssä on siinä, että vastaanotin on niin tarkka kuin lähetinkin, joten saa se vastaanotin olla melkoista paskaa, että se vaikuttaa tarkkuuteen. Lähettimen puolella kun on atomikello, josta vastaanotin saa lopulta oman aikansa.  :juhau:

Lyhyt ja mutkat suoraksi selostus siitä miten GPS toimii.
http://tieku.fi/kysy-meiltae/miten-gps-paikannin-tietaeae-sijaintinsa

Ja vähän enemmän tieteellinen selitys.
http://fi.wikipedia.org/wiki/GPS#Toimintaperiaate_ja_paikannustarkkuus

Ja ihan mitattua dataatm
http://users.utu.fi/hlehto/gps/tarkkuus/index.shtml


Jahas, just kirjoitit kun meinasin laittaa ylläolevan, joten vastataan samalla sinullekkin.

Noniin. Ja sitten kirjoitat:
"Virhe kasvaa kun vauhti hiljenee, koska algoritmi ei kykene enää parempaan."
Eli tasaisella kovalla nopeudella virhe ei voi olla suuri, jos firmis ja GPS osaa hommansa JA cruise osaa hommansa. Tästä päästään siihen, että sinun jalkacruisesi häviää ns. satanolla nykyaikaiselle cruiselle. Ja eikö olemassaolevan esitetyn datan valossa voi sieltä suunnasta tulla myöntö, että nykyaikainen cruise vetää aika helvetin suoraa nopeusviivaa :)
GPS:n virhe voi olla suuri tai pieni, sitä ei voi tiedää tutkimatta raaka-dataa.

Moottorinohjaukseen integroidun cruisen "hyvyyttä" en ole missään vaiheessa kiistänyt. Alipainecruisen kylläkin.

Toki niissäkin on eroja, riippuen siitä, kuinka hyvin cruisen ominaisuudet on sovitettu varsinaisiin moottorin ominaisuuksiin. Mutta pääsääntönä kehitys on kehittynyt huomattavasti.
3L Tdi A6:n cruise toimii hiton tasaisesti, mutta esim. Stilon ei ihan niin hyvin, johtuen manuaalilaatikosta ja vaatimattomista voimavaroista.

Tämä muuten toimii paremmin "kalliissa" TomTomissa kuin tuossa halpiskamerassa. Tasanopeudella cruisella ajettaessa TomTom arvioi (laski) 19km tunnelin ulostulon sekuntien sisään ja nappasi heti satelliittisignaalin takaisin.
Tämä johtuu tietenkin käyttötarkoituksesta ja varmasti paljon pidemmälle kehitetyistä algoista ja käyttökokemustesteistä.
Navigaattorilla on aikaa käyttää enemmän pisteitä ja tehdä ns. jälkijunassa juttuja, mitä tuon kameran GPS ei oikein voi tehdä, jos se pyrkii näyttämään mahdollisimman reaaliaikaista nopeutta.
Kahden kauppa, kolmannen korvapuusti.

Ja navigonissakin on tuo sama tunneli-toiminne, jota saan testata mestarin tunnelissa, kun siellä espoon puolella käväisen.  KEHU:sta se menee sekaisin, varsinkin kun ajan sen läpi.

Mitäs sitten teen kun saan sen ulos? :D
Eikös muuten kännyköissä ala olla jo GPS + Glonassa? Tuli mieleen...
Jossan I-jotain härveleissä niitä taitaa olla, jollen väistä muurin.  ;)

Kun saat sen datan pihalle, niin laita se guuggelin maapallolle ja mittaa viivottimella etäisimpien pisteiden väli ja laita näyttökaappaus nähtäväksi.  Jotta saadaan hämmästellä dataa.

No tässä virhekeskustelu meni jo ohi aiheen, mielestäni on todistettu, kuten sanoin, että nykyaikainen cruise vetää viivasuoraa nopeuskuvaajaa.
Sen takia olisikin hyvä saada julkiseksi tiedoksi eikä vain pienen piirin väännöksi. Otsikko voisi olla raflaava:
"Näin GPS-verotus vie loputkin rahasi virheiden vuoksi"

Virheiden lisäksi GPS:ää voi huijatakin. Voisin ostaa tällaisen huijauslaitteen ja laittaa naapurin auto ajamaan Suomea edestakaisin ja nauraa kun hän saa ajoneuvoverolipukkeen, joka perustuu GPS-login kilometreihin :D

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/laivan+automaattiohjaus+suistettiin+huomaamatta+kurssiltaan++nain+gpspaikannusta+huijataan/a920879

On hesari joitain juttuja aiheesta muistaakseni julkaissutkin, mutta aikas vaisuksi se on jäänyt.

Ja mitä tuohon huijaamiseen tulee, niin se tehtiin jo -08.
http://www.news.cornell.edu/stories/2008/09/gps-receivers-can-be-spoofed-say-cu-researchers

Helpompaa on tehdä koko Suomesta GPS toimimaton paikka, sillä sen vaikutukset ovat radikaalimpia kuin tuollaiset naapurille vetomätkyjen hankkiminen.

Koko paikannusajoneuvoveroajatus on aivokuolleena syntynyt Orwellilainen päiväuni, joka ei koskaan maksa itseään takaisin.

Mutta sekun ei mene insinöörin todistamana uskovaisten lanttuun!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #377 : 10.09.2013, 18:11:51 »
Sen takia olisikin hyvä saada julkiseksi tiedoksi eikä vain pienen piirin väännöksi. Otsikko voisi olla raflaava:
"Näin GPS-verotus vie loputkin rahasi virheiden vuoksi"

Virheiden lisäksi GPS:ää voi huijatakin. Voisin ostaa tällaisen huijauslaitteen ja laittaa naapurin auto ajamaan Suomea edestakaisin ja nauraa kun hän saa ajoneuvoverolipukkeen, joka perustuu GPS-login kilometreihin :D

Pirskatti kun en löytänyt sitä Herr Kommandant antamaa sähköpostivastausta, jossa Herr Kommandant väittää tekniikan parantuvan ja ongelmien katoavan.  >:( >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #378 : 10.09.2013, 18:22:09 »

Ja navigonissakin on tuo sama tunneli-toiminne, jota saan testata mestarin tunnelissa, kun siellä espoon puolella käväisen.  KEHU:sta se menee sekaisin, varsinkin kun ajan sen läpi.


Mestarin tunneli ei ihan 19km pitkä ole? :P

Lainaus
Kun saat sen datan pihalle, niin laita se guuggelin maapallolle ja mittaa viivottimella etäisimpien pisteiden väli ja laita näyttökaappaus nähtäväksi.  Jotta saadaan hämmästellä dataa.

Ok, täytyy testailla kun pääsen kotiin ja jos saan vielä vanhan XP:n pyörimään.


Lainaus
Ja mitä tuohon huijaamiseen tulee, niin se tehtiin jo -08.
http://www.news.cornell.edu/stories/2008/09/gps-receivers-can-be-spoofed-say-cu-researchers

Tuossa ei kait menty ihan käytännön testeihin? Eli ei vedetty sitä laivaa pois kurssilta samalla laivan ruutujen näyttävän oikealla kurssilla olemista? Mutta joo, tuossa jutussasi oli mainintaa, että jenkit olisi varautunut tuohon jo 2003... uskoiskohan. Tai voihan varautumista olla sekin, että kerrotaan että näin voidaan tehdä, pitäkää pojat silmät auki :D



Lainaus
Koko paikannusajoneuvoveroajatus on aivokuolleena syntynyt Orwellilainen päiväuni, joka ei koskaan maksa itseään takaisin.

Mutta sekun ei mene insinöörin todistamana uskovaisten lanttuun!

Samaa mieltä  -H-

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #379 : 11.09.2013, 18:53:29 »
Mestarin tunneli ei ihan 19km pitkä ole? :P
Ok, täytyy testailla kun pääsen kotiin ja jos saan vielä vanhan XP:n pyörimään.

Ei ole ei, mutta ei siellä koskaan ole ajettu tasaista nopeuttakaan kun sen lävitse olen tullut.
Vuosaaren tunnelista navigon selviää kyllä ihan näpsäkästi, samaten turun motarin ja sekunneissa se löytää itsensä oikeaan paikkaan.  Ei ole vain tullut vahdattua sitä navigaatoria niin tarkasti, että osaisin sanoa onko se alle sekunti vai hitusen yli.

Mutta se, että tomppa pysyy noin pitkään sekvensissä kiinni, kertoo siitä, että sen sisäinen kello on laadukas ja tarkka.  Huono GPS nimittäin tippuu tuossa tilanteessa kuin se kuuluisa eno venhosta.

Saitkos exporttattua sen paikkadatan?

Eilen testailin hitusen kolmea GPS-vastaanotinta ja se pirskatin LD-3W on kaikkein tarkin yllättävissäkin jutuissa.
Nimittäin sen antama paikkatieto jämähtää tasan paikalleen kun auto pysähtyy. En kyllä tiedä, millä hitolla se sen tekee.  Muut vastaanottimet pyörivät paikallaan kuin puolukat siellä tiedetyssä tavarassa.   :o

Ja navigonin nopeusnäyttö tipahtaa n. 2-3 sek myöhemmin nollaan kun auto pysähtyy, eli kyllä se paikkatieto melkoisen algoritmin läpi menee, josta se nopeuskin lasketaan.

Tuossa ei kait menty ihan käytännön testeihin? Eli ei vedetty sitä laivaa pois kurssilta samalla laivan ruutujen näyttävän oikealla kurssilla olemista? Mutta joo, tuossa jutussasi oli mainintaa, että jenkit olisi varautunut tuohon jo 2003... uskoiskohan. Tai voihan varautumista olla sekin, että kerrotaan että näin voidaan tehdä, pitäkää pojat silmät auki :D
Tämä GPS:n huijaaminen on vähän sama juttu, kun vielä 90-luvun lopussa väitettiin, ettei GPS:ää voi häiritä.
No, joku nuori opiskelijan jantteri demosi homman 1W häirintälähettimellä pistäen satojen neliökilometrien alueen pimeäksi.

Kyllä sitä muistaakseni ihan testattiin.  Mutta siinä oli jotain juridista Scheiße muistaakseni ja tulokset olivat muistaakseni "jäissä"  DOD:n tms. toimesta, enkä muista julkaistiinko niitä koskaan kaikkinensa.

Juu, GPS:llä se tomahawk kuitenkin pärjää häirintää vastaan koska on sen verran korkealla ja kuuntelee niin pirskatin montaa kantoaaltoa plus se, ettei sitä ihan hevillä tai jazzilla sieltä harhaan heitetä. Kun se pirskatin pseudokohinasekvenssi yms. on siellä salattuna datana, jonka purkuavaimet ovat sitten DOD:n kassakaapissa.
Eli sotilas-GPS:n huijaaminen ei onnistu nykytiedolla mutta pimentäminen kyllä.

Luultavasti nykyisen Y-koodinkin pystyy muutaman vuoden päästä spooffaamaan, mutta voi olla ettei...  Mene ja tiedä.  :o

Yksi näppärä jokaisen käytettävissä oleva konsti huijata GPS:ää on vastaanottaa signaali, vahvistaa ja työntää se takaisin sinne tarkoitetun GPS:n suuntaan ja siinähän istuu nagigaattorin näyttö paikallaan kuin tikku sonnassa.
Kaikki komponentit ovat jokaisen kuluttajan saatavilla.

Tosin menetelmällä on kansalaistakin hyödyntäviä ominaisuuksia, sillä niitä on rakenneltu parkkilaitosten ulostuloramppeihin mm. tampereen hämppi-parkissa, jolla nopeutetaan navigaattorin oikeaan toimintaan pääsemistä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #380 : 11.09.2013, 19:25:39 »
Mutta se, että tomppa pysyy noin pitkään sekvensissä kiinni, kertoo siitä, että sen sisäinen kello on laadukas ja tarkka.  Huono GPS nimittäin tippuu tuossa tilanteessa kuin se kuuluisa eno venhosta.
Mun 930T mallissa on kiihtyvyys-sensori gepsin kaverina.
Ei mennyt Tomppa halpaan edes Tukholman kehätien södra länkkenin tunnelissa vaika käännyin. Eli tiesi kumman haaran valitsin. Tosin tunnelin loppupäässä oli Tomtom ~250m jäljessä

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #381 : 14.09.2013, 15:55:53 »
Tässä mikan plotattuna Google mapsiin se exportti parkissa olemisesta :)


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #382 : 14.09.2013, 16:33:11 »
Mittaappas mustien nuolien välinen matka.



Siniset nuolet osoittavat tyypillisiä GPS:n virheitä, joiden lähde on ilmakehässä.


Ja kumpi tässä nopeuskuvaajassa on?   ;)

Meikäläisen tasakaasujalka vaiko cruisen ajama?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #383 : 14.09.2013, 21:13:42 »
Veikkaan cruisea, koska keskiarvonopeus näyttää aika tasaiselta. Mutta mikä on x-akselin yksikkö? Metri, sekunti?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #384 : 15.09.2013, 00:26:09 »
Veikkaan cruisea, koska keskiarvonopeus näyttää aika tasaiselta. Mutta mikä on x-akselin yksikkö? Metri, sekunti?

Väärin veikkasit!   :hello:   Ihan omalla tasakaasujalalla se on ajettu VT:7:lla!      :pomo:
X-akseli on sekunteja.  Y-akseli on km/h. Matkaa tuossa on taitettu yli 5,5km ja muistelisin, että se on vielä 7:n Tsadin päätä.

Osa tuosta huojumisesta on ihan GPS:n virheitä!

Logi on kerätty racechronolla, mutta en muista oliko E7:n oma GPS vaiko LD-3W.

Pidemmänkin pätkän olisin laittanut mutta siitä tulee sellainen piiperrys! Myös sen graafin datan importtaaminen on kuvankäsittelyohjelmiin on hitusen viddumaista, joten nappasin ruutukaappauksen suoraan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #385 : 24.09.2013, 12:39:47 »
Sain haettua tullista nyt vihdoin tuon kuukausi sitten tilaamani kameran. Valikoista ainakin löytyy gps. Käynnistyskuva on punainen mersu ja kieli englanti. Nyt pitäisi testata ja miettiä millä resoluutiolla kuvata. Pieni ja kevyt tuo on kuin mikä mikä yllätti, taatusti mahtuu autoon  S*
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #386 : 27.09.2013, 20:46:56 »
Nyt oma kamera teki tiltin (Alle vuoden käytön jälkeen). Päivällä otin virrat pois normaalisti irroittamalla virtakaapelin ja itsestään sammuu. Löin uudelleen tupakansytyttimeen ja pitäisi käynnistyä automaattisesti, niin näyttää vain latauksen valoa. Onko tuossa joku näppäin yhdistelmä millä resetoida. Ei ainakaan auttanut, että virtanäppäintä piti pitkään pohjassa.

Pohjastahan se löytyi ja rokkaa.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2013, 20:54:25 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #387 : 27.09.2013, 21:16:20 »
Tässä mun tilaamassa kamerassa näyttäis olevan gps:kin, map-tiedostoja syntyy ja nopeus tallentuu kuvaan. 8)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #388 : 28.09.2013, 08:54:06 »
Tässä mun tilaamassa kamerassa näyttäis olevan gps:kin, map-tiedostoja syntyy ja nopeus tallentuu kuvaan. 8)

Paljonko kustansi ja linkkiä ;-)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #389 : 28.09.2013, 21:01:23 »
Paljonko kustansi ja linkkiä ;-)

Tuote oli tuo jota mikankin mainosti http://dx.com/p/5-0mp-cmos-wide-angle-car-dvr-camcorder-w-4-led-night-vision-tf-hdmi-av-out-1-5-tft-lcd-118263 ja hinta oli 68 euroa josta 13 euroa on tullia. Tyytyväinen olen kuvan ja äänen laatuun, gps etsii satelliittia aika pitkään mutta toimii ja tämä ei häiritse radiota kuten aiempi kamerani. Microsd-kortti on hankalahko saada laitteesta ulos ja imukuppikiinnitys on pettänyt jo kerran tänä aamuna kosteana pudoten tuulilasista kameroineen johdon varaan.

Taidan tilata toisenkin tuollaisen kun hdmi- ja av-out mahdolistanevat mm. takakameran käytön myös peruutuskamerana.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Kulkukoira  Proturbo