Futurez  Kulkukoira

740 B230f kutitus

  • 68 Vastauksia
  • 23454 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #60 : 18.03.2016, 18:44:03 »
Olen kuullut ideasta ennenkin. Teoriassa seos syttyy paremmin kun se on pöllähtänyt imuventtiilistä palotilaan, törmännyt vastapäiseen seinään ja pyörteilee siellä pakoventtiilin puolella kipinän iskiessä joten elektrodi ei "peitä" kipinää vaan se pääsee osumaan suoraan seospilveen.

Käytännössä sitä palavaa ainetta on pytyssä kauttaaltaan joka puolella ja itse ainakin valitsen mieluummin napakasti paikalleen vedetyt tulpat kuin sen että niitä jää puoli kierrosta vajaaksi tuon takia.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #61 : 18.03.2016, 20:19:46 »
Exclusivelle tiedeoksi, että pieni huipputeholisä tuolla näpertelyllä on ulottuvilla ja samoin polttoaineensäästö, kun ei niin optimaalinenkin seos syttyy helpommin. Greycap oli heti jyvällä asiasta, mutta lisäisin hänen sanomaansa vielä, että tulpat kastuvat vähemmän, kun ne on oikein suunnattu.

Greycapille tiedoksi, että saman tulpan sivuelektrodi jää eri asentoon saman kannen muissa tulpanreijissä samalla momentilla kiristettynä ja lisäksi tiedoksi, että tulppiin on saatavilla ns. indeksointirenkaita "prikkoja", joilla saa haettua sopivan elektrodin asennon ja momentin.

Edit. Lisätty n-kirjain.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2016, 18:33:57 kirjoittanut Kari Grandi 240 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #62 : 18.03.2016, 22:01:25 »
Exclusivelle tiedeoksi, että pieni huipputeholisä tuolla näpertelyllä on ulottuvilla ja samoin polttoaineensäästö, kun ei niin optimaalinenkin seos syttyy helpommin.
puhutaanko tässä jopa 1% tehon noususta?? Entäpä polttoaineen kulutus..onko säästö mitattavissa teelusikalla vai desimitalla/100km??
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #63 : 18.03.2016, 23:11:16 »
No taitaa olla prosenttien osissa mitattavissa tämä modi eli melko mitätön yksinään. Samaan koppaan kuuluu, kuin noi edellisetkin eli muutokset tuntuvat vasta joukolla.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #64 : 18.03.2016, 23:31:57 »
Niinkun eräs tunnettu hahmokin sanoo,
Lainaus
pieniä asioita siellä täällä....
Niistä se kokonaisuus tulee...

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #65 : 19.03.2016, 06:45:32 »
No taitaa olla prosenttien osissa mitattavissa tämä modi eli melko mitätön yksinään. Samaan koppaan kuuluu, kuin noi edellisetkin eli muutokset tuntuvat vasta joukolla.
niin arvelinkin, mutta asian sen verran kattavasti perustelit aiemmin että uskon tuon :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #66 : 19.03.2016, 18:42:30 »
Jatketaan seoksen syttymisen parantelua käytännössä ilmaisella konstilla. Tämän konstin voi myös yhdistää tulppien indeksoinnin kanssa. Mielestäni seuraavalla toimenpiteellä on suurempi merkitys kuin indeksoinnilla. Tätä konstia voi käyttää myös silloin, kun ei ole tietoa millä tulpan asennolla seos syttyy parhaiten eikä ole aikaa tai halua selvittää tätä asiaa.

Leikkaa tulpan sivuelektrodi poikki!  WTF :idiot2:

Jep luit oikein. Mikäli asia kiinnostaa niin keskustellaan lisää.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #67 : 19.03.2016, 19:24:00 »
Jatketaan seoksen syttymisen parantelua käytännössä ilmaisella konstilla. Tämän konstin voi myös yhdistää tulppien indeksoinnin kanssa. Mielestäni seuraavalla toimenpiteellä on suurempi merkitys kuin indeksoinnilla. Tätä konstia voi käyttää myös silloin, kun ei ole tietoa millä tulpan asennolla seos syttyy parhaiten eikä ole aikaa tai halua selvittää tätä asiaa.

Leikkaa tulpan sivuelektrodi poikki!  WTF :idiot2:

Jep luit oikein. Mikäli asia kiinnostaa niin keskustellaan lisää.

Onhan niitä kärjettömiä tulppia... Aikoinaan kilpaveneessä käytettiin.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #68 : 19.03.2016, 19:29:10 »
Onhan niitä kärjettömiä tulppia... Aikoinaan kilpaveneessä käytettiin.

Kait niissä nyt jokin kärki sentään oli, etteivät aivan umpitulppia olleet?

http://kalecoauto.com/index.php?main_page=popup_image&pID=30&zenid=NVDSPFF-drmS6FgspA4ff3
« Viimeksi muokattu: 19.03.2016, 19:35:30 kirjoittanut Kari Grandi 240 »

 

Samppasport  Futurez