Autodiagnoosi  Carcom Oy

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162366 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #105 : 09.10.2015, 18:52:07 »
Joo, nämä setit ovat kyllä kuolleita alle 2500rpm, koska se vetoa välittävä elin siellä tunnelissa ei tykkää hirvittävästi siitä vedosta alle 2500rpm, kytkimistä puhumattakaan.   :-[

Vinokoneeseen taisi saada valmista laippaa th700/4L60 laatikolle, Ei lopu väännönkesto ja on miellyttävämpi käytöksinen kuin Volvo laatikko. Hinnatkin laatikoilla harrastaja ystävälliset.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #106 : 09.10.2015, 19:14:50 »
Vinokoneeseen taisi saada valmista laippaa th700/4L60 laatikolle, Ei lopu väännönkesto ja on miellyttävämpi käytöksinen kuin Volvo laatikko. Hinnatkin laatikoilla harrastaja ystävälliset.

Sitten vaatii teetetyn turbiinin ja vetolevyn + holkin kampuralle. Jolloin saa jo kaikkea mukavaa silläkin rahalla.

TH700 ei ole sekään vakiona tie onneen. 300fbt (400nm) luokissa hajonnut VAKIONA.
4L60(e) on myös porsinut
4L65e/4L70e on väännön kestoltaan nostettu (Five-pinion planetaries, along with a strength-improved output shaft, were improved to withstand the 300+ lb·ft (400+ Nm) of torque of the 6.0 Vortec engine.)

4L80e on se mitä kannattaa ehkä miettiä jos jotain noista väkisin haluaa pistää (esim. 550nm perässä vakiona).

Asiaa pohtineena joskus...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #107 : 09.10.2015, 19:45:00 »
Sitten vaatii teetetyn turbiinin ja vetolevyn + holkin kampuralle. Jolloin saa jo kaikkea mukavaa silläkin rahalla.

TH700 ei ole sekään vakiona tie onneen. 300fbt (400nm) luokissa hajonnut VAKIONA.
4L60(e) on myös porsinut
4L65e/4L70e on väännön kestoltaan nostettu (Five-pinion planetaries, along with a strength-improved output shaft, were improved to withstand the 300+ lb·ft (400+ Nm) of torque of the 6.0 Vortec engine.)

4L80e on se mitä kannattaa ehkä miettiä jos jotain noista väkisin haluaa pistää (esim. 550nm perässä vakiona).

Asiaa pohtineena joskus...
Kyllä kunnossa oleva kestää sen 500nm(vakio LT4 vääntää 461nm). Toki kaiken saa rikki. Vahvistettuna noita on 1000nm vääntävien kasien perässä. Vuosimallien välissä kuulostaa olevan eroja. 1988 eteenpäin oli muistaakseni lujempia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #108 : 12.10.2015, 12:54:57 »
Kuten varmaan on huomattu, tätä topicia on nyt erittäin radikaalilla tavalla uudistettu. Kaikki kesää 2015 vanhemmat jutut löytyvät arkistosta, mihin ei voi enää kirjoittaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36052.0

Tätä siivosin suht. rankalla kädellä. Ajatuksena, että nyt tässä on jäljellä suurin piirtein sellaiset viestit ja keskustelu, joka on yleisten projektipäiväkirjojen sääntöjen mukainen. Eli toimii samalla myös referenssinä.

Ja sitten varoituksen sana. Tämä topic on aiheuttanut paljon itkua ja hammastenkiristystä. Valitetaan että moderoidaan, valitetaan kun ei moderoida. Pitäisi puuttua aiemmin, ei saisi puuttua, moderaattorit eivät ainakaan saisi mitään sanoa. Jos puututaan heti, ollaan natsimodeja. Jos taas puututaan vasta kun lähti lapasesta, ollaan koulukiusaajia. Suoraan sanottuna tätä foorumia VAPAAEHTOISESTI HARRASTEENAAN moderoivien henkilöiden mitta on aikaslailla täynnä tästä topicista aiheutuneita valituksia.

Nyt sitten jatkossa tämän kanssa on ERITTÄIN TIUKKA LINJA asiallisuuden ja asiassa pysymisen suhteen. Koskee ihan kaikkia: aloittajaa, hänen kanssaan samaa mieltä olevia, tallikavereita, aloittajan kanssa eri mieltä olevia jne.

Huomauttaisin ja muistuttaisin myös, että tässä ei ole viime päivinä jaettu mitään rangaistuksia kenellekään. Topic oli siirrettynä muualle koska OT:n määrä alkoi jälleen kerran eksponentiaalisesti kasvaa.

Nämä ovat nyt säännöt, valitusoikeutta ei ole. Perusteltuja kommentteja ja mielipiteitä linjaukseen liittyen saa esittää palauteosiossa. Rankkuja jaetaan jatkossa asiasta lipeämisissä ja etenkin asiattomuuksissa kovalla kädellä. Jos linjaus ei tullut tätä viestiä edeltävistä teksteistä selväksi, kysy vaikka minulta tai joltain muulta modelta. Mieluiten palauteosiossa, mutta myös yv on mahdollinen.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 13:43:32 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #109 : 16.10.2015, 01:24:47 »
Saatu maantiekulutusraportti W-nokka mieheltä reipas henkisestä maantieajosta (wiinamäen miesten tyyli) ~400km matkalta.

Tuloksena on litran vähemmän kulutusta, kuin T-nokalla. Tosin syttykartta on erittäin konservatiivinen, eikä W-nokalle ruuvattu, vaan sellainen semi-hyvä setti T:lle. Saattaapi olla, että hyvin ruuvatulla syttykartalla kulutus paranee vielä.






Itse en olen lähtenyt vaihtamaan W-nokkaa siksi, että talvi on tulossa, laatikko on niin lopussa ja turbon potkua en käyttikseen kaipaa talvella varsinkaan, vaan täydellisen sähkö-moottorimaista käytöstä.

Keväämmällä ehkä, laatikon vaihdon jälkeen. Jonka jälkeen voin harkita ahtimen vaihtamista hitusen isompaan. W-nokka on maannut odottamassa vaihtoa reilut puolisen vuotta, mutta en ole vaihtanut sitä siksi, että syttykartta on ollut kesken.

Nyt penkitysten yms. juttujen jälkeen sytty-kartta vaikuttaa olevan niin kohdillaan, kuin sen voi kadulla säätää (tai siis maantiellä).

Joten hyvä niin, alkaa se saatanallinen säätäminentm olla tältä erää T-nokan kanssa ohitse, tältä erää. Eihän siihen mennyt kuin vajaan kaksi vuotta aikaa! :facepalm:  :idiot2:

Tosin apuja asiaan oli täydellisen nolla! Joten omin pikku-kätösin piti kaikki tehdä alusta alkaen ja keksiä se, millä tavalla wiina toimii kaikkiaan.

Sytty-katta näyttää tälle ero-karttana vakion 8-tappiseen karttaan verrattuna.









Viimeisen maantie/kaupunki/mökki-reissu kulutus oli 16,3L/100km.
Sisältäen 200km reipasta maantie-ajoa, 120km pelkkää ripeää kaupunki-rullausta ja 85km mökkitien kaasu/jarrutus ajoa.

Bensalla vastaava reissu vei helposti +18L/100km kulutuksen.

Joten kaikkiaan sytty-kartan hieromisella kulutus on viinalla pysynyt ajo-tyylillä erittäin hyvin kurissa ja pienentynyt kaikkiaan evalentteina laskettuna ja absoluuttisesti lähestynyt bensan vastaavaa, vaikka sen "ei pitäisi" toimia noin!  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #110 : 16.10.2015, 12:33:44 »
Nyt penkitysten yms. juttujen jälkeen sytty-kartta vaikuttaa olevan niin kohdillaan, kuin sen voi kadulla säätää (tai siis maantiellä).

Onko tuosta ihan mitattua dataatm, siis ero W- ja T-nokan välillä? Selväähän on, että W-nokka vääntävämpi kun kerta kuluttaa vähemmän, mutta kuinka paljon vääntävämpi? ???


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #111 : 17.10.2015, 15:32:50 »
Ainoastaan tuo kulutus havainto, muu on vielä pahasti kesken.
Vaatii omanlaisensa sytty-kartan ja sen hierominen vie aikansa, talven keskeyttäessä homman käytännössä. Kun se rajallinen luonnonvara vähenee entisestään.

Itse en W:tä vielä vaihda, sillä jos vääntö lisääntyy enää yhtään, laatikon aikatauluttamaton vaihto on edessä!
Meinasin, että toinen kerta laatikon vaihdossa on se viimeinen, koska en meinaa tehdä siitä lämppärin kenno-jumpan tapaista temppua (vaihdoin kolmesti). :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #112 : 24.10.2015, 19:39:11 »
Kyllä se stana vastustaa taas!  :tickedoff:

Homman piti olla täysin normaali ja aikataulutettu AW:n öljyn vaihto, kun noita ölppiä on hapetettu sen 15tkm verran.



Tuon näköistä sontaa sieltä laatikosta sitten tuli!  :o :o :o

No, mutta arvannette mitä siinä suppiloa sovetellessa kävi!  :facepalm:



Tämä on jo kertaalleen vaihdettu ja taidampa mennä mätänettiin antamaan palautetta sillä tämä lämppärin hana ei haljennut (kuten edellinen) tai kovettunut kuten alkuperäinen. Tämä on muuttunut pehmeäksi paskaksi!  :peetu:

Liekö alkoholisoitumisessa vika vai missä, mutta tässä yksilössä tuon lämppärin seutuvilla on jumppaa näiden yhteisten vuosien aikana riittänyt enemmän kuin kotitarpeiksi!  >:(

- 2 lämppärin hanaa vaihdettu
- 3 lämppärin kennoa vaihdettu

Sentää positiivinen havainto on nykyinen kulutus, joka on pysytellyt oikein mukavassa 15,7L/100km (bensa ekvalentteina 11,4L/100km, mikä ei minun mikamaisella ajotyylillä onnistunut bensiinillä koskaa samanlaisessa ajossa kuin tuo yllämainittu kulutus.
Se sisälsi 120km reipasta maantieajoa, 80km mökkitietä (jarruta/kaasuta) ja reipashenkistä kaupunki kruisailua 200km. Ei paha!  :sundaydriver:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #113 : 24.10.2015, 20:06:28 »
Ei kai tuon öljynpitäisi juurikaan värjääntyä, liekö tuossa osa kitkapinnoista?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #114 : 24.10.2015, 20:54:03 »
Letukan hana tohon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #115 : 24.10.2015, 21:23:13 »
Letukan hana tohon.

43dollaria kotiovelle toimitettuna, on "metallinen" ja täsmälleen sama kun Volvossa. Tulee testiin alkuviikosta.  :)

Ei kai tuon öljynpitäisi juurikaan värjääntyä, liekö tuossa osa kitkapinnoista?

Ikääntyessä tummuu kyllä jonkin verran, mutta Mikanilla vissiin askissa pientä luistoa joillain vaihteilla = hajoaa kohta/yllättäen nm. kokemusta  :D

- 2 lämppärin hanaa vaihdettu
- 3 lämppärin kennoa vaihdettu

Joko vaihdat letukan hanan tai orkkis volvon. Kennoksi Volvolainen tai messinkinen/kuparinen jenkeistä.
Loppuu se paskojen kanssa pelleily KUN hintakaan ole kuin 1.5x nissens ja -2x hanan kohdalla. ;D
« Viimeksi muokattu: 24.10.2015, 21:27:05 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #116 : 24.10.2015, 21:44:02 »
43dollaria kotiovelle toimitettuna, on "metallinen" ja täsmälleen sama kun Volvossa. Tulee testiin alkuviikosta.  :)
Eikös se letukankin hana oo osittain muovinen? Tosin siltikin varmaan parempi kuin yksikään motonet-tuote...

Meinasin vaan että omaan vois varuiks tilata jo uuden hanan hyllyyn.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #117 : 24.10.2015, 21:49:47 »
Jossainpäin foorumia törmäsin vuosi/kaksi sitten hyviin ohjeisiin miten pallohanasta muokataan tuon tilalle toimiva hana.

Ei hajoa enään, ikinä. Ainakaan auton elinkaaren aikana.

s73

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #118 : 24.10.2015, 21:56:08 »
Tuolta löytyy myös www.skandix.de ja samaa hanaa olen nähnyt ebayssä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #119 : 24.10.2015, 21:59:55 »
Eikös se letukankin hana oo osittain muovinen? Tosin siltikin varmaan parempi kuin yksikään motonet-tuote...

Meinasin vaan että omaan vois varuiks tilata jo uuden hanan hyllyyn.

http://www.ebay.com/itm/171808911883

Onhan se orkkiskin täysin muovinen ja kestää 20vuotta.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Futurez  Kulkukoira