Autoracing  KL-varaosat

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #120 : 24.10.2015, 22:34:57 »
Letukan hana on H-mallia, joten kannen takapään vesikierto ei häiriinny. Kansi lämpiää tasaisemmin
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #121 : 24.10.2015, 22:54:40 »
Letukan hana on H-mallia, joten kannen takapään vesikierto ei häiriinny. Kansi lämpiää tasaisemmin

Linkkiä?

H-mallista olen tässä itsekkin pähkäillyt ja nyt se tulee tehdyksi, sillä olen jo pitkään ajellut ripeämpään tahtiin siten, että lämppärin hana on auki. Eli pois sieltä kylmän napsusta missä hana vasta sulkeutuu.

Ei kai tuon öljynpitäisi juurikaan värjääntyä, liekö tuossa osa kitkapinnoista?

Kyllä se öljy on tässä katiskassa vaihtanut joka kerran väriä vaihtojen välillä.

Oli lisäjäähdytystä tai ei ja vieläpä melkein vakiona bensallakin väri vaihtui. Nyt maksimi ölpän kesto on sen 20tkm enintään.

Niiden parinkymmenen vaihdon kohdalla mitä olen katiskaani tehnyt. Kitkapintaa öljyssä on ollut aina. Osa voi olla vuosia vanhaa, osa hyvinkin tuoretta.
Laatikon öljypohjassa on sitä "jankkia" yllättävän paljon kun sen aukaisee.


Ikääntyessä tummuu kyllä jonkin verran, mutta Mikanilla vissiin askissa pientä luistoa joillain vaihteilla = hajoaa kohta/yllättäen nm. kokemusta  :D

Äläppäs nyt manaile, tai pöllin sinulta ykkös vaihteen! 
Kakkosia, kolmosia ja nelosia on jo jonoksi asti mutta ykköset ovat vähissä!  :2funny::2funny::2funny:

(vaara tähän on valitettavasti olemassa liiankin suurena).  :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #122 : 24.10.2015, 23:01:41 »
Letukan hana on H-mallia, joten kannen takapään vesikierto ei häiriinny. Kansi lämpiää tasaisemmin

Mielenkiintoista... Liekkö tarvetta todellisuudessa Suomen oloissa? (ainakaan vielä kannet hajoillu)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #123 : 24.10.2015, 23:05:57 »
Tota kannen lämpöongelmaa voi myös kompensoida ihan vaan porakoneen avustuksella.


3mm, 4mm, 5mm ja 2x 5mm. Tiivisteestä saa valmiin porausjigin kivasti

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #124 : 24.10.2015, 23:06:56 »
Letukan hana on H-mallia...
Mmmmikä? Mikä on H-malli?
Kertokaa tietämättömälle  ???
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #126 : 25.10.2015, 10:34:46 »
Jossainpäin foorumia törmäsin vuosi/kaksi sitten hyviin ohjeisiin miten pallohanasta muokataan tuon tilalle toimiva hana.

Ei hajoa enään, ikinä. Ainakaan auton elinkaaren aikana.

Tuossa on tuo oma viritys pallohanalle, laitettu muistaakseni 15mm:n letkukarat tuohon hanaan. Kuten sanottu, ei tarvinne uusia enää koskaan tuota auton elinkaaren aikana ;D Ja virtaa tosiaan kunnolla toisin kuin moni tarvikehana, venttiili aukeaa putken sisähalkaisijaaltaan 100 prosenttisesti.

Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #127 : 25.10.2015, 10:47:36 »
Linkkiä?
Oletettavasti tästä söör Otto puhui. Muovinen rakenne hiukan arveluttaa, mutta ostaa muutaman heti hyllyynkin  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #128 : 25.10.2015, 14:00:02 »
Mul on ollu lämppärinhana poistettuna koht vuoden  :D eipä oo ollu mitää ropleemia  :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #129 : 25.10.2015, 14:02:38 »
Mul on ollu lämppärinhana poistettuna koht vuoden  :D eipä oo ollu mitää ropleemia  :P

Kesällä voi olla vähän lämpimämpi  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #130 : 28.10.2015, 17:12:59 »
Käyty katsastuskonttorilla.

Jaa...  Minkäkö takia?  No, kysyin viralliset menettelyt siitä, miten auto muutoskatsastetaan pelkästään etanoli-käyttöiseksi. Leimasetä mainitsi, että asiasta on ollut puhetta ns. flexifuel käyttönä, mutta tämä pelkkä etanolikäyttö tuli kuulemma vähän puuntakaa!  :o

Saas nähdä mitä keksivät vaatia!  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #131 : 06.11.2015, 21:38:22 »
Taisi kysymykseni viinastamisesta olla kovin visainen, sillä konttorilta tai trafista ei ole kuulunut yhtikäs mitään!  :o :o





Luulen keksineeni mistä aikaisemmin mainitsemani pitkä vieteri startissa johtuu.
Nimittäin pärskähtää käyntiin ekalla ja hyvin lyhyellä pyörityksellä, kunhan malttaa odottaa sen aikaa, että keskikonsolissa naksahtaa rele.

Täytyy tehdä binille hygienian tarkastus, etten olisi vain epähuomiossa käpäillyt järjestelmäreleen ajastuksia ja itse aiheuttanut asiaa tai sitten LH tai rele alkaa pikkuhiljaa päättelemään työsuhdettaan.

Tosin tälläiselle tinurillhan ei LH tai rele ala hyppimään silmille!  :knuppel2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 2fast4you

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #132 : 07.11.2015, 13:31:09 »
Mielenkiinnolla seurataan tätä "pitkän vieterin" ongelmaa,sillä talosta löytyy jo kaksi kyseisestä
vaivasta kärsivää LH:ta.
Toinen on -96 940 230fk ja toinen on fb koneinen 240.
Molemmissa bensapuolen lastut. Toinen viikingin ja toisesta ei tietoa. Ja tuntuu että vaiva pahenee.
Oireet ihan samat kuin sulla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #133 : 21.11.2015, 17:09:09 »
Olen tässä pidempää jo testannut tätä pitkää vieteriä ja todennut, että sitä ei tule varsinaisesti koskaan, jos malttaa odottaa keskikonsolissa releen naksahdusta ennen starttia.

Pitäisi tarkistaa bensa-rele, joka syöttää myös bensapumpun, kuten IMMun ja vähän muutakin romua. Rele on vaihdettu varmuuden vuoksi useampia vuosia sitten. Samalla voisi tarkistaa relesokkelin kunnon, kun tuo bensa-pumppu on pirusti tukevampi kuin orkkis.

Kun muillakin on ollut noita FEFE-immu ongelmia, ei se minullakaan enää ole pois-suljettu, jos bensarele/sokkeli on ehjä, sillä ajoittain startin jälkeen kone on ponneton ja sopat ovat hoikalla. Koneen sammutus ja uusi startti, niin kaikki pelaa normaalisti.

Ei vaan ole ehtinyt, kun tuo sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä on viimeaikoina haitannut harrastuksia pahasti!  :buck2:

Pitkä vieteri ei ole koodin vika missään määrin, sillä se on tavusta tavuun täydellisen sama kuin se minkä sinne työnsin ja mikä on myös hygieenia tsekattu moneen kertaan kaikilta vakioiltaan.
Eli en ole käpistellyt järjestelmä ajastuksia tms. kriittisiä aikaparametrejä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #134 : 21.11.2015, 17:41:03 »
Kandee avata se bensarele ja juotella kailki uusiksi. Just tossa syksyllä korjasin naapurin ysin bensareleen. Se oli täynnä tinaruttoa. Loopilla näkee jos silmä ei muuten erota. Molemmista 70:stäni olen myös tavannut samanlaista ruttoa vaikka täysin erilaiset releet onkin kyseessä.

 

KL-varaosat  Race.fi