RallyBaron  Samppasport

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #195 : 03.12.2015, 20:37:49 »
Onko turbo+ virallinen tyyppihyväksytty malli, jota voi käyttää vertailumoottorina? Jälkiasenteisena sitä sarjaa toki myytiin muinoin.

Eikös ahdettua 16v turboa ollut vain 960 mallissa, vai rinnastetaanko 940 myös 940 malliin?

Tähän pitää heittää kommentti. Itse kävin paikalliselta konttorilta kyselemässä oman 940 kohdalla. Turbo+ ei ole oma mallisarjansa. 960 ja 940 ovat omaa mallisarjaansa joten niistäkään ei voinut hyödyntää. Sieltä koneelta kateltii ja laskeskeltii nii b230ft on tehokkain 940 ollut moottori joten max tehoraja on juurikin Juhan mainitsema 198hv.
Tähän tulokseen me herra katsastus insinöörin jälkeen tulimme noin 40minuutin juttelutuokion seurauksena Kajaanissa :-X
Jos jollain on jotain oikeaa dokumenttia lähettää asiasta, että näissä on ollut tehokkaampaakin konetta niin mielellään ottaisin itsekkin niitä vastaan ja käyn jututtamassa katsastusmiestä uudestaan.
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #196 : 03.12.2015, 21:09:06 »
Mistä löysit tollaset valot?

Ihan mätänetistä sattuivat käteen....

http://www.motonet.fi/fi/tuote/481045/LED-tyovalo-10-30V-5x3W

Lainaus
LED työvalo jossa leveä valokuvio. Käyttöjännite 10-30 V, teho 15 W, 5 × 3 W teho-LED, 900 lumenia. Mitat 145 x 45 x 70 mm. Valaisin on EMC-hyväksytty.

Vaikka noistakin mainitaan, että EMC hyväksyttyjä, niin en ole tarkistusmitannut niitä vielä. Bilteman päiväajovalot ainakin kehittivät tolkuttomat radiohäiriöt palaessaan. Pakkivaloina ne menettilivät ja siedin sen pienen peruuttamisen hetken sitä, ettei radio kuulu valojen palaessa.  :-\

Täytynee tarkistella tuossa päivänä eräänä mille radiotaajuinen spektri näyttää valojen palaessa. Ihan radiokaiuttomaan huoneeseen en noita jaksa viedä.  ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #197 : 03.12.2015, 22:40:58 »
Näkee peruttaa!

Tuosta radiohäiriöjuttuhässäkästä, en tajua niistä yhtään mitään. Mutta kerran ajoin bemarin perässä mihin jonne oli laittanut kiinalaiset hienot led takavalot... Ei kuulunu sen auton takana radio. Hassua  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #198 : 04.12.2015, 06:23:52 »
Näkee peruttaa!

Tuosta radiohäiriöjuttuhässäkästä, en tajua niistä yhtään mitään. Mutta kerran ajoin bemarin perässä mihin jonne oli laittanut kiinalaiset hienot led takavalot... Ei kuulunu sen auton takana radio. Hassua  :D
Joskus odottelin vaimoa R-kioskin tienvarsiparkissa.

Auton ohi ajoi kolme mopoa, joissa jokaisessa ledit. Oli hassu kuunnella radiota:
"*musiikkia*...schfsscchhfcas...*musiikkia*....schfssxcffsshh.....*musiikkia*....sccchhhffsss...." :D
En tosin tiedä oliko tulpanhatun häiriösuoja paikoillaan...

Tuotakaan asiaa harva uskoo, vaikkei ole uskon asia.  :-\  Esmes työkaveri aikoinaan tuskaili radion kanssa ja hommaili vaikka kuinka hienoja (=kalliita) antenneja ym. antennivahvistimia autoonsa, eikä radio kuulunut. Sanoin, että ota nyt hyvä mies nuo mittariston ja sisusta, rekkareiden yms. ledit pois niin alkaa radio kuulumaan.
"Ei lamppu voi häiritä radiota!" :facepalm:

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #199 : 07.12.2015, 22:46:57 »
Joskus odottelin vaimoa R-kioskin tienvarsiparkissa.

Auton ohi ajoi kolme mopoa, joissa jokaisessa ledit. Oli hassu kuunnella radiota:
"*musiikkia*...schfsscchhfcas...*musiikkia*....schfssxcffsshh.....*musiikkia*....sccchhhffsss...." :D
En tosin tiedä oliko tulpanhatun häiriösuoja paikoillaan...

Tuotakaan asiaa harva uskoo, vaikkei ole uskon asia.  :-\  Esmes työkaveri aikoinaan tuskaili radion kanssa ja hommaili vaikka kuinka hienoja (=kalliita) antenneja ym. antennivahvistimia autoonsa, eikä radio kuulunut. Sanoin, että ota nyt hyvä mies nuo mittariston ja sisusta, rekkareiden yms. ledit pois niin alkaa radio kuulumaan.
"Ei lamppu voi häiritä radiota!" :facepalm:

Ihan Nordicin ledityövalot ottaa sellaisen radiohäiriön että täällä nälkämaassa aika harva kanava kuuluu kun tulee pimeä. Että ei ole vain hyväksymättömien kiinaledien ongelma. Sori OT...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #200 : 21.12.2015, 18:11:42 »
Tuli luettua koko ketju läpi mukaanlukien lukittu alkuosa. Hienoa työtä LH2.4 salojen selvittämisessä ja etanolin pitkäaikaiskäytön vaikutusten raportoinnissa.

Tuo alkuosan loppupuolella sattunut konerikko oli aika dramaattinen. Voisiko syynä olla kannen ylisuurta laskemista puristussuhteen nostamiseksi? Yhdessä kuvista näkyy männän karstassa kannen kuvaa. Mäntään on tullut sivuttaisvoima kun toisella puolella paineaalto painaa mäntää alaspäin ja toisella puolella tyhjiö jota revitään auki?

Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #201 : 21.12.2015, 18:32:32 »
Tuli luettua koko ketju läpi mukaanlukien lukittu alkuosa. Hienoa työtä LH2.4 salojen selvittämisessä ja etanolin pitkäaikaiskäytön vaikutusten raportoinnissa.

Kiitos! Ja ollos hyvä!  -H-

Tuo alkuosan loppupuolella sattunut konerikko oli aika dramaattinen. Voisiko syynä olla kannen ylisuurta laskemista puristussuhteen nostamiseksi? Yhdessä kuvista näkyy männän karstassa kannen kuvaa. Mäntään on tullut sivuttaisvoima kun toisella puolella paineaalto painaa mäntää alaspäin ja toisella puolella tyhjiö jota revitään auki?

Kansi on ainoastaan oikaistu ja kaikki siihen liittyvä kannen lasku on tapahtunut vain pahvin pettämisen vuoksi aikoinaan.
Puristussuhde ei ole kovin dramaattisesti noussut ja kannella kerettiin ajamaan wiinalla melkein 100tkm ennen koneen leviämistä.

Motorsport-tapahtuma (kanki tuli katsomaan kuka käski) aiheutui karstasta alkaneesta syttymisestä.
Mäntien öljy-renkaat olivat totaalisen lopussa hajonneessa moottorissani, eli niissä oli harjannetta n. 0,1mm verran, joten karstaa kertyi sylintereihin aikas mojovasti.




Tässä viimeaikoina on lähinnä ajettu, eikä mitään dramaattista ole tapahtunut.
Paitsi eilen otin bensareleen irti ja tarkistin sen kunnon. Kuvatukset kertokoot enemmän.

Aluksi rele näytti tälle:



Ja tumpelon tinurin jäljiltä siitä tuli tälläinen.


Tinaukset olivat ehjät ja releen kärjetkin kunnossa, joten pitkä vieteri ei johdu tuosta.
Se täytyy sanoa, että releen oli kasannut joku kiinalainen lapsi iso-isä vainaan pannukolvilla, tai ainakin jälki oli samanlaista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #202 : 21.12.2015, 18:46:05 »
28.4.2015:
"pitää yrittää tulla toimeen 1,5mm korkeammalla kannella taas toimeen, joten hyötysuhde alkaa laskemaan vajaa kuormilla hitusen.  :-["

Ahaa, käsitin ylläolevasta tekstistä että hajonneen koneen kantta oli laskettu 1,5 milliä, mikä on tosi paljon.
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #203 : 21.12.2015, 18:54:20 »
Ahaa, käsitin ylläolevasta tekstistä että hajonneen koneen kantta oli laskettu 1,5 milliä, mikä on tosi paljon.

Sen verran se on suunnilleen laskenut oikaisusta, eli kansi oli melkoisella ropelilla, kun se meni vedettömäksi täyskaasuvedosta. Nokkalinjakin oli uudelleen porattu vanhassa kannessa, sillä siinä oli heittoa sellaiset 3mm keskeltä päätyyn mitattaessa.

Mutta kuten sanottu, hapetusta tuolla kannella harrastettiin sen 100tkm ennen koneen porsimista.  :3/4 jättää sen:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #204 : 21.12.2015, 19:13:20 »
Onko kansi vielä tallessa? Pystyykö sitä enää tarkistusmittaamaan?
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #205 : 21.12.2015, 19:41:33 »
Onko kansi vielä tallessa? Pystyykö sitä enää tarkistusmittaamaan?

On tallessa, kuten männätkin yms. hilut. Ainoa asia joka on mennyt paaliin, on lohko.  :-\

Kansi on vain niin korkea, ettei millään tönärilläni sitä pysty mittaamaan ja tuo 1,5mm on nykäisty metrimitalla mitaten, joten se voi heitellä suuntaan tai toiseen 0,Xmm verran.
Tönärini ja mikrometrini ovat luotien halkaisijoiden mittaamiseen sopivia, mutta kannen korkeuden mittaukseen ne eivät riitä (0-150mm/0-25mm).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #206 : 21.12.2015, 20:55:29 »
On tallessa, kuten männätkin yms. hilut. Ainoa asia joka on mennyt paaliin, on lohko.  :-\

Kansi on vain niin korkea, ettei millään tönärilläni sitä pysty mittaamaan ja tuo 1,5mm on nykäisty metrimitalla mitaten, joten se voi heitellä suuntaan tai toiseen 0,Xmm verran.
Tönärini ja mikrometrini ovat luotien halkaisijoiden mittaamiseen sopivia, mutta kannen korkeuden mittaukseen ne eivät riitä (0-150mm/0-25mm).
Kyllä siihenki tönärit löytyy millä kokonais korkeuden saa mitattua  :) :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #207 : 21.12.2015, 21:01:05 »
Tässä yhden RE85-kokeilun tulos, eli kannentiivisterikko 2-3 sylinterien välissä. Polttoaineena n. 50% RE85 - 50% 95E mix. Ahtopaineet 1,0 bar. B230FK-kone, AW71L, Mitsu13C, vakiosuuttimet. LH2.4 boksi 984-loppuinen. Tuntematon virilastu.

Kesti ajaa noin 50 km ja puolisenkymmentä täysikaasukiihdytystä 0-100 kmh. Ei kilinää eikä nykimistä vedoissa. Sitten tyhjäkäynti katosi ja pääsin juuri ja juuri tallille ajamalla.





Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #208 : 21.12.2015, 21:10:34 »
Tässä yhden RE85-kokeilun tulos, eli kannentiivisterikko 2-3 sylinterien välissä. Polttoaineena n. 50% RE85 - 50% 95E mix. Ahtopaineet 1,0 bar. B230FK-kone, AW71L, Mitsu13C, vakiosuuttimet. LH2.4 boksi 984-loppuinen. Tuntematon virilastu.

Kesti ajaa noin 50 km ja puolisenkymmentä täysikaasukiihdytystä 0-100 kmh. Ei kilinää eikä nykimistä vedoissa. Sitten tyhjäkäynti katosi ja pääsin juuri ja juuri tallille ajamalla.






Lukeeko lastussa mitään??
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #209 : 21.12.2015, 21:16:57 »
Tässä yhden RE85-kokeilun tulos, eli kannentiivisterikko 2-3 sylinterien välissä. Polttoaineena n. 50% RE85 - 50% 95E mix. Ahtopaineet 1,0 bar. B230FK-kone, AW71L, Mitsu13C, vakiosuuttimet. LH2.4 boksi 984-loppuinen. Tuntematon virilastu.

Kesti ajaa noin 50 km ja puolisenkymmentä täysikaasukiihdytystä 0-100 kmh. Ei kilinää eikä nykimistä vedoissa. Sitten tyhjäkäynti katosi ja pääsin juuri ja juuri tallille ajamalla.

Vaikuttaisi kuvien perusteella sille, että hoikalla on käyty ja runsaasti!

Wiinan käyttäminen tuollaisilla seoksilla vaatii oikeasti LH:lle aikaa sopeutua asiaan ja muistutettakoon siitä, että jo pelkästään bensalla sopitus on juuri riittämisen rajoilla 0,9 baarin kohdalla vakiosuuttimilla. Nakurikastusta ei enää ole vakio suuttimilla 0,8 baarin jälkeen.

Väittäsin, että kone on kilissyt lievästi palotapahtuman loppuvaiheessa. Wiinan käytöstä johtuen se ei kuulosta samalle kuin bensalla, vaan on huomattavasti korkeampi ääni ja siksi vaikeasti kuultavissa auton sisälle/tunnistamaton ääni.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira