Ateho  Elekma

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162356 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #210 : 21.12.2015, 21:17:48 »
Tässä yhden RE85-kokeilun tulos, eli kannentiivisterikko 2-3 sylinterien välissä. Polttoaineena n. 50% RE85 - 50% 95E mix. Ahtopaineet 1,0 bar. B230FK-kone, AW71L, Mitsu13C, vakiosuuttimet. LH2.4 boksi 984-loppuinen. Tuntematon virilastu.

Kesti ajaa noin 50 km ja puolisenkymmentä täysikaasukiihdytystä 0-100 kmh. Ei kilinää eikä nykimistä vedoissa. Sitten tyhjäkäynti katosi ja pääsin juuri ja juuri tallille ajamalla.





Onko tuo sitten ihme, kun vakiosumut on aikalailla tapissa baarin ahdoilla jo bensalla.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #211 : 21.12.2015, 22:00:00 »
Onko tuo sitten ihme, kun vakiosumut on aikalailla tapissa baarin ahdoilla jo bensalla.

Paskaks vaa. Saapaha itte halvemmalla varaosia!  :nälkä:

Onko mitään uutta säätörintamalta?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #212 : 21.12.2015, 22:02:55 »
Auto on ollut vasta reilun puolivuotta ja suurimman osan seisonut rempattavana enkä tunne sitä vielä kovin hyvin. En ole avannut vielä LH-boksia enkä sytkäpoksia joten en osaa sanoa mitkä lastut siinä on.


Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #213 : 21.12.2015, 22:09:12 »
Ajatus on rutistaa bensapainesäädintä ruuvipenkissä about 2 milliä niin saisi vähän pelivaraa noihin suuttimiin.
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #214 : 21.12.2015, 22:41:06 »
"Paskaks vaa. Saapaha itte halvemmalla varaosia!"

Joo ei osat paljon maksa. Ostin torniolaiselta 80 eurolla 250 tkm ajetun täydellisen kannen, mutten lopulta käyttänyt sitä kun tuo oma kansi oli vielä ihan hyvä ja meni pelkillä tiivisteiden ja kansipulttien vaihdolla. Osat teki muistaakseni luokkaa 90 euroa mätänetistä. Aikaa meni about 12 tuntia, kun yksin tein.
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #215 : 21.12.2015, 23:07:04 »
Mikanin ilmoittelemista ahtimen jälkeisistä imuilman lämpötiloista laskeskelin että yhden barin ahdoilla ollaan siellä 50% hyötysuhteissa. Taijotain. Rautalangalla: Kun ahtimesta otetaan liikaa painetta ulos niin sen hyötysuhde laskee. Liian suurella ahtopaineella pakopuoli tarvitsee enemmän painetta saadakseen lisäenergiaa kompuralle joka käyttää sen vain lämmittääkseen ahtimelta tulevaa ilmaa. Sitten kun se tukossa oleva pakopuoli ei hengitä, niin palotilaan jää kuumaa pakokaasua joka osaltaan hidastaa palamista mutta myös lisää lämpökuormaa.

Ahtimen hyötysuhde on erittäin helposti laskettavissa kunhan mittaa ulostulevan ilman lämpötilan ja ahtopaineen. Lisäksi tarvitaan taskulaskin jossa on exponenttitoiminto.

Tietty jos autoharrastuksen mieluisin haaste on särkeä osia, niin pas2 waan ja palamaan.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2015, 23:08:39 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #216 : 21.12.2015, 23:31:03 »
Auto on ollut vasta reilun puolivuotta ja suurimman osan seisonut rempattavana enkä tunne sitä vielä kovin hyvin.

Sehän on järkevä syy sitten nostaa heti ekana ahdot tappiin ja syöttää sille polttoainetta mitä tarvitsee (15-)30% enemmän? Kun 1bar ne on jo ilman tuota 30% lopussa bensalla (sis. järkevän nakurikastus rajan.)  ???

Ajatus on rutistaa bensapainesäädintä ruuvipenkissä about 2 milliä niin saisi vähän pelivaraa noihin suuttimiin.

Turhaa. Ei vaikuta kyllä juuri mitään. + vakiopumppu on heikko tuottonen jollon en suosittele paineennostoa.
Varsinkaan kun suuttimet ei ole kalliita. 370cc maksaa n. 50€ (t4) ja siitä lähistöltäkin löytyy vielä alle satasella hieman isompia, kun hieman ottaa selvää missä niitä käytetty.

Joo ei osat paljon maksa. Ostin torniolaiselta 80 eurolla 250 tkm ajetun täydellisen kannen, mutten lopulta käyttänyt sitä kun tuo oma kansi oli vielä ihan hyvä ja meni pelkillä tiivisteiden ja kansipulttien vaihdolla. Osat teki muistaakseni luokkaa 90 euroa mätänetistä. Aikaa meni about 12 tuntia, kun yksin tein.

Juu ei noi 530 kannet paljoa maksa. 40 (tai 50)€ 200tkm ajetusta 240 volvosta ostin nykyisen.

Silti tyhmää särkeä väkisin laitteita. Tosin taitaa olla muotia Essolla...  :P

Mikanin ilmoittelemista ahtimen jälkeisistä imuilman lämpötiloista laskeskelin että yhden barin ahdoilla ollaan siellä 50% hyötysuhteissa. Taijotain. Rautalangalla: Kun ahtimesta otetaan liikaa painetta ulos niin sen hyötysuhde laskee. Liian suurella ahtopaineella pakopuoli tarvitsee enemmän painetta saadakseen lisäenergiaa kompuralle joka käyttää sen vain lämmittääkseen ahtimelta tulevaa ilmaa. Sitten kun se tukossa oleva pakopuoli ei hengitä, niin palotilaan jää kuumaa pakokaasua joka osaltaan hidastaa palamista mutta myös lisää lämpökuormaa.

Ahtimen hyötysuhde on erittäin helposti laskettavissa kunhan mittaa ulostulevan ilman lämpötilan ja ahtopaineen. Lisäksi tarvitaan taskulaskin jossa on exponenttitoiminto.

Tietty jos autoharrastuksen mieluisin haaste on särkeä osia, niin pas2 waan ja palamaan.

Tuo on totta. Pitäisi mitata omastakin joskus, kiitos vinkistä  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #217 : 22.12.2015, 07:25:47 »
Joo ei näitä vanhoja romuja kannata turhaan säästellä.

Itse näen näiden 200, 700 ja 900 -sarjan Volvojen etuna harrasteautona että näitä on mukava rempata kun ei tarvitse puolta autoa purkaa ensin tieltä pois kun joutuu remppaa tekemään. Yleensä pääsee sina suoraan kohteeseen kiinni.

Autossa on muutaman kuukauden vanha walbron kiinakopio bensapumppu, joten pumpusta painetta kyllä piisaa rutistaa säädintä.

Olisiko hyvä suutin 0280155968?

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev6_bosch_suutin_443_cc_12_ohm_e_20_jetronic_liitin_o_o_61mm_kokonaispituus_74_mm_green_giant-p-531744-185/
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #218 : 22.12.2015, 07:39:28 »
Joo ei näitä vanhoja romuja kannata turhaan säästellä.

Itse näen näiden 200, 700 ja 900 -sarjan Volvojen etuna harrasteautona että näitä on mukava rempata kun ei tarvitse puolta autoa purkaa ensin tieltä pois kun joutuu remppaa tekemään. Yleensä pääsee sina suoraan kohteeseen kiinni.

Autossa on muutaman kuukauden vanha walbron kiinakopio bensapumppu, joten pumpusta painetta kyllä piisaa rutistaa säädintä.

Olisiko hyvä suutin 0280155968?

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev6_bosch_suutin_443_cc_12_ohm_e_20_jetronic_liitin_o_o_61mm_kokonaispituus_74_mm_green_giant-p-531744-185/

Suuttimet tehotavoitteen mukaan, tee uusi topic jatketaan siellä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #219 : 22.12.2015, 08:07:51 »
tee uusi topic jatketaan siellä...

Juurikin näin.

Sharedoc voi tehdä joko oman päiväkirjan tai sitten muun topicin sopivaan osioon koskien omaa autoaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #220 : 22.12.2015, 10:57:31 »
Autossa on muutaman kuukauden vanha walbron kiinakopio bensapumppu, joten pumpusta painetta kyllä piisaa rutistaa säädintä.

Olisiko hyvä suutin 0280155968?

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev6_bosch_suutin_443_cc_12_ohm_e_20_jetronic_liitin_o_o_61mm_kokonaispituus_74_mm_green_giant-p-531744-185/

Suuttimet tarpeen mukaan ja polttoaineen paineella kikkaikun voi suosiolla unohtaa, sillä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä!  :-\

Suuttimien kokoa voi laskeskella vaikka tällä laskurilla.
http://witchhunter.com/injectorcalc1.php

Mutta tämä tästä jutusta tässä projektissa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #221 : 30.12.2015, 14:00:55 »
Tulipa taas eilen iltasella säädettyä yhtä merikonttia.

Voin sanoa, että viallinen tms. toimimaton FEFE-immu vs. oikeasti toimiva langallinen 012 välillä ero on niin karmiva, ettei paremmasta väliä.  :-\

Siinä missä FEFE-immu pohjasi huolella, niin aito 012 ei ollut lähelläkään pohjaamista, edes 1,4baarin ahdoilla.






Muutama kylmäkäynnistyskin on omassani tullut ja olen lähinnä miettinyt aiemmin sitä, miten puristus-suhde vaikuttaa käytännössä, sillä huhtikuussa räjähtäneessä moottorissani kantta oli oikaisun yhteydessä laskettu suhteellisen reilusti.

Onhan sillä vaikutusta, sillä aikaisemmassa moottorissani vuosia hieromani kylmäkäynnistyskartta toimi kuin vanha junan vessa siihen -13C lukemaan asti ja alkoi kakomaan vasta sen jälkeen. Nyt pientä pykimistä tapahtuu jo -7C alapuolella, missä ennen kaikki toimi täydellisen moitteettomasti. Nyt joutuu tuossa -7C kohdilla odottamaan vaihteen lyömistä D:lle jopa 10-15 sekuntia, ettei kone stumppaa. Lisäksi se mainitussa -7C lämpötilassa yskäisee hitusen siirtyessään käynistysrutiineista oikeaan kylmäkäyntiin.

No, näitä vastoinkäymisiä on vain wiinamäenmiehen opittava sietämään!  ;D

Mielenkiinnolla odottelen kovempia pakkasia nähdäkseni, mitä useiden talvien työ on hedelmäkseen kantanut!  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #222 : 30.12.2015, 16:06:33 »
Et ole kuitenkaan ajatellut lähteä lantraamisen tielle ja pistää blandista (=bensaa) sekaan kylmillä keleillä?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #223 : 30.12.2015, 18:49:14 »
Et ole kuitenkaan ajatellut lähteä lantraamisen tielle ja pistää blandista (=bensaa) sekaan kylmillä keleillä?
Saanko ennustaa? Ei se mitään, kerron sen silti: kohta tulee läpsyä, mutta siitäkös taavi vaan tykkää  :hello:.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #224 : 30.12.2015, 19:41:47 »
Voin sanoa, että viallinen tms. toimimaton FEFE-immu vs. oikeasti toimiva langallinen 012 välillä ero on niin karmiva, ettei paremmasta väliä.  :-\

Oliko tämä FEFE immu aivan uusi?
Miksi verrata rikkinäistä mittalaitetta ehjään?
Miksi yleensä käyttää rikkinäistä mittalaitetta?
-Vai huomasitteko kenties säätösession aikana että FEFE näyttää puuta_heinää?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Kulkukoira  Proturbo