Ateho  Elekma

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #360 : 15.06.2016, 08:57:55 »
Seo tuo ikiihana maantie suola mikä ne kotelot syö sisältä päin tästä syystä niitä koteloitakin kannattaa joskus pesasta☺ ite oon kerran vuoteen huudellut kaikki kotelot läpi omasta ysistä vaikka se ei talvi ajossa olekkaan☺
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #361 : 20.06.2016, 18:52:57 »
Se on taas tässä parina viimepäivänä ollut sellaista kun sattuu tulemaan.....




Tämän paperin saaminen aiheutti myös.....




Mutta sitä ennen oli pitänyt askarrella seuraavan asian kanssa:



Uusi paikallaan ja vanha vieressä. Uudessa ei ole vielä kunnollista pintaa/lakkaa, vaan irroitan sen vielä toisella kertaa viimeistelyä varten.






Tuossakin kaikki on alkanut kaaren sisältä päin, ennenkuin se on antanut yhtään ulkoisia merkkejä.

Tietämäni mukaan koko tapahtuman on aiheuttanut volvon kevyt tuuppaus toisen auton ahteriin joskus vuonna -98, jonka seurauksena lokari on saanut pienen vamman ja jonka vuoksi etuvaloumpio on vaihdettu em. vuonna.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #362 : 20.06.2016, 19:33:32 »
Mainitakseni vielä se, että siinä vaiheessa kun leimasetä lähti viemään volvoa hallin puolelle, niin minä soittelin trafin ajoneuvoveropalveluun selvittääkseni, miksi volvon verot olivat muka maksamatta!  :o :o :o

Maksoin kuitenkin koko vuodesta 8 päivä kesäkuuta.

No, olin damissa sitten näpytellyt pikkuisen väärän viitenumeron asiaan, joten maksu ei näkynyt auton tiedoissa.

Leimasetä uskoi kyllä minua kun oli tiliotetta vilauttanut ja sitten löysi syynkin miksi asia oli näin.

Asiallisen trafin (joskin erittäin kyllästyneen kuuloinen) tätsyn avustuksella maksu löytyi ja asia oli tietojärjestelmässä korjattuna ennen katsastuksen päättymistä.  *taavih->

Ei muute ole kertaakaan aikaisemmin käynyt eläissäni niin, että virheellisellä viitenumerolla olisin laskun saanut maksettua, koska pankin järjestelmä valittaa viallisesta viitenumerosta (tarkistussumma).
Mutta poikkeus sitten vahvistaa säännön!  :-\


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #363 : 21.06.2016, 02:37:10 »


Vertailin tuossa Jogiin ja omia säätöjäni, jotka ovat molemmat omia säätöjäni.
Tosin omani on säädetty kapeakaista-lambdalla puhtaasti ja Jogiinin säädöt on tehty laajakaista-lambdalla (tosin ei Jogiinin autossa).

Ei huono tulos omallani, jossa kaikkia säätöjä on kikkailtu LH:ssa ja EZK:ssa.
Joten nyt on todistettu (MOT) se, että kapeakaistallakin pystyy asioita tekemään suhteellisen hyvin.

Tosin en itse lähtisi aloittelijana tätä tekemään (miten tahansa), ilman äärimmäisen laajaa sähköisten mittausten asiakokemusta, mikä on edukseni laskettava + parin vuosikymmenen kokemuksella!  8)

Minä olen tehnyt koko työn kapeakaistalla (hulluutta/harrastusta), mutta ns. harraste-autoa en säätäisi sillä, sillä säätö-tuntien määrän voi kertoa tuhannella kapea- vs. Laajakaista lambda.  :uglystupid2:

Kapeakaistalla säätäminen on puhdasta hulluutta ilman mitään rajoja, mutta tein sen koska voin!   :uglystupid2: :2funny:
Tai siis, säätäminen on ollut harrastukseni viimeiset parisen vuosikymmentä, koska en jaksa harrastaa ammattiani, jolla ei lopultakaan ole mitään tekemistä tuloksien puolesta autojen kanssa....    :buck2:

Palatakseni noihin päästö-mittauksiin, niin minulla ja Jogiinilla on liki käytännössä sama PID-säädin (lambda).
Tuloksista (HC) huomaa hyvin, ettei kisa-kissa (katalysaattori) ole vakion veroinen polttotehoiltaan kylmänä.

Häkä ja hiilidioksidi-päästöistä huomaa, että olen ottanut tietoisia riskejä sytkä-ennakon puolella tyhjäkäynnillä! Minulla on samat ennakot tyhjäkäynnillä ja normaalin ajamisen kuormalla.

Tosin niiden tarkoitus on tuottaa maksimaalisen pieni kulutus, eikä olla täydellinen itu-hippi, vaikka noillakin olen itu-hipimpi kuin itu-hipit itse!

Voin siis edelleen jatkaa O. Tynkkyselle keskisormen näyttämistä oikein ylpeästi!   ;D ;D ;D >:D


Ps. olen tehnyt volvossani vagina-päästöhuijauksen asioita!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #364 : 30.06.2016, 03:07:53 »




Juhannuksena sitten tuli 22 päivä korjailtua tuota ulostautunutta repsikan vilkku/parkki-umpiota.
Umpio ulostautui motarilla ajaessa. Kummankin lampunpohjan toinen piuha katkesi kun umpio tippui kolistelemaan, jolloin piuhat katkesivat.
Korjasin piuhat ja laittelin kutiste-sukkaa piuhojen päälle ja rasvasin liittimet ja laitoin huolellisesti kiinni kaiken.

Sama umpion irtomis-juttu on tapahtunut kuskin puolella pari-komisen vuotta sitten säätöreissulla. Tosin silloin umpio ulostautui kokonaan mutta sentään huomasin asian ajoissa kolauksesta ja siitä, että vilkku nopeutti tahtinsa välittömästi.

No, siitä sitten ajaminen stoppiin ja ympäri. Samoilla lämpöisillä ympäri ja umpiota etsimään yön pimeydessä. Löysin umpion ja pysähdyin bussi-pysäkille, jolloin rekka ajoi umpion ylitse. Tulos pirusti sirpaleita!

Tuolloin lampun kannat yms. jäivät kiinni piuhoihin ja piuhat säilyivät ehjinä, mutta umpio jäi reissulleen.





Seuraavaksi sitten meinasi lasi-tavaraa mennä rikki, muttei onneksi mennyt!  :pupu:
Tilanne oli todella läheltä-piti asia!

Tuollainen peukalon pään kokoinen kivi rikkoo kyllä umpion, tuuli-lasin tms. lasi-tavaraa välittömästi.
Iskuenergiaa em. kivella on 20 gramman painon mukaan laskien vaivaiset 222 Joulea, jolla saa nykyisen metsästyslain mukaan pyytää seuraavasti:
Lainaus
Riistaeläimen ampumiseen käytettävän rihlatun luotiaseen luodin osumaenergian on piipun suusta mitattuna oltava vähintään 100 joulea (E 0 > 100 J).

Sen lisäksi, mitä 1 momentissa säädetään:

1) kettua, tarhattua naalia, mäyrää, saukkoa, supikoiraa, pesukarhua, rämemajavaa, metsäjänistä, rusakkoa, metsoa, teertä tai hanhea saa ampua vain aseella, jonka patruunan luodin painon on oltava vähintään 2,5 grammaa ja osumaenergian 100 metrin päässä piipun suusta mitattuna vähintään 200 joulea (E 100 > 200 J);

Joten melkoinen palikka lensi minua kohden!  :o

Paino on arvioitu hitusen alakanttii vielä, joten energia oli osumassa siellä 400-700 Joulen luokissa, vaikkei nopeutta prjektiililla ollut kovinkaan suuresti (laskettu 22m/s mukaan, vaikka ajoin tuolloin jo 27m/s).
Taakse päin nopeutta ei ollut laskettu, joten projektiilin energia on lienen siellä 1000 Joulen luokissa.









Polttoainemittari on tässä "hetken" kikkaillut, eikä ole näyttänyt puolta tankkia suurempia lukemia, joten siinä tai tankki-varusteessa on ollut jotain vialla.

Tänään sitten päätin repäistä mittarin irti, koska se jäi tiistaina näyttämään vartti-tankkia vaikka tankki oli täyttöputkiea myöden täynnä.

Tinasin kaikki liitokset kolmannen käden avustuksella, ensin tina-kupari-hopea seoksella ja loput rehellisellä lyijy-tina (60/40) tinalla, kun tuon toisen tinan jäähtymisen muodostama pinta on tälläiselle ikä-näköiselle liian vaikea luettavaksi  myöhemmin vuosien myötä ( ei kirkasta juotos pintaa).

Ihan ehtaa hopea-tinaa en viitsinyt merikonttiin tuhlata, sillä se on jo liian kallista kaikkiaan (useita satasia kilolta, kun viimeksi ostin).

Hopea-tina kestää ajan hammasta helposti 50-70 vuotta, mutta tuskin mittarin mikään komponentti kestää moista aikaa. (minä olen haudassa ennen tuollaisen tinan loppumista).

Jos tinaukset eivät tilannetta pelastaneen kokonaan, niin ainakin mittari nousi taas puoliväliin asti normaalisti, joten tarkkaillaan tilannetta ja tutkitaan joskus tankkivarustetta tai mittaria ihan oikeasti elektroniikan puolelta (harrastamista).





Kuvattu vilkku-episodi ei päättynty 22.6, vaan 28.6!
Tuolloin repsikan vilkku/parkki-umpio jäi sitten loviisa-sköldvik välille 7-tiellä (porvoon nurkilla).

Nyt umpio/polttimot ja niiden kannat hävisivät tielle kerralla!  :o

Johtosarja ja sen liittimet sentään jäivät koriin kiinni, ilman johtojen katkeamisia.

Siitä sitten työreissun jälkeen katselemaan mistä mätänetistä saa kirkkaan umpion (turhamaisuutta).
Tosin olihan maintussa umpiossa jo kiven aiheuttama särö, joten vaihtoonhan se meni.

Ajoin sitten PTDC:ltä (sipoo) roihupellon mätänettiin ja hain uuden umpion (lähin mistä sai).
Kotiin palatessa sitten soittelin lähimpiä Volvo-håmåja (harrastajia) lävitse, kenellä olisi polttimon kannat tallessa.

Lopulta kuulin kohtuullisen luotettavasta lähteestä, että jakkefb omaisi kyseiset osat! Ja sieltähän ne löytyivät samana iltana vieläpä! (Tack så mycket!)  P>

Joten loviisa-sköldvik välille poistunut umpio paikattiin pika-vauhtia!  :3/4 jättää sen:

Saattaapa olla, että joku tämän foorumin ripeämpi lukija on todistanut umpion katoamisen tai jopa saanut sen keulaansa! :facepalm:

Näkyy olevan noissa CE-hyväksytyissä kirkkaissa umpioissa rajana se, että +50m/s tietämillä umpio alkaa ulostautumaan, varsikin pidemmissä ajoissa.  *karkuun->

Täytyypä tutkia asiaa tarkemmin tuon lukitus kynnen osalta, kun se vaikuttaa hitusen perseelleen suunnitellulta! >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #365 : 18.07.2016, 00:36:29 »
Taas säätämistä (mekaniikassa), sillä eilen porvooseen ajellessa ihmettelin tuhinaa ahdoille mennessä siinä +0,5 baarin kohdalla. Sopituskin heitti paksulle ja reissun kulutuskin oli asiattoman suuri.
Kuormatieto LH:n mukaan oli myös omituisen koholla ahdoilla ahtoihin verrattuna.

Etsin sitten eilen iltasella vian.



TK-servon juuresta letku halki. Tai siis luulin, että se ainoa paikka, joka vuotaa...

Hätätilapaikkauksena teippasin sen gorilla-teipillä.

No, tänään huomasin, että tuhisee taas. Letku irti....


Ja paskat, toinen vuotopaikka kun silmäilin konehuonetta.
Vuodon kavalsi tämä kuva.


Siitä sitten muistin hämärästi, että 1995 purkamastani 244:sta taisin poimia nuo letkut talteen. Siitä sitten faijan tallin ylisille laatikkoja penkaamaan ja kas sieltähän se löytyi!  :)
Eihän vaparin letku suoraan käy, mutta hitusen patentoimalla se sopi.



Taidan vaihtaa loputkin letkut Do88:n silkkareihin (tietysti mustat).

TK-servolta imusarjaan menevän letkunkin tarkastin ottamalla sen irti. Ehjä eikä pykimisiä.

Pitää vielä etsiä se, mistä tuhisee siellä 0,9baarin kohdilla hennosti 3000-4500rpm kohdilla.

Kerpele, pitää taas tehdä katkera valitus-kirjelmä volvolle, kun letkut eivät kestä edes 21 vuotta ja 487tkm matkaa!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #366 : 04.08.2016, 16:57:21 »
Maanantaina tuli sitten taivalta täyteen 490 000km verran. Sopiva matka vaihtaa öljyt ja suodatin. Hauskan punertaviksi olivat ölpät menneet.

Tiistaina sitten asensin lämppärin hanan paikoilleen, jotta pelkkä kennon kautta tuleva vesikierto ei lämmittäisi sisään puhallettavaa ilmaa sen +6C vaikka ilmaläppä on täysin kylmän puolella.

Hukkaportin tanko hyppäsi irti samaten ja sitä siinä laitellessani päätin tutkia sitä pakopuolen tuhinaa.

Poltin tietysti kätenikin siinä tutkiessani sitä turbon ympäristöä, nimittäin se lämpenee wiinallakin käsittämättömän nopeasti polttavaksi.

Se löytyi ihan kädellä kokeillessa, eli puhalsi kädelle siitä down-pipen laipan alapulttin kohdalta, joka oli löysällä. Wiinalla kun ei tule edes sitä paljastavaa nokirantua, joka bensalla kavaltaa tuollaiset vuodot.

Tosin olisihan minun pitänyt tuota epäillä jo kokemukseni perusteella, sillä kulutus on pikku-hiljaa kiivennyt isommaksi kokoajan, vaikkei vikakoodeja tms. esiinny.

Pitäisi vissiin asennella se K-linjan loggeri LH:n, niin näkisi pitkäaikaisen lambda-säädön vinoutuman avulla tuollaiset reaaliaikaisesti muuttuvat asiat. Nimittäin pakovuoto ennen lambdaa saa koneen luulemaan käyvän laihalla ja LH rikastaa sopitusta. Joten vuodon taas näkee siitä lambda korjauksen määrästä. Vuodon ei tarvitse olla edes kummoinen, niin se vaikuttaa sopitukseen rikastavasti.


AW wetelee wiimeisiään II-vaihteen osalta. Siksi 2:lle vaihtoa on yritetty vältellä oikein urakalla kaikin kepuli konstein.

Kunhan puliukk0 saa oman getrakkinsa paikoilleen, saan takaisin vanhan AW:n kytkinkoppani sovitettuna AW30-40 laatikkoon ja pääsen taas vaihtamaan vaihdelaatikkoa....  :idiot2:

Tärkeimmät osat ovat tuossa ns. kytkinakseli ja kytkinkoppa. Megashift tulee siinä sivussa ja pääsen kikkailemaan sillä (lue säätämään). Nimittäin sen avulla saan turbiininlukon käyttööni haluamillani vaihteilla ja paljon muutakin ajo-profiiliini sopivaa muokkausta.

Sen jälkeen pystyn vaihtamaan ahtimenkin hitusen isommaksi, ilman pelkoa, että laatikko sulaa samantien. Sellaiset 1-1.2 baarin ahdot ovat tavoitteena, jolloin suuttimet ovat siellä 80% huitteilla, mistä en meinaa mennä enää ylitse, mikä tarkoittaa sellaista +250hv tehoa ja +450Nm verran kääntöä.

Kun tehoa tulee käyttöön +90% siinä 3000-6250rpm välillä, niin mitä voi enempää toivoa teslan kaltaisella tehoprofiililla käyttöautolta?

No, tietysti sen Teslan, mutta sen käyttösäde on käyttööni aivan liian pieni.  :-\


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #367 : 04.08.2016, 18:55:45 »
Sen jälkeen pystyn vaihtamaan ahtimenkin hitusen isommaksi, ilman pelkoa, että laatikko sulaa samantien. Sellaiset 1-1.2 baarin ahdot ovat tavoitteena, jolloin suuttimet ovat siellä 80% huitteilla, mistä en meinaa mennä enää ylitse, mikä tarkoittaa sellaista +250hv tehoa ja +450Nm verran kääntöä.

Kun tehoa tulee käyttöön +90% siinä 3000-6250rpm välillä, niin mitä voi enempää toivoa teslan kaltaisella tehoprofiililla käyttöautolta?

Sen voi toivoa että käyttöalue alkaisi 1000-1500rpm alempaa ja onneksi ei pelkästään tarvitse toivoa.  ;)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2016, 19:01:44 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #368 : 04.08.2016, 21:23:34 »
Mitenkäs meinasit moottorin kanssa? Toteutatko allekirjoitukseni lauseen mukaisesti, vai mitenkä kanget kestää?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #369 : 04.08.2016, 21:33:11 »
Sen voi toivoa että käyttöalue alkaisi 1000-1500rpm alempaa ja onneksi ei pelkästään tarvitse toivoa.  ;)

Sieltä ei saa kuin 60% kaikesta maksimi käännöstä, kun tuo ahtimen retale alkaa kunnolla ahtamaan vasta +2000rpm. Toisaalta turbaanin stall-speed on siinä 2500rpm, johon hypätään heti kun pyydetään koneelta kääntöä....

Toisaalta jos haluan kaiken käännön alkamaan 1500rpm, vaihdan kiisselin koneeksi. Mutta kiisselillä en saa samaa +3500rpm vetoaluetta.
Jos tarvitsen leveämpää vetoaluetta, sähkölaatikon kanssa voin siirtä vaihtopisteen nykyistä ylemmäksi ja siirtää rajoittimen vaikka 6750rpm kohtaan, jossa hengitys alkaa ahdistumaan.

Toisaalta kyllähän tuo nykyinen loikkaa kivasti jo siinä 2200rpm kohdilta, kun turbaani on lukittuna.
Papu ei vaan tällä hetkellä riitä rajoittimelle nelos-vaihteella.  :-[

Mitenkäs meinasit moottorin kanssa? Toteutatko allekirjoitukseni lauseen mukaisesti, vai mitenkä kanget kestää?

Kyllähän se yksi kankien katkaisukerta riittää, joten maltilla meinan ahtaa, ettei rupeasi turbottamaan...   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #370 : 05.08.2016, 12:40:12 »
Sitkeyttä ja vetoa alakierroksille saa puristussuhteen korotuksella. Vakio B230Ft kannesta kun höylää 1.2 mm pois saa yllättävästi terävyyttä lisää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #371 : 05.08.2016, 14:34:56 »
Sitkeyttä ja vetoa alakierroksille saa puristussuhteen korotuksella. Vakio B230Ft kannesta kun höylää 1.2 mm pois saa yllättävästi terävyyttä lisää.

Onko tuo nyt sitten sallittua oikein virittämistä?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #372 : 05.08.2016, 16:12:49 »
Onko tuo nyt sitten sallittua oikein virittämistä?
Ei, alle 1,6mm ei ole "oikaisu"...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #373 : 05.08.2016, 16:31:44 »
Onko tuo nyt sitten sallittua oikein virittämistä?

Njää, olisin ehkä halunnut enempi puristusta, mutta tuo 1,2 mm menee vakio-osilla ja voi vielä oikaista kerran. Itse asiassa nyt mennään 0,7 barin kellolla joten kai se on enemmäm kuin perus B230FT?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #374 : 05.08.2016, 18:24:29 »
Ei, alle 1,6mm ei ole "oikaisu"...

Vanha kansi on kevyesti "oikaistu" (1,5mm), jonka laitan ahtimen vaihdon yhteydessä paikalleen.
Ihan mielettömiä puristuksia ei wiinakoneeseen kannata laittaa, sillä pitää pitää mielessä se etanolin itse-syttymislämpötila (~300C).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy