Futurez  Kulkukoira

Volvo 360 (1989)

  • 21 Vastauksia
  • 8428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niklasv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Volvo 360 (1989)
« : 16.11.2016, 13:00:33 »
Elikkäs tästä alkaa projektointi tälle kiertopalkintojen äitille. (Iep-192).

Olis tarkotus purkaa auto osiin ja laitella aikalailla kaikki uusiks. Sis. Moottori, voimansiirto, sisusta, kori ymsyms.

Tän jonku on pilannu niin koitetaa nyt antaa jonkun näkönen elämä takas vielä.

Päivittelen tänne aina mitä tulee tehtyä.





« Viimeksi muokattu: 17.11.2016, 08:11:52 kirjoittanut Niklasv »

Poissa Niklasv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #1 : 17.11.2016, 06:07:14 »
Nyt olis sisusta, kone ja voimansiirto purettu. Elikkä kohta korin kimppuun. Koko auto hiotaan pohjaa myöten, sen jälkee hitsataan massataan maalataan yms




« Viimeksi muokattu: 17.11.2016, 06:09:45 kirjoittanut Niklasv »

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #2 : 17.11.2016, 08:44:54 »
Vanha kunnon sianpää  S*

Kuvista päätellen koriltaan todella siisti ja kliini vehje.
Mites tuo tekniikka puoli päivittyy?? Saakeli kun olisi kova löydä tuonne pellin alle 2.3 tina 5 urbolla  ::)

Ei muutaku  O0 projektiin.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Niklasv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #3 : 17.11.2016, 11:34:47 »
Vanha kunnon sianpää  S*

Kuvista päätellen koriltaan todella siisti ja kliini vehje.
Mites tuo tekniikka puoli päivittyy?? Saakeli kun olisi kova löydä tuonne
 pellin alle 2.3 tina 5 urbolla  ::)

Ei muutaku  O0 projektiin.


Juu eiköhän sinne pellin alle jotain keksitä ;) tosiaan kori ok mutta pohja ja helmat on parhaat päivänsä nähny eli joutuu vähä liimailla kasaan

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #4 : 17.11.2016, 13:45:28 »

Juu eiköhän sinne pellin alle jotain keksitä ;) tosiaan kori ok mutta pohja ja helmat on parhaat päivänsä nähny eli joutuu vähä liimailla kasaan
Menee ehdottomasti seurantaan itselläni oli 4kpl sianpäitä samaan aikaan joskus nuorena voit kuvitella että inhottaa että hävitin ne aikoinaan mutta vaihtoehtoja ei silloin ollut kun talli meni alta :'(
kiitoos ja anteeks.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #5 : 17.11.2016, 14:07:39 »
Hienoa nähdä kunnon sianpää-projekti! :)

Mites tuo tekniikka puoli päivittyy?? Saakeli kun olisi kova löydä tuonne pellin alle 2.3 tina 5 urbolla  ::)

360 lailliset maksimitehot taitaa olla jossain 140-150hv luokassa? Voi olla jossain määrin haasteellista saada sopimaan ahdettu tinavitonen tuohon raamiin...

1.6 tinanelonen lähtökohdaksi ja siihen sitten sopivia muutoksia... ;)

Mutta tekijä nyt tietty tekee itse sellaisen kun haluaa! :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #6 : 17.11.2016, 14:17:08 »
Hienoa nähdä kunnon sianpää-projekti! :)

360 lailliset maksimitehot taitaa olla jossain 140-150hv luokassa? Voi olla jossain määrin haasteellista saada sopimaan ahdettu tinavitonen tuohon raamiin...

Kai niistäkin saa otettua surkeat tehot jos vain osaa :D

Ja jos ei näytä onnistuvan niin ainakin pellin alle saa 2.3l & HX40 combon  V:>

Oman koppi mopon tuloksia
b230f muuten vakio paitsi että öljä ruutat 13mm kanget ja vauhtipyörään sorvattu m3 asetelma niin se on vähän kevveempi

std 530 kansi m-nokka akseli
al-imusarja ja fe-pakosarja mallia oma tekele
suututtimet 680cc delfiinit ??? 65mm kaasuläppä
76mm al-ahtoputkisto , 600x300x76 ic ja sähkönen vesipumppu.
hestec,plx, hukkakipuna bosch, 044x2 kopio pumput,
holset hx40s 14pesä, hukkaportti 46mm ja 3tuuman pakoputkisto
pentsiini 98 puristukset vois vielä käyä mittaamassa, siinäpä ne tais olla


paine    hv      rpm             nm         rpm
0,6       132      5891            167.5      5079

1,07     292     5737            372.5      5497

tästä on hyvä jatkaa virityksiä kunhan saan auton tieliikenne lailliseksi ja tulisi uusi kesä :P

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #7 : 17.11.2016, 15:50:57 »
Laskeskelin joskus ja muistelisin, että 10 naulanen lamamallin tinavitonen menis pellin alle vielä lain sallimissa rajoissa. Melkeinpä fiksumpaa lähtee tinanelosen kans liikkeelle tai sit vaikka lipsauttaa vahingossa tinavitoseen eri kansi katsastuksen jäljiltä  ::)

Mä oon aina possuista tykänny, tommosesta sais kivan pienelläkin työllä. Harmi vaan, että aihiot tuntuu maksavan "älyttömästi"  :o

Tsemppiä projektin kanssa, mielenkiinnolla seurailen  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #8 : 17.11.2016, 16:37:54 »
Vielä tinavitosista että eikös 2.0 ollut sen 126hp tjsp?

Edit. Tästähän Masuli just tais puhua...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2016, 16:43:10 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #9 : 17.11.2016, 16:39:27 »
Laskeskelin joskus ja muistelisin, että 10 naulanen lamamallin tinavitonen menis pellin alle vielä lain sallimissa rajoissa. Melkeinpä fiksumpaa lähtee tinanelosen kans liikkeelle tai sit vaikka lipsauttaa vahingossa tinavitoseen eri kansi katsastuksen jäljiltä  ::)

Mä oon aina possuista tykänny, tommosesta sais kivan pienelläkin työllä. Harmi vaan, että aihiot tuntuu maksavan "älyttömästi"  :o

Tsemppiä projektin kanssa, mielenkiinnolla seurailen  :)
Samaa mietin. 2-litrainen 10v kone. Siinä on vaparina 126hv. Eiköhän sen saisi turbotettua ilman että nousee tehot yhtään :D

Sianpäässä on jotain.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Niklasv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #10 : 18.11.2016, 06:31:31 »






Yllätyin paljon ihmisiä kiinnostaa tällänen! :D
Tosiaan nyt kaikki massat sähköt yms purettu. Tänään alkaa pohjan ja sisätilojen hiominen ja hitsaaminen, pelkästä lattiasta löyty jo nii paljon ylläreitä että tekniikan tulossa saattaa kestää hiukan (tulee viimeisenä kiinni). Hitsauksen jälkeen massataan, maalataan ja sisälle tulee bitumi matot.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #11 : 18.11.2016, 09:49:57 »
Yllätyin paljon ihmisiä kiinnostaa tällänen! :D

Kiinnostaa ehdottomasti seurata, varsinkin tällaiset projektit kun käydään koko auto läpi. Kolmesatasten harrastajia ei liikaa ole!
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #12 : 18.11.2016, 10:06:02 »
Tuossa pari vuotta sitten Turku-Raisio ohikulkutiellä autoni persaukseen liimautui sianpää roikkumaan. Siinä katselin että turbo-maski löytyi sianpäästä. Aloin siinä sitten piiruuttani nostamaan nopeutta jotta puskurissa roikkuja jäisi mutta ei turbo sianpää jäänyt vaan jossain 150-160 nopeuksissa tyyppi ajoi rinnalle iski pienempää silmään ja lähti kuin tykin suusta ohi.
Siinä vaiheessa ite himmasin ja totesin että oli aika hyvä sleepperi.
Eli kyllä joku oli virittänyt sianpäätään oikein kunnolla. Oli kyllä niin tykki että taisi olla joku laiton viritys...

Sen kerran jälkeen en ole ko. kulkinetta nähnyt.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #13 : 18.11.2016, 10:29:26 »
Tuossa pari vuotta sitten Turku-Raisio ohikulkutiellä autoni persaukseen liimautui sianpää roikkumaan. Siinä katselin että turbo-maski löytyi sianpäästä. Aloin siinä sitten piiruuttani nostamaan nopeutta jotta puskurissa roikkuja jäisi mutta ei turbo sianpää jäänyt vaan jossain 150-160 nopeuksissa tyyppi ajoi rinnalle iski pienempää silmään ja lähti kuin tykin suusta ohi.
Siinä vaiheessa ite himmasin ja totesin että oli aika hyvä sleepperi.
Eli kyllä joku oli virittänyt sianpäätään oikein kunnolla. Oli kyllä niin tykki että taisi olla joku laiton viritys...

Sen kerran jälkeen en ole ko. kulkinetta nähnyt.

Tällaiset on parhaita. Härskiysastetta nostaa entisestään jos se on sianpää S*

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo 360 (1989)
« Vastaus #14 : 18.11.2016, 10:34:45 »
Laskeskelin joskus ja muistelisin, että 10 naulanen lamamallin tinavitonen menis pellin alle vielä lain sallimissa rajoissa. Melkeinpä fiksumpaa lähtee tinanelosen kans liikkeelle tai sit vaikka lipsauttaa vahingossa tinavitoseen eri kansi katsastuksen jäljiltä  ::)

"Tarvitseeko" sitä kanttakaan vaihtaa? Laittaa 20v kannen paikalleen 10v kannen suojuksella :D

20V:


10V:


Päällepäin eroa vain tekstit :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

RallyBaron  Samppasport