Elekma  Autoracing

V70 D5 -04

  • 199 Vastauksia
  • 69176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
V70 D5 -04
« : 13.05.2013, 21:05:57 »
Tehdäämpä piruuttain jonkun näköinen huoltopäiväkirja tästä käyttöpelistäkin.

Eli D5 manuaali, väri perus musta, tummalla puolinahkaverhoilulla ja automaatti-ilmastoinnilla, Saksasta uitettu. 2012 huhtikuussa ostettu.

Öljynvaihto suodattimineen suoritettu nyt mun aikana 10tkm välein, ilmansuodatin aina kylkiäisenä. Kilsoja nyt aika tarkkaan vuodessa tullut hieman yli 40tkm. Raitisilmansuodatin pitäisi vielä vaihtaa. Mittarissa tällä hetkellä n. 222000km.

Ajotietokoneen Suomisofta ja Ardicin ajastussofta teetetty Debilissä, poltinyksikkö pitää vielä uusia viimeistään syksyllä kun ei tykkää startata.

Pyörän laakeria, moottorin ylätukea jne vaihdeltu, etutukivarret uretaaneilla , KW Vaiante 1 alustasarja josta tosin toinen takaiskari korkkas, vaihdettu BC-Racingin takaiskarit ja jouset. Edessä vielä joku pulputtaa pienellä nopeudella, Motonetin uudet yläpäät lyhytikäiset? Vaihdettava vielä alkuperäisiin jos ei vaihdu koko tolpat BC:n tuotteisiin... Koiranluut edessä myös viime kesänä uusittu Motonettilaisilla, just pistin tilaukseen ympäri auton PartsForVolvoOnlinelta HeavyDuty-setin kun takapäässä ainakin muljuu...

Välijäähdytin todettiin revenneeksi pulskasti varmaan kolmesta kohtaa parin-kolmenkymmenen sentin matkalta, alkuperäinen korvattiin KL-Racingin 45mm versiolla. Vieläkin on jotain vuotoa jossain koska alakierroksilta kiihdyttäessä on aika hengetön ja n.2000rpm kuuluu kuin dumpin suhahdus ja sit alkaa toimimaan. Ilman kuormaa ei mitään suhinoita kuulu joten taidan vielä viedä laiskana Debiliin tai Samppasportiin tutkittavaksi kun kukaan kaverikaan ei suostu konehuoneeseen kuuntelemaan  :idiot2: Näiden ilojen lisäksi talvella huomasin että kytkin aina välillä luistelee, yrittänyt arpoa että vauhtipyörän kanssa vai ilman, kai se on teetettävä kunnolla kun tätä olis tarkoitus pitää... Samppasportilla olis tuota kestävämpää versiotakin kun ei tätä nyt ihan alkuperäiseksikään viittis jättää kunhan saadaan kuntoon.

Sakemannin jäljiltä oli tietysti yhdet 16" renkaat ja vanteet, talveksi hommasin 205/50-17 Michelin X-Icet Tethyksillä jotka vaihtui foorumilta bongattuihin peltisiin ja nyt kesällä noi vanhat RS:t 225/40-18 Goodyear F1:llä. Muuten tyytyväinen mutta pitää taas vaihteeksi kulmat säädättää.

Jotain ratiota ja ahtomittaria on vähän asenneltu mutta kummempia tähän ei ole tulossakaan, takakäikäleen ostin vissiin joskus syksyllä, ja nyt muiden tilausten yhteydessä PartsForVolvolta ruutumaskin johon meinasin ton alkuperäisen kenomerkin liisteröidä. Niin joo, tuulilasi on varmaan alkuperäinen joten pakko pistää uusi tässä kesän aikana.

Pitäis maalauttaa konepeltiä, kattoa, listoja sun muuta mut katellaan miten on aika/rahaa/intoa.

Just haettuna, tai onhan noi luukun merkit jo hävinneet:



Jotain kalikkaa:

V1 ja Powerflexit



Mittariturhuutta:


KL-Racing 45mm:


Testattu näyttävämpiä, mut ei ehkä sittenkään mun juttu:



...eli tällä peltivanneluukilla kuitenkin mennään:







« Viimeksi muokattu: 10.08.2013, 21:07:53 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #1 : 21.06.2013, 17:42:10 »
Samppasportilla käytin tämän kuun alussa vian haussa, molemmat moottorin kumityynyt vuotaa ja vnt-solenoidi viallinen. Solenoidin hain Siniseltä ja nyt tuntuis ahtavan tasaisesti, heti alun 1,5bar piikin jälkeen. Ehkä tämäkin tokenee kun saa uudet tukikumit...

Kytkin luistaa varsinkin kolmosella kiihdytettäessä alle 2000rpm, kohta olisi vissiin parempi löytyä seteliä remonttiin. EuroCarPartsilta näköjään lähtee kaksoismassa n. puoleen hintaan eli pitää laittaa tilaukseen.

Joku prkle kolahtelee taas oikeassa etunurkassa, Motonetin alapallo/saman puljun iskarin yläpää sanonut sopimuksen irti... tai sitten koiranluu. Koiranluita on sentään kokonainen "HeavyDuty" setti tuossa odottamassa, ehkä vaihdan koko kierroksen kun leimakin odottelis heinäkuun loppupuolella viimeistään.

Kaverin kanssa tehtiin kimppatilausta PartsForVolvoOnlinelta koiranluiden kyljessä tuli mm. uusi maski, isommat kääntymisenrajoittimet jne. Rajoittimet laitettava leimalle kun tuolle kaverille v#ttuiltiin kuluneista rajoittimista.
Jussin kunniaksi testattu uutta painepesuria:

 

Kuvat on huonoja mallia LingLong eiku Samsung... Spaceria tarvis ainakin ulkonäön kannalta, ja varsinkin olisi mielenkiintoista testata muutoksia ajettavuuteen jos eteen pukkaisi esim. 10-15mm ja taakse 15-20mm?

« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 14:49:36 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #2 : 05.08.2013, 17:23:47 »
Katsastukseen tuli vaihdettua HD-koiranluut taakse, leimaukko totes että näyttää olevan paksumpaa kamaa, ai katos hänellä samanlaiset ja ovat kestäneet. En kysynyt missä autossa mut toivottavasti ovat pitkäikäiset. Eteen on vastaavat vielä hyllyssä odottamassa.

Kuten epäilin, Motonetin alapallo oli luovuttanut, karvan yli puoli vuotta / ehkä 15 - 20tkm. Hain Biliasta alkuperäisen hintaan 106,05eur.

Leimalla huomattiin alkavaa pykimistä etujarruletkuissa ja pientä väljää oikeassa raidetangon päässä. Tämän myös huomaa 40_sarjan renkaalla kun tie ei ole täysin tasainen. Takapäähän jarruremontti on muutenkin tulossa kunhan ensin selviytyisi ilman konkurssia kytkinremontista. Siihen kaksoismassa on hommattuna, vielä pitäisi olla rahua teettää loput moottorin tukikumeineen.

Botnian possujunasta jäi hirveä polte päästä radalle ajamaan edes siedettävästi (skippasin edellä mainituista syistä  :'( ) joten jarruremontti pitää tehdä jollain aivan muilla kuin Motonetin osilla. Mamasanilta saisi HEL:n teräspunosletkuja ja jos mahdollista niin levyt&palat EBC:n rensseleillä. Toisaalta tiesin etukäteen tästä himosta päästä ajamaan, sen takia piti possujunakin käydä ihan kahteen kertaan  :D Onko alkuperäiset esim. Volvon jarrunesteet ihan ok jos käy silloin tällöin ratapäivillä jne?

Toinen mikä tuli mieleen kyseisiä kekkereitä ajatellessa niin mites dieselin moottorin öljyt, jos kiertää rataa muutenkin kuin kaksi kierrosta kerrallaan, miten kannattaisi varautua? Nyt olen vaihtanut 10tkm välein 5w-40w Mobilin Super3000:t alkuperäisin suodattimin...

« Viimeksi muokattu: 05.08.2013, 19:17:58 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #3 : 10.08.2013, 21:38:10 »
Jatketaan yksin puhelua,  Botnialta jäänyttä himoa lääkitty tilaamalla alkuunsa nämä:

http://www.ipdusa.com/products/5037/115037-ipd-strut-bar-mount-conversion-kit

http://www.ipdusa.com/products/8969/120168-ipd-poly-subframe-bushing-insert-kit

Mamasanilla on näköjään jarruosat rapantissa, takapää mulla on aika loppu ja letkutkin pitäisi uusia... Onko jollain tietoa sopiiko sama setti sekä eteen että taakse, Mamasanin verkkokaupassa ei ole merkittynä etu/takapäätä? Pitää ottaa yhteyttä, tilaan ympäri auton jos sopivat:http://shop.mamasan.fi/product/show/55/jarrut/1558/hel-performance-teraspunosjarruletkut
Vielä jos saisi samaan tilaukseen taakse Turbogroove-levyt ja ympäri auton RedStuff-palat, olisi ensi kesään valmistautuminen hyvällä alulla. Etulevyjä ei ole nyt varaa uusia, eikä ole periaatteessa tarvettakaan koska siellä on hyväkuntoiset alkuperäiset palikat.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2013, 21:40:45 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4671
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #4 : 11.08.2013, 02:17:37 »
Uuno mikä uuno :uglystupid2:

Nyt osaa vasta yhdistää tämän auton botnialle ja tänne, tämäkin oli livenä oikeasti hieno :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #5 : 27.08.2013, 23:31:20 »
Uuno mikä uuno :uglystupid2:

Nyt osaa vasta yhdistää tämän auton botnialle ja tänne, tämäkin oli livenä oikeasti hieno :)
Kiitosta vaan, vaikka siistiä tästä ei saa kuin ylimaalauksella. Olisihan noita ulkonäönkin ehostusideoita, mutta pakolliset remontit on tehtävä ensin pois.

Tänään hain Mamasanin paketin postista, harmi kun ei ollut varaa tilata kunnon latinkia, tarjoukset oli omasta mielestä aika kohillaan. Sain sentään teräspunosletkut, taakse Redstuff-palat ja Turbogroove-levyt. Siniset letkut on 240:iin.



Toivottavasti saisi ensi kesäksi loputkin päivitykset tehtyä, vanhuksella ei 30-vuotiskesänä taideta vielä ajella.

Ai niin, tulihan tuossa muutama viikko sitten tehtyä 230tkm:n huolto, moottoriin öljyt ja suodatin, ilmansuodattimeksi laitoin Pipercrossin paneelisuodattimen kun sellaisen tilasin hetken mielijohteesta Parts for volvo onlinelta muiden kilkkeiden mukana.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2013, 08:38:20 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #6 : 12.10.2013, 19:43:31 »
Pientä huoltoa tuli tilattua, uutta tulee tähän hätään Ardicin poltinyksikkö, raidetangon sisemmät päät, moottorin tukikumit ja kytkinremontti vielä niskaan. Prkle ei vaan enää Samppasportin tavarantoimittaja tee niitä pitävämpiä asetelmia. Eli vakiopalikat tulee, mutta eiköhän niillä pärjätä jos ei softaa kummempaan innostu.

Talvea vasten taidan huomenna laittaa pitkiin xenonisetin takaisin, ovat 55w niin näkee aika hyvin.

Kesäpyörät laitoin myyntiin, taitaa vanha siirtyä pykälää pienempään kokoon ensi kesäksi. Tosin hieman himotti kun bongasin nettivaraosasta 18" BBS CH:t 108-jaolla. Onneksi oon pers auki  >:(
Eilen iltasella heittelin kitkat alle jos kesäset sattuu menemään kaupaksi, pehmoselta menolta tuntuu 205/50-17 fillareilla. 240:stä varten hommatut 20mm spacerit laitoin piruuttani taakse, hieman jouduin lyhentämään pultteja mutta tuskin siitä pahemmin kestävyys kärsii. Ihan asiallisesti istuu 7x17 et43 peltivanteen kanssa, eli offsetti nyt takana 23. Pitihän se kuva ottaa, mutta huono valaistus+Samsung...


« Viimeksi muokattu: 12.10.2013, 19:47:45 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #7 : 12.10.2013, 20:09:29 »
Sachs:lla olis kahta erilaista kytkinpakettia näihin D5:iin. En tiedä mikä ero niillä todellisuudessa on. Toinen on jollaki extended tms lisänimellä eli olisiko vaan kestävämpää materiaalia. Pidosta ei tietoa :D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4671
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #8 : 12.10.2013, 20:13:41 »
Pientä huoltoa tuli tilattua, uutta tulee tähän hätään Ardicin poltinyksikkö, raidetangon sisemmät päät, moottorin tukikumit ja kytkinremontti vielä niskaan. Prkle ei vaan enää Samppasportin tavarantoimittaja tee niitä pitävämpiä asetelmia. Eli vakiopalikat tulee, mutta eiköhän niillä pärjätä jos ei softaa kummempaan innostu.


Eikö oikeasti enään tee niitä? Oletko kysyny sampalta? ??? Sivut niillä on vielä kesken pahasti mitä olen käyny vilkuilemassa..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #9 : 12.10.2013, 22:20:57 »
Juu nimenomaan Samppasportilta tilasin nämä operaatiot. Piti vain selvittää kytkinpaketin toimitusaikataulu, mutta vastaus olikin ollut että eivät enää tee vahvempaa versiota.

Partsforvolvoonlinelta saisi muistaakseni kolmea eri "stage"kytkintä, mutta en enää ala tilaamaan, nyt mennään vakiolla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #10 : 26.10.2013, 11:53:31 »
Päivitetään ajan kuluksi remonttilistaa... Asennukset teki Samppasport.

- Kytkinremontti + kampuran takastefa.

- Ardicin poltinyksikkö uusittu.

- Moottorin kumityynyt eteen ja taakse + väliletku.

- Raidetangon sisäpäät molemmat, ulkopää oikealle.

- Vetarin suojakumin yritttänyt karata, rasvan lisäys ja paikalleen.

- Nelipyöräsuuntaus.

- Etuiskarien yläpäät, Motonettiläiset uusittu SKF:n kilkkeillä. Volvolla kuulemma alkuperäiset karvan yli 300eur  :buck2:

Tosiaan remonttia edellisenä päivänä huomasin että 1v4kk vanhat Motonetin yläpäät olivat hieman heikossa hapessa, vasen kolisi ja oikea vähän enemmän rikki:



Onneksi hajosi ennen remonttia, olisi voinut hieman närästää kun olisi ollut kulmat säädettynä jne...


Vikalistaa olisi silti hieman jäljellä:

- Jarruremontti ympäri auton uusilla letkuilla ja nesteillä, etujarrukilkkeet on vielä hommaamatta.

- Laatikon etupusla entinen, Powerflexi tilalle.

- Pakosarjan ja ahtimen välinen tiiviste vuotaa.

- Takaiskarit kolisee yläpäistä, lisättävä prikkoja/hankittava jotkut helat.

- Mittarissa 239tkm ja risat, öljyt + suodattimet voisi joku päivä vaihtaa.


Että näillä edetään, tämähän uhkaa kohta olla kunnossa  :D
« Viimeksi muokattu: 26.10.2013, 11:56:00 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #11 : 10.11.2013, 15:50:13 »
Laatikon puoleinen tukikalikka on nyt uusittu Skruvatin osalla, suap nähdä miten kestää. Vanhasta pienemmästä puslasta oli jäljellä joitain kumin riekaleita reunoilla  :D Huomaa kyllä että on uretaania, värinöitä tuntuu kabiinissa tyhjäkäynnillä ja käynnistettäessä/sammuttaessa. Yli 1000rpm värinät häviää, joten ei ole haitaksi asti kun ei tunnu ajossa ja tuntuma kaasua painettaessakin on huomattavasti jämptimpi.

Eli tuommonen: http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx

Takaiskarien yläpäihin laitoin parit prikat lisää, kolinat loppuivat melkein tyystin. Vasemmalta puolen kuuluu vielä silloin tällöin jotain pientä. Kuuluukohan noihin BC-Racingin takaiskareihin jotkut helat yläpäihin kun tarvitsevat ehkä 15mm prikkoja että jengat riittävät, tulevat aika pirusti ylös kontin puolelle? Minähän ostin nämä "tarvikkeena", joten jotain saattaa puuttua kun en kokonaista alustasarjaa ostanut...

Laitilan kylällä tuli myös pyörähdettyä, mukaan lähti "kantokahvojen" tilalle kokopitkät kattolistat. Hieman kliinimpi luukki, kun anoppiarkulle ei tule mulla käyttöä...

Xenonisarjan laitoin taas talveksi pitkiin, johan alkoi Nurmijärven metsät aukenemaan. Mittarissa tällä hetkellä n.241tkm, hieman öljyn vaihto myöhässä mutta tehdään vaikka ensi vkl:na.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 14:38:43 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa gearbox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #12 : 10.11.2013, 15:57:11 »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #14 : 03.01.2014, 14:48:14 »
Moottoriöljyt ja suodattimet tuli vaihdettua tuossa ennen joulua, pääsi venähtämään väli n.15tkm:iin.

Tänään tuli Mamasanilta etujarrukilkkeet, ja kävin vielä paikan päältä hakemassa pari purkkia EBC:n jarrunestettä. Viikon päästä olis tarkoitus tehdä jarruremontti, joka nurkkaan on nyt EBC Turbogroove levyt, Redstuff palat ja HEL teräspunosletkut. Eiköhän noilla pappadiisseli pysähdy, vielä kun sais joskus kulkemaankin  :D



IPD:lle tekis myös mieli laittaa tilausta menemään, mutta osatarvetta on molempiin autoihin niin täytyy vielä himmailla ja ihmetellä rahatilannetta. Vanhat kesäpyörät kun tuli myytyä pois, niin uudetkin olisi katseltuna mallia Volvo-oem. Ostan jos joku muu ei ehdi ensin...
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 14:56:18 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron