RallyBaron  Samppasport

Volvo 855R 2.0, 96

  • 112 Vastauksia
  • 39741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Volvo 855R 2.0, 96
« : 07.02.2014, 12:28:43 »
Tämän piti aluksi tulla ihan vain perheen käyttö autoksi, mikä pestään silloin kun jaksetaan ja öljyt vaihdetaan jos keretään. Mutta kun tässä on nyt tullut ajeltua semmoset 7tkm ilman mitään ongelmia niin ajattelin että tästä voisi pitää vähän parempaa huolta, kun kerran näin nätisti on palvellut tähän asti.

Tarkoitus olisi tosiaan korjata, huoltaa ja näpertää tätä pikkuhiljaa, jotain on tullut jo tehtyäkkin mutta paljon olisi vielä tekemättä. Tämä on ihan ok peruskuntoinen toimiva vehje mutta ainahan vanhassa on jotain laitettavaa ja amispatentteja poistettavana. Historiasta tiedän sen verran että, ollut kuulemma jollain vanhemmalla herrasmiehellä uudesta asti tämä on tuotu italiasta ja siitä sitten päätynyt amisten käsiin, ihan kirjaimellisesti, eli ollut amiksessa laitettavana mm hihna on vaihdettu siellä, eivätkä ole ilmeisesti vaihtaneet tosiaan muuta kuin tuon hihnan, jokin siellä nimittäin kitisee, olisiko sitten vesipumppu. Maalipinta on mitä ilmeisimmin myös turattu ko oppilaitoksessa, on vähän syvempää hiomanaarmua yms, vaikka ei tuo maalipinta toisaalta ole itseä häirinnyt, saa ollakin vähän häijjymmän näköinen. Tulpat tässä on vaihdettu nelikärkisiin ja näyttivät hieman keränneen jo karstaakin, eli nuo menee vaihtoon ja samalla kaikki muutkin sytty-osat.

Tarkennusta tuohon historiaan
-tuotu italiasta 2004 ja ollut samalla omistajalla vuoteen 2007, siitä mennyt omistajalle x, lohjanportin auto, omistaja x,
raaseporin auto ja nyt minulla, olen siis neljäs omistaja suomessa.
-tämä tosiaan on R malli vaikka se oli myynnissä T-5:sena

Tehtyjä juttuja +-240tkm mittarissa, todellinen mittarilukema lähempänä 250tkm
-polttimot vaihdettu sisälle, myös tuhkakuppiin ja käsinojaan
-tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja öljytty
-ilmamassamittari puhdistettu
-öljyt ja suodatin vaihdettu
-vaihteisto öljyt vaihdettu
-bensasuodatin vaihdettu
-pyyhkimet vaihdettu
-radionpiuha korjattu
-termostaatti vaihdettu
-jarrut uusittu kaikkiin kulmiin, ei tietoa koska tehty
-hihna vaihdettu 200000km kohdalla
-putki 2.5 catista taaksepäin, ei tietoa koska tehty
-Ilmastoinnin haistelijat puhdistettu
-sivuvilkkujen polttimot vaihdettu
-H1 polttimot xenoneiden tilalle
-tulpat, NGK
-tulpanjohdot, Bougicord
-virranjakajan kansi, Bosch
-pyörijä, Bosch
-puola, Bosch
-ilmansuodatin, Simota vapaavirtaus paneeli
-sisäilmansuodatin, Mann-filter
-paisuntasäiliön korkki
-laakerit vaihdevaijerien päihin
-mittariston ratas
-nelipyöräsuuntaus, ratti vinossa, RJV-autohuolto
-tukivarret ja raidetangon päät, RJV-autohuolto
-takaluukun kaasujousien vaihto
-takakonttia vaimennettu bitumi matolla
-hirvitarrat
-moniurahihna 241tkm
-katsastettu 14.3.2014

-242800 öljyt ja suodatin vaihdettu RVS käsittelyn jälkeen+uusi RVS käsittely
-RIP eli käänteinen välijäähdytys

-243000 PCV, alipaineletkut, paksu imutiiviste ja RVS vaihteisto käsittely

-torvet poistettu jäähdytys ilman tieltä

-251000 öljyt+suodatin, uusi akku.

-255000 käsijarrukengät

Tulossa
-lastu mahdollisesti (ensin kaikki perushuollot, ei mennä perse edellä puuhun)
-turbo voisi kaivata huoltoa, öljyn paluun tiiviste pitää ainakin vaihtaa
-muoviniitit puskureihin, hommattu ja odottaa asennusta
-moniurahihnan kiristin
-magneettikytkimen säätö
-3"dp
-uusi äänenvaimennin






« Viimeksi muokattu: 04.01.2015, 15:44:29 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #1 : 09.02.2014, 13:15:08 »
Noniin nyt on vaihdevaijerit laakeroitu.


lähtötilanne, putsarikotelo edestä pois purettuna.


semmonen löyty


turhat pois


laakeria ja prikkaa tilalle, sama toimenpide myös toiselle puolelle.


homma valmis ja hyvin pelittää.


Tuo letku, mihin se pitää liittää, kyse on siis takalasin pesurin letkusta?? Kuuluuko sen mennä auton alta, lokarin sisältä vai jostain konehuoneen kautta, kai täällä nyt joku tietää?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2014, 16:41:01 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #2 : 09.02.2014, 19:24:40 »

sika hyvä kuva


Siinä mun vanha kulkine, vasta maalattuna. 2.0kaasari turbo
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #3 : 10.02.2014, 13:41:13 »
Nyt löysi myös pesurinletku paikkansa, kiitokset kaikille vastanneille  :)

Huomenna olisi nelipyöräsuuntaus Ruskeasuon Teboililla.

Oli ihan pakko ostaa ja kokeilla Simota vapaavirtaus suodatinpaneelia, nyt liikkuu kuin rasvattu salama  ::) rupesi aluksi tyhjäkäynti hummaamaan vähän ikävästi mutta rauhoittui kumminkin, ei tainnu keretä suodatinöljyt napsahtamaan ihan täysin ennen kuin löin tulille. Ja saattoihan tuosta paneelista jotain hyötyäkin olla, kulutus ainakin vaikutti tippuvan hivenen ja tehoakin saattoi tulla se 2hv lisää.
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #4 : 11.02.2014, 15:47:43 »
Ei tää nyt mennytkään ihan putkeen, kävin siis tuolla pyöränsuuntauksessa mutta sen sijaan että olisivat yhtään kulmaa korjanneet, löivät mulle vikalistan käteen. Puslat vetelee viimeisiään, pitäisi mm vasen alatukivarsi vaihtaa. Eipä tässä muuten mitään mutta kun tuo katsastus ois ens kuussa, eikä jaksais ihan huvin vuoksi vikalistaa hakea.

Siispä, suunnitelma on tämä. Vaihdan tuonne keulaan kutakuinkin kaiken kuluvan pareittain ja melkeinpä mieluiten niin että tukivarsiin tulisi uretaanipuslat. Jos jollain on joku hyvä idea miten tuollainen paketti kannattaa toteuttaa (merkki, ostopaikka, halvin, paras) niin ideoita otetaan vastaan  ELK

Vai oisko ihan vaan mätänetti, sieltä en oo kyllä tainnu koskaan saada oikeita osia.

- 850/70s ->00 oikea ulompi OE-laatuvaihtoehto, mitäköhän tuo sitten loppupeleis meinaa, Ole Ei-laatuvaihtoehto?  :P
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 15:59:39 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #5 : 11.02.2014, 16:59:46 »
- 850/70s ->00 oikea ulompi OE-laatuvaihtoehto, mitäköhän tuo sitten loppupeleis meinaa, Ole Ei-laatuvaihtoehto?  :P
Alkuperäislaatuinen
No kun halvalla sai.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #6 : 11.02.2014, 17:11:08 »
Alkuperäislaatuinen
Tiedä sitten noistakaan. 2011 hain 850:iin "OE"-alatukivarret, hinta 90 e/kpl. Palloniveliin lisättiin hieman rasvaa koska oli tiedossa että alun perin niissä on vain naurettavan pieni nokare, mikä pitikin paikkansa. Siitäkin huolimatta nyt sitten menneenä kesänä toinen puoli alkoi hölskyä väljyyttään, kilometrejä oli kertynyt kokonaista 20000. Haettu tilalle siniseltä alatukivarsi á 170 e, pitäisi asentaa paikalleen kunhan ehtii ja jaksaa.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #7 : 11.02.2014, 17:15:15 »
Tiedä sitten noistakaan. 2011 hain 850:iin "OE"-alatukivarret, hinta 90 e/kpl. Palloniveliin lisättiin hieman rasvaa koska oli tiedossa että alun perin niissä on vain naurettavan pieni nokare, mikä pitikin paikkansa. Siitäkin huolimatta nyt sitten menneenä kesänä toinen puoli alkoi hölskyä väljyyttään, kilometrejä oli kertynyt kokonaista 20000. Haettu tilalle siniseltä alatukivarsi á 170 e, pitäisi asentaa paikalleen kunhan ehtii ja jaksaa.
No joo sitä ei tiedä onko se sitten oikeasti sellainen, mutta sitä se tarkoittaa? Tämä siis varmistus kun en ihan 100% varma ole ::)
No kun halvalla sai.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #8 : 11.02.2014, 17:16:04 »
No joo sitä ei tiedä onko se sitten oikeasti sellainen, mutta sitä se tarkoittaa? Tämä siis varmistus kun en ihan 100% varma ole ::)
Kyllä se olevinaan alkuperäislaatua tarkoittaa, totuus voi olla eri :D
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #9 : 11.02.2014, 19:44:11 »
Omien kokemusten perusteella Motonetin OE-osissa ei ole OE-laatua kuin nimi. Varsinkin kun nämä kohtuu painavat panssarivaunut syö noita alusta niveliä ja puslia muutenkin ihan tarpeeksi en Motonetistä osta enää kuin pyyhkijän sulkiä ja öljyä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #10 : 11.02.2014, 20:00:59 »
Alkuperäislaatuinen

Juu kyllä mä sen tiedän mitä sen pitäisi tarkoittaa.

Voisin tietty tosiaan hakea Volvolta ainakin nuo tukivarret.

Tämmöistä tuli postissa tänään:


Eli mittariston ratas, kun en tiennyt että ei saa trippailla vauhdeissa, kannen suojamuoviin pultit, omassa on jäljellä kokonaista kaksi, pesunestesäiliön kansi ja tietty tuiki tarpeelliset hirvitarrat. Kiitokset arska11 ja landian puolelta Mopo56

Empä haekkaan Volvolta, 217€ näytti olevan hinta ja tämmönen löyty skandixilta

Control arm right


Volvo 850, S70 V70 (-2000)

Genuine product from vehicle manufacturer
Your price: instead 168,29 EUR
 now 136,85 EUR
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 21:04:59 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #11 : 12.02.2014, 16:01:16 »
Tällaista tänään


pika korjaus klemmarilla.


Sieltä se löysi paikkansa, vanha spärypurkin korkki lähti luiskaan.

Mittaristo tuli myös korjattua, muuten helppo homma mutta en saanut tuota kojelaudan yläosaa kokonaan irti, vänkärin airbagi jostain syystä kanitti vastaan niin päädyin vain nostamaan tuota kuskin puolta niin paljon että mittaristo tuli sieltä välistä, aika tiukkaa teki mutta kun aikansa äherti niin onnistui.


Siinä pääsyyllinen.


Siitä se sitten taas lähti pyörimään
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #12 : 19.02.2014, 17:31:35 »
Valmista syntyy


Olin tuossa vaimentamassa konttia kun UPS:än kaveri tulee pihaan ja.....


...tiputtaa tämmösen lahjan, eihän siinä muu auta kuin....


...alkaa irrottelee vanhoi osia. Oli tuon huohotinputken klemmari auki, oli sitä kautta sitten päästelly tuota öljyä tuonne.


Terveen näköiset tulpat löytyi, kaikissa muissakin tulpissa oli ihan sama meininki, nämähän ovat vielä kaiken lisäksi väärät tulpat  :idiot2:


Vähän parempaa tilalle... ovatkos nämäkään oikeat, eikö tuo lpg viittaa nestekaasuun???
Kävin ostamassa toiset, (NGK BCP7EVX) vaikka nätisti tuo tuntui noilla kaasutulpillakin käyvän, tiedä sitten kuinka kauan olisi käynyt.


Bilteman laatuvehkeet


Puola meni kanssa vaihtoon, vaikka ei tuossa mitään vikaa ollut mutta varmuuden vuoksi.


Vanha kansi ja pyörijä sai myös väistyä uusien Boschien tieltä.


Raitisilmasuodatinkaan ei ollut enään niin raitis


Nämä vielä alle ja sitten leimalle.




« Viimeksi muokattu: 19.02.2014, 19:06:56 kirjoittanut futos69 »
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #13 : 21.02.2014, 10:46:01 »
Kysyin noista LPG tulpista tuolta NGK neuvonnasta ja sanoivat että nuo käyvät myös bensakoneeseen, ovat kuulemma jopa paremmat kuin perinteiset. Hyvä näin, nuo kun eivät ihan ilmaiset olleet.

Auton kulkupuoli on muuttunut aika radikaalisti näiden kaikkien muutosten jälkeen. Noi sytytys vehkeet kun vaihtoi niin kone on ihan eri luonteinen, vääntää alhaalta ja vetää kierrosalueen läpi paljon pidemmälle ja tasaisemmin, ennen teho tuli enempi piikillä ja alavääntö oli jotenkin puhditon. Vaihteisto toimii todella paljon paremmin, öljyjen ja laakeroinnin jälkeen, pientä pykällystä vielä havaittavissa mutta lähtötilanteeseen nähden ero on kuin yöllä ja päivällä, ennen sai kylmällä koneella ihan tosissaan käyttää voimaa että sai ykköst ja kakkost silmään, nyt taas menee ihan mukisematta jopa ykkönen pienistä vauhdeista sisään. Termarin kun vaihtoi niin lakkasi kierrosten hummailu, oli aika aika veemäistä ajaa kun vaihtaessa kierrokset nousi jonnekkin 3000 kieppeille ja tyhjä käynillä heitteli 1000-2000 kierroksen välillä jne

Täytyy siis jatkaa samalla linjalla, kiitokset tietty menee kaikille ketkä ovat jaksaneet tänne noita ohjeita jakaa, seuraavaksi varmaan tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0
Mopo karkaa joskus käsistä

Poissa futos69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 T-5 2.0, 96
« Vastaus #14 : 24.02.2014, 22:16:55 »
Tuli vaihdettua nuo kaasuiskarit takaluukkuun, oli suhteellisen helppo homma ja sen saa tehtyä ihan yksinkin. Tekee vaan niin että nappaa sen luukun puoleisen pään ensin irti niin että pidät toisella kädellä luukkua ja toisella irrotat sen iskarin pään ja sitten antaa luukun mennä kiinni niin että on itse siellä kontissa sisällä (ei siis kannata jäädä auton ulkopuolelle miettimään että mikä meni vikaan  :D ) ja sen jälkeen nappaa auton puoleisen pään irti. Sitten kasaus homma, eli luukun ollessa kiinni pistät sen auton puoleisen pään kiinni ja sitten avaat sen luukun (kannattaa muuten katsoa ettei ole lapsilukko päällä  :-[ ) pidät luukkua toisella kädellä ylhäällä ja toisella kädellä napsautat sen toisen pään kiinni.

Tuli myös nuo ilmastoinnin "haistelijat" putsattua. Ei mikään ihme jos automaagi ilmastointi ole pelannut toivotulla tavalla.


Ennen


Jälkeen
Mopo karkaa joskus käsistä

 

Kulkukoira  Proturbo