Futurez  Kulkukoira

8-pätkän 855 R

  • 134 Vastauksia
  • 37205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #15 : 31.08.2014, 16:01:24 »
Mahtaako pysyä akvaariona vai tulisiko vähän tummennusta?  :)

Vähän akvaarioltahan tuo tosiaan tuoltaan näyttää mutta mun silmään ei taas tummassa autossa ole mikään jätesäkkitummennuskaan oikein hyvä. Haaveissa olisi kaikki tuulilasia lukuun ottamatta jollain suht kevyellä, esim. 50% tai 35% kalvolla.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 16:03:34 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #16 : 02.09.2014, 18:44:37 »
Askartelinpa töistä lähtiessäni ohuemmat käännönrajoittimet paikalleen. Sopivan näköistä alumiinilevyä osui romulavalta käteen joten siitä tein. Paksuudeksi jätin hieman enemmän kuin tuossa TDI:ssä, siinä lienee vakiot paikallaan. Vanhathan oli tosiaan aika järeän vahvuiset:


Ja kas kummaa, autosta löytyy nyt sellainenkin ylellisyysvaruste kuin kääntyvät etupyörät. :D Oli ihan tosissaan aika tuskainen auto taivutella ahtaissa paikoissa mutta nyt tuli huomattavasti parempi. 8)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #17 : 02.09.2014, 18:52:27 »
Mikä noiden käännönrajoittimien idea on? Onko ne olemassa vain niitä ihmisiä varten, jotka tekevät rajuja kiihdytyksiä pyörät linkussa (=säästää vetoniveliä)?

Vai onko vetonivelen rakenne semmoinen, ettei kestä enempää kääntämistä edes ilman vetoja?

Kun kyllä appiukon V70 mk1 on kans aika kankea, vaikkei mitään verrattuna naapurin mk2:een.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #18 : 02.09.2014, 19:03:29 »
Mikä noiden käännönrajoittimien idea on? Onko ne olemassa vain niitä ihmisiä varten, jotka tekevät rajuja kiihdytyksiä pyörät linkussa (=säästää vetoniveliä)?

Vai onko vetonivelen rakenne semmoinen, ettei kestä enempää kääntämistä edes ilman vetoja?

Kun kyllä appiukon V70 mk1 on kans aika kankea, vaikkei mitään verrattuna naapurin mk2:een.
Idea on ettei ota kiinni ääriasennoissa. Näyttää että 8-pätkän autossa ollu liian paksut rajoittimet ennen. Todennäköisesti ne laitettu kun isommilla vanteilla ottaisi kiinni sisälokareihin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #19 : 02.09.2014, 19:04:30 »
Todennäköisesti ne laitettu kun isommilla vanteilla ottaisi kiinni sisälokareihin.
Jep, rekisteriotteessa 225/35R19... ;)

Tämä oli kyllä vanhempien mk2 V70:iin verrattunakin vielä ihan eri planeetalta, ratti kääntyi varmaan 2,5 kierrosta ääriasennosta toiseen. Joutui muuten takavedon jälkeen aluksi muutamissa paikoissa vekslaamaan kun ei ihan taipunut samalla lailla. :2funny:
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 19:07:39 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #20 : 02.09.2014, 19:21:07 »
Oppii kato suunnittelemaan ajolinjat paremmin kun ei käänny pienessä tilassa  :D Itselläkin siis kääntyvyys rahtilaivan luokkaa vaikka ihan orkkisrajoittimet paikoillaan  :2funny: Ratti kääntyy juurikin tuon 2½ kierrosta laidasta laitaan :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #21 : 02.09.2014, 20:04:47 »
Eikait se tuolla liikenteessä niinkään rajoita elämää, mutta esim oma kotiruutu on niin ahdas että ysi taittuu nipin napin siihen jos ajaa parin sentin marginaalilla. V70 ei taivu...


Muuutta se siitä. Komee volvo.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #22 : 04.09.2014, 20:20:13 »
Ensi kesän vannejuttuja tullut pohdittua melko ankarasti. Tuntuu että etuvetoon on vielä vaikeampi löytää omaa silmää miellyttäviä vanteita kuin takapotkuun. :idiot2: Ei nyt niitä ihan perinteisiä 18" Pegasuksia/kopioitakaan viitsisi laittaa kun niitä on vähän turhan monella.
Tuollaiset on ollut yhtenä vaihtoehtona mielessä: http://www.jh-sound.fi/japan-racing-jr-3-18x8-5x100-108-et40-bronze
Voisi toimia tummassa autossa ihan hienosti tuolla värillä?

Muutenkin meinaa olla vähän sellainen tyylisuunta-kriisi auton suhteen kun ei nyt oikein osaa päättää että hommaisko coilover-alustaa vai antaisiko olla noin ja laittaakko hifejä vai ei sun muita ikuisuuskysymyksiä. Tiedä häntä sitten, mennään nyt näin ja katsotaan niitä muutoksia kun tuntuu varmemmalta... ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #23 : 04.09.2014, 20:24:36 »
Isompaa OEM-tyylistä vannetta ja pieniä kliinejä muutoksia sekä se konehuoneen siistiminen, ei mitään coili-hullutteluja, siinä ois mun makuun noin siistiin ja arvokaskyytiseen autoon ihan tarpeeks.
Tee tähän ne kunnon stereot vielä lisäämään ajomukavuutta.

Teet sen ratapelin sitten siitä tiiliseiskasta joskus niinku oot haaveillu.


Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #24 : 06.09.2014, 17:32:55 »
Pesuhommia tuli touhuiltua kun sattui nätti ilmakin. Auton jatkojalostusta tässä pähkäillyt muutenkin ja taitaapa olla niin että coiloverihulluttelut unohtuu alustan suhteen ja hifipuolellekin rakennetaan hieman kevyempi nätisti soiva setti. Kiinnostaisi kokeilla miten nuo laajakaistaelementit pelaa etupäässä kun sellaiset saisi varmaankin järkevästi sopimaan vakiopaikoille kojelautaan. Mielessä olisi hommata siis joku laadukas 5-kanavainen pääte jolla soittaa aktiivista 2-tie etupäätä ja pientä subia. Siihen riittäisi tuo nykyisessä soittimessa oleva DSP niin välttyisi ihan älyttömältä kaapeliähkyltä ja saisi silti fiksulta kuulostavan systeemin.
Eli laajakaistaelementeistä kaivataan kokemuksia jos sellaisia on?  ;)

V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #25 : 06.09.2014, 21:04:41 »
Pesuhommia tuli touhuiltua kun sattui nätti ilmakin. Auton jatkojalostusta tässä pähkäillyt muutenkin ja taitaapa olla niin että coiloverihulluttelut unohtuu alustan suhteen ja hifipuolellekin rakennetaan hieman kevyempi nätisti soiva setti. Kiinnostaisi kokeilla miten nuo laajakaistaelementit pelaa etupäässä kun sellaiset saisi varmaankin järkevästi sopimaan vakiopaikoille kojelautaan. Mielessä olisi hommata siis joku laadukas 5-kanavainen pääte jolla soittaa aktiivista 2-tie etupäätä ja pientä subia. Siihen riittäisi tuo nykyisessä soittimessa oleva DSP niin välttyisi ihan älyttömältä kaapeliähkyltä ja saisi silti fiksulta kuulostavan systeemin.
Eli laajakaistaelementeistä kaivataan kokemuksia jos sellaisia on?  ;)

Ainakin oikealla hifirintamalla (sitä ei autohifi ole) hyvät laajakaistat toimii hemmetin hyvin!

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #26 : 07.09.2014, 09:26:09 »
Muutenkin meinaa olla vähän sellainen tyylisuunta-kriisi auton suhteen kun ei nyt oikein osaa päättää että hommaisko coilover-alustaa vai antaisiko olla noin ja laittaakko hifejä vai ei sun muita ikuisuuskysymyksiä. Tiedä häntä sitten, mennään nyt näin ja katsotaan niitä muutoksia kun tuntuu varmemmalta... ;)
Anna olla vaan orkkisalusta tai pikku madallus laadukkailla jousilla (HR, Eibach). Siinähän oli jo HR:n jouset.
Muistan ku kävin aikoinaan ajaan tommosella 850 R:llä, kuinka hyvin toimiva alusta siinä olikaan. Sopivan jämäkkä olematta silti pintakova.  O0
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #27 : 07.09.2014, 10:02:47 »
Anna olla vaan orkkisalusta tai pikku madallus laadukkailla jousilla (HR, Eibach). Siinähän oli jo HR:n jouset.
Muistan ku kävin aikoinaan ajaan tommosella 850 R:llä, kuinka hyvin toimiva alusta siinä olikaan. Sopivan jämäkkä olematta silti pintakova.  O0
Jep, samaa täytyy sanoa että omasta mielestä alusta pelaa tosi hyvin nykyisellään. Ehkä jopa hieman pintakovan puoleinen noilla H&R jousilla. Jos jotain pitäisi parantaa niin kunnon sporttivaimentimet ja jäykät vakaajat. Ulkonäön puolesta saisi toki olla matalampikin ja siinä on syy miksi säädettävää haaveilin. Mutta eiköhän sen ysin kanssa tullu noista madallushommista hetkeks mitta täyteen, tehdään välillä auto jolla on oikeasti hauska ajaa? ;)

18" Pegasus-replicat mattamustana alkanut kummasti kiinnostaa. Eipä niillä kyllä juuri massasta erotu, mutta ei mene metsäänkään... ::)

Edit: Jotain pientä sisustan puunailua tuli touhuiltua:


« Viimeksi muokattu: 07.09.2014, 16:20:28 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #28 : 11.09.2014, 18:02:43 »
Tällaista oli ohjelmassa tänään:


Öljyt ja suodatin siis vaihtuivat. Samalla laitoin tuulihaan mekanismiin yhden jousen lisää niin ei tuo vipukaan enää törrötä maskista.

Pari kiveniskua piti myös korjata mutta eikö prkl myyneet mulle volvolta väärän sävyistä maalia, nimenomaan 427 pyysin ja ei ole sinne päinkään, vaan ihan kirkkaan hopeaa. Paketista mennyt päiväyskin näköjään alkuvuodesta umpeen. Taidan *ttuillessani viedä takaisin.

Jostain syystä ei kyllä pisteitä ropise Jyväskylän siniselle ainakaan varaosatiskin asiakaspalvelun suhteen, mutta asioitavahan siellä vaan silti on... :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Lassi

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #29 : 11.09.2014, 21:03:51 »
Jostain syystä ei kyllä pisteitä ropise Jyväskylän siniselle ainakaan varaosatiskin asiakaspalvelun suhteen, mutta asioitavahan siellä vaan silti on... :idiot2:
Jaa muillakin sieltä huonoja kokemuksia. Siellä on kyllä erittäin paskaa asiakaspalvelua ja sen kerran kun sinne erehtyy menemään niin tiskillä saa kuulla lähinnä pelkkää vittuilua.

 

Ateho  Elekma