KL-varaosat  Race.fi

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #90 : 19.06.2015, 13:18:19 »
Eihän tuo 10V mihinkään menekään. Suorakylkisistä etuvedoista paras polttoainetalous on 20V vaparilla ja liikkuu jo sen verran että vakio FT:llä tekee kyllä tiukkaa.

Luepas tarkemmin, mainittu olevan '00 eli 20V vieläpä sillä uudella sähköisellä kaasuläpällä mutta silti 140 hv versio. Ja ei todellakaan tee FT:llä tiukkaa, sataseen kiihdytyksessä on mitatusti kolmen sekunnin ero.

Tehottomuus ei selitä edes kulutuksen kasvua koska 140 ja 170 hv mallit sähkökaasulla on suorituskyvyltään samat kunnes tehottomamman läppää ei enää avata täysin noin 3500 rpm paikkeilla ja tuon yli harvoin normaaliajossa tarvitsee mennä, se on yksinkertaisesti se alaväännön puute joka aiheuttaa sen että jos haluaa kulkua on pakko antaa kenkää tai jos haluaa ajaa pienellä kulutuksella niin sitten ei vaan liiku. Mutta mikäs siinä jos se teillä toimii ja olet sen parhaaksi päättänyt niin eihän siinä, meillä täällä liikennevalojen luvatussa maassa jossa tasakaasulla ajot mitataan kymmenissä sekunneissa se ei toimi yhtään.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #91 : 19.06.2015, 13:34:58 »
Eiköhän sen hinnoittelupolitiikan perusteet ole tulleet tässä keskustelussa hyvin esille. On niitä jotka arvostaa 940:n ominaisuuksia enemmän kuin uudempien ja toisin päin. Hintaa ysisatkuissa nostaa osittainen siirtyminen harrasteautoiksi ja se, että vanhemmissa valinnan varaa on vähemmän luontaisen poistuman myötä. Etuvetojen osalta ihmiset pyrkivät  (ja pystyvät) taas siirtymään jo uudempiin autoihin joka aiheuttanee hintapainetta.

Semmosia arvovalintakysymyksiähän nämä ovat, toiset tykkää äideistä ja toiset isoäideistä. Tyttäriä tähän keskusteluun ei ole vielä onneksi vedetty. ; D

Kuten sanoit, harrasteaihioiden hinnat alkavat hiljalleen näkyä 7/9 sarjassa harvinaisten mallien kohdalla. Sitä vanhemmissa ne jo ovat olleet kauan näkyvissä etenkin osissa ja lisävarusteissa. Mistäpä niitä mobiileita muuten tulisikaan merkistä riippumatta.  Sitten sitä itketään, minä mukaanlukien että miksen taltioinut sitä ja sitä aihiota kun hinnat on pilvissä niissä raadoissakin. :pomo:  Pyörivää Juhannusta kaikille, vielä kun muistan toivottaa.:)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #92 : 19.06.2015, 13:51:02 »
Sekokupu mainitsi ettei ysi ole edullinen ylläpitää. Näin sekokuvun tapauksessa varmasti onkin, mutta periaatteessa samat asiat pitäisi tehdä myös siihen 850:iin.

Jos taas haluaa vain pomminvarman käyttöauton jota huolletaan senverran kuin pakko, niin ei ysisatkutodellakaan huono vaihtoehto ole.

Mutta tuo hinnoittelu. Kaitpa se on kysynnän ja tarjonnan laki.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #93 : 19.06.2015, 13:55:11 »
Luepas tarkemmin, mainittu olevan '00 eli 20V vieläpä sillä uudella sähköisellä kaasuläpällä mutta silti 140 hv versio. Ja ei todellakaan tee FT:llä tiukkaa, sataseen kiihdytyksessä on mitatusti kolmen sekunnin ero.


Oukei, se on sähköläpällä mutta 140hp versio, ei sitä silti voi vertailla vaikka venttiilejä olisi miljoona kun tehot on kuristettu.
Edelleenkin se on mopoin etuveto kokoluokassaan, 2.0 mallit poisluettuna.
En minä mitään ole päättänyt, hae tekniset tiedot ja lukemat jos kiinnostaa.
Ei mitään kolmen sekunnin eroja ole normaalin 20V ja 940 FT:n välillä.
Nyt puhutaan 1gen moottoreista

850 20V 0-100 farkku  9,5 sek
Sedan                           8,9 sek
940 FT farkku ja sedan9,1-9,0 sek 
Eli hyvä kepittäjä voittaa 850 mallin ellei siinä satu olemaan tankki lähes tyhjä. 

En viitsi enempää osallistua koska ihmettelyni aihe oli vain tuo hinnoittelu, en kaivannut mitään vertailuja.
     
           



Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #94 : 20.06.2015, 21:28:39 »
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #95 : 20.06.2015, 21:40:21 »
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.

Onko ollut omistuksessa vuosia tai ihan uudesta asti? Raaskiiko sitä edes myydä, jos on muistoja autossa... Ihmiskohtaista toki. Kaikki eivät niin autoon kiinny.
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #96 : 20.06.2015, 22:28:59 »
Onko ollut omistuksessa vuosia tai ihan uudesta asti? Raaskiiko sitä edes myydä, jos on muistoja autossa... Ihmiskohtaista toki. Kaikki eivät niin autoon kiinny.
Tuo on toisessa perheessä ollu uudesta lähtien. Ekana miehellä työsuhdeautona ja sen jälkeen vaimon autona. Setä osti sen niitä muutama vuosi sitten työajoja varten. Eli ei ole mikään perhekalleus.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #97 : 21.06.2015, 16:45:42 »
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.
Mutta sama kikotin turbolla, toinen tonni paukahtais myyntihintaan. Eli kaikenkaikkiaan turbo matkan varrella pudottanut enemmän arvoa.. Mutta todennäköisesti helpompi myytävä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #98 : 21.06.2015, 16:54:10 »
Pihalla nököttää uutena taloon ostettu 745 SE 1992, mittarissa 259XXX. Arvoa varmaan joku 400-500e, mutta tuonkin jos olis aikoinaan ottanut turbolla niin voisi nyt huudella nelinumeroisia.

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #99 : 24.06.2015, 13:29:04 »
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.
Ribbe,oisko tämä mahd myynissä??.pistä yv;tä!! ;)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #100 : 24.06.2015, 15:56:01 »
Tuo on toisessa perheessä ollu uudesta lähtien. Ekana miehellä työsuhdeautona ja sen jälkeen vaimon autona. Setä osti sen niitä muutama vuosi sitten työajoja varten. Eli ei ole mikään perhekalleus.

Kannattaa korjata se käyntihäiriö, eli viedä se aivan oikeaan korjaamoon/henkilölle joka osaa paikallistaa sen todennäköisen sähköpuolen vian. On vaikea sanoa ilman lisätietoja mitään tarkempaa. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Fanders

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #101 : 24.06.2015, 23:48:10 »

Käykää katsomassa saksalaista autosivustoa mobile.de ja katsokaa 940:n hintoja. Siellä se vasta kallis on! Ja heillä kun on kuitenkin omia laatumerkkejä mistä valita. Ja niin on myös 240:n kallis siellä.

Oma 945 vm 1997 tuli hankittua sieltä pari vuotta sitten, ajettu 149 tkm. Ja oli kyllä hyvässä kunnossa.

Poissa Snook-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #102 : 12.07.2015, 12:13:18 »
Kattelin aikoinaan ihan samaa että saksassa pyytää ihan kivasti noista hyväkuntosista ja suht vähänajetuista 940:stä
linkki ohessa missä kyllä viimesen päälle ysisatanen nahkapenkkien kera.... 8)
ja konehuone on kyllä sen näkönen että pitää omasta hioo kyllä samanäkönen viikonloppuna :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=211238767&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&airbag=&emissionClass=&usedCarSeals=&adLimitation=&isSearchRequest=true&climatisation=&emissionsSticker=&doorCount=&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&vatable=&categories=EstateCar&fuels=PETROL&zipcode=&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=20&pageNumber=2
Volvo V60 D4 AWD rebel blue -15

 

Autoracing  KL-varaosat