Carcom Oy  Elekma

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27981 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #75 : 18.06.2015, 20:37:24 »
Mitä näistä vääntämään. Alkoi vaan vähän tuntumaan että jutut kiertää kehää, joka viesti päättyy märinään etuvedon huonoudesta ja samaan hengenvetoon ylistetään samanikäisiä tai vanhempia takavetoja ja suositellaan muitakin vaihtamaan toimivat autonsa kyseisiin kikottimiin.

Eli mikä tässä loppujen lopuksi on se ongelma?  ::)

Niin, tämähän on vaan näkökulmasta kiinni. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #76 : 18.06.2015, 21:17:26 »
Niin, tämähän on vaan näkökulmasta kiinni. :D
Miten vain, ei oikeastaan vaikuta omaan ohjaukseen tai mieltymyksiin mitenkään.

Eikun hyvää Jussia kaikille. :hello:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #77 : 18.06.2015, 21:42:35 »
Jos saat oikeasti siistin ja hyväkuntoisen, hyvillä varusteilla (manuaali on hyvä varuste) olevan 940 parilla tonnilla niin älä mieti hetkeäkään, se on löytö. Neljä tuhatta euroa ei ole paljon hyvästä 940. Ei etuveto vertailua, ei niin. Eihän niitä voi edes verrata keskenään.

Kunhan ei olisi oma lehmä ojassa :D

http://www.nettiauto.com/volvo/940/7283949
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #78 : 18.06.2015, 21:59:17 »
Aika hiano on kyllä.. ja ennenkaikkea hyvät vänkööt  ;)
Kunhan ei olisi oma lehmä ojassa :D

http://www.nettiauto.com/volvo/940/7283949

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #79 : 18.06.2015, 22:01:53 »
Aika monessa yli kahden tonnin 940 näyttäisi olevan tuuninki ja viritys lisä. Sitten tuleekin se että kumpi on todennäköisesti kestävämpi tonnin virittelemätön vai yli 2000e viritetty. Jos ajomäärä sama.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #80 : 18.06.2015, 22:04:21 »
Mutta onkos hinnat yleisesti kaikkialla korkealla?

Nettiauto on niin paska paikka myydä mitään, että itse en sitäkautta myy mitään. Tuossakin voi olla yksi syy miksi hinta on korkea (pysyy älyttömät vaihtotarjoukset loitolla).

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #81 : 18.06.2015, 22:24:21 »
Yleisesti ottaen auto myy itsensä lopulta oikealla hinnallaan oli se sitten etu -tai takaveto. Mutta jos ja kun(??) etuvetoisen uudemman modernimman huippuajo-ominaisuuksilla varustetun Oikean Volvon saa halvemmalla kuin takavetoisen niin hommaa semmoisen. Voi sitten naureskella että tulihan ostettua oikea järkiostos..
Ja säästettyä. Vai mikä tässä nyt kiikastaa? Ei kukaan pakota ostamaan mitään ylihintaan.

Mielipiteitähän nämä vain ovat.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 23:42:11 kirjoittanut Eikka »

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #82 : 18.06.2015, 22:57:08 »
Onko Eikka ottanu jo hiukan riitawiinaa  :D ei vaan itellä kyllä sama etten tiä täytyykö lopettaa autoilu ja siirtyä polkupyörään kun kartaanivolvoilla
 ajaminen kielletään lailla, sillontällöin tulee töissä vastaan vähän ajettu tai hyvin pidetty 2/7/9 satanen niin kyllä se vaan heti tuntuu autolle hanurissa
ja vähän ylempänäkin  ;)

Anteeksi aiheen sotkeminen..

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #83 : 18.06.2015, 23:27:38 »
En kyllä tiedä onko 940 ollut milläänlailla edullinen ylläpitää. Olisi jos vaan ajaisi ja patentoisi ja työntäisi harakiriosaa kiinni. Mutta täytyy sanoa että ihan hemmetin paljon kalliimmaksi on tullut varmana itelläni kuin joku vastaava vähän uudempi etuvetoinen auto. Se että on saanut ns. fiksun omastakin lintasta, on vaatinut aika siivun rahaa alustaan, äänenvaimennukseen, äänentoistoon yms, mitkä on aika kivasti kohdillaan monessa monessa muussa autossa. Saati sitten mitä ns. "huolto-osia" saanut laittaa, mm. IMM, lambda, bensapumppua, bensapumpun relettä jnejne saanut vaihdella. Toki kaikki on kuluvaa osaa enemmän ja vähemmän.

Halvaksi ehkä olisi tullut jos antaisi ulkokuoren kauhtua, alustan olla läpeensä p*ska yms.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #84 : 18.06.2015, 23:44:11 »
Harrasteautoina 900-sarjan Volvot ihan ok. Polttoainekulut niin merkittävä tekijä, että vaikka takavetoisen huoltaminen olis halvempaa(onko?) niin taloudellisesti vaikea perustella sellaisen hankintaa.

Manuaalivaihteinen 940 Turbo '98, vakiona 165 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 9,5 litraa. Myöskin manuaali V70I 2.4 '00, vakiona 140 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 10,3 litraa. Itse ajoin molemmat luvut ja V70:lla jopa yritin pihistellä mutta ei vaan onnistunut.

Onhan se V70 "modernimman" oloinen - pirun paksut A-pilarit joiden takaa joutuu kuikuilemaan, ohjaus josta puuttuu tietunto ja ohjaamossa jo vähän sellaista avaruuslaivafiilistä. Sanoinkin sellaisella jonkun aikaa laina-autona ajettuani että sinänsä ihan kiva vehje mutta omaan verrattuna tästä ei näe ulos, tämä ei kulje mihinkään ja tähän ei mahdu mitään.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #85 : 19.06.2015, 01:25:27 »
Eiköhän sen hinnoittelupolitiikan perusteet ole tulleet tässä keskustelussa hyvin esille. On niitä jotka arvostaa 940:n ominaisuuksia enemmän kuin uudempien ja toisin päin. Hintaa ysisatkuissa nostaa osittainen siirtyminen harrasteautoiksi ja se, että vanhemmissa valinnan varaa on vähemmän luontaisen poistuman myötä. Etuvetojen osalta ihmiset pyrkivät  (ja pystyvät) taas siirtymään jo uudempiin autoihin joka aiheuttanee hintapainetta.

Semmosia arvovalintakysymyksiähän nämä ovat, toiset tykkää äideistä ja toiset isoäideistä. Tyttäriä tähän keskusteluun ei ole vielä onneksi vedetty. ; D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #86 : 19.06.2015, 10:05:01 »
kaivoinpa tossa oman vanhan ikkunalapun ajalta mummo ja kana


tää oli muuten vuodelta 02, tota en itse siitä maksanut,silloin henkilökunta sai ostaa auton sisäänostohintaan +jotain prosentteja päälle,mutta vaikeeta oli osto koska olisivat myyneet mielummin ulkopuoliselle ja vielä rahotuksella,henkilökunnalle tarjottiin vanhoja romuja mitä ei uskallettu myydä kuin jobbareille köntässä,edellinen omistaja kävi huolloissa uuden 70sen kanssa meillä ja kertoi polttoaine kustannusten tippuvan rajusti mutta vastaavasti oli paljon muita murheita uuden kanssa mitä 940sessä ei koskaan ollut,tämäkin kaveri vierasti etuvetoja viimiseen asti mutta loppu vaihtoehdot ja volvossa halusi pysyä,mutta se on mielestäni selvää jos ikänsä on ajanut takavetovolvoilla niin eka etuvetovolvo tuntuu aluksi vieraalta mutta kaikkeen tottuu. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #87 : 19.06.2015, 10:32:37 »
tää oli muuten vuodelta 02, tota en itse siitä maksanut,silloin henkilökunta sai ostaa auton sisäänostohintaan +jotain prosentteja päälle,mutta vaikeeta oli osto koska olisivat myyneet mielummin ulkopuoliselle ja vielä rahotuksella,henkilökunnalle tarjottiin vanhoja romuja mitä ei uskallettu myydä kuin jobbareille köntässä,edellinen omistaja kävi huolloissa uuden 70sen kanssa meillä ja kertoi polttoaine kustannusten tippuvan rajusti mutta vastaavasti oli paljon muita murheita uuden kanssa mitä 940sessä ei koskaan ollut,tämäkin kaveri vierasti etuvetoja viimiseen asti mutta loppu vaihtoehdot ja volvossa halusi pysyä,mutta se on mielestäni selvää jos ikänsä on ajanut takavetovolvoilla niin eka etuvetovolvo tuntuu aluksi vieraalta mutta kaikkeen tottuu. ;)
Samana vuonna (-02) ostin -91 turbon reilut 200 ajettu, hyvillä varusteilla (no, ei kattoluukua) täydellinen huoltohistoria, erittäin hyväsäs kunnossa. Lopullinen hinta 8tonnia.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #88 : 19.06.2015, 11:56:02 »
Uutena hinnaston mukaan 3/94 turbo 940 ohjehinta  oli 224900mk ja tuohon päälle mahdolliset lisävarusteet. Hinta eroa ei ollut seda/farmari. Samassa hinnastossa 850 t5 sedan 289900mk ja farmari 297900mk.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #89 : 19.06.2015, 12:53:37 »
Manuaalivaihteinen 940 Turbo '98, vakiona 165 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 9,5 litraa. Myöskin manuaali V70I 2.4 '00, vakiona 140 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 10,3 litraa. Itse ajoin molemmat luvut ja V70:lla jopa yritin pihistellä mutta ei vaan onnistunut.
Älä vertaa mopoimman etuvedon ja takatuuppari turbon kulkua tai kulutusta.
Eihän tuo 10V mihinkään menekään. Suorakylkisistä etuvedoista paras polttoainetalous on 20V vaparilla ja liikkuu jo sen verran että vakio FT:llä tekee kyllä tiukkaa.
20V matkakulutus 7 litraa ja yhdistetty 9 litraa. Meillä 20 V menee rouvan ajossa tietokoneen mukaan n. 8.4 litran keskikulutuksella.

 

Elekma  Autoracing