Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 144856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #45 : 20.02.2013, 14:17:34 »
Tuikkasin ostoilmoituksen markkinapaikalle. Tämähän alkaa paisua ihan projektin mittoihin, kunhan nyt vaan intin aikana ehtisi rakennella! Koko ajan löytyy kaikkea kivaa mitä on "pakko saada." Mutta katsotaan mitä saadaan aikaan! ;)
Mä suosittelen että kerää kamaa intin ajan ja laitat kaikki kunnolla sit kun on oikeesti aikaa.
Varallisuuden puitteissa tietysti.  ;)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #46 : 20.02.2013, 14:25:28 »
Tuollaisia puskurihommia nyt on helppo touhuta tallilla viikonloppuisin kun ei tarvitse autoa purkaa. Mutta pikkuhiljaa tehdään sitä mukaa kun aikaa ja varallisuutta on eli ei tässä mitään purkkapatentteja aleta ajan puutteen takia tekemään. Auto on kuitenkin tavallaan valmis ja omaan silmään hieno tuollaisenaankin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #47 : 20.02.2013, 22:20:44 »
960 puskurin raatoja löytyykin niin täytyy laittaa 850R alaosa hakuun. Vai saisikohan hämeestä uusia kun nuo käytetytkin tuntuu olevan aika hinnoissaan?
Volvon tiskillä á 400 euroa.

Käytettyjen hinnat on kyllä joskus järjettömiä, muistan halkinaisesta puskurista pyydetyn 300e :|
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #48 : 20.02.2013, 22:24:19 »
Volvon tiskillä á 400 euroa.

Käytettyjen hinnat on kyllä joskus järjettömiä, muistan halkinaisesta puskurista pyydetyn 300e :|
Ja saatukkin ::) Eli silloin hinta on ollut kohdillaan kun on mennyt kaupaksi ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #49 : 21.02.2013, 09:43:09 »
Täällä olis v70 R penkit ;)

On muuten ihan komia peli O0
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #50 : 21.02.2013, 13:42:57 »
Eikö joku vois pyöräyttää erän laadukkaita R-puskureita tai alaosia vaikka lasikuidusta kun tuntuu olevan kysyntää.
Itellekin kelpais yks, mut jää kyllä kaupan hyllylle noilla 300-400e hinnoilla.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #51 : 21.02.2013, 20:01:44 »
Ja saatukkin ::) Eli silloin hinta on ollut kohdillaan kun on mennyt kaupaksi ;)
Huhhuh :idiot2:

Btw, Ruotsin puolella puskurin hinta sinisellä on tiettävästi vain 250 eurungin luokkaa. Ainakin ollut.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #52 : 21.02.2013, 20:45:08 »
Huhhuh :idiot2:

Btw, Ruotsin puolella puskurin hinta sinisellä on tiettävästi vain 250 eurungin luokkaa. Ainakin ollut.

Joku 150-200e olisi vielä jotenkin siedettävä ehjästä osasta, mutta en kyllä käytetystä maksaisi yhtään enempää. Yksi V70R puskuri näytti markkinapaikalla olevan mutta sekin oli tähän projektiin liian ehjä ja siisti. (lue: aivan liian kallis) Täytyy jatkaa hakua kun ei asialla mikään kiire ole, eiköhän sieltä jossain vaiheessa putkahda sopuhintainen osa vastaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #53 : 25.02.2013, 19:05:07 »
Kytkinvaihtoehtoja pohdittu ja todettu että pidetään pottapyörä ja laitetaan siihen käypä sre-asetelma dieselin levyllä ja m90 perään. Eli olikos se nyt -763 loppuinen? Eiköhän tuo pidä sen mitä tässä vaiheessa tarvitaan eikä mene ihan kaikki budjetti voimansiirtoon.

Spl dynamicsin s-4006 tuli ostettua päätteeksi etupäälle. 6-kanavainen luonnollisesti kun täysaktiivi 3-tie rakennetaan. Subit jätetään ensi kesäksi vielä kaupan hyllyyn ja keskitytään olennaisempiin asioihin.
Sieltä täältä alkaa jo asfaltti loistaa lumen alta ja kyllä se kesä sieltä vielä tulee, sitä ennen pitäisi vaan vaihtaa nokat ja vaihteisto, eli viikonloppuvapailla on alettava ihan oikeasti tekemäänkin autolle jotain.. :)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #54 : 25.02.2013, 20:05:15 »
Tän pienemmän alakerran kans tuskin tulee niin tappavia vääntölukemia että varmasti riittää pitkälle jo tuo -763 SRE.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #55 : 25.02.2013, 20:24:10 »
Tän pienemmän alakerran kans tuskin tulee niin tappavia vääntölukemia että varmasti riittää pitkälle jo tuo -763 SRE.
Jep, uskoisin tuolla säilyvän vielä jonkinlaisen ajomukavuudenkin. Alakierrosvääntöhän se pahin kytkimen tappaja on ja pieni alakerta sitä tehokkaasti rajoittaa. Eikös näissä ole hieman isompi pakopesäkin kuin 8v turbojen garrettissa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #56 : 25.02.2013, 20:57:48 »
Pitääpä tuota turboasiaa tutkia tarkemmin, vois kuvitella että joku mitsun 15g vois toimia tämänkin koneen kans aika mukavasti. Alhaalta heräävä kun on... Toisaalta en tiiä saako sillä kovin isoa teholisää aikaan jos vakioturbollakin pitäs saada yli 250hv irti.

Aika hyvin kulkeva 16v turbo jos pitää paikkansa:
http://www.garaget.org/?car=51585

"Öppet filter, 3" från turbon med sport kat, cippad guldbox och soppa box, MSD Blaster 2 tändspole. Laddar nu 1,2bar, 0-100@5,78s. "
Eli vv-suodatin, 3" putkisto sporttikatilla, lastutetut sytkä-ja ruiskuboksi, parempi puola ja lisää painetta.

Turbon vaihdosta ei puhuta mitään...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #57 : 25.02.2013, 21:33:21 »
Putkistoa pitänee itsekin hieman avartaa ja vaihtaa vakiovaimentimet pois, 3" racekatti jo löytyykin. Mietin että järeämmällä coolerilla uskaltaisi painettakin pitää siellä reilussa kilossa. Pitää seuraavilla vapailla selvittää nuo boksien numerot ja tilata tonilta lastut. Eiköhän tuota löylyä irtoa sen verran että kivaa on ensimmäiset pari viikkoa, sitten se ei taas tunnu enää miltään. Tämä on se turboautoilijan julma oravanpyörä... ;D
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #58 : 25.02.2013, 22:09:46 »
Putkistoa pitänee itsekin hieman avartaa ja vaihtaa vakiovaimentimet pois, 3" racekatti jo löytyykin. Mietin että järeämmällä coolerilla uskaltaisi painettakin pitää siellä reilussa kilossa. Pitää seuraavilla vapailla selvittää nuo boksien numerot ja tilata tonilta lastut. Eiköhän tuota löylyä irtoa sen verran että kivaa on ensimmäiset pari viikkoa, sitten se ei taas tunnu enää miltään. Tämä on se turboautoilijan julma oravanpyörä... ;D
Ei oo tullu kurkittua tuota cooleria, onkohan se samantyyppinen ku muissa ft-koneisissa?
Parempihan ei koskaan haittaa jos on pätäkkää.  :)

Tuntui näin vakionakin pirteältä vapari-kaksnelikympin jälkeen, mut äkkiäpä siihen tottuu. Itellä kun palvelee käyttöautona, täytyy pitää tehotavotteet kestävyyden nimissä kohtuullisina.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #59 : 03.03.2013, 12:00:23 »
Ei oo tullu kurkittua tuota cooleria, onkohan se samantyyppinen ku muissa ft-koneisissa?
Parempihan ei koskaan haittaa jos on pätäkkää.  :)

Tuntui näin vakionakin pirteältä vapari-kaksnelikympin jälkeen, mut äkkiäpä siihen tottuu. Itellä kun palvelee käyttöautona, täytyy pitää tehotavotteet kestävyyden nimissä kohtuullisina.

Jos nyt en pahasti huijaa niin omien tutkimusten mukaan cooleri on ihan vastaava kuin ilmastoidussa 8v-FT:ssä. Eli ruotsin puoleltahan sinne saisi ihan mallikohtaista alucooleria niin ei tarvitsisi räpeltää ahtoputkia eikä silpoa keulaa.

Tuli muuten uppailtua photobuckettiin nuo kuvat kun aijaa.com tuntuu ajan mittaan hävittävän ne.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Proturbo  Autodiagnoosi